Az 5G veszélyeiről egyeztet a telekomszektor és a Szövetségi Légügyi Hivatal

Az FAA szerint produktív megbeszéléseket tartanak, és megtalálják majd a megoldást.

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal jelezte, hogy közvetlen megbeszéléseket folytat a telekomszektorral arról, hogy az 5G repülésbiztonsági kockázatot jelent.

Hirdetés

Az FAA szerint igen produktívak a megbeszélések, és megtalálják majd a megoldást, de még nem tudni, hogy milyen korlátozásokra, megkötésekre lesz szükség.

Az amerikai AT&T és Verizon egyaránt belementek, hogy decemberről januárra halasztják a C-sávos vezeték nélküli szolgáltatások kereskedelmi startját.

Az FAA még november elején figyelmeztette a gyártókat, üzemeltetőket és pilótákat, hogy változtatásokra lehet szükség, mert az 5G interferenciát okozhat az érzékeny elektronikáknál, amiket a repülőgépek használnak. Az FAA szerint ez bizonyos biztonsági eszközök meghibásodásához is vezethet.

A CTIA kereskedelmi csoport eközben levélben üzente meg a Fehér Háznak, hogy közel 40 országban már használják a C-sávot, és a repülők minden nap biztonságosan landolnak, nincs bizonyíték a káros interferenciára. Azt kérték Bidentől, utasítsa el a késlekedést okozó kéréseket.

A Boeing, az Airbus, a légitársaságok már kérték a hatóságokat, hogy segítsenek a repülési és a telekommunikációs szektornak elfogadható középutat találni, főleg azért, mert jelentős időbe telik majd, hogy megfeleljenek az FAA biztonsági követelményeinek.

Azóta történt

Előzmények