- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- Mobilinternet
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
woros
őstag
És erre most mi a garancia, hogy nem fognak tüntetni a taxisok? Vagy mitől lesz jobb?
-
westlake
félisten
Helyes. A taxisok csinálhatják az új transzparenseket.
#1: Honnan vetted, hogy nem fognak? Fognak.
[ Szerkesztve ]
Play nice!
-
nonsen5e
addikt
"A fix tarifás rendszer"
Szóval plusz egy cég, aki horror árakon fogja lehúzni a népet?
"technológiában és életérzésben hozzák mindazt, amit az Uberben szerettek a felhasználók"
Marketingbullshit. Az árazással és az értékeléses rendszerrel hoznák azt amit az Uberben szerettek a felhasználók, semmi mással.
[ Szerkesztve ]
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
Romvr
őstag
Egy hónap alatt elkaszálják őket a taxisok. Majd megint blokádolják egész Budapestet, aztán a törvényhozók két tollvonással elintézik őket. Ki még olyan bátor/ostoba hogy bármi 21. századit be próbál hozni ide?
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
WhiteWalker
nagyúr
"az autók sárgítását azzal segíti majd a Taxify, hogy a megtett út arányában térítenek vissza százalékot a sofőröknek"
Ez ismerős... 9 ft/km
-
Csapoati
nagyúr
Ezt nem fogják, mert mindenben megfelelnek a törvényi szabályzásban leírtaknak. Ciki lesz szegény hiénáknak, mert ha a sok turistának alapból rajta lesz a telefonján a Taxify, ott fognak rendelni, nem pedig kikeresik a Főtaxi appját és azzal bohóckodnak. De nem is baj, főjenek csak a saját levükben (főleg, hogy az app ötletét meg jól lenyúlták az Ubertől....)
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
petipetya
nagyúr
Nesztek taxisok.
"nincs rá lezsóidő"
-
Romvr
őstag
Az kemény!
Megnéztem 17 perc + 17 kilométer ~7000 forint (autópályán főleg)
Ilyen árazással akkor maradnak csak életben ha menet közben kaviáros lazacot szolgálnak fel, drága pezsgővel
[ Szerkesztve ]
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
stutga
tag
Na ilyen az amikor egy cég ugy nyomul be egy orszagba, hogy nem ismeri annak kultúráját...
Azt hiszik azért nincs itt Uber mert nem akartak megfelelni a torvenyi szabályozásnak. Pedig csak a Lex-Traffik, Lex-kaszino, Lex-stadion, Lex-kisvasut kovetkezo epizodja a Lex-AntiUber szuletett meg.
Majd lesz Lex-AntiTaxify oszt' mehetnek vissza a mocskos kis liberáldemokráciájukba innovációskodni.
-
noisia
aktív tag
Hát ha ez így lesz, ahogy a fentebbi képen látni a viteldíjakat, akkor gyakorlatilag csak egy újabb rabló-féreg-tolvaj taxitársasággal bővül a kör, akik csak annyiban különböznek a többitől, hogy ugyanazért a pénzért még adatforgalmat is generálnak nekem.
Nyílván az übernél is kellett ez, csak az nem mindegy, hogy ott 1700-ért vitt el, ahová 2 nappal előtte a k*cs*g taxis 3000-ért, és még több időbe is telt, mert ismerem az útvonalat és nem arra vitt, hanem egy jóval hosszabb úton, ami tele van lámpával.
De aki egy centivel is tovább lát az orránál az látja, hogy itt valakinek érdeke fűződik ahhoz, hogy ne legyen ellenfele a fővárosi taxitársaságoknak. És nyílván olyannak, aki közel ül a tűzhöz (és a még meg nem született fia nevén is már 2 társaság van bejegyezve).
Hányok az egész országtól!" ..a p3'n1szem benne volt a Rekordok könyvében..aztán a könyvtáros mondta, hogy azonnal vegyem ki.."
-
Csapoati
nagyúr
Mert a hatósági árakat viszik ők is, mivel gyakorlatilag ugyanaz lesz, mint a többi taxi, csak nemzetközi az applikáció és előre látod, hogy mennyit fogsz fizetni.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
dane
senior tag
Ez egy vicc... Nekem már adtak múlt hét közepén Taxify-os kártyát Uberesek. Annyi jó van a dologban, hogy a cég elszívja az ex-uberes sofőröket. Nekünk fogyasztóknak semmivel sem lesz jobb.
