A LeEco a botrány ellenére is vásárolna

Tavaly júliusban okozott komoly meglepetést a kínai LeEco, amikor bejelentette, hogy 2 milliárd dollárért megvásárolná az amerikai TV és elektronikai termékeket gyártó Viziót.

Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság bejelentése nyomán, miszerint bizonyítást nyert, hogy a Vizio több mint 11 millió okostévén keresztül engedély nélkül gyűjt használati adatokat a felhasználókról és azok szomszédjairól is a közelben elérhető Wi-Fi hálózatok rögzítésével, a gyártó 2,2 millió dolláros bírság megfizetésében állapodott meg a szervezettel.

Felmerült, hogy ez a hír eltántoríthatja a LeEco vezetőségét a vásárlástól, ám a vállalat bejelentette, hogy erről szó sincs, nekik nagyon fontos a birodalom kiterjesztése, és a felvásárlási folyamat a legjobb úton halad, a botrány nem szegte kedvüket – írja a TechCrunch.

Az akvizícióra persze még az amerikai és a kínai felügyeletnek is rá kell bólintania, ám a LeEco szerint ez nem lesz probléma, a vállalatnál bizakodóak. A Vizio brandérték-vesztése különben sem feltétlenül kell, hogy akadályt jelentsen, a LeEco számára most az a fontos, hogy megvesse lábát Amerikában, aztán akár át is nevezheti a TV-s üzletágat.

Az viszont kérdéses, hogy milyen üzletpolitikát kíván folytatni a kínai cég, amelyik korábban összeállt az okosautókat gyártó Faraday Future nevű, a Vizióhoz hasonlóan szintén amerikai céggel, hogy aztán megfelelő forrás hiányában bebukja a projektet, miközben látványos show keretein belül bemutatta saját önvezető autóját, ami kísértetiesen hasonlít a Faraday Future által tervezett járművekhez.

Előzmények