2017. december 15., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Szoftver rovat

A kiterjesztett valóságban ér össze a VR és az AI

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IT café

A Facebook fejlesztői konferenciája erősen indult, Mark Zuckerberg keynote-ja felrázta a közönséget. A bemutatott technológiák egy része máris elérhető.

A Facebook éves fejlesztői konferenciáját, az F8-ot Mark Zuckerberg nyitotta meg. Többek között arról beszélt, hogy az elmúlt évek során a képek és videók egyre inkább átvették a szöveges üzenetek helyét, ma már nem hogy megkerülhetetlenné váltak, de sok esetben fontosabbak is a betűknél. Éppen ezért megfelelő helyet is kell nekik találni, erről szól a Messenger Platform 2.0.

Hi​rd​et​é​s​

A közösségi oldal a kezdetektől a család, a barátok és az ismerősök kapcsolattartását célozta és segítette - fogalmazott a Facebook vezetője. Zuckerberg szerint eljött az ideje, hogy a fókuszt a közösségekre helyezzék. Erről fognak szólni a következő évek. Pontosabban erről, és a kiterjesztett valóságról (AR).

Folyamatosan dolgozik a mesterséges intelligenciára épülő algoritmus, hogy a valós tárgyak helyzetét és tulajdonságait a kétdimenziós képen 3D-ben értelmezze
Folyamatosan dolgozik a mesterséges intelligenciára épülő algoritmus, hogy a valós tárgyak helyzetét és tulajdonságait a kétdimenziós képen 3D-ben értelmezze [+]

Először a tavalyi konferencián merült fel az AR gondolata, amikor Zuckerberg bemutatta a vállalat stratégiáját az elkövetkezendő évekre. Most arról beszélt, hogy gyakorlatilag már ma is nagyon sokan használják a technológiát, anélkül hogy tudnának róla. Amikor valaki például a Messenger Napom funkciójához választ az arcát követő cicafüleket vagy szájnyitásra kilövellő tüzet (ebben sokáig a Snapchat volt az etalon) aki Pokémonokra vadászik az utcákon, sőt az is, aki bármilyen kamerára épülő információs szolgáltatást használ, gyakorlatilag a kiterjesztett valóságban jár.

A baj csak az Zuckerberg szerint, hogy erre eddig nem volt egységes platform; hát most csináltak. Elsőként a kamerával kapcsolatos dolgok váltak elérhetővé a Camera Effects Platformon keresztül, ezek egy része máris kipróbálható. A nyílt rendszerhez csatlakozott fejlesztők saját "kiterjesztéseket" rajzolhatnak az embereknek, illetve egyedi keretek is tervezhetők.

Az AR Studio segítségével egyedi kiterjesztések illeszthetők a szelfikhez
Az AR Studio segítségével egyedi kiterjesztések illeszthetők a szelfikhez [+]

Ahhoz, hogy az AR jól működjön, folyamatos helymeghatározás és térképezés kell, ez pontosan az a technológia, amit a Facebook már eddig is használt a virtuális valósághoz, és SLAM-nek (Simultaneous Localization and Mapping) hívják. Ez segíti, hogy a 3D effektek jól és valósághűen jelenjenek meg, illetve ennek része az a tárgyfelismerő algoritmus is, aminek köszönhetően az egyszerű 2 dimenziós kameraképek alkalmassá válnak arra, hogy 3 dimenzióban tárgyakat helyezzünk el bennük, melyek a környezettől függenek. Ezek lehetnek információs táblák, díszítőelemek, vagy bármi, amit el tudunk képzelni. Zuckerberg szerint a funkciók egy része szimplán mókás, ám egy másik részük ténylegesen hasznos.

A kiterjesztett valóság
A kiterjesztett valóság három fő részre osztható: az információs kiegészítőkre, a virtuális tárgyakra a valós térben, illetve a kiterjesztésekre, mint a cicafül, vagy a képen látható virtuális ház [+]

Az egyik demóban egy Tower Defense típusú játékot ismerhettünk meg, amit a telefonon keresztül nézett a család, de az asztalon csapkodták a levegőt a gyerekek, ezzel pusztítva az ellenséges hordát. Ez csak egy a sok példa közül, amit a jelenlévők ki is próbálhatnak a különböző szobákban a konferencia ideje alatt. Zuckerberg azt mondja, teljesen új játékkategóriát hoz a kiterjesztett valóság, ehhez is minden szükséges kelléket megad majd a vállalat valamikor még az idei évben.

A kiterjesztett valóság megváltoztatja, hogyan használjuk majd a mobilunkat, és általában a technológiát. Ez egy hosszú folyamat, évekről beszélek. De hiszem, hogy ez a jövő - zárta előadását a Facebook alapítója, aki azért még gyorsan összefoglalta, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás, a virtuális valóság illetve a kiterjesztett valóság kéz a kézben járnak, egymástól elválaszthatatlanok, és ezért együtt is fejlődnek.

Információs táblák, dekoráció és személyes üzenetek egyetlen kiterjesztett valóság-élményben
Információs táblák, dekoráció és személyes üzenetek egyetlen kiterjesztett valóság-élményben [+]

A kerettervező Frame Studio és az arckövető AR Studio azonnal elérhetővé is vált, ahogy a Facebook Spaces nevű megoldás is, ezt az Oculus Store Early Access szekciójában kell keresni. A Spacest korábban már láttuk a Facebooktól, de mostantól végre elérhető. A felhasználók virtuális avatart készíthetnek maguknak, egyszerre maximum három társukat hívhatják meg a saját kis virtuális világukba, ahol videókat nézhetnek, rajzolhatnak, tárgyakat alkothatnak, vagy 360 fokos képeket és videókat használhatnak háttérnek. Természetesen szelfibot is van. Sőt, a megoldást a Messengerrel is összekötötték, ezért videóhíváson keresztül az is csatlakozhat, akinek nincs virtuálisvalóság-sisakja.

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.