-
Ku'leth
tag
De hol a taxióra, állandóan maxon visító cb rádió, taxi foglaltságjelző, ...
A tanácsadó az, aki a szeretkezésnek harminc módját ismeri, de barátnője még sosem volt.
-
h-yle
addikt
Azért nem csak attól. Ha pariban lenne az Über ár a taxival én akkor is azt választottam volna.
Sokkal jobb volt a rendelés-fizetés-tracking szolgáltatása, és az app megbízhatóság+UI mint bármelyik taxiappnak, vagy diszpécsernek ("jaaa hogy Váci útra kérte a kocsit és nem Váci utca? elnézést").
És nem utolsó sorban jobb fejek voltak a sofőrök. Nem hazudok, minden második taxis autómatikusan elkezdett pofázni faszságokról ahogy beültem, ami kb. 5 perc után valaki szidásába csapott át (szabadon választott céltáblák: biciklis, motoros, orbán, migráns, cigányok, másik taxis, másik utas, multicégek)A Taxify pedig egy elég látványos Über koppintás, ami nem baj, mert az Über app elég jó volt, ugyanakkor semmi többet nem nyújt és még drágább is. Feltételezem ugyan azokkal a tufa taxisokkal.
[ Szerkesztve ]
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
őstag
Ez egy halva született ötlet...
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
Balint1408
aktív tag
Erre kiváncsi leszek.
A térerő veled van!
-
Kékes525
félisten
A kormány kicsinálja őket.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Csapoati
nagyúr
Sehol nem ír jogutódról vagy ilyesmiről.
Egyébként szombat éjjel taxiztam és amikor megkérdeztük a taxist, hogy van-e kártyaolvasója, sóhajtott egy jó nagyot, majd 2-3 másodperccel később lemondóan kimondta, hogy "van..." Nagyon vigyorogtam magamban,
Mate: Érdekes, nem emlékszem taxistüntetésekre a hatósági ár bevezetésekor...
[ Szerkesztve ]
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Mate
nagyúr
Nézd meg, hogy mennyi és milyen taxisok tüntettek. A taxisok egy kis része jár tüntetni. A többi dolgozik ez idő alatt és csöndbe van, mert így is szét szívatják őket (Nem olyan sárga a sárga, megszakadt a sarka a díjszabás matricának ezért büntetés és csere, de mire lecseréli közlik, hogy ja mostantól már nem oda kell tenni, ezért még egy kör stb.)
-
azbest
félisten
Hát, kíváncsi leszek mi sül ki belőle.
Vannak ugye a hiénák, akik vagy szabadúszók vagy engedéllyel nem is rendelkező kamu taxisok.
Vannak a társaságok, amelyek megboltolnak zsíros helyeket, ahová konkurencia elvileg nem teheti be a lábát (vagy előkerülnek a baseball ütők). Cserébe persze tejelni kell annak, akit beengednek (saját járműves alvállalkozók).
Aztán persze valószínűleg van becsületes cég is, esélyes, hogy ahhoz is kellenek kapcsolatok, mert különben a hamar kicsinálnák a többiek, akik megfelelően dörgölőznek.Persze mindez csak a képzeletem szüleménye, sci-fi, hiszen ez nem az az ország, ahol ilyen a helyzet.
-
Ad1. Megkelle hallgatni egy Uber sofőrt, hogy is volt az egész.
Ad2. Ha van kézpénzfizetési lehetőség akkor azt kifogják rabolni. Potenciális veszélyforrás. Továbbá magánemberként ki a picsa fogja a saját kocsiját besárgítani aztán taxamétert meg kártyaterminált meg minden kutyagumit belerakatni egy vagyonért? Ez így halva született. De még mindíg jobb mint a patkány hiénák...
