Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Nagyon nehezen hiszem, hogy ez ebben a formában átmegy. Vagy ha igen, akkor lesz valóban az új nap alatt, hiszen a korábbi IP alapú azonosítás mehet a kukába.

    Hogy egy kicsit érthetőbb legyen:

    -Például bizonyos zenei/videó tartalmak német IP-ről nem elérhetőek (erről a WIKI szócikk). Ha igaz, amit itt írnak, akkor a Youtube többé nem blokkolhat semmiféle tartalmat a GEMA kérése alapján. Ettől a német jogvédők úthenger üzemmódba fognak kapcsolni...

    -A Netflix dettó elérhető lesz bárhonnan az EU-n belül, nem csak azokban az országokban, ahol a Netflix szolgáltat.

    A technikai megoldásról nem igazán beszélnek, de erre kvázi egy megoldást látok: valamiféle EU-n belüli internet-azonosító kódot kell kérnie a felhasználók követésére (vagy pedig a személyi számot / személyi igazolvány számot, mint a korellenőrzés Dél-Koreában).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • anulu

    félisten

    válasz Cifu #1 üzenetére

    ezek alapján sokak Angliában élő ismerőse lesz megkérve, h regeljen Netflixre, aztán a Mo-n élők használják...

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • Cifu

    nagyúr

    válasz anulu #2 üzenetére

    Pontosan ezért tartom ezt a tervezetet egy nem picit üresnek. Egyfelől szeretné megvédeni a szellemi tulajdont, másfelől szeretné országtól függetlenné tenni a szolgáltatások elérését úgy, hogy az adott állampolgár elérje bárhonnan a saját szolgáltatását.

    Erre a Netflix jó példa, hiszen nyugat európában elérhető már, itt nálunk nem.

    Most megint egy sokváltozós kérdés jön, hiszen ez esetben a szolgáltatónak valahogy azonosítania kell a felhasználót.

    1.: Sima felhasználó / jelszó páros (nincs IP követés), amit a szolgáltatók és a szellemi tulajdont védők aligha fognak elégségesnek tartani.
    2.: Azonosítás személyi ig. számmal (vagy valami olyannal, ami elég komoly ahhoz, hogy csak úgy ne add meg másnak), ami miatt a személyiségi jogot védők fognak kiakadni.
    3.: Központilag kiadott regisztrációs azonosító az EU felügyelete alatt. Ez megint a személyiségi jogok terén lesz mókás.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • szabogabor10

    veterán

    válasz Cifu #1 üzenetére

    Továbbra is tartom, hogy a digitális jogi szabályozásokban egységes EU-s törvényre lenne szükség, hogy pl. a Netflix vagy a hasonló, jelenleg csak bizonyos EU-s országokban elérhető szolgáltatások az egész EU-ban elérhetők legyenek. Ennyi év után még mindig semmi előrelépés nem történt ebben az ügyben...

    [ Szerkesztve ]

    iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen

  • Cifu

    nagyúr

    válasz szabogabor10 #4 üzenetére

    Ellenérdekeltek ebben a szolgáltatók. Vegyük a Netflix-et. A magyar vásárló elvárná, hogy magyar szinkronnal legyenek fent a filmek. A szinkronokat viszont moziforgalmazók vagy a TV adók fizették ki. Egyenként meg kellene egyeznie a Netflixnek, hogy melyik filmhez / sorozathoz tud szinkront szerezni. A hazai forgalmazó / TV adó pedig konkurenciát lát a Netflixben, tehát nem érdekelt a dologban. Pláne, hogy sok jogi esetben a forgalmazó / TV csatorna kizárólagos jogot kapott X időre az adott országban. Na ezt hogy oldod fel?

