Hirdetés

A Microsoft spamellenes magánakcióba kezd

Szakmai szervezetek és internetes nagyvállalatok évek óta próbálnak hatékony megoldást találni a kéretlen reklámlevelek visszaszorítására, de egyelőre nincs konszenzus arról, hogy a javasolt spamellenes technikák közül melyik az üdvözítő. A Microsoftnak elege lett az eddig eredménytelen közös útkeresésből: a szoftvervállalat úgy döntött, ha tetszik, ha nem, saját megoldását kényszeríti rá a felhasználókra.

Novembertől a Hotmail ingyenes levelezőrendszerben spamként lesz megjelölve minden olyan üzenet, amely nem tartalmazza a küldő szerver azonosítására szolgáló információkat. Ez az alapja az ún. Sender ID specifikációnak, melynek kidolgozásában a Microsoftnak kulcsszerepe volt. A megoldás lehetővé teszi a levélküldő kiszolgáló hitelesítését, azaz annak megállapítását, hogy az e-mailben feltüntetett és a valós forrás azonos-e. Mivel a kéretlen levelek zöme hamisított címről érkezik, ezek fennakadnak az igazoltatáson.

Ahhoz azonban, hogy a Sender ID hatékonyan működjön, az internetszolgáltatóknak és domaintulajdonosoknak ún. SPF- (Sender Policy Framework) adatokat kell nyújtania – ezek elengedhetetlenek a levelezőszerverek azonosításához. Ez – állítja a Microsoft – egyszerű feladat, semmilyen nagyobb befektetést nem igényel, csupán a kiszolgálók leltárának karbantartásával jár. Mégis ma a világon bejegyzett nagyjából 71,4 millió domain közül mindössze egymillió szolgáltat SPF-adatokat.

Ennek az az oka, hogy a Sender ID csupán egy a lehetséges spamellenes technikák közül – hasonló megoldást fejlesztett ki a Yahoo DomainKeys és az IBM FairUCE néven. Kritikusai szerint ráadásul számos hibája is van, többek között az, hogy a továbbított levelekkel nem tud mit kezdeni. A Microsoft azonban ennek ellenére eltökélt. A cég meglátása szerint másként nem várható előrelépés a spam elleni harcban.

Azóta történt

Előzmények