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
-
Dominó85
veterán
A hiénák kussoljanak be végre. Ha ebbe is belekötnek és sztrájkolgatnak, megszüntetném a munkahelyüket és mehetnének koldulni az utcára. Az autóikat pedig elkoboznám. Többet taxis témához nem szólok hozzá, de azért az igen szembetűnő, hogy pár utcával lejjebb tőlünk lakik egy taxis fószer. A felesége nap hosszat csak monokinizik hétköznaponként és nem csak nyáron van otthon. Gyerek nincs, a faszi 35-40 lehet max. A viskó, amiben laktak 208-2010 környékén, első körben 2011-2014 normál de nagy házzá alakult, majd mostanra kész palota. Kezdte egy leharcolt Opel Astra-val, most 4 ajtós full extrás AUDI-val tolja. Szóval ne sírjon itt a büdös pofájuk, mert amennyi pénzt ez el tudott herdálni a házára és a kocsira, az egy fizetésből aligha jönne ki. És mégis! Mert taxizik és a 2000Ft-os (már eleve haszonnal számított) ár helyett van pofájuk majd hogy nem bármennyit elkérni... Természetesen nem kötelező igénybe venni a szolgáltatásaikat. És mindig lesz egy olyan gazdagabb réteg, aki xarik rá és saját sofőr hiányában végig taxizza az életét. Tegyenek így, de a közember számára is legyen egy alternatíva, mely korrekt áron nyújt szolgáltatást. Az Über nyilván nem volt jogszabályilag tiszta, de rohadt korrekt áron sokkal kimagaslóbb színvonalat képviseltek, mint a taxisok 80-90%-a. És ne jöjjön senki azzal, hogy de utazott Ő ilyen meg olyan trágya überessel is... Aham, ellenben a taxival az Über alkalmazásában fényképes leírás is volt a legközelebbi taxisokról. Ergó azt választottad, amelyik szimpatikus. Számla, útvonalla és megtett km-vel mindig volt!
Végszó: Hiénák KUSS és/vagy takarodjatok az országból! Vagy tessék korrektebbek lenni, ami mutatkozzon meg az árakban és a nyújtott szolgáltatások/munka kedv színvonalának emelkedésében. De addig is, mint mondtam, KUSS!
* Péter - 06302461862 *
-
nyisziati
veterán
Nem fogják tudni. "Benne van a levegőben", hogy ilyen sikeres modellt nem lehet leállítani.
A szellem ki lett engedve a palackból, ezt már nem lehet oda visszagyömöszölni.
A fiataloknak, újdonságra vágyóknak igénye van rá.
(#10)@Dealer95: +1
(#16)@westlake: "Az Uber attól volt űber, hogy alázott az áraival."
Akkor "Unter"-nek kellett volna lennie...(#32)@Lalikiraly: "taxamétert meg kártyaterminált meg minden kutyagumit belerakatni egy vagyonért?"
Aki ebből akar megélni. Hidd el, vannak páran. Lesz lemorzsolódás, de az a többszázezer (!) ember, aki Überezett, szívesebben fogja az újat használni, mint a régit, márcsak elvből is.[ Szerkesztve ]
-
Csapoati
nagyúr
válasz WhiteWalker #37 üzenetére
Ahhoz azért kapcsolatok kellenek. Próbálj meg közéjük kerülni.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
szupermacs
veterán
Kíváncsi leszek, meddig maradnak és milyen sikereket érnek el.
-
tomajer
tag
Rossz hírem van uraim!
Nem válaszolgatnék egyesével, az összes mocskolódásra, mert minek?
Néhány tényt leírok ide, aztán lehet tovább fröcsögni.Nna tehát: A taxirendeletek az elmúlt egy évben érdemben nem változtak. Senki nem alkotott, lexubert, meg hasonlókat.
A rendeletekben nincs is benne az uber szó!
Egyetlen irányban változott a rendelet: Mégpedig a kiszabható szankciókat és az ellenőrzés mikéntjét szabályozták úgy, hogy az hatásos is legyen.Jut eszembe. Van itt valaki, akinek eszébe jutott már úgy elkezdeni egy engedélyhez kötött tevékenységet folytatni, hogy ahhoz nem szerezte be az engedélyeket, aztán később, hisztizett, hogy a szabályokat igazítsák hozzá???
Nna az uber ezt tette. Aztán, amikor elkezdték ellenőrizni, akkor szépen kitiltotta a rendszerből az ellenőröket.
Jut eszembe, látott már valaki olyan vállalkozást, ahol ki van írva az ajtóra, hogy apeh ellenőr nem léphet be? :-)
Tehát, előre tudatosan húzgálták a hatalom bajszát, és bíztak a médiahátszelükben, hogy sikerül megúszni. Nem sikerült. Mivel a szankciók olyanná váltak, hogy már nem érdemes kockáztatni, feladták.
folyt. köv.
hallotaxi.hu
-
arnyekxxx
veterán
Jé ezek betartják a vonatkozó szabályokat. A végén még kiderül, hogy így is lehet.
