Hirdetés

A modemesek többségének nem is kell széles sáv

A gyorsan terjedő széles sávú technológiák mellett még mindig viszonylag sokan, a hazai internetezők mintegy 16 százaléka telefonos modem segítségével csatlakozik a világhálóra. A Tele2 Magyarország a múlt héten – egy telefonos felmérésben – saját betárcsázós előfizetőit kérdezte meg többek között arról, hogy milyen indíttatásból, milyen gyakran és mire használják dial-up internetkapcsolatukat.

A felmérésből – amelyben 50-50 százalékban vettek részt nők és férfiak, és a kor szerinti megoszlás is durván fele-fele arányban alakult a 40 év alattiak és 40 év fölöttiek között – kiderült, hogy a szolgáltatást nagyrészt (72 százalékban) olyan előfizetők veszik igénybe, akiknek a lakóhelyén egyáltalán nem vagy csak nagyon magas áron érhető el széles sávú szolgáltatás. Érdekes tény, hogy ezen előfizetők 63 százalékát teljesen kielégítik a betárcsázós szolgáltatás nyújtotta lehetőségek. Az összes megkérdezett mindössze 44 százaléka tervezi, hogy a jövőben széles sávú szolgáltatásra áll át, de ezek nagy része is csak abban az esetben váltana, ha a széles sávú elérés ára 3000 forint körülire süllyed.

Az ügyfelek megkérdezésekor kiderült, hogy több mint 90 százalék napi szinten használja internetkapcsolatát. Az előfizetők több mint fele naponta két óránál is többet, egyharmaduk legalább 1-2 órát tölt netezéssel. A Tele2 ügyfeleinek 91 százaléka használja e-mailezésre kapcsolatát; 34 százalékuk minden alkalommal, 31 százalékuk gyakran él az internetes kommunikáció ezen eszközével.

Akár videókat is

A levelezés mellett a modemesek körében a hírek olvasása a legnépszerűbb internetes foglalatosság. Csaknem az összes válaszadó olvas a neten híreket valamilyen gyakorisággal, 17 százalék pedig kifejezetten arra használja kapcsolatát, hogy a hírek között tájékozódjon. A Tele2 előfizetőinek 98 százaléka használja vagy használta már kapcsolatát a számára szükséges információk megszerzésére, 52 százalék pedig kifejezetten tanulmányaihoz veszi segítségül a világhálót. Kétharmaduk gyakran vagy akár minden felcsatlakozás alkalmával böngészik a neten.

Kevesebben ugyan, de a Tele2-nél a betárcsázós ügyfelek is használják a netet képek, zenék, videók letöltésére, továbbá ismerkedésre, csetelésre és blogolásra is. Az említett tevékenységek közül kiemelkedik a képnézegetés; a megkérdezettek 74 százaléka használta már képek letöltésére kapcsolatát. 20 százalék gyakran használja a hálót csetelésre, 30-30 százalék pedig próbálta már a blogolást, valamint videók és zenék letöltését. Érdekes adat, hogy 7 százalék kifejezetten gyakran használja betárcsázós kapcsolatát az utóbbiakra.

A Tele2 felmérésében a betárcsázós piacon elérhető szolgáltatásokról is érdeklődött előfizetőitől. Az válaszadók 87 százaléka dial-up kapcsolata mellett telefonszolgáltatást is igénybe vesz a Tele2-től, és a betárcsázós kapcsolat kiválasztásában a telefonszolgáltatással való elégedettsége is befolyásolta. A megkérdezettek 98 százaléka azért választotta a Tele2 betárcsázós ajánlatát, mert kategóriájában ezt találta a legjobbnak. Az előfizetők háromnegyede próbált már ki dial-up szolgáltatást más szolgáltatónál, mielőtt a Tele2 ajánlatát választotta volna.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tele2

Azóta történt

Előzmények