Társasággal dolgoznak
Szabolcs az ASUS PR/Marketing osztályán dolgozott 2004-2005 között, hogy aztán közel három évet töltsön a Toshibánál, majd az Apple Közép-Európai csapatában és az XMS Akadémiánál is dolgozott, az utóbbi években saját cége mellett saját startup ötletekkel próbálkozott - ahogy ő fogalmaz: tesztelt. Novemberben kezdte a munkát a Taxifynál, jelenleg a második magyar Operations Managert keresik a budapesti induláshoz.
Amiért Szabolcs azt gondolja, hogy csak a Taxify győzhet: gyakorlatilag egyetlen markáns különbség van az Uber és az észt startup között. Az, hogy az egyik hivatásos sofőrökkel és taxi társaságokkal dolgozik, a másik pedig magánemberekkel. Nálunk a helyi szabályozások miatt az árakkal nem lehet majd utasokat csábítani, sőt előfordulhat, hogy az értékelés nem is lesz nyilvános. Még folynak a tárgyalások a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, illetve magukkal a taxi társaságokkal is.
Hogy pontosan melyik cégekkel, illetve mikor indul majd a szolgáltatás, Patonai nem akart többet elmondani, azt ígérte, nem kell sokat várni. Aki nagyon türelmetlen, már most letöltheti az alkalmazást Android vagy iOS eszközére, több nagyvárosban még taxit is fog találni, Budapesten még nem.
(forrás: Taxify) [+]
Az Uber az amatőrizmus miatt, a taxisok saját megoldásai pedig a szegregáció kínpadján véreznek el. Szabolcs szerint a megoldást a Taxify jelenti, ami globálisan jelen tud lenni anélkül, hogy túl nagyra és átláthatatlanná kellene válnia, miközben a taxisok (akik utas szállításban profik) szállítják az utasokat.
A Taxify a szerződött társaságoknak 24/7 telefonos- és e-mailes ügyfélszolgálatot tart fent (az utasok a rendszeren keresztül már a társaságok embereivel kommunikálnak), sofőrmenedzsmentet, teljes analitikát és CRM modult is kínál, illetve a helyi viszonyokra optimalizált alkalmazást biztosít, mely utóbbit persze az utasoknak szánja a cég.
Ez egy teljesen moduláris felépítésű program. Igazítani pedig minden városban kell rajta egy kicsit, hogy megfeleljen a helyi szabályozásoknak. Alkalmazáson belül történő fizetés még nincs, de dolgoznak rajta, jelenleg (és a budapesti induláskor is ez várható) az utasok a Taxify appot autó rendelésére, annak nyomon követésére, illetve a fuvardíjak ellenőrzésére használhatják majd. A pontos funkcionalitással kapcsolatban azonban Szabolcs óvatos, sok minden múlik még a tárgyalásokon a hatóságokkal.
Pénzügyileg nem állnak rosszul egyébként az észtek, nemrégiben 1,4 millió euróhoz jutottak (Adcash, Rubylight, TMT Investments). Jelenleg Észtországban (Tallin, Tartu, Parnu, Kuressaare és Haapsalu) több városban is elérhető, de Riga, Stockholm, Amszterdam, Minszk is csatlakozott már. Helsinkibe idén nyáron jutottak el, azóta a szolgáltatás Finnországban is egyre erősebb.