Hirdetés

Könyvesboltok a világhálón

Online könyvesboltok 2.

www.fokuszonline.hu

A Fókusz könyvesbolt oldala 1999-ben kezdte meg működését. Az elkészítés akkor körülbelül hárommillió forintba került és az oldal fenntartására évi mintegy kétmillió forintot költenek az üzemeltetők. A Fókusz egyértelműen érzi az internetes eladások növekedését, hiszen az elmúlt években egyre nyereségesebb lett az online árusítás – tudtuk meg az oldal fenntartóitól.

A weblap dizájnja egy kicsit sűrűre sikerült, a felhasználó hirtelen elveszhet a sok információban. Mindez azonban csak azt a célt szolgálja, hogy minél többféleképpen kereshessenek az érdeklődők, különböző szempontok, sikerlista, témakörök, akciós könyvek és a szerkesztők kedvenc könyveinek felsorolása alapján is. A site ötéves, ebből az alkalomból akciósan árusítja könyveit, ötszázalékos kedvezménnyel. Leírást, adatokat és szép, de kicsi borítóképeket itt is külön aloldalon kapunk meg a könyvekről. Részletes keresés, több szempont beállítása után áll az érdeklődők rendelkezésére.

www.kiskapu.huwww.animakonyv.hu

A kiskapu számítástechnikai kiadványok árusításával foglalkozik, az anima pedig általános könyvesbolt, bár ez utóbbi egyelőre csak kis részét képezi az eladásoknak – tudtuk meg Kelényi Attilától, a cég ügyvezető igazgatójától. A kiskapu eredeti változata 1996-ban indult, azóta több fejlesztésen is átesett, ennek eredménye az a letisztult, egyszerű, kék-szürke dizájn és a kevés menüpont, ahogyan manapság várja az érdeklődőket. A szakkönyvek mellett más informatikai kiadványok és cikkek is megtalálhatóak a site-on. A részletes leírás, nagy kép a könyvekről külön ablakban jön fel. Regisztrálás után olyan pluszszolgáltatásokat is elérhetünk, mint a polc (előjegyzés), a licit és a napló (eddig megvásárolt könyvek) menük. Kelényi elmondta, hogy az eddigi tapasztalatokra építve ismét átalakítják, kibővítik az oldalt, az általános könyveladás is nagyobb hangsúlyt kap majd. Ennek költségei akár egymillió forintra is rúghatna>k.

www.libri.hu

A Libri könyvesboltok online változata 2000-ben indult útjára. Akkor több tízmillió forintos befektetéssel készült el, és azóta is több fejlesztéssel és még több befektetéssel kívánják a megszokott, "hagyományos" Libri boltok színvonalát nyújtani a vásárlóknak. A dizájn viszonylag szimpla, kék-sárga, fehér háttérrel. A szokásos menüpontokon kívül kategórialista, sikerlista és magazin várja a látogatókat. Ez utóbbiban például hetente beleolvashatnak egy-egy új könyvbe vagy közéleti személyiségek kedvenceit ismerhetik meg. A könyvekről részletes leírást kaphatunk és regisztrálás már után vásárolhatunk is. A fizetési lehetőségek (bankkártya, utánvét, futárnak készpénzben) a Librinél kibővülnek a hagyományos boltokból már ismert könyvutalvánnyal – ezzel is "kiegyenlíthetjük" a megrendelt könyvek árát.

Kollányi Julianna – NAPI Gazdaság

Azóta történt

  • E-learning: röviden a lényeget

    Mi fán terem a távoktatás e(-)formája? – erre a kérdésre adja meg a választ összefoglaló írásunk.

  • Borok az internetről

    Tudvalevőleg szeretjük a bort. Vajon a neten is vásárolunk már az isteni nedűből? Egyáltalán van hol?