    Sajnos ehhez alapjaitól újra kell dolgozni és egységesíteni az EU-n belüli szerzői jogokra vonatkozó szabályozást, amely viszont nagyon-nagyon sok érdek és ellenérdek ütközik. Ezt pedig nem lehet simán átvágni...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • -szp-

    aktív tag

    válasz Cifu #5 üzenetére

    Szolgáltatói szempontból csak a lineáris tévék ellenérdekeltek, az OTT-k nagyon várják a Netflix érkezését, hiszen így annak farvizén ők is több ügyfelet szerezhetnek.

    <!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

  • E770

    senior tag

    válasz Cifu #5 üzenetére

    hihetetlen kapzsiság még mindig fel-felüti a fejét

    vajon a google.com miért elérhető mindenhol Európában üzemszerűen?

    itt senki nem a szellemi tulajdon akarja megvédeni, hanem abs.max. keres a profitfüggvényen - hozzáteszem szerintem már évtizedek óta rossz algoritmussal

    szánalom, ami a film és a zeneiparban ennyi év alatt történt

  • Béééla

    őstag

    válasz Cifu #5 üzenetére

    Pláne, hogy sok jogi esetben a forgalmazó / TV csatorna kizárólagos jogot kapott X időre az adott országban. Na ezt hogy oldod fel?

    Ráfázással. Majd rájönnek idővel, hogy ezek a kizárólagos forgalmazós (bújtatottan monopol) dolgok ma már nem működnek, fel kell nőni a XXI. századhoz.
    Persze a kiadók és az Artistjus az utolsó töltényig fogják védeni a szerzők jogait saját terrorjukat. Csinálják csak a kizárólagos forgalmazási dolgot, majd amikor az ember ötezerért fizethet elő netflixre, vagy négyezerért vehet egy filmet, meg fog csappani a korongos eladás, indul majd a sírás, de már nem ugyanazt az évezredet írjuk, amiben ezek a mamutok megszülettek.

    Igen, valakinek pénzbe fog kerülni a szinkron, a felirat, meg minden lokalizációs dolog, és gonosz kapitalista módon fog eldőlni. De a "nem éri meg szinkront csinálni" még mindig sokkal-sokkal több és jobb, mint a "nem jövünk be az országba", továbbá ha hirtelen lesz kétmillió magyar előfizu, akkor majd nagyobb lesz a hajlandóság is a fordításhoz.

    Bélabá

  • cami][us

    senior tag

    A kínai hosting nagy dolog lehetne egyszer, ha végre rendes sávszél lesz Kína és a világ szerzői joggal megvert oldala között.

  • Egon

    nagyúr

    válasz Béééla #9 üzenetére

    továbbá ha hirtelen lesz kétmillió magyar előfizu, akkor majd nagyobb lesz a hajlandóság is a fordításhoz.

    Vagy nem. Legalábbis ha én a helyükbe lennék, úgy okoskodnék: "itt így is megveszik a cuccot kétmillióan, minek öljek bele még pénzt, hogy legyen még százezer új előfizetőm?!?"
    Lásd drága klaviatúrák honosítása. Sokan (igénytelen módon) megveszik angol kiosztással is, és mivel eleve prémiumtermék, nem sokan veszik/vennék, eszük ágában sincs magyarítani: max. párezer új vásárlót nyernének. Itt jön(ne) képbe a tudatos vásárlói magatartás: ha mindenki bojkottálná az ilyen termékeket, már nem plusz párezer, hanem plusz pártízezer potenciális új vevőről beszélhetnénk, ami már esetleg elégséges lenne a honosításhoz (költségvonzat tekintetében).
    Persze előfordul olyan, hogy mintegy ajándékként (a sok meglévő előfizetőre tekintettel) tesznek hasonló gesztusokat profitorientált cégek, csak hát nem ez a jellemző...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Stanlee

    őstag

    válasz Cifu #1 üzenetére

    Van amazon prime előfizetésünk Németországban. Ott annyit nézek/hallgatok a prime tartalmak közül, amennyit akarok. Amikor átlépem a határt, én, mint előfizető, aki igénybe veszi a szolgáltatást, az nem változik. Mégse nézhetek meg semmit Mo-n. Mennyiben változik az Amazon kiadása, a szerzői jog tulajdonosának a bevétele, ha egy filmet megnézek az előfizetésemen Mo-n? Gondolom semmivel sem, mivel ha visszajövök, akkor is meg fogom nézni ugyanazt a filmet, sorozatot, csak mondjuk 3 nappal később.

