Interjú: a dél-koreai cégek útja a csúcsra

A siker záloga

PH!: Sokszor lehet olyan pletykákat hallani – leginkább értelemszerűen a riválisok háza tájáról –, hogy a dél-koreai állam továbbra is komolyan támogatja a Samsungot és az LG-t, és rajtuk keresztül egyfajta kulturális és gazdasági expanziót hajt végre. Ön mit gondol erről?

Dr. Csoma Mózes: Száz százalékos biztonsággal nem lehet kijelenteni semmit, de személy szerint ezt egy téves állításnak tartom. E két világcég az elmúlt évtizedekben teljesen piaci alapokon működött, és a dél-koreai állam nem vállal semmilen szerepet a működésükben. Azt sem gondolom, hogy expanzióról lenne szó, hiszen egyáltalán nem beszélhetünk erőszakos terjeszkedésről. Az tény, hogy a Samsung és az LG is rendszeresen támogat dél-koreai vonatkozású eseményeket, de emellett rengeteg más olyan rendezvényt, előadót vagy intézményt is, amely nem kapcsolódik az országhoz.


(forrás: Tistory) [+]

PH!: A Samsung vagy az LG legtöbb riválisáról elmondható, hogy több lábon áll, a japánoknál még a munkamorál vagy a mentalitás is nagyon hasonló. Akkor mi az a plusz, ami a dél-koreai cégeket az élre tudta röpíteni a versenyben?

Dr. Csoma Mózes: A japán cégekhez hasonlóan a koreaiak is kiemelt figyelmet fordítanak a tanulásra, a képzésre, és egyáltalán arra, hogy a már létező eljárásokat és termékeket tovább javítsák. Amiben viszont felülmúlják a japán vetélytársakat, az, hogy tudják, hogyan lehet vonzóvá tenni egy adott technológiát vagy modellt. Kiemelt figyelmet fordítottak az elmúlt időszakban a dizájnra és úgy általában a marketingre. A Samsung és az LG sokáig egy kicsit lenézett márka volt, és rengeteg pénzt és energiát öltek abba, hogy ezen változtassanak. A kétezres évek első négy-öt évében volt a fordulópont, tehát amikor a lapostévék, telefonok, digitális fényképezőgépek egyre inkább elterjedtté váltak. Mondhatjuk, hogy ez a digitális forradalom hozta el a dél-koreai cégek áttörését, de egyúttal az is igaz, hogy ebben a forradalomban ezek a vállalatok kulcsszerepet játszottak.

LG HQ
LG HQ (forrás: Panoramio) [+]

Azonban ez pusztán a siker megtartásához nem elég. A Samsung és az LG is jó érzékkel ismerte fel az innováció fontosságát. Nagyon sokat invesztáltak és invesztálnak jelenleg is a kutatás-fejlesztésbe, a célból, hogy olyan technológiákkal álljanak elő, amelyek egyrészt a lehető legmagasabb szinten kielégítik a már meglévő fogyasztói igényeket, másrészt újakat generálnak. Ez a mentalitás egyébként egész Dél-Koreára jellemző. Ott rendkívül nagy hangsúlyt fektetnek a különféle szolgáltatásokra, például teljesen általánosnak számít, hogy valaki este 10-kor bemegy egy boltba, vásárol egy öltönyt, amit még azon melegében egy még természetesen nyitva lévő szabóságban méretre igazíttat.

PH!: Lehet igazságtartalma azoknak a pletykáknak, melyek szerint az LG és a Samsung csak látszólag vetélkednek, ám valójában összejátszanak, leosztják egymás között a lapokat?

Dr. Csoma Mózes: A koreaiakra nagyon jellemző a versengés, vetélkedés, épp emiatt sem reálisak ezek az állítások. Egyébként a saját személyes tapasztalataim alapján is kizártnak tartom, hogy a Samsung és az LG titokban összefogna.

elefant

Azóta történt