Hirdetés

Telefonközpont a PC-ben!

Faxszervertől a bankinformatikáig

(X) – fizetett hirdetés

Marjan Torkar
Marjan Torkar

Tavaly november elején a kanadai Eicon Networks új disztribútort nevezett ki magyarországi tevékenységének koordinálására a SVED Rt. személyében. Ennek kapcsán kérdeztük Marjan Torkart, az Eicon Networks Közép- és Kelet-Európáért felelős regionális menedzserét az IT és a telekommunikáció összefonódására építő megoldásaikról, magyarországi terveikről, valamint a fejlődési irányokról.

– Az Eicon már a rendszerváltást megelőzően szállított hardvereket a távközlési cégek számára, termékeik anno a COCOM-listán is szerepeltek. Beszélne nekünk a kezdetekről és a magyarországi jelenlétről?

– Az Eicon Networks Corporation mindig is piacvezető volt mind a technológiai innováció, mind pedig az üzleti hálózatokban használt, minőségi telekommunikációs eszközök gyártása terén. A céget 1984-ben alapították, központja jelenleg Montrealban, Kanadában található. Ma a szállítási, marketing- és terméktámogatási feladatokat ellátó képviseleteink és disztribútoraink a világ több mint 80 országban megtalálhatók. A Kanadában, Németországban és Írországban lévő kutatóközpontjaink által fejlesztett termékeinket több mint 3 millió helyszínen használják.

Cégünk mindig is igyekezett olyan területekre koncentrálni, ahol a kifogástalan minőséget és az egyszerű, következetes használhatóságot a piaci feltételek megkövetelik a gyártóktól. Ezzel az üzletpolitikával az Eicon piacvezetővé nőtte ki magát a telefónia (telefonközpont, gépi hang, hangposta) és konferenciabeszélgetések, a banki kommunikáció (ATM, POS-tranzakciókkal kapcsolatos adattovábbítás), fax- és egységesített üzenetküldés, valamint a professzionális ISDN-eszközök szegmensében.

Kereskedelmi partnereinken keresztül már több mint 15 éve vagyunk jelen a magyarországi piacon. Sikerünk kulcsa partnereink szakértelme és piacismerete, mely lehetővé teszi, hogy a lokális trendekre rugalmasan és gyorsan reagáljunk. Ezzel az üzletpolitikával sikerült gyakorlatilag az összes magyar nagyvállalat és állami intézmény – olajipar, vasút, bank- és biztosítási szektor, távközlési szolgáltatók, stb. – bizalmát elnyernünk. Ezeken felül az utóbbi évek internetpenetrációjának köszönhetően a magánszektorban is jelentős sikereket értünk el a telefon- és internetszolgáltatók ISDN-eléréseikkel kínált Eicon Diva klienskártyáinkkal.

– Hogyan fejlődött termékstruktúrájuk az elmúlt évtizedben?

– Fejlesztéseink célja mindig is a megbízhatóság és a biztonság volt. Nem is tehettünk volna másként, hiszen az üzleti környezetben a legtöbb esetben megengedhetetlen a meghibásodásból fakadó bármilyen veszteség. Ügyfeleink számára az Eicon hálózati eszközök nyújtják azt a stabil kapcsolati alapot, amelyre telekommunikációs szoftvereik épülnek. Megoldásainkat alapvetően három részre tagoljuk:

A Diva Server termékcsalád intelligens szerverkártyák és egy egységes szoftveralap kombinációja, mely nagy megbízhatóságú digitális (ISDN), analóg és IP-alapú kapcsolatokat tesz lehetővé (pl. hang-, fax-, sms-továbbítás, valamint gépi hang, hangposta vagy távoli eléréseket lehetővé tevő célszoftverek). Szerverkártyáink sokoldalúsága, kiemelkedő minősége és a nyílt szabványok támogatása miatt a legtöbb telefóniával és telekommunikációval kapcsolatos szoftverfejlesztő cég gyári referenciaként tartja őket számon.

Újdonságnak számít a Diva Server V-Series. Ugyan ez is a hagyományos Diva-alapokon nyugszik, de kifejezetten a hang-, illetve beszédtovábbításra, valamint a konferenciahívások lebonyolítására lett kialakítva.

Termékeink második csoportja az Eiconcard termékcsalád, mely PC-alapú X.25-ös kapcsolatokat biztosít üzleti célú alkalmazások számára. Ezt a kapcsolati szabványt rendszerint olyan, nagyfokú biztonságot és megbízhatóságot, de alacsony sávszélességet igénylő területeken alkalmazzák, mint például a bankinformatika, légi közlekedés és üzleti telekommunikáció. Büszkén mondhatom, hogy az Eicon 40 százalékos részesedésével piacvezetőnek számít a területen.

