Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal jelezte, hogy közvetlen megbeszéléseket folytat a telekomszektorral arról, hogy az 5G repülésbiztonsági kockázatot jelent.
Az FAA szerint igen produktívak a megbeszélések, és megtalálják majd a megoldást, de még nem tudni, hogy milyen korlátozásokra, megkötésekre lesz szükség.
Az amerikai AT&T és Verizon egyaránt belementek, hogy decemberről januárra halasztják a C-sávos vezeték nélküli szolgáltatások kereskedelmi startját.
Az FAA még november elején figyelmeztette a gyártókat, üzemeltetőket és pilótákat, hogy változtatásokra lehet szükség, mert az 5G interferenciát okozhat az érzékeny elektronikáknál, amiket a repülőgépek használnak. Az FAA szerint ez bizonyos biztonsági eszközök meghibásodásához is vezethet.
A CTIA kereskedelmi csoport eközben levélben üzente meg a Fehér Háznak, hogy közel 40 országban már használják a C-sávot, és a repülők minden nap biztonságosan landolnak, nincs bizonyíték a káros interferenciára. Azt kérték Bidentől, utasítsa el a késlekedést okozó kéréseket.
A Boeing, az Airbus, a légitársaságok már kérték a hatóságokat, hogy segítsenek a repülési és a telekommunikációs szektornak elfogadható középutat találni, főleg azért, mert jelentős időbe telik majd, hogy megfeleljenek az FAA biztonsági követelményeinek.