A Longhorn és a 3D

A WinHEC rendezvényen a Microsoft nyilvánosságra hozta, hogy új, jelenleg Longhorn kódnéven ismert Windows operációs rendszere a számítógépben található videokártya képességeihez igazodó grafikus felületet kínál majd. Az átlátszó felületekkel és egyéb háromdimenziós effektusokkal dolgozó "Aero Glass" interfész használatához legalább 64 MB memóriával rendelkező grafikus kártyára lesz szükség, míg ennek egyszerűsített változata, az "Aero" beéri 32 MB-os kártyával is. Mindkét felület megköveteli azonban a DirectX 9.0 alkalmazásprogramozói interfész (API) és az AGP4X szabvány támogatását. Akik nem rendelkeznek ilyen képességű 3D-gyorsítóval, be kell hogy érjék a klasszikus, effektek nélküli Windows 2000-asztallal.

Noha a korábbi tervek szerint a szoftvervállalat a rendezvényen nyilvánosságra hozta volna a Longhorn futtatásához szükséges minimális és ajánlott hardverösszetevők listáját, erre nem került sor. Greg Sullivan, a rendszer fejlesztéséért felelős Microsoft-vezető azonban elmondta, hogy a Longhorn megjelenésekor megvásárolható PC-k "túlnyomó többsége" képes lesz az operációs rendszer futtatására. A jelenlegi útitervek szerint az új Windows 2006 közepe tájékán jelenik meg.

Azóta történt

Előzmények