Ahogy az internet folyamatos térnyerése miatt újabb piacok nyíltak meg a szabvány előtt, cégünk kifejlesztette Eicon Managed Gatewayt (EMG), hogy ügyfeleink könnyedén migrálhassák régi, költséges bérelt és betárcsázós vonalakon alapuló X.25-ös alkalmazásaikat a költséghatékony és gyors DSL- és IP-alapokra.

A harmadik csoportot a Diva ISDN-kliensek családja alkotja, mely a legtöbb országban vezető helyen áll a professzionális ISDN-termékek piacán. A széles termékskálában megtalálhatóak mind a belső PCI és PCMCIA kártyák, mind pedig a külső modemek és routerek. Rendszerint hordozható és otthoni számítógépek internetelérésére, távoli elérések megvalósítására, faxolásra, illetve egyéb, ISDN-kapcsolatot igénylő alkalmazások esetén használják őket.

Áttérés IP-alapokra

– Önnek mi a véleménye a számítástechnika és telekommunikáció piaci helyzetéről Magyarországon?

– Magyarország sok változáson ment át az elmúlt évtizedben. A gazdaság helyzet alig vethető össze a 10-15 évvel ezelőttivel, mikor először jártam itt. Vegyük például az informatikát vagy a telekommunikációt! Ez alatt a rövid idő alatt annyi beruházás történt, hogy mára Magyarország egyike lett annak az elitnek, ahol a legújabb technológiákat alkalmazzák mindkét területen. A piac mára annyira nyitottá vált, hogy a Nyugat-Európában lábukat már megvető gyártók mindegyike jelen van itt is.

De még fontosabb, hogy a befektetések folytatódnak mind a magán-, mind pedig az állami szférában, azaz a trend folyamatos. Másrészről, ahogy a többi nyugati országban is, itt is nélkülözhetetlen katalizátori szerepet tölt be az állam a technológiák honosításában. Ez pártfüggetlen gazdasági érdek.

– Manapság az analóg adatközlésről a digitálisra történő átállás korát éljük a telefóniában. A szolgáltatók egymás után mutatják kombinált IP-alapú telekommunikációs megoldásaikat. Mit tud kínálni az Eicon az ilyen szolgáltatók részére?

– Több szempontot is figyelembe kell vennünk az új technológiákkal kapcsolatban. Mi az Eiconnál a következő négy fontos elemre helyezzük a hangsúlyt:

A technológiai szektorban lévő piacvezető cégekkel ápolt jó kapcsolataink révén eszközeink kiválóan illeszkednek az ő termékeikhez, így biztosítjuk, hogy termékeink mindig naprakészen ki tudják használni az egy-egy új technológia adta sebesség- vagy költséghatékonyság-növekedés előnyeit. Ezek alatt a kulcsfontosságuk kapcsolatok alatt olyan szoftver- és hardvergyártókat értek mint a Microsoft, a HP, a Dell, az IBM, a Siemens, az Envox, a Nuance, stb.

A megbízható termékek fejlesztésével kivívott hírnevünk a minőség iránti teljes elkötelezettségünknek köszönhető. Vállalatunk összes irodája rendelkezik ISO 9001-2000 tanúsítványokkal, üzemeink pedig emellett megszerezték az ISO 14001 minősítést is.

Az Eicon létrehozott két, az egész világra kiterjedő partnerprogramot. Az Eicon Networks Technology Partner (ETP) program a független szoftvergyártókkal és -fejlesztőkkel tartja a kapcsolatot és nyújt nekik közvetlen segítséget, míg az Eicon Networks Solution Provider (ESP) program műszaki és kereskedelmi támogatást nyújt a helyi Value Added Resellereknek (viszonteladóknak) és rendszerintegrátoroknak, akik a termékek eladása mellett komplett megoldásszállítást és üzemeltetést is kínálnak.

Végül a negyedik szempont a költségmegtérülés. Már termékeink tervezésekor ügyelünk arra, hogy azok funkciók olyan csoportjával rendelkezzenek, melyek biztosítják vásárlóink versenyképességét. Például ha egy ügyfelünk úgy dönt, hogy faxszervert helyez üzembe céges hálózatában, ezzel megspórolja a faxkészülékek karbantartási és papírköltségét. Aki utánanézett már, hogy a papírköltségek egyedül milyen összegekre rúghatnak egy-egy vállalatnál, bizonyára egyetért velem. Néhány évvel később ugyanez a cég úgy dönt, hogy praktikus és időszerű lenne lassan automata gépi hangot és hangpostát illeszteni telefonközpontjukhoz, hogy tovább növeljék az ügyfeleik elégedettségét és a cég presztízsét. Miután az Eicontól vásárolt Diva Serverük már tartalmazza az ehhez a funkcióhoz szükséges hardverkövetelményeket, csupán egy megfelelő szoftvert kell választani hozzá, és már kész is a rendszer. Ugyanez igaz akkor is, ha VoIP-telefonra akar áttérni. Azaz az ügyfelünk kezdeti beruházásának megtérülése és a jövőbeni fejlődése biztosított.

