Megújult a Twitter

Külföldön népszerű, nálunk nem az

A Twitternek összesen mintegy 380 millió felhasználója van, közülük 100 millió havonta legalább egyszer be is jelentkezik. Napi szinten mintegy 50 millióan használják az oldalt, ami nem mondható gyengének, de a Facebook azért jóval erősebb. Jelenleg a legtöbben Lady Gagát követik (16,7 millió követő), aki után két másik énekes, Justin Bieber (15,2 millió) és Katy Perry (12,8 millió) jön a sorban – jól látszik tehát, hogy a fiatalok erősen használják a Twittert, a hírességek pedig örömmel meg is osztják életük élményeit a rajongókkal. A nemek aránya semmi érdekességet nem tartogat, a felhasználók 55 százaléka nő, a Facebookon is hasonló az arány.

Hirdetés

Az oldal Hollandiában és Japánban különösen népszerű, az internetezők 27 százaléka fent van. Az Egyesült Államok nem szerepel a toplistában, melynek nyilvánvalóan hazánk sem tagja: mindössze 250 000 honfitársunk regisztrált, 70 000 eresztett el legalább egy tweetet, 20 000 hetente, fele ennyi ember pedig naponta aktív, azaz jelenleg az IT café-t jóval többen olvassák, mint ahányan hazánkból Twittereznek. Van azonban két népszerű magyar kliensoldal, a yamm.hu és a turulcsirip.hu; a többi kezdeményezés nem igazán ismert és népszerű.


Külföldön gyakran emlegetik a Twittert

A Twitternek ugyanakkor itthon is van nagyobb jövője, a felmérések szerint ugyanis minden médiacsatornánál gyorsabban terjednek rajta a hírek. A Texas Rice University ennek bebizonyítására monitorozta egy amerikai focimeccs tweetjeit, az információkat pedig összevetették a hivatalos források anyagaival. Mostanában hazánkban már a tömeghez is kezd eljutni a Twitter híre, az ügyészség tweetelő felhasználókat idézett be a Semjén-ügy kapcsán, Deutsch Tamás pedig cenzúrázatlanul osztja meg a véleményét a nagyvilággal az oldalon keresztül.

Péter szerint a Twitterezőknek Magyarországon jelenleg két csoportja van. Az elsőbe azok a tinédzserek és fiatalok tartoznak, akik azért használják a rendszert, hogy kedvenc sztárjaikat követni tudják. A második csoportot azok adják, akik egész nap az interneten ülnek, és szeretnek informálódni. A marketingesek és PR-osok körében például nagyon népszerű a Twitter, nyilván nem véletlenül, ők RSS-olvasó helyett/mellett használják a szolgáltatást. Péter ugyanakkor elmondta, hogy itthon a csekély számú keménymag azért használja az oldalt, mert ott a Facebookkal ellentétben nincs fent minden ismerősük, azaz sokkal zártabb a közösség. Ezek az emberek a szakértő szerint az 1990-es évek végén még jellemzően az Internettón fórumoztak, ICQ-n és Trilianon beszélgettek, most pedig Twittert és Google+-t használnak, mert ezekben zárt közösséget képeznek. Ha azonban a Twittert jobban felfedeznék a magyar hírességek és tinédzserek, valószínűleg tovább is állnának, és keresnének egy másik játszóteret. A hazai felhasználók jelenleg egyébként erősen népszerűsítik a Foursquare-t és az Instagramot, mert az új dolgokra nagyon is nyitottak.

Bodnár Csaba

Azóta történt

Előzmények