    Ugyanez igaz zenére is. Voltak magyar előadók, akiknek egy dalát meg akartam venni. Németországban megvehetem, Mo-n nem. Mármint Mo-n nem is árulták digitálisan letölthető formátumban, csak CD-n. Barátnőm megvette (ő földrajzilag Németo-ban volt), majd elküldte e-mailben nekem, és azóta is hallgatom. Milyen kár érte volna ebben az esetben a jogtulajdonost, hogy mo-i tartózkodásom alkalmával megvettem volna a dalt? A végén nekem muzsikálnak...

    Az is érdekelne, hogy a kalózoknak miért lesz rosszabb.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • E770

    senior tag

    válasz Stanlee #12 üzenetére

    igen, teljesen abszurd

    az kinek lesz rosszabb, ha eltörlésre kerül az üres adathordozó adó?
    (a szlovák netes boltoknak?)

    (még viccnek sem szerencsés kalózoknak hívni itt bárkit, hisz a hatályos jogszabályok megsértése nélkül másolhatsz filmet, zenét)

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Stanlee #12 üzenetére

    Mennyiben változik az Amazon kiadása, a szerzői jog tulajdonosának a bevétele, ha egy filmet megnézek az előfizetésemen Mo-n?

    Megpróbálom leegyszerűsíteni:

    -Németországban megnézel egy filmet az Amazon Prime-on. Az Amazon megegyezett a németországi jogtulajdonossal, hogy ezt megtesse. Lehet, hogy megtekintésenként fizet X összeget, lehet, hogy előre fizet Y összeget évente. A lényeg, hogy a jogtulajdonosnak szerződése van az Amazonnal, hogy az Amazon ezt megtehesse a németországi előfizetők részére. A hangsúly a németországin van.

    -Magyarországon egy teljesen más cég jogosult ugyanannak a filmek a szerzői jogát árusítani. Ő feltehetően semmiféle szerződésben nincs az Amazonnal, viszont van egy szerződése arra, hogy földrajzilag Magyarország határain belül ő rendelkezik a jogokkal.

    A fenti két esetben látható a különbség, van két cég, aki fizet vagy fizetett azért, hogy az adott országban övék legyen a film szerzői joga. Az Amazon viszont csak az elsővel van szerződésben, és csak az adott országra vonatkozólag állapodtak meg. Emiatt amennyiben a felhasználó nem németországi IP-ről próbálná igénybe venni a szolgáltatást, azt letiltja. Ha nem így tenne, adott esetben a magyarországi jogtulajdonos beperelheti az Amazont.

    Ez az, amit a fenti EU szerződés szeretne megváltoztatni, és ami a fentiek miatt roppant bonyolult ügy lesz, mert alapvetően úgy néz ki, hogy az adott országban való szolgáltatáshoz köti a felhasználót, és nem a területhez, ahol tartózkodik az EU-n belül. Ez azt jelenti, hogy a szerzői jogokra vonatkozó szabályokon változtatni kell.

    Ez látszólag egyszerű dolog, de ugyan az a probléma vele, mint például az autók értékesítésével: az egyik országban ilyen, a másik országban olyan adók és díjak kerülnek felszámításra, így ugyan az az autó drágább mondjuk Németországban, mint Olaszországban. Német állampolgár mégse veheti meg azt az autót Olaszországan.

    Az ezzel kapcsolatos jogszabályok és egyezmények igazi jogi aknákkal felszórt területek, és itt próbál(na) az EU most rendet tenni. Kérdés sikerül-e...