Vagy vegyünk példának egy szoftverfejlesztő céget! Egy adott szoftver teljes kifejlesztése hosszú, munkaigényes, rengeteg tesztelést és javítást igénylő feladat. Ezért mi arra törekedtünk ingyenes szoftverfejlesztő készletünk (SDK) kialakításakor, hogy az olyan kódot hozzon létre, amely a teljes termékpalettánkon belül hordozható. Így ha egy cégnek sikerült például egy adott piac számára kialakított gépihang-szoftvert kifejlesztenie egy ISDN BRI kártyához, de a program a kisvállalkozások mellett a közép-, esetleg nagyvállalatok érdeklődését is felkeltette, akkor az átalakítások nélkül működni fog ISDN PRI kártyáinkon is. Ugyanez igaz az analóg és VoIP esetekre is, azaz számunkra és partnereink számára egy analóg/VoIP átállás semmilyen fennakadással nem jár.

PC-alapú telefónia hatékonyan

– A széles sávú internet és a lokális hálózatok nagyfokú elterjedtsége miatt a kis- és középvállalkozásokban is egyre nő az igény, hogy kihasználják az IT és a telefónia összefonódásából fakadó igényeket. Milyen lehetőségeket lát ön ezen a téren?

– Az Eicon Networks ideális helyzetben van ezzel az új piaci szegmenssel kapcsolatban épp a korábban már említett Diva Server család miatt. Ráadásul a kkv-k alkotta piac évek óta az egyik legfontosabb célterületünk. A SVED-del karöltve kínált megoldások remekül illeszkednek a szegmens igényeihez.

Ahogy azt az előző példámban említettem, a szoftverfejlesztői környezetünk segítségével készített, ISDN-környezetbe írt alkalmazások könnyedén és gyorsan migrálhatóak új szabványú infrastruktúrákba. Miután az Eicon részt vesz szinte az összes telekommunikációs szabvány kidolgozásában, termékeink már a szabványok publikálása előtt támogatják azokat. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a technológiai partnereink által fejlesztett szoftverek kihasználják az új technológiák adta lehetőségeket (például VoIP), miközben továbbra is támogatják a már elterjedt szabványokat (analóg, ISDN).

Mindazonáltal nem szabad elfelejtenünk a nagyvállalati környezeteket sem, ahol ugyanezek a követelmények, csak nagyobb a tét. Természetesen az ő igényeiket kiszolgáló termékek ugyanúgy megtalálhatóak portfóliónkban. Fejlesztésük, bővítésük, illetve a hozzájuk fejlesztett szoftverek migrálása a legmagasabb minőségi követelményeket támasztó – például SS7-es – környezetekbe a megszokott könnyedséggel valósítható meg, tehát egy szoftverfejlesztő partnerünk számára a nagyvállalati ügyfelek ugyanúgy elérhetőek, mint bármilyen kkv.

– Hogyan esett választásuk a SVED Rt.-re?

– A SVED Rt tevékenységi köréből fakadóan csak a magyar IT-piacot látja el minőségi termékekkel. Segít vevőinek a forgalmazott termékek kiválasztásában, és az eladás után is nyújt alapszintű terméktámogatást, ráadásul kellően árérzékeny, gyorsan reagál a piac igényeire. Tulajdonképpen a SVED ugyanazokat az értékeket és irányelveket vallja magáénak, melyek az Eicon számára is olyan fontosak. Másrészről a SVED új piacokat is megcélzott, így erősségeinket kombinálva egymást erősíthetjük, és hatékonyabban tudjuk lefedni a teljes magyar telekommunikációs piacot.

Ennek érdekében technológiai partnereink segítségével (szoftverfejlesztők, üzleti kommunikációval foglalkozó megoldásszállítók stb.) igyekszünk inkább a hardver és szoftver alkotta komplett megoldásokat bemutatni, és azt hangsúlyozni, hogy a kettő együtt mire képes, miért hasznos és miért térül meg egy adott cég számára. Manapság az információk és a személyek folyamatos és gyors elérhetősége kulcsfontosságú a sikerhez, ezért olyan megoldásokat igyekszünk nyújtani, melyek garantálják az elérhetőséget – például hangpostaszerverek (VM), faxszerverek, interaktív gépi hangok (IVR), telefonos ügyfélszolgálati szoftverek (CC) és IP-alapú szoftveres telefonközpontok. Így ügyfeleink cégei az Eicon hardverekre alapozva mindig elérhetőek maradnak, akkor is, ha a munkaidő már letelt, vagy az adott kolléga éppen nincs az irodában.

Seres Gábor