Új hozzászólás Aktív témák
-
RaveForce
veterán
Elżbieta Bieńkowskával, az Európai Unió ipari biztosával
ilyen pozícióból azért nagyon szép azon ügyködni, hogy a német ipar egyik legnagyobb mozgatórugóját bedöntse, pláne így a brit kiválás küszöbén...pff
„egy mobilarenás topik terebélyesedésével annak az esélye, hogy valaki a samsunggal vagy az apple-el von valamilyen párhuzamot, közelít az egyhez. Kiegészítés 2017: a xiaomi is jön fel, HMD Global topikban főleg. ” RaveForce's Law
-
TomMusic
őstag
Na igen, elég gáz a szitu enélkül is az EU-ban, hát ha még becsődöl egy ilyen nagy monstrum, mint a VW. Bár azért azt tegyük hozzá, hogy elég nagy butaságot csináltak. Viszont azt az összeget nem a darálóba kéne adni, hanem pl. a Greeneeace-nek, vagy valamelyik környezetvédelmi cégnek. (Mert a hiedelmekkel ellentétben ők tesznek is a környezetért).
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
#56573440
törölt tag
Nekem ezzel az a bajom, hogy:
1: A használt autó piacon marhára nem fog senkit se érdekelni a kibocsájtás, egy jó állapotú passat vagy golf akkor is el fog kelni, és nem nyomott áron.
2: Az átlag usert nem igazán érdekli hogy mennyire felel meg minek a mije
3: Azzal, hogy fizet valamennyi kompenzációt, azzal ha még nem is csődöl be, a móka árát úgyis a következő vásárlók fizetik meg, a VW is pénzből él, ha nincs, akkor vagy árat emel, vagy lefarag onnan ahol tud. Kutatás fejlesztés pl...
4: Szerintem több értelme lenne, ha olyan fejlesztések vagy projektek finanszírozásába vagy -még jobb- megvalósítására köteleznék őket, amik közvetve vagy közvetlenül hozzájárulnak az általuk okozott kár mérsékléséhez. Pl masszív faültetés, megújuló energiatermelés fejlesztése, stb.
Szerintem
-
nagyúr
TomMusic: Viszont azt az összeget nem a darálóba kéne adni, hanem pl. a Greeneeace-nek, vagy valamelyik környezetvédelmi cégnek.
Nem darálóba adják Amerikában sem, hanem azokat a tulajdonosokat kárpótolják, akik az érintett autótípusokból vásároltak, illetve a VW vállalta, hogy környezetbarát (elektromos) autógyártásba fektet be az Egyesült Államok területén, valamint a környezeti terhelés miatt fizetnek az államoknak (mivel a környezetvédelmi besorolás többek között adóbevételeket is érintett).
A Greenpeace nem cég, és én nem vagyok feltétlenül oda értük. Vannak esetek, amikor valóban jól cselekednek, de sok téren abszolute vaskalaposok, és rohadtul nem realisták (pl. atomerőművek esetében), emiatt pedig én egy kopejkát sem adnék nekik...
RaveForce: ilyen pozícióból azért nagyon szép azon ügyködni, hogy a német ipar egyik legnagyobb mozgatórugóját bedöntse, pláne így a brit kiválás küszöbén...pff
A német ipar mozgatórugója például Lengyelországban is rendelkezik gyárral (Craftereket, Caddy-kat, Transportereket gyártanak), szóval nem haza beszél.
Az ipari biztost azt zavarja, hogy az VW az Egyesült Államokban fizet az átvert vásárlóknak, viszont az EU-ban nem akar, holott itt ugyanúgy átverte azokat.
blackrulz: A használt autó piacon marhára nem fog senkit se érdekelni a kibocsájtás, egy jó állapotú passat vagy golf akkor is el fog kelni, és nem nyomott áron.
Ez a kutyát nem érdekli adott esetben.