    Voltak magyar előadók, akiknek egy dalát meg akartam venni. Németországban megvehetem, Mo-n nem. Mármint Mo-n nem is árulták digitálisan letölthető formátumban, csak CD-n.

    Ugyan ez peptiában, de apróbb csavarral. Ha dekódolni próbálnám, akkor az történhetett, hogy a zenekar leszerződött egy kiadóval, hogy magyarország területén kiadják fizikai formában az albumot, a kiadó viszont nem tud / nem akar foglalkozni a digitális kiadással (viszont erre is csak ő jogosult a szerződés szerint). Az együttes viszont fogja magát, és leszerződik egy aggregálással foglalkozó céggel, hogy az albumát külföldön digitális formában megjelentesse.

    Hidd el, a szerzői jogok nagyon ingoványos talajon mozognak, és bizony nagyon nem egyszerű eset ezeket átlátni...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • E770

    senior tag

    válasz Cifu #14 üzenetére

    hát már épp ideje volt mindezeken változtatni,
    mert azért az sehogyan nem normális, hogy egy létrejött szerződés (Amazon előfizetés) a neten földrajzi hely függő

    ha a weboldalak megtekinthetősége, web mail szolgáltatások is így igazodnának a földrajzi határokhoz, picit más lenne az internet

  • Cifu

    nagyúr

    válasz E770 #15 üzenetére

    Megbocsáss, de akkor nem látod át sem azt, hogy is működik a szerzői jog, sem azt, hogy az EU új tervezete mit is próbál elérni.

    Egy példát szeretnék hozni:

    1.: A nagy cégeknek nem éri meg, hogy a kis piacokkal foglalkozzanak. Például ezért vonult ki a Warner Music magyarországról.
    2.: Hogy mégis elérhetőek legyenek az általa birtokolt zenék, kell egy helyi disztributor. Ha nincs, akkor legálisan nem elérhető az általa birtokolt zenei repetorár. Ezt általában helyi kiadók veszik meg, és sokat fizetnek érte. Nekik elemi érdekük, hogy ebből bevételük legyen, tehát körmükszakadtáig próbálják a szerződésben foglalt jogaikat védeni. Amelyek országhatárra vonatkoznak.

    Látod a problémát?
    Ugyan ez igaz a filmekre is.

    Na most az új EU szerzői jogtervezet ettől annyiban tér el, ettől, hogy ha te mondjuk megveszed a jogdíjat X országban, legyen a példát folytatva ez Németország, akkor meg kell oldani, hogy ezt elérhesd Y országban is, ha az az EU-n belül van, így mondjuk Magyarországban is.

    Arra ez továbbra sem jogosít fel, hogy te innen Magyarországról előfizess a német szolgáltatásra.

    Itt van az óriási lyuk a tervezetbe meglátásom szerint, mert a technikai oldalát nem fekteti le. Nem igazán tudja. Eleddig az IP volt az a lehetőség, ami alapján meg tudta szabni a szolgáltató, hogy akkor ez a felhasználó X országból jön, számára tudok szolgáltatni, mert szerződésük van a jogtulajdonossal. Ha Y országból jött, akkor őt pedig visszautasította, hogy sorry, de nálatok a jogdíjakról nincs szerződés.

    Az, hogy lehetővé akarja tenni a tervezet, hogy X ország állampolgára Y országban is igénybe vegy az X országban kifizetett szolgáltatást, nagyon támadhatóvá teszi az egészet. Mert Y országban a jogtulajdonos élhet a gyanuval, hogy lesznek, akik igénybe veszik a szolgáltatást Y országból, holott ezért ő nem kap egy petákot sem. A szolgáltató ezért pedig nagyon megütheti a bokáját, mert ha a bíróság ezt megalapozottnak tartja, akkor fizethet, mint a katonatiszt. Na ezért van a Netflix is úgy blokkolva, ahogy.

    A baj az, hogy miközben az EU vámuniót és a belső határok ledöntését hírdeti, valójában ezer és egy jogszabály és törvény továbbra is az országhatárokhoz van kötve. Amíg nem egységesül a szerződéses jogok használata az EU-n határain belül (ne adj isten, világviszonylatban), addig erre nem is lesz valódi megoldás.

    Szóval az, amit te itt próbálsz mondani, az nem fog változni a fenti EU-s szerzői jogtervezetben sem.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • E770

    senior tag

    válasz Cifu #16 üzenetére

    igazad van nagyon abban, ahogy összefoglalod "A baj az, hogy ..."

    én már öreg vagyok ahhoz, hogy feladjam a lázadást, a "mégis elérhetőek legyenek az általa birtokolt zenék" felfogás ellen

    nem voltam már fiatal, amikor a hatályos magyar jogszabályokat módosították, mármint most a határidőre gondolok - hogy éppen 40-50-60-70 év legyen az az idő amíg valaki hasznot akar húzni, azaz még több bevételt, mivel akkor már elég sok LP volt, sőt már a CD gyűjteményem meg is haladta azt (nem említve a rengeteg üres kazettát, amit vettem és kifizettem az üreshordozó díjat)
    na meg a kedves barátaim magyar zenekaraitól mindig megtudtam, hány forintot kapnak egy eladott lemez után (10-20-30-50 és később esetleg 100Ft)

    elegem lett

    s a mellett, hogy mindet megteszek, hogy már egy fillért se adjak a zenészeken kívül (koncertekre eljárok, amennyit csak tudok) senkinek, mélységesen elítélem minden erőlködést itthon és a világban hogy még fennmaradjon a régi rendszer, mert hát a napster már nincs is

    a gyerekeim remélem már úgy nőnek fel, hogy altatómesének fogok tudni csak ilyenekről beszélni nekik
    s a szerzői jogdíjakat úgy fogják érteni: amit a szerzőnek/előadónak közvetlenül adunk

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz E770 #17 üzenetére

    Attól tartok, megint az egyoldalú látásmód hibájába esel. Látsz (hallasz) egy kis szeletet a történetből, majd e köré kipótolja mindenki a vérmérséklete alapján a maradékot.

    Ajánlom figyelmedbe az itt, az IT-n megjelent Artisjus-os cikkeket. (Legalábbis ha jól emlékszem, itt olvastam róla) Az is rávilágít pár dologra.

    A jogdíjakkal való kereskedelem is csak kereskedelem. Ez olyan dolog, amikor azzal jön valaki, hogy milyen csúnya dolog, hogy a termelő / gyártó X összegért legyárt / megtermel valamit, majd utána hőköl mindenki, amikor a boltba Y összegért látja ugyanazt.

    A zenész barátaidat is meg lehetne kérdezni, hogy miért nem maguk mentek el a VTCD-hez vagy más gyártóhoz, hogy gyártsák le a CD-iket, majd mentek el a nagykerekhez vagy akár közvetlenül a kiskerekhez, hogy eladják nekik azokat. Ugyanis nyugodtan megtehetnék, megtehették volna. De egyszerűbb utólag a kiadókra mutogatni, hogy hát csak ennyit meg annyit adtak egy-egy CD után...

    Ja kérem, te leszerződtél egy kiadóval, hogy ilyen és ilyen feltételek mellett Ő megfinanszírozza a gyártást, intézi a szállítást és terítést, adott esetben reklámozza is azt. A kockázatot ugyanis a kiadó vállalja. Nyilván ha már befutott, vállalható zenész vagy, akkor jobb konstrukciókat tudsz a szerződésben kiharcolni, mert a kiadó ezt bevállalja, feltételezve, hogy lesz kereslet is majd a lemezekre. Ha ismeretlen zenész vagy, akkor a zenédtől függ, milyen szerződést tudsz kiharcolni.

    Akár hogy is, ma per pillanat nem véletlen, hogy még a komolyabb hazai zenekarok is főleg a koncertekből élnek meg. Lehet sírni a kiadók miatt, a realitás mégis inkább az, hogy a "hőskorban" valahogy a zenészek és a kiadók is általában egész jól megéltek az eladot zenehordozókból (mert el lehetett adni őket). Ma más világ van, nagyon más. De ez más tészta.

    Szó se róla, én is örülnék neki, ha a szerzői jogdíjak helyzete EU szinten lesz rendezve. De attól tartok abban ismét tévedsz, hogy az úgy megvalósulhat, ahogy te most vizionálod.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Stanlee

    őstag

    válasz Cifu #14 üzenetére

    Ezzel teljes egészében tisztában vagyok, csak arra próbáltam meg rámutatni, hogy a rendszer maga nem a kornak megfelelő. A végén a magyar forgalmazó nem kap semmit se, de a kiadó mégis megkapja a pénzt a film után amit megnéztem Németországban. Erre megoldás lehetne, ha pl. az Amazon mint egy közvetítő lépne be, és attól függően, hogy milyen IP-ről nézik meg az adott filmet, oda menne a jogdij egy része, a többi meg menne a kiadónak. Tudom, ez utópia.

    Mondok még cifrábbat: a GEMA miatt nem lehet magyar youtube csatornákat nézni Németországból. A legutóbbi amire emlékszem, az az volt, amikor a BIX-es csóka tolta a tudást a peeringről, nem tudom pontosan melyik csatornán. Nulla zene, vagy jogvédett tartalom volt benne, nem tudtam Németországból megnézni, egy holland szerveren keresztül kellett csatlakoznom, hogy megnézhessem. Ez azért már beteg jogvédelem...

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • kymera

    senior tag

    válasz Cifu #18 üzenetére

    Akár hogy is, ma per pillanat nem véletlen, hogy még a komolyabb hazai zenekarok is főleg a koncertekből élnek meg. Lehet sírni a kiadók miatt, a realitás mégis inkább az, hogy a "hőskorban" valahogy a zenészek és a kiadók is általában egész jól megéltek az eladot zenehordozókból (mert el lehetett adni őket). Ma más világ van, nagyon más. De ez más tészta.

    Ebben maximálisan igazad van , volt idejük meggazdagodni .
    A másik oldal pedig: a "hőskorban" szépen megéltek a kétkazettás magnókból a kalózok :D

    1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

  • ReSeTer

    senior tag

    Hogyan lehet megoldani most az országban azt LEGÁLISAN, hogy eredeti nyelven angol felirattal nézhessek amerikai sorozatokat?

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz ReSeTer #21 üzenetére

    Sehogy...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Pttypang

    veterán

    válasz ReSeTer #23 üzenetére

    Nem elne meg egy fizetos szolgaltato, mert sokan kalozkodnak, de azert kalozkodnak, mert nincs normalis fizetos szolgaltato.
    Ordogi kor :)

    Everybody lies.

  • Stanlee

    őstag

    válasz Pttypang #24 üzenetére

    Nem hiszem, hogy nem lehtene megelni, mert nem kell nullarol felepiteni a tartalomszolgaltatast, biztosan lehetne valakitol a feluletet es a tartalomszolgaltato reszt berelni. Amivel szerintem gond lehet, az a jogdijas resz, ertsd aki a magyar jogokat kezben tartja, az nem mutat hajlandosagot a normalis arazasra.

    Szerintem rohej, hogy a Netflix nem tudja a sajat keszitesu sorozatait a nemet Netflixen szerzoi jogokra hivatkozva streamelni.

    Amugy meg epizodonkent azt a 2-3 eurot sok sorozatert igazan soknak talalom Amazon Prime-on. Akkor mar inkabb nem nezem meg, vagy varok egy kicsit, es megveszem BD-n. Prime-on streamelve tobbe kerul pl. a True Detective, mint ha megveszem BD-n.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Új hozzászólás Aktív témák