2017. január 19., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Szoftver rovat

Mobillal egyszerűbb az óraleolvasás?

Az IP Systems fejlesztett egy alkalmazást, ami előre szól a leolvasási időszakról, fotóról megérti a fogyasztást, segít elküldeni a szolgáltatóhoz. Könnyebb lehet az élet, amíg megérkeznek az okosórák.

Közüzemi használat, gyakorlati bevezetés

Hogyan működhet a kommunikáció az app és a szolgáltató között?

A mobiltelefonok WiFi, GSM adatkapcsolatán keresztül, tetszőlegesen  az adott energiai szolgáltató által alkalmazott rendszerhez igazodva. Több mint 10 éve fejlesztünk informatikai platformokat az energiaszektor számára, így alkalmazásaink tervezése és megvalósítása során mindig szem előtt tartjuk az integrálhatóságot. A Mobile Meter fejlesztése során is ez volt az egyik fontos szempont, így képesek vagyunk gyakorlatilag bármilyen mobiltelefonos, vagy hagyományos ügyviteli, vállalatirányítási, CRM, vagy egyéb fogyasztókat kezelő informatikai rendszer működésével összehangolni.

Gondolom az alkalmazás figyelmezteti a fogyasztót, hogy ideje mérni. Ezt előre meg kell határozni, hogy mikor, vagy a szolgáltatói adatbankból jönnek a dátumok?

Az app kényelmi funkciói a szolgáltató, vagy ügyfelei által testre szabhatóak. Alapvetően az integráció során az automatizmusra törekszünk, tehát ha megvan a szolgáltatói adatkapcsolat, akkor a rendszer magától előre képes jelezni a leolvasási időszak kezdetét és figyelmezteti – akár több ízben is – a felhasználót.

A Mobile Meter teljes mértékben testre szabható az adott szolgáltató munkafolyamataira, így a többszöri emlékeztető is beállítható nem csak a leolvasára, de akár a számla befizetésére vonatkozóan is. Arra is képesek vagyunk, hogy a fogyasztási és fizetési szokások alapján különböző felhasználói csoportokat képezzünk, s rájuk vonatkozóan teljesen egyedi paramétereket állítsunk be az emlékeztetők kapcsán.

Hogyan segíti a fejlesztés a gyengén látókat, lehet-e például a szoftverben nagyítani, felolvassa-e az óraállást az alkalmazás, mennyire bolondbiztos?

A prototípus úgy készült, hogy a felület igen nagy, kényelmes megjelenítést alkalmaz, de további kényelmi funkciókat az üzleti használatra szánt verzióban szeretnénk elkészíteni. Ha sikerül a leendő mobilos ügyfélszolgálatok megrendelőit erről meggyőznünk, akkor olyan rendszert szeretnénk kialakítani, ami mindenki számára kényelmesen, biztonságosan használható, aki képes mobiltelefonnal fényképeket készíteni. Erre fejlesztett alkalmazásokkal integrálva a mobiltelefon az adatokat akár hangosan fel is olvashatja.

Építettek-e bele a szolgáltatói adatokra épülő számlabecslést?

Igen, erre is megvan a lehetőség, sőt, ha a szolgáltató kész ilyen lehetőséget adni a fogyasztóinak, akkor a számlabecslésen túl maga a számla is lekérhető elektronikusan. Innen már csak egy lépés, hogy mobilon mindjárt ki is fizethessük a rezsit, ami a szolgáltatók kinnlevőségét jelentősen csökkentheti. A számláit rendszeresen fizető fogyasztónak is kényelmes, ha az óra fényképezését követő pár percben mindent elintézett a telefonján. Az ilyen gyors, pontos ügyintézés a lakások bérlőinek, bérbeadóinak is nagy segítség.

Fel van készítve a szoftver statisztikai adatok kijelzésére, fogyasztási tanácsadásra? Mi a helyzet a személyes adatok védelmével?

A Mobile Meterben számos statisztika segíti a tudatos fogyasztókat, mert a korábbi fogyasztással kapcsolatos adatukat grafikonokon elemezhetik, ha a szolgáltató hozzájárul, akár évekre visszamenően is lekérheti számla- és fogyasztási adataikat. A szolgáltatókat ezen felül kumulált statisztikák képzése segíti az ügyfelek jobb megismerésében, így például regionális, utca szintű, vagy tetszőleges fogyasztói szegmens statisztikák is elérhetők. Az összes adat egy adattárházban tároljuk, így big data elemzéssel számos új analitika végezhető el. A Mobile Meter összességében tehát nem csak egyszerűbbé és olcsóbbá teszi a mérőórák leolvasását, de mind a szolgáltatói, mind a fogyasztói oldalon új lehetőséget biztosít.

Előzmények

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.