A Matáv belép a konkurensek helyi piacára

A Matáv tovább bővíti szolgáltatási területén kívüli kínálatát, mától ugyanis az Invitel, a HTCC és a Monortel területén is megjelenik a helyi és a helyközi I-es hívások piacán. A távközlési piac liberalizációja óta – a szolgáltatóválasztás igénybevételével – az ügyfelek szabadon dönthetnek arról, hogy melyik távközlési társaságot szeretnék igénybe venni telefonhívásaikhoz. A Matáv most tudott megállapodni az érintett területek helyi szolgáltatóival, ezért jelenik meg "csak most" ezeken a településeken - mondta a Napi Gazdaságnak Reznák Roxán, a Matáv marketingigazgatója.

Hirdetés

A szolgáltatóválasztásnak két típusát lehet igénybe venni: az ügyfél előre kijelöli azt a szolgáltatót, amelyet megbíz a hívásainak lebonyolításával (közvetítő-előválasztás), illetve amikor az ügyfél az adott hívás előtt a választott szolgáltató négyjegyű előhívószámát (a Matáv esetében ez az 1515) tárcsázzák (hívásonkénti közvetítőválasztás). Amennyiben az ügyfél a Matáv szolgáltatásait kívánja igénybe venni, a hívni kívánt telefonszám előtt az 1515-ös kódot kell tárcsáznia, és onnantól kezdve a Matáv tarifái érvényesek az adott hívás időtartama alatt.

A marketingigazgató elmondta, hogy tapasztalatuk szerint az ügyfelek előbb kipróbálják a hívásonkénti közvetítőválasztást, s ezután döntenek a közvetítő-előválasztás mellett. Az előbbi nagyobb szabadságot ad az előfizetőnek, hátránya viszont, hogy a hívások előtt be kell tárcsázni az említett négyjegyű számot, míg a közvetítőválasztásnál ez nem "terheli" az ügyfelet, de egyfajta elkötelezettséget jelent. A Matáv mostani ajánlata az üzleti előfizetők mellett az egyéni, lakossági ügyfeleket is megcélozza. (Az eTel hétfőn jelentette be, hogy szerdától a legtöbb körzetben megkezdi a helyi hívásszolgáltatást az üzleti ügyfelek részére, ugyanakkor még csak tervezi, hogy a lakossági piacon is megjelenik ezzel, az idén még biztosan nem indul el.) A vezetékes távolsági hívások piacán egy ideje jelen lévő Tele 2 ügyvezetője, Laczkó Tóth Gergely a gazdasági lapnak elmondta, hogy a cég még az idén elindítja szolgáltatását a helyi piacon, ám ennek konkrét időpontját nem árulta el.

Reznák Roxán elmondta, hogy azok az egyéni ügyfelek, akik a közvetítő-előválasztást veszik igénybe, a Csevegő Partnerrel például annál nagyobb kedvezményt érhetnek el, minél hosszabb a beszélgetés. Az üzleti ügyfelek pedig a Ritmus díjcsomaggal érhetnek el jelentős megtakarítást. A hívásonkénti közvetítőválasztás esetén az üzleti ügyfeleknek a Ritmus100 csomag kínál csúcsidőben a versenytársakénál kedvezőbb percdíjakat – állítja a Matáv.

Azóta történt

Előzmények