-
szupermacs
veterán
Egy olyan embertől nem várunk hiteles hozzászólást, aki nem tud objektíven állni az Uber vs. Taxi ügyhöz, mert köze van a taxihoz.
Én nem azt fogom most megkérdezni, hogy miért ment el az Uber, meg nem azt, hogy miért kellett demonstálni és lezárni a fél várost a nem tetszés kinyilvánítása miatt. Nem érdekel, hogy ki mennyit adózik és ki milyen szabályokat tart be. Az sem, hogy mennyire bunkó vagy kopasz a taxis (vagy sem), hanem egyszerűen azt, hogy miért drága taxizni? Miért nem tesznek a taxisok azért, hogy a 280 Ft mondjuk 200 legyen és mindenki szívesebben válassza őket? Miért nem lehet olyan alkalmazást kifejleszteni mellé, ami ugyan az, mint ami az Ubernek volt?
Látták a taxisok, hogy mire van igény. Átlátható alkalmazásra, ami sokkal jobb, mint a telefonos diszpécserszolgálat és értékelési lehetőségre. Emellett pedig olcsóbb viteldíjakra. Itt senkit nem érdekel az adózás, meg szabályozás. Miért nem lehet felnőni a feladathoz, ami a 21. században már nem is akkora elvárás?(Sosem Ubereztem, sosem taxiztam. Bérletet veszek, sokkal olcsóbban eljutok mindenhova a városban, nincs szükségem autóra a seggem alatt és egy sofőrre meg pláne nem, aki megmondja, hogy egyik nap ennyiért visz el egy szakaszon, másik nap pedig annyiért.)
-
Teplic
tag
Haver taxizott. Csak péntek-szombat-vasárnap. Leadó volt neki sok, de tisztán megmaradt havi 3-400 ezer.
(ebből leadók, bérelt kocsi, stb már le van vonva). Külföldieket rendszeresen átrázta. Szomszéd utcába ha mentek, elment akkora kerülővel, hogy ihaj. Nem mondta meg, hogy ott van 50 méterre.Zsebében volt egy kis RF-es kulcstartó, amivel láthatatlanul tudta manipulálni az órát. 1 gombnyomás (ami igen pici rejtett, 100ft-al pörgette az órát. Folyamatosan pörgette 1-1 fuvar esetén több ezer forinttal. Tudom, bevizsgált órák vannak hatóságilag és mégis mutatta. Mondta mindenki ezt csinálja. Aztán egy utas egyszer jól megverte. Utasnak lett belőle komoly baja.
ja, pár hónappal előtte kezdete csak a taxizást, minden trükköt ismert. Úgy húztak le mindenkit, ahogy nem szégyelltek. Szórakozóhelyekkel lebratyiztak, külföldieket night klubba elvinni, tulajtól meg kapták érte a jutalékot. Stb, stb. A pörgetés viszont nagyon ment. Ennyit a taxióráról.
Taxisokkal van kapcsolatom: háát, nagyon egyszerű emberek Adómorál? na neee... olyan náluk nincs. hiénák. nincs kivétel. valaki beismeri, valaki nem.
-
tomajer
tag
Nna folyt.
Bocsánat, de fuvar volt, és tudjátok, illedelmesen köszönni, mosolyogni, nehogy lepontozzon a kedves :-)
Tehát valahol ott tartottam, hogy a szankcórendszert és a ellenőrzési "technológiát" kidolgozták, innentől kezdve hullottak volna tömegesen a rendszámok, jöttek volna a hatkilós csekkek, és pöttyentek volna bele a kilenc pontok a jogsiba.
De! Ez nem az ubernek szól kizárólag. A rendeletben, az engdély nélkül végzett tevékenység fogalom szerepel.
Tehát, bármilyen néven is nevezik mostantól a dolgot, nem változik semmi.Mert hiába írom ki a boltomra, hogy zöldséges, ha cigit árulok benne, meg fognak cseszni, mert a dohányárusítás, ma szép hazánkban engedélyköteles tevékenység. Ha megbuktam a zöldségessel, akkor meg hiába írom ki hogy patyolat, a helyzet ugyanaz ... marad, a sarkon, mindenkinek a fülébesúgni, hogy cigi-cigi ... de ez nem túl hatékony, és a kasza persze így is leng az ember feje felett.
