Nyomul a TVnet

Behálózva

– Szó szerint értendő, amit mond: saját kezűleg húzta a kábeleket?

– Nem százszázalékosan, természetesen volt egy csapatom, amellyel együtt dolgoztam, de ott voltam mindenütt, ahol a munka folyt. Ennek segítségével tanultam meg, mit jelent a hálózatépítés, egy intranet, egy lokális hálózat kialakítása. Minden érdekelt, amit ezzel kapcsolatban megtudhattam, szívtam magamba az összes ezzel összefüggő információt. A dolognak persze csak egyik oldala volt a mikroszintű infrastruktúra fejlesztése, ha nem találjuk ki jól az üzleti oldalát, akkor hiábavaló lett volna ez a munka. Az internetszolgáltatásban egy nagy céggel kellett versenyeznünk a lakók kegyeiért, amit azzal sikerült végül is elnyernünk, hogy a konkurensünkénél jobb minőségű szolgáltatást nyújtottunk olcsóbban.

– Ekkor kerültek kapcsolatba a TVnettel?

Ifj. Lengyel Tibor (26 éves), a Szent István Egyetem pénzügyi szakának hallgatója. 1998 és 2003 között az Euroexpert Holding Rt. informatikai koordinátora volt, 2003-2004-ig a társaság informatikai igazgatójaként dolgozott. 2004 szeptembere óta a TVnet Számítástechnikai Kft.ügyvezető igazgatója.

– Igen, ugyanis ez a cég szállította a hálózatunkra az internet-összeköttetést. A TVnet egyébként kábeltévé-szolgáltatóként alakult, később fejlesztette tovább technológiáját, hogy azon internet-hozzáférést is kínálhasson. Mielőtt – némi várakozás, a számunkra elfogadható, megfelelő ár kialakulása után – a holdingunk többségi tulajdonába került, 3400 ügyféllel rendelkezett, a T-Commal között szerződés alapján ADSL-szolgáltatást kínált az egész országban, illetve néhány körzetre vonatkozóan kábeltévé-szerződése volt. Én vettem rá édesapámat, hogy vegyük meg ezt a vállalkozást, mert üzletet láttam, látok az internethez kapcsolódó szolgáltatásokban. Végül is 2004 augusztusától vagyunk 65 százalékos tulajdonosai a cégnek és szeptembertől vagyok a TVnet igazgatója.

– Tény, hogy egy év alatt megduplázták az ügyfélkört és a veszteséges szolgáltatót nyereségessé tették. A munkatársak száma tízről negyvenre nőtt. Mik voltak az első lépéseik?

– Nulláról kellett újjáépítenünk a céget, hiszen annak még titkársága sem volt. Létrehoztuk az ügyfélszolgálatot, a számviteli, a marketingrészleget, a rendszergazda- és a fejlesztőcsapatot. Ezt a munkát úgy végeztem el, ahogyan édesapámnál láttam, hogyan építette ki tizenöt évvel ezelőtt a saját vállalkozását. A gyors növekedésben kezünkre játszott, hogy a T-Com éppen tavaly indított el egy sávszélesség-bővítő akciót. Mint ADSL-viszonteladók ennek a hullámnak az élére tudtunk állni. Budapesti és vidéki hirdetésekkel hívtuk fel a lehetőségre a figyelmet – megelőzve versenytársainkat –, aminek nyomán az akció ideje alatt az egyik napon annyian telefonáltak hozzánk, hogy a terheléstől időlegesen lerobbant a telefonközpontunk.

– Mi a hosszabb távú céljuk?

– Az ADSL tekintetében egy év alatt az ország szolgáltatói sorrendjében a 8.-ról a 6. helyre léptünk előre. Internetszolgáltatóként a 8. helyen vagyunk. Az a célom, hogy néhány éven belül bekerüljünk az első ötbe – és nem mellesleg addigra internet-, telefon- és kábeltévé-szolgáltató legyen a TVnet. A növekedést az indokolja, hogy hosszabb távon minden részpiacon a legnagyobb szereplők határozzák meg a fejlődést, a többiek csak követik a trendeket. A legjobb üzletek megszerzésére tehát csak meghatározó piaci vállalkozásként van esélyünk. E célunk eléréséhez hálózatbővítésébe kezdtünk, amelyhez külső forrást is igénybe veszünk. Azt tapasztaltam, hogy a befektetőknek nincs kifogásuk egy kisebb vállalkozás támogatása ellen, ha azt látják, hogy az maximálisan kihasználja a méreteiből fakadó előnyöket: gyors, rugalmas, olcsóbb, mint a nagyobbak, s ezért képes gyorsan visszafizetni az beinvesztált tőkét. Nekem szabad kezet kell kapnom ahhoz, hogy bármilyen kérdésben azonnal dönthessek, és abból azonnal végrehajtás legyen, mert ezzel tudjuk lekörözni a nagy, tőkeerős, de nehézkesebb, a belső egyeztetési kényszer miatt lassabban mozduló versenytársainkat.

Komócsin Sándor – Napi Gazdaság

Előzmények