A nyomtatópiacon erősít a Dell

Bevezette megrendelésre gyártó értékesítési modelljét a számítógép-nyomtatók piacára is a Dell. Nem csupán a berendezéseket szállítják megrendelés alapján – a bolti gépeknél olcsóbban –, hanem az azokba való tintapatronokat is. Utóbbiak ára rövid idő alatt kiadhatja a printer értékét. A Delltől vásárolt nyomtató érzékeli, ha kifogyóban van a tinta, jelzi ezt a felhasználónak, akit egy gombnyomásra elvezet arra a webhelyre, ahol feladhatja az új tintapatronra szóló megrendelését – írja a Business Week.

Hirdetés

A Gartner Group piackutató szerint az új piaci szereplő 1,5 millió printert adott el az elmúlt kilenc hónapban, amivel 3 százalékos részesedést, a HP, az Epson, a Lexmark és a Canon után ötödik helyet szerzett magának e részpiacon. Bár a Dell kerekítve mindössze 32 ezer lézermodellt adott el, szemben a HP közel 2 milliós értékesítésével, szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy a piacnak ebben a szegmensében hétről hétre gyorsulnak az eladások. A Gartner elemzői úgy vélik, a Dell idén a tavalyi több mint kétszeresére, 3-4 millió darabra emeli nyomtatóforgalmát, egymilliárd dollár árbevételt produkálva.

A Dell bízik abban, hogy direkt értékesítési modellje ismét beválik, a HP is árcsökkentésre vagy piaci részesedése egy részének feladására kényszerül. Mindkettő azt jelentené, hogy a jövevény lenyúlhatná profitja egy részét. "Továbbra is nyomni fogjuk a gázt" – jellemzi hozzáállásukat Kevin B. Rollins, a Dell elnöke.

Egyelőre hiábavalónak tűnik a keményítés: a HP 43 millió printert adott el október 31-én végződött előző üzleti évében, harmincszor annyit, mint a Dell. Ez 11 százalékos árbevétel-növekedéssel, stabil 16 százalékos profitrátával, valamint egész sereg új modell bemutatásával párosult. "A Dell megjelenését nem éreztük meg" – mondja lakonikusan Vyomesh Joshi, a HP illetékes elnökhelyettese.

A Dell egyelőre a Lexmark International Inc.-től veszi a gépeket, amelyeket saját márkaneve alatt forgalmaz. Az osztozkodás kényszere fékezi az árleszorítást, igaz, az együttműködés részeként segíthetnek a Lexmark-beszállítók "menedzselésében", amivel csökkenhetnek a költségek. Jelenleg az a céljuk, hogy rávegyék az eladásaik 80 százalékát képviselő üzleti ügyfeleiket a Dell-nyomtatók vásárlására. Ugyanakkor úgy tűnik, "mozgó célpontra" vadásznak, a printertechnológia ugyanis folyamatosan fejlődik. A HP a digitális nyomtatás bevezetésével évi 30 százalékos megtakarítást ígér a vállalatoknak. "A nyomtatás nem az a terület, amelyet eluralnak a tucattermékek" – mondja Joshi.

Azóta történt

Előzmények