A mobil fogja leváltani a bankkártyát

Hirdetés

Mobil váltja a bankkártyát

Szerencsére ezeknek az eseteknek a száma elenyésző, hiszen a Magyar Nemzeti Bank statisztikái alapján Magyarországon több mint 74 ezer elfogadóhelyen 93 ezer POS terminál működik, ebből 45 ezernél pedig már kártyaérintéssel és mobiltelefonnal is lehet fizetni. Ezek jellemzően a nagyobb forgalmat generáló kasszáknál (például hipermarketekben, mozikban vagy sportközpontokban) találhatóak.


[+]

A magyarázat logikus: minden terminálnak van egy normál amortizációs ciklusa (3-5 év), ahol többet vannak használva, ott nyilván hamarabb is cserélik őket. Az utóbbi időben szinte mindenki érintésre is alkalmas terminált választott, hiszen az árkülönbség minimális, 2014. júliustól ráadásul hazánkban már kizárólag ilyen terminálok kerülhetnek forgalomba, 2017. júliustól pedig minden Magyarországon működő terminálnak tudnia kell az egyérintéses fizetés támogatását.

A bankkártya ettől függetlenül még jó ideig nem fog eltűnni, az általam megkérdezett szakértők szerint ugyanis még sokáig aktív marad egy olyan „konzervatív réteg”, akik szeretnék a plasztikot kezükbe fogni, viszont az okostelefonok fokozatosan szorítják majd ki ezeket a piacról. A mobiltelefonos fizetés révén virtuális kártyának megfelelő alkalmazás váltja majd a bankkártyákat, de igazi áttörést az hozhat, ahogy egyre több mindenre használjuk mobilunkat (pl. hűségpont gyűjtésre, kuponok tárolására, érvényesítésre). A szakértő példaként a most zajló folyamatot hozza fel: az egyérintéses kártyáknak is több év kellett a robbanásig.

Mobiltárca
Mobiltárca (forrás: PDAfanclub) [+]

A mobilszolgáltatók jelenleg sorra indítják sajátmárkás „pénztárcáikat”, a Telekom után májusban a Vodafone jelentette be együttműködését az OTP Bankkal és a MasterCarddal, így már a vörösök előfizetői is választhatnak NFC-képes SIM kártyát, a megfelelő telefonnal pedig banki plasztik nélkül fizethetnek a hazai terminálok közel 50 százalékánál.

A cikk elkészítésében Romvári Frigyes, a MasterCard ügyfélkapcsolati vezetője és Szetnics László, mobil üzletfejlesztési vezető volt segítségünkre.

Azóta történt

Előzmények