2: Az átlag usert nem igazán érdekli hogy mennyire felel meg minek a mije
De, érdekli, ugyanis a kocsi Euro-besorolása alapján fizet adót egyes országokban, illetve attól függ, például hogy behajthat-e egy-másik bevárosba.
3: Azzal, hogy fizet valamennyi kompenzációt, azzal ha még nem is csődöl be, a móka árát úgyis a következő vásárlók fizetik meg, a VW is pénzből él, ha nincs, akkor vagy árat emel, vagy lefarag onnan ahol tud. Kutatás fejlesztés pl...
A VW masszívan nyereséges volt az elmúlt időszakban, olyannyira, hogy például be tudta kebelezni a Porschét. Most is "lazán" képes volt cirka 16 milliárd dollárnyi pénzt félrerakni a helyzet megoldására. Nyilván ezt a pénzt költhette volna másra is (egy ideje lebegtetik, hogy beszállnának például a Forma-1-be), és volt szó róla, hogy további cégeket vásárolnak fel, most ezek kimaradnak. A piaci verseny miatt túl nagy terhet nem róhatnak a vásárlóikra, mert akkor a kutya sem fogja megvenni az autóikat...
4: Szerintem több értelme lenne, ha olyan fejlesztések vagy projektek finanszírozásába vagy -még jobb- megvalósítására köteleznék őket, amik közvetve vagy közvetlenül hozzájárulnak az általuk okozott kár mérsékléséhez. Pl masszív faültetés, megújuló energiatermelés fejlesztése, stb.
Ez is része az amerikai megállapodásnak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Farkas82
tag
Tessék csak minden autójukat átállítani, hogy az utcán is a tesztbeállításnak megfelelően menjen. Ha kedves vevőnek nem tetszik, el lehet adni. Miért vették be a marketing maszlagot, olyan nincs hogy egy dízel egyszerre nagy literteljesítményű, kevest fogyaszt, és környezetkímélő. Bocs ha valakit megsértek, de halálra idegesítenek az autópályán nyomuló, tolakodó, veszélyeztető német prémiumautósok, 50 Nm-rel kevesebbel a passzatosoknak sem lesz akkora arca. Bruhaha, nézd hogy tol, és közben alig fogyaszt, ja kérem ha leszarjuk a környezetvédelni szabályokat...
-
Danex
addikt
Kár ,hogy a világ minden táján gyártott autómárkákból sikerült találni olyat ami nem menne át rendesen a teszten.
Amúgy én olyan ajánlattal állnék elő, hogy adjanak hosszabbított garanciát az autókra, ugye a legtöbbre 4 év jár gyárilag, toldják meg azt 2-3 évvel, még mindig jobban járnának.
-
Farkas82
tag
Alapvetőenna dízelmotor hatásfoka azon múlik, hogy mekkora kompressziós arány, és milyen tökéletesen sikerül elégetni az üzemanyagot. Ez utóbbihoz az kell, hogy minél kissebb cseppekre sikerüljön eloszlatni a dízelt (nagy nyomású befecskendezés) és hogy oxigén feleslegben legyen elégetve, ne pöfögjön ki elégetlen szénhidrogént/szénszemcséket (turbófeltöltő-több levegő a hengerbe) ezzel együtt viszont jelentkezik az a probléma, hogy a feleslegben megmaradó oxigén a magas nyomáson, és hőmérsékleten reagál a beszívott levegő nitrogéntartalmával, és nitrogén oxidok keletkeznek. Ezért manapság nagy literteljesítményű dízel nem ússza meg SCR katalizátor nélkül. Ezt akarta a wv tisztességtelen módon megúszni. Most két lehetőségük van, vagy lekorlátozzák a motorjaikat, és a vevők perlik őket mert gyengébb lett/többet fogyaszt, vagy beépítenek SCR katalizátort ami drága, és a vevők beperlik őket, hiszen adblue-is tankolniuk kell ami többletköltség. Szóval jól lábonlőtték saját magukat. Bár az a tény, hogy ezen autók használpiaci értéke nem csökkent a botrány kirobbanása óta, mutatja hogy mennyire leszarják az emberek a környezetvédelmet. Itt ausztriában is boldog boldogtalan dízel wv-nel szaladgál városon belül is, mert keveset fogyaszt, meg hát csak a wv az autó, aztán keresgéli a neten hogy mi a csuda az a DFP, meg miért megy tönkre.
-
nagyúr
Hihih-hehehe... A húgom tavaly vett Passatot, 30 000km-es olajcsere periódus van gyárilag. Az istennek nem tudom rábeszélni, hogy legalább 15 000, de még inkább 10 000km-enként cseréljen olajat benne, mert sok a 30 000km. Azt mondja, hogy 4 évig 200 000km-es futásteljesítményig gari (Garancia4) van rá. Aha, de utána kenheti a hajára, márpedig ő most 5-7 évre vett autót, előre borítékolom, hogy szenvedni fog vele...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Farkas82
tag
Az egy dolog, ha az autó a tesztkörre van optimalizálva, az meg egy másik, hogy csal a szoftver, és teszteléskor egy másik üzemmódba kapcsol át! Ilyet tudtommal a wv kívül máshol nem találtak. Illetve talán a fiatnál találtak valami olyat, hogy fél óra üzem után lekapcsol a kipufogógáz utókezelés, bár arról azóta nem olvastam.
-
nagyúr
Ezért manapság nagy literteljesítményű dízel nem ússza meg SCR katalizátor nélkül.
Mazda Skyactive-D...
és a vevők beperlik őket, hiszen adblue-is tankolniuk kell ami többletköltség
Ez nem feltétlenül igaz, sok gyártó esetében a kötelező szervíz eleve tartalmazza az AdBlue feltöltést, és ennek költsége sem elementális - 10 literes adblue-t már 2 000 Ft-ért is simán tudsz venni.
Bár az a tény, hogy ezen autók használpiaci értéke nem csökkent a botrány kirobbanása óta, mutatja hogy mennyire leszarják az emberek a környezetvédelmet.
Vagy inkább azt, hogy mi a megítélésük az autóról. A piac áraz, hogy aztán hogyan próbálod megmagyarázni ezt, az egy másik dolog...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ha mást nem is, de kaphatnának az érintett vásárlók +2-3 év teljes körű garanciát. Ez, ha amúgy jól dolgozott a cég, nem jelent nagy érvágást. Ha meg mégis, akkor magukra vessenek. Ha tönkre megy a cég a kártérítésbe, akkor majd felvásárolja valaki és felépíti újra, ha meg nem akkor is bőven lesz miből választani. Az nem kifogás, hogy nincs elég pénze helyrehozni azt, amit szándékosan valószínűleg a felső vezetők és az igazgatótanács tudtával csináltak. Ha csődbe is mennek, a fejlesztéseik és a márkanév biztos megmarad.
Ráadásul láthatóan a hybrid és tiszta elektromos meghajtás kora a küszöbön áll, és a Tesla esetéből látszik, hogy nulláról indulva is meg lehet ugrani azt a know-how-t pár év alatt, amire a nagy tradicionális autós cégek nem voltak képesek évtizedek alatt. Ergo a benzin és dízelmotorokról összegyűjtött tudás hamarosan tizedét sem fogja érni...ráadásul talán még csak az elején vagyunk a botrányoknak. Trükközik szinten mindenki és nem csak a kibocsájtással, hanem a fogyasztással is. Azt is megpiszkálják majd, amint elült a por.
Amelyik autógyárnak volt esze, annak már régen van akkufejlesztő/gyártó leányvállalata. Minden azon fog múlni a következő 50 évben, hogy kinek lesz kisebb / könnyebb / olcsóbb / tartósabb akkuja az autóiparban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#56573440
törölt tag
válasz Tigerclaw #17 üzenetére
"hogy nulláról indulva is meg lehet ugrani azt a know-how-t pár év alatt, amire a nagy tradicionális autós cégek nem voltak képesek évtizedek alatt. "
Ezzel azért vitatkoznék, mert akár csak 10 évvel ezelőtt láttad mi volt? Akkor fejezték be pl az e46-om gyártását kb. De ha az inkább ismerős akkor cod 3 call of juarez, bf 2142, nv kijött a gef 7-es szériával, és még volt agp bőven. Telefonoknál meg egy évvel később meg jött az első iphone...
Kicsit más amikor a számítástechnika, elektronika és a gyártástechnológia is felnőtt arra a szintre, hogy van mire építkezni, illetve 10 éve még ha meg is lépni valaki hogy értelmes autót értelmes hatótávval kihoz, kérdés hogy lett e volna rá fizetőképes kereslet. Valszeg szerintem pl nem.
Csak az elmúlt 10 évben ha megnézed hatalmasat léptünk informatika és elektronika téren, az évtizedek kijelentést tovább nem is boncolgatnám, mert 1996-ban ehhez képest masszív őskor volt.
-
DithenS
senior tag
Aha,ezek amiket felsoroltál rám nem igaz.Ne basszon már átt engem egy cég se.Ezek után mi jön? Veszel egy 90Le autót és csak 80at kapsz?
Ez undorító.Szoftvereket építettek be hogy átbasszanak.De te véded őket.Minden esetre én dízel autót nem veszek soha.Egy nem traktort veszek.Kettő,hát ő sok helyen büntetni akarják a dízeleket,valahol meg ki is akarják őket tiltani,ezzel a volkswagen nem segítetz az ügyön,sőt inkább még roszabb hírét keltették.Amúgy szeretem mikor nyomják nekik a dízelesek az autót,mint egy gyárkémény úgy füstől.Ilyekor akarnám megkérdezni hogy az autó azon kívül hogy gurul,gyárt is valamit közben? -
Vertic
aktív tag
válasz Tigerclaw #17 üzenetére
A Tesla masszívan veszteséges és még jó ideig az is lesz, és csak azért tud fennmaradni, mert a befektetőknek még megvan a bizalma... (de pl. elég friss hír, hogy berágtak a Musk-ra, mert fel akarta vásároltatni a Teslával a szintén baromi veszteséges másik cégét, ami napelemet gyárt és ezt már nem vette be a gyomruk és ezért most meg akarják oldani, hogy a Musknak sokkal kevesebb hatalma legyen a cégben)
'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
nagyúr
válasz Tigerclaw #17 üzenetére
Tesla esetéből látszik, hogy nulláról indulva is meg lehet ugrani azt a know-how-t pár év alatt, amire a nagy tradicionális autós cégek nem voltak képesek évtizedek alatt.
A Tesla úgy kezdte, hogy a Lotus-tól vásárolt komplett kasznit erőforrás nélkül, és ebbe rakta bele a Panasonic-tól származó Li-Ion aksikat. A hozzáadott érték meglehetősen minimális volt. Azóta előre léptek, de know-how terén a legtöbb dolgot vették. A desing, az állami támogatás és a hype leginkább, ami a Tesla érdeme.
A "tradicionális" autós cégek évtizedekkel korábban is próbálkoztak az elektromos autókkal (GM EV1, PSA Saxo/106 EV, stb.), csak éppen az emberek többsége nem akar visszafogottan használható autót (nem véletlen, hogy a BMW i3-ból is leginkább a hibrid változat a népszerű, érthető okokból.
Ergo a benzin és dízelmotorokról összegyűjtött tudás hamarosan tizedét sem fogja érni...
A hibrid meghajtás nem mindent vivő. Autópályára tökéletesen felesleges per pillanat. Ahogy tengerhajózásnál, vonatoknál vagy munkagépeknél is.
Amelyik autógyárnak volt esze, annak már régen van akkufejlesztő/gyártó leányvállalata. Minden azon fog múlni a következő 50 évben, hogy kinek lesz kisebb / könnyebb / olcsóbb / tartósabb akkuja az autóiparban.
És mivel fogod feltölteni. Mert erre is választ kell adni az elkövetkezendő években...
Nem véletlen, hogy a Tesla is a Model 3-nál nem fog ingyen áramot adni...@Vertic: És az egész Musk-Tesla-Solar City mixben a legfélelmetesebb, hogy a média hullámzik az ötletért, és nem értik, hogy befektetők mitől félnek... Talán attól, hogy a Tesla előbb-utóbb úgy be fog dőlni, hogy csak na...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-Skylake-
addikt
Nem jon ki a matek nekem. Azt irja a cikk, hogy az amcsiknal eladtak 500K autot, EU = 9M. Az pont 18szor annyi. Utana , idezem : "önkéntesen tegyék ezt meg, mégpedig olyan mértékben, mint az Egyesült Államokban – ez hatalmas összeg lenne, körülbelül 40 milliárd euró."
Namost ez nekem nagyon messze van attol, hogy "ugyan olyan mertekben" , mert barhogy szamolok, felfele kerekitessel is 1/6 akkor karteritest kapnak az EU vasarlok az emlitett osszeg mellett. Persze irrealis lenne azt elvarni, hogy fizessen a folszi 270 milliard eurot, mert talan a komplett brand nem er ennyit, de a cikkben irtak ettol meg nincsenek rendben.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
jerry311
nagyúr
Az EU-s normák miatt gyakorlatilag olyan szarul működő benzineseket kell építeni, amik csak azért nem kormolnak láthatóan, mert kapnak egy részecskeszűrőt is, mint a dízelek.
Aztán meg ott az EU-s kibocsátás mérési ciklus, amit nem nagyon mernek változtatni, mert arra is épül adózás... Erre optimalizálnak a vállalatok, hogy ezen kívül mi van, az kb. senkit nem érdekel. Nem véletlen terjedt el az "adócsaló hibrid" kifejezés sem. Köze nincs ezeknek az értékeknek a valós körülmények közti használathoz. Milyen mérés már az amiben 12 másodperc alatt érik el az 50-et? Ki és mikor vezetett ilyen lassan? A teszt legnagyobb sebessége 120 km/h, az is csak rövid ideg. Szánalmas. Sehol sincs egy padlógázos kigyorsítás, pl előzés vagy ilyesmi. Vagy mondjuk hegymenet: kis fokozat, magas fordulatszám.
Ahogy most áll az egész az egy rossz vicc. -
-Skylake-
addikt
válasz -Skylake- #22 üzenetére
Kozbe most nezem, hogy 15milliard 500k emberre ? Fejenkent 30ezer karterites ? Az maganak a kocsiknak a komplett vetelara, ennyire azert nemkene osszeszarni magat mindenkinek attol, hogy tobb karos anyagot bocsajt ki a motor... nevetseges ez az osszeg, szerintem fejenkent 5K es mindenki extrem elegedett lehetett volna...
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
cami][us
senior tag
Ez már régen nem it hír.
-
GeryFlash
veterán
válasz -Skylake- #24 üzenetére
Abszolút vicckategória, nem köt semmi engem a VW-hez érzelmileg de ez egy undorító példastatuálás.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
#56573440
törölt tag
"Ne basszon már átt engem egy cég se"
Technikailag itt most inkább a hatóságokat verték át nem téged. Továbbá megkérdezhetem hogy milyen autóid voltak eddig? Azoknak mennyi a gyártó által feltüntetett fogyasztása? Mennyivel jártál? Mert a világon nem láttam olyat, hogy a laborkörülmények között mért fogyasztási értékeket bárki bármikor tudta volna hozni. A kibocsájtási értékekre kb pont ennyire nézek valós adatként.
"De te véded őket"
Nem. Csak én nem azt mondom, hogy égjenek, menjenek csődbe és takarodjanak el. Ettől még elítélem, de ha minden vevő kap valami alamizsnát, azzal még nem leszünk jobb helyzetben olvasatomban. Egyébként csak egy kicsit utálom joban a VW-nél az olaszokat, és azok alatt meg nem igazán van gyártó számomra.
".Egy nem traktort veszek"
Csak tudnám miért keversz ide érzelmeket és dühöt... A dízel vs benzin vita az mindig felhasználás függvénye kell hogy legyen. Pont akkora balfszság évi 10k km alá rövid utakra dízelt tartani mint évi 30-50k km pályázás köré/fölé benzinest.
"Amúgy szeretem mikor nyomják nekik a dízelesek az autót,mint egy gyárkémény úgy füstől."
Persze mert a városban szépen kormolódik, de én is sokszor látok olyan benzineseket, amikből kék füst ömlik, szemre több olajat eszik mint benzint... Főleg itthon jellemző, hogy nem igazán szeretnek/tudnak az emberek egyes rétegei költeni ilyenekre...
-
jerry311
nagyúr
válasz -Skylake- #28 üzenetére
Ezzel legfeljebb áthelyezed a problémát. Városi légszennyezésből lesz vidéki, mert ott emgy a szenes, lignites, biomasszás erőmű, hogy legyen áram. Aztán ott vannak a mindenféle ritka földfémeket kitermelő bányák, amik meddőhányói kietlen sivatagok, itt-ott mérgező tavakkal tarkítva.
Egyáltalán nem vagyok meggyőzve róla, hogy a gyártás kezdetétől az autó elbontásáig (esetleg újrahasznosításáig) kevesebb terhelést ró a környezetre egy villany vagy hibrid autó, mint akár egy 8 literes V8-as amerikai pickup, amit aztán minden csak nem környezetbarát. -
-Skylake-
addikt
-
#56573440
törölt tag
válasz -Skylake- #30 üzenetére
Ez a forgalomba _helyezésről_ szól. Attól még belső égésű motorral rendelkező gépjárművel olvasatomban haladhatsz ahogy eddig, csak ha új kell, akkor van tiltás.
Egyébként ott meg lehet. Nem kevés lóvén ülnek ők sem, a mezőgazdaság nagyon megy arrafelé. Jah nem várjál a kézműves porcelántárgyak. Jah az se... Őőőő mi is? Olaj? Ugye nem gondolod hogy a halászattal jutottak oda ahol most vannak...
De persze teljesen nyitott vagyok az alternatív energiaforrások kiaknázására, viszont a németeknél is igen nagy gebasz lenne ha hoznának egy ilyen döntést, itthon meg pláne. Főleg egy masszív büntetőadóval a belsőégésű motoros kocsikkal szemben. Ha itt is lenne pénzünk lóvéra, ömlene az olaj, az állam meg meg tudna finanszírozni egy masszív támogatási rendszert a tisztán elektromos autókra, akkor simán. Ettől nagyon messze vagyunk...
Ha lenne fúziós erőmű amivel kvázi végtelen mennyiségű energia állítható elő kvázi ingyen, akkor lenne miről beszélni. Ha az országot lefedjük napelemekkel, meg szélerőművekkel, a Dunára építünk 50 vízerőművet, akkor se lenne elég hogy minden autó elektromos legyen. Jöhet a paks 5 aztán az sokkal jobb
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz -Skylake- #32 üzenetére
Ez mondjuk igaz lehet Norvégiában, ahol a vizierőműveket nyugodtan telepíthették a kismillió folyóra, mivel ott nem volt, vagy minimális volt az emberi települések száma.
"Apró" probléma, hogy a vizierőműveket leszámítva egyik sem folyamatos termelésű, éjszaka a naperőmű nem termel semmit, szélcsendben a szélerőművek dettó.
Próbáld meg Magyarországot megújuló energiával ellátni. A Duna és a Tisza esetében vizierőművekkel nem nagyon fog menni a nélkül, hogy a part menti területeket ne áraszd el. A szélerőművekhez nem optimális a helyzetünk, a naperőművek telepítése elég macera lenne, és az időjárás sem kegyes túlságosan (felhős ég, esős idő, stb.). Szóval ciki.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
jerry311
nagyúr
Igen, elmaradott vagy, gondolkodásban.
Egyrészt vannak olyan forgalmi helyzetek, ahol a sofőr padlóig nyomja a pedált, mert például senki sem szokott félgázzal előzni a Ferrarisokon kívül.
Másrészt meg egy autó paramétereihez az is hozzátartozik, hogy ha valaki tövig nyomja a pedált, akkor mi jön ki a kipufogóból és mennyi. -
GeryFlash
veterán
A napkollektorok ára és ezzel a napenergia ára évről évre drasztikusan esik, csak olyan banánköztársaságokban mint Magyarország külön adót vetnek ki rá, míg a németek egyre jobban el vannak velük.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
nagyúr
válasz GeryFlash #39 üzenetére
Akkor még egyszer: mit csinálsz a napkollektorokkal, ha egyszer lemegy a nap? Vagy felhős az ég? Ha esik? Mi fogja akkor kielégíteni a fogyasztókat?
Az olyan energiaforrások, mint a nap- vagy szélenergia akkor jók, ha raksz mögéjük egy jó pár gázturbinás erőművet (földgáz), amelyek szükség szerint gyorsan beavatkozhatnak, ha éppen nem süt a nap / nem fúj a szél. Csakhogy hoppá, akkor képesnek kell lenned arra, hogy a szükség szerint a nap és/vagy szélenergia nélkül is kielégítsd az igényeket, különben összeomlik a rendszer. Addig jól néz ki, ha mondjuk egy munkaszüneti napon, mondjuk vasárnap az ország energiaigényének 95%-át képesek megújuló energiából fedezni, de energiát tárolni nem képesek ők sem. Szóval mikor lenyugszik a nap, indulnak a szén-, olaj- és gázerőművek.
Magyarul a szél- és napenergia kiegészítő energiaforrásnak jó, nem pedig fő energiaforrásnak, legalábbis addig, amíg valaki nem találja ki, hogy lehetne jelentős mennyiségű töltést tartósan és olcsón tárolni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
engem érdekelne, hogy lehet ÖNKÉNT kártalanítani valakit, ha már szóltak fentről...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
a gondolatmeneted többnyire hibátlan, csak elmaradott.
napkollektort írtál, az meleget gyárt napból. azt már nagyon régen tudunk tárolni.
napelemmel van a nagyobb gond, mert villanyt nem tudunk, vagy inkább nem tudtunk tárolni.erre két létező megoldás van: az usákoknál csinálnak olyat, hogy sót olvasztanak a meleggel és hőenergiaként tárolják az energiát, majd amikor szükség van rá, akkor abból fejlesztenek áramot. naplemente után 6 órával még egy többezres várost kiszolgál az első ilyen erőművük.
a másik, amit a svájciak csinálnak, hogy vizet szivattyúznak a hegyre, és amikor kell vízierőművet tolnak vele.
egyébként amíg egy teslában elfér egy átlagos család 4-5 napi villanyfogyasztása, addig az is lehetne megoldás, hogy a kora esti csúcsban a tesla rásegít a hálózatra, majd éjjel feltöltik atomból vagy délelőtt napból.
szerk: korábbi hsz-re: a grínpísz mint környezetvédelmi egyesület rotfl. több kárt okoznak, mint az erőművek összesen.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#82729984