Szóval rossz hírem van, mint már mondám.
Az eddigi úberinnovatív mosolygós autóspartnere, mind kocsog taxisok lesznek. Vagy nem folytatják, ezt a szép szakmát.
Még rosszabb hír. A leendő alkalmazások gazdái a pénzből fognak élni, tehát eszük ágában se lesz megtiltani, hogy a régi taxisok is regisztrálhassanak a rendszerükbe, tehát még azt se mondhatod hogy legalább a régi ubereseket támogatod :-)))Tehát, ha úgy döntötök, hogy sok sok utazással felemeltek a semmiből egy új fuvarszervezőt, az ellen nekünk nincs kifogásunk. Ha lesz ott munka, sok sok taxis fog odamenni. Nem, nyolc fővárosi taxicég lesz, hanem kilenc. Nekünk, az is nyolc :-)
A lényeg. Aki szeretné a mi kenyerünket enni, az feleljen meg azoknak a feltételeknek, amikre minket kényszerítettek.
Merthogy nem örömünkben sárgítottunk, cseréltünk autót, hordjuk vizsgáztatni évente, hitelesíttetjük a taxamétert (..és még sorolhatnám napestig) mi se!!![IN MEMORIAM BUDAPESTI MAGÁNTAXI]
Nna további jó fröcsögést :-)
hallotaxi.hu
-
#71321344
törölt tag
válasz szupermacs #43 üzenetére
"Nem érdekel, hogy ki mennyit adózik és ki milyen szabályokat tart be."
Azért ezt ne!
Teplic: "Adómorál? na neee... olyan náluk nincs. hiénák. nincs kivétel. valaki beismeri, valaki nem."
Ezt is túlzásnak érzem.
tomajer: Diszpécserközpontot követeltek rajtuk. Ha már Te is példákat hoztál. Ugye picit felhúznád a szemöldököd, ha kergetne a NAV, mert nincs üzlethelyiséged a webshopodhoz?
És ha már szabályok, reptéri transzfer és Elit taxi sárga szín nélkül is mehet?Témához: Akkor ez nem egy gyűjtő lesz, hanem egy új szolgáltató? Akik ráadásul a külföldiekre fognak specializálódni? Hát sok sikert nekik!
[ Szerkesztve ]
-
szupermacs
veterán
válasz #71321344 #46 üzenetére
,,Azért ezt ne!"
Ahogy mások sem kérdezik, hogy mennyit adózok, így engem sem érdekel mások adózási szokása. Erre van egy hivatal, majd ők foglalkoznak vele.
Vagy a szabályra gondolsz? Elvárható, hogy munkát csak az vállal, aki betartja a szabályokat. Ha nem, akkor az ellenőrök majd tesznek azért, hogy minden megfelelően működjön. -
Teplic
tag
Teljesen igazat adok. Előbb én is erről írtam, haver zöld fülűként hogyan húzta le a jónépet, hogy hiénázott. Alig dolgozott, de keresett. Nem adózott. jó pofátlanul tolta, újságba, híradóba bekerült, jól megverték. Sokat lábadozott, most külföldön tolja másik szakmában.
-
tomajer
tag
Lássuk be, fura haverjaid vannak .... De hát, madarat tolláról :-P
Senki nem állítja, hogy nincs ilyen. Habár a mai ellenőrzési rendszer mellett hamar kihullik a férgese. Az új hatóság, amit szerintetek az uber ellen hoztak létre, biza minket is ellenőrizni fog. Aki csal, rácseszik.
Nna és még valami. Bp-en, 5-6 ezer taxi, kb havi egymillió fuvart teljesít. Ugye nem gondolod komolyan, hogy lenne ennyi utasunk, ha mindenki csaló lenne??? Én személy szerint, harminc év alatt, nagyságrendileg 1.5-2 millió balesetmentes km-el, és kétszázezer elégedett utassal a hátam mögött, kikérem magamnak ezt a rágalmazást!
És persze ki lehet próbálni! Nincs létszámkorlátozás. Egy döntés, és már csinálhatod a tanfolyamot. Szó sincs monopóliumról. Bárki, aki megfelel, a nem túl magas követelményeknek, taxis lehet.
Hajrá!
hallotaxi.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care