Hirdetés

A Google berezelt a Bing miatt

A Microsoft frissen debütált keresőjének sikerült alaposan átlépnie a Google ingerküszöbét, legalábbis erre enged következtetni a New York Post tegnapi cikke, melyben egy névtelenséget kérő belső forrásra hivatkozva azt írják, a Bing megjelenésére válaszul Mountain View-ban szabályos kutatócsoport formálódott a rivális alkalmazás működésének feltárására. Sergey Brin, a Google társalapítója állítólag saját maga állt a keresőspecialisták csapatának élére, melynek feladata egyrészt kideríteni azt, miben különbözik az alkalmazás kulcsfontosságú keresőalgoritmusa saját szoftverük kódjától, másrészt továbbfejleszteni és kiegészíteni szolgáltatásukat.

„Keresőmotorok jöttek-mentek az elmúlt tíz évben, viszont a Binget Sergey különös érdeklődéssel szemléli” – nyilatkozta az újságnak az anonim forrás, hozzátéve, hogy mostanában ritkaságszámba megy a cég alapítóinak ilyen fokú beavatkozása a vállalat mindennapi működésébe. A Google nem volt hajlandó kommentálni a lap értesüléseit, csupán a szokásos marketingmondatokkal reagáltak a sajtó érdeklődésére: „Mindig is volt olyan csoportunk, amely a keresések javításáért felelt”, illetve „több időt és energiát fordítunk a keresésekre a cégnél, mint bármi másra, az algoritmusunk folyamatosan fejlődik” – nyilatkozták.

A Microsoft masszív offenzívát indított a Google ellen: a keresőalkalmazások piacán meglehetősen gyéren szereplő Live Search utódjának szánt, korábban Kumo kódnéven fejlesztett Bing bemutatkozását egyes források szerint egy 80-100 millió dolláros (kurrens árfolyamon nagyjából 16-20 milliárd forintos) reklámkampánnyal támogatták meg. A szaklapok előzetes bemutatóiban a szerzők általában lelkesen fogadták a Binget, s úgy vélték, ez a technológia már valóban versenyképes a Google keresőjével, s ha nem is érhetik utol a nagy riválist, a verseny e téren is a felhasználók érdekeit szolgálja.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

  • Megszerezte a bing.hu-t a Microsoft

    Nem gazdagodott meg a domén eladásából a Szegeden élő férfi, aki eredetileg budapesti ingatlanközvetítők érdeklődésére számított. Nem tudta, hogy a szoftvercég a vevő.

  • Lecserélné a Google-t a Bingre? Szavazzon!

    Egy külföldi hírportál látogatónak több mint fele megválna a Google-től a Bing kedvéért. Önök hogyan vélekednek?

  • Microsoft mondja: Bing!

    Ha várhatóan nem is taszítja le a trónról a Google-t, a komoly hírveréssel beharangozott új kereső jelentős minőségi ugrás az előző változathoz képest.

  • Támad a Microsoft Bing

    Új keresőjét mega-reklámkampánnyal fogja népszerűsíteni a cég. Kérdés, hogy a Google-ön nevelkedett felhasználók egyáltalán átszoktathatók-e bármi másra.