Megegyezéssel zárult az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) által a Snapchat ellen folytatott eljárás. A vizsgálat egyrészt azért indult, mert az FTC szerint a népszerű üzenetküldő szolgáltatásban az üzenetek a cég állításával ellentétben olvasás után nem tűntek el örökre – egyrészt már korábban kiderült, hogy az alkalmazáson keresztül küldött üzenetek és képek nem törlődnek végérvényesen és némi hozzáértéssel visszaállíthatóak, másrészt pedig számos módon lehet rögzíteni a tartalmat későbbi újrafelhasználásra (képernyőfotó, külső alkalmazások).
A másik ok az a biztonsági botrány volt, melynek során idén januárban egy, a Snapchat biztonságtechnikai kérdésekben nemtörődöm hozzáállását megelégelő hacker végül felrúgta az etikus hackelés irányelveit, és nyilvánosságra hozott egy, a vállalat által már hónapok óta ismert hiba kihasználásával megszerzett, 4,5 millió felhasználó adatait tartalmazó adatbázist. Az FTC a cég adatgyűjtési gyakorlatát is kifogásolta, az üzenetküldő alkalmazás ugyanis értesítés és külön engedély nélkül gyűjtött különböző információkat a felhasználókról, például geolokációs adatokat.
A most született megállapodás értelmében a Snapchatnek a jövőben tartózkodnia kell a felhasználók félrevezetésétől a szolgáltatás valós képességeit illetően, és a cég elindít egy átfogó adatvédelmi programot, amit egy független fél a következő 20 évben felügyelni fog. A Snapchat a megegyezést bejelentő blogbejegyzésében meglehetősen finoman fogalmaz, és az elkövetett hibákat a cég fiatal korára vezeti vissza. „Miközben az építkezésre koncentráltunk, néhány dolog nem kapta meg a szükséges figyelmet. Az egyik ilyen a Snapchat közösségével való kommunikáció volt.” – olvasható a bejegyzésben.