Hirdetés

A Microsoft nekimegy a YouTube-nak

Hirdetés


A Microsoft, megérezve a trend elképesztő erősödését, beszállt a robbanásszerűen terjedő videomegosztó oldalak üzletágába is. Az új szolgáltatás a Soapbox on MSN Video, ahol a felhasználók nézhetnek is és feltehetnek is videókat, rangsorolhatják vagy megjegyzésekkel láthatják el őket, s e-mail útján ajánlhatják is másoknak az itt található rövidfilmeket, esetleg belinkelhetik őket saját weboldalukra vagy blogjukba.

Rob Bennett, az MSN szórakoztató és videó osztályának vezetője nyilatkozatában elismerte, hogy az e téren vezető szolgáltató, a YouTube netezők tízmillióit vonzza, s a hasonló szolgáltatásokat biztosító Google, a Time Warner vagy a Yahoo! is hasonló kínálattal rendelkezik. Ám úgy vélik, ez a terület még bőven kínál lehetőségeket a fejlesztésre, a jelenlegi kínálat messze nem használja ki a lehetőségeket, s a mostani „kezdetleges” működési gyakorlaton még igencsak javítani kellene.


A hétfői bemutatón Bennett elmondta, hogy oldalukon nagyobb ablakban jelennek majd meg a filmek, mint a versenytársaikén, emellett lehetőség lesz a teljes képernyős megjelenítésre lejátszás közben is, ehhez nem kell újraindítani a filmet. A Soapbox kategorizálva fogja tárolni a videókat, ahogyan ez az ilyen gyűjteményeknél elterjedt, például: a legújabbak, leglátogatottabbak, legtöbbet kommentáltak stb. A feltöltők és látogatók keresőszavakkal is elláthatják a filmeket, hogy a többiek kereséseit megkönnyítsék. A béta-verzió meghívásos alapon már elérhető a Microsoft alkalmazottai és rendszeres tesztelői számára. Bennett ígérete szerint a nagyközönség is „hamarosan” kipróbálhatja a Microsoft új szolgáltatását.

A Jupiter Research elemzője, Joe Wilcox szerint a Microsoftnak ugyancsak fel kell kötnie a gatyáját, ha ezen a rohamosan bővülő és fejlődő piacon hangsúlyos szerepet kíván játszani, s meg kell nyernie a különböző szertelen és poénos videókat feltöltő embereket. Ez feltehetően csak egy folyamatosan bővülő bázis megszilárdításával és kiterjesztésével lehetséges, s még így sem lesz egyszerű, mert a YouTube már gyakorlatilag lefedte a piacot.

Bennett közlése szerint a Microsoft még nem határozott arról, hogy milyen módon kívánják új vállalkozásukat nyereségessé tenni, bár már a hirdetési formák és szponzorációk több formáján is elgondolkodtak. A Soapbox is maximum 100 megabájtos tárhelyet fog felajánlani, s egyaránt futtatható lesz a Windows és a Mac OS operációs rendszereken, böngészésre az Internet Explorert és a Firefoxot ajánlják, de a Flash technológia miatt a többi böngésző is alkalmas lesz, emellett szoftverük a legtöbb médiaformátumot kezelni tudja.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények