Olcsóbb OLED tévékre, 8K-ra és AI-ra épít az LG

OLED, MicroLED, AI

Az LG évekkel ezelőtt elkötelezte magát az OLED képalkotási technológia mellett, és hogy mennyire igazuk volt, azt tökéletesen bizonyítja, hogy most konkrétan az egész világ tőlük vásárolja a paneleket. Az eladások folyamatosan nőnek, tavaly az értékesített OLED televíziók száma elérte a 2,5 millió darabot, ami azt jelenti, hogy egyetlen év alatt 50 százalékkal bővült a piac. A trend előrejelzéseik szerint idén sem változik majd, hiszen arra számítanak, hogy idén már 3,6 millió új OLED tévé talál majd gazdára. Ez persze jelentősen elmarad a totális tévés piac 220-250 milliós számától, de arra bőven elég, hogy a prémium szegmensben taroljon a technológia.


[+]

A holding mindenesetre kőkeményen dolgozik azon, hogy olcsóbbá tegye az OLED tévéket, és ezáltal még szélesebb vásárolói rétegeket érhessen el velük. Ennek érdekében új gyártási eljárásokat dolgoztak ki, és racionalizálják az előállítás folyamatát is. Mindenesetre ezzel együtt tisztában vannak azzal, hogy az OLED tévék mindig 20-30 százalékkal többe fognak kerülni, mint a hasonló szintre pozicionált LED LCD modellek. Az eseményen az is nyilvánvalóvá vált,  hogy az LG a közeljövőben minden korábbinál nagyobb szerepet szán majd az OLED televízióknak. Tavalyi bevételeiknek húsz százalékát tették ki az ilyen típusú televíziók, és arra számítanak, hogy idén még nagyobb lesz ez a szám.

MicroLED

A valódi LED, vagy más néven MicroLED kijelzők első példányai tavaly bukkantak fel, és az LG is folytat ilyen irányú fejlesztéseket. A vállalat a berlini IFA-n be is mutatta működőképes prototípusát, azonban nem számítanak arra, hogy ez az eljárás belátható időn belül az OLED vagy LED LCD pozícióit veszélyeztetheti az otthoni felhasználóknak szánt megjelenítők csoportjában. Maga a gyártás is egyelőre túl drága, ráadásul ez a technológia nem teszi lehetővé emberi méretű, azaz kellően kicsi termékek előállítását. Ez alapján úgy látszik, hogy az LG szerint a MicroLED-nek egyelőre még nagyobb a füstje, mint a lángja, és még hosszú az út addig, amíg megérkezhetnek az ilyen tévék a nappalikba.

Mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligenciában viszont nagyon bízik az LG! A vállalat saját fejlesztésű ThinQ nevű megoldása bekerült a tévékbe is, aminek köszönhetően a modellek képesek kapcsolatot létesíteni más kompatibilis okosotthon-eszközökkel, például az okos izzókkal, hűtőszekrényekkel. Emellett a ThinkQ révén a televíziók együtt tudnak működni a Google Assistant és Amazon Alexa technológiával is, aminek révén egyszerűbbé válik a kezelés, és új funkciók jelennek meg a készülékekben. Sőt a ThinkQ arra is képes, hogy ha valamilyen feladat elvégzésére mind a két rendszer alkalmas, akkor kiválassza azt, amelyik jobb teljesítményt nyújt, hatékonyabb vagy gyorsabb. Ebből fakadóan az LG koncepciójában kiemelt szerepet kap, hogy a ThinkQ nyitott legyen más gyártók megoldásai előtt is, így az ő termékeik, szolgáltatásaik is integrálhatóak a rendszerbe.


[+]

A mesterséges intelligencia megjelenik a kép- és hangminőségnél is: a vállalat munkatársai ugyanis azt mondták, hogy ennek köszönhetően képes a készülék optimalizálni a képet és a megszólalást az adott tartalomhoz, a forrás típusához és a külső körülményekhez. Sőt elméletileg a rendszer a gépi tanulást is támogatja, azaz folyamatosan kapcsolatban van nagy számítási kapacitású külső rendszerekkel, amelyek dolgozzák fel és elemzik a beérkező adatokat a világ minden tájáról.

Mindent összevetve azt tudnánk mondani, hogy az Innofest egyik legfontosabb üzenete az volt, hogy az LG továbbra is kiemelt fontosságúnak tartja a kutatást-fejlesztést a tévés iparágban. Idén elsősorban az OLED képalkotási technológiára és a mesterséges intelligenciára koncentrál a vállalat ezen a fronton, tehát a fő cél, hogy a lehető legjobb képminőség mellett tovább tágítsák az otthoni televíziózás határait, és minden korábbinál sokoldalúbbá tegyék a termékeket.

elefant

Azóta történt