A Lenovo Magyarországon is zászlót bontott

Hirdetés

Tegnap sajtótájékoztatón jelentették be a kínai Lenovo magyar képviseletének megalakulását. Gottlieb István, a cég IBM-től átigazolt vezérigazgatója szerint megjelenésükkel „a számítástechnika hazánkban is egy új korszakába lépett át”, amely megfogalmazás azt sugalja, hogy a PC-piac világszinten harmadik helyezettje nálunk sem fog tétlenül szemlélődni.

A nemzetközi előzmények ismertek: a kínai Lenovo Group májusban fejezte be az IBM személyi számítógépeket gyártó üzletágának felvásárlását, majd az Egyesült Államokban heteken belül meg is jelent új termékeivel. A kínai vállalat 1,25 milliárd dollárt – 650 millió dollárnyi készpénzt és 600 millió dollárnyi részvényt – adott a divízióért, és átvállalta ezen felül az IBM 500 millió dolláros adóságállományát is. Az ügylet részeként a Lenovo öt évig jogosulttá vált a nagy múltú gyártó márkaneveinek, köztük a Think brandnek a használatára.

Az IBM ezzel gyakorlatilag megszabadult a mostoha üzletágtól, ám mégsem hagyta teljesen magára. A két cég egy New York-i központú, de Pekingben és az Egyesült Államokban is üzemekkel rendelkező vegyesvállalatot hozott létre, melyben az IBM-nek 18,9 százalékos részesedése van. A tranzakcióval a jelek szerint mindkét vállalat jól járt, a vásárlók pedig bízhatnak abban, hogy a megszokott IBM-minőség és szolgáltatási háttér továbbra is biztosított lesz. A Lenovo 2004-ben 13 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, elsősorban az ázsiai térségben.

A 12 fős magyarországi képviselet főként az IBM-nél kialakult viszonteladói csatornákon kíván eljutni a vevőkhöz. Négy nagyobb disztributor – CHS, Ingram Micro, RRC, Disztributor.hu – fogja kiszolgálni a mintegy 600 viszonteladót, de fontosnak tartják a rendszerintegrátorokat, a kkv szektorra szakosodott dealereket és a szakbolthálózatokat is. A legnagyobb biztonságot valószínűleg az IBM–Lenovo stratégiai szövetség adja, mivel a köztudottan itthon is kíváló vállalati kapcsolatokkal rendelkező amerikaiak teljes infrastruktúrával (jogi, pénzügyi, értékesítési, globális szervizháttér) támogatják az értékesítést.

Azóta történt