2019. február 20., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Mérleg rovat

Még tart az útkeresés a HP-nál

Kevés nagy informatikai vállalat kapott annyi ütést az elmúlt években, mint a HP. Elbaltázott akvizíció, webOS-kudarc, a PC-s üzletág körüli huzavona, csökkenő bevételek, átszervezés, elbocsátások. De mi a helyzet Magyarországon?

A HP Magyarországon

Az utóbb években ritkán került az újságok hasábjaira a HP az éppen aktuális fejlesztéseivel, megoldásaival vagy pozitív eredményeivel, de annál többször lehetett olvasni a rossz döntésekről, a kudarcokról, az informatikai (és főleg a fogyasztói) piac átalakulása miatti térvesztésről és a negyedévről negyedévre csökkenő bevételekről, a PC-s üzletág körüli huzavonáról, a vállalat átalakításáról és az ezzel járó több tízezer fős leépítésről, patronhamisításról. Az utóbbi hónapokban már látszanak a Meg Whitman által irányított vállalaton a stabilizáció jelei, bár a vezérigazgató némileg visszavett az optimizmusból a közeljövőre nézve, és az eredetileg idén ősztől kezdődően várt bevételnövekedésre már csak 2014-ben számít.

Hogy alakult a HP sora eközben Magyarországon? Hogyan áll itthon a vállalat, mik az erősségek, az irány, várható-e beruházás vagy szorosabb együttműködés a felsőoktatással? Ezekről is kérdeztük Gonda Gábort, a HP Magyarország vezérigazgatóját.

Hirdetés

IT café: Milyen a HP helyzete most Magyarországon? Melyek azok a területek, ahol jól teljesít, és hol kell erősítenie?

Gonda Gábor: A HP az elmúlt két-három évben igyekezett újradefiniálni és újrapozícionálni magát. Erre azért volt szükség, mert mi azt szoktuk mondani, hogy minket a válság kétszeresen sújtott: volt egy globális része, és egy hazai része. A globális válság 2009-ben ért el minket is, ami gyakorlatilag annyit jelentett, hogy a forgalmunk jelentősen visszaesett, majd utána egy-két hazai jelenség is volt, ami visszavetette a cég dinamikáját. Sajnos gyorsabban estünk vissza, mint ahogy a piac zsugorodott, azaz piacrészt is veszítettünk, és ezt a csökkenést a cég a mai napig nem tudta teljesen kiheverni.

Gonda Gábor
Gonda Gábor

A kliensoldali gyártók között nagyon felerősödött a verseny, az ázsiai gyártók (vagyis inkább egy bizonyos – a szerk.) alaposan a nyakunkra jöttek. A nyomtató- és kellékanyag-gyártásban is ádáz küzdelem folyik, és mindeközben azt látjuk, hogy a lakossági fogyasztói piac jelentősen gyengült az elmúlt években. Az utóbbi időben szerencsére sikerült a főbb trendeket stabilizálnunk, ha lehet úgy fogalmazni, „magunkhoz tértünk”, és az irányt mindenképpen jónak gondolom.

Nagyvállalati szektorban az egyik kulcsterületnek számító tároló piacon is visszaestünk, de szerencsére már itt is kezdjük megközelíteni a korábbi jó eredményeket.

IT café: Az állami szektorban hagyományosan erősnek számít a HP Magyarországon, ez a terület hogyan teljesített a nehezebb időszak alatt, és hol tart most?

G.G.: Azt gondolom, hogy most egy pragmatikus, szakmaiságon alapuló együttműködés van az állami szektorral. Szerencsére vannak megrendeléseink, de ebben az időszakban az EU-s források felhasználása és az éppen folyó jelentős beruházások miatt ez most minden jelentősebb piaci szereplőről elmondható. Igyekszünk bizonyítani, hogy szakértelemmel és komoly hozzáadott értékkel tudunk értéket teremteni ezekben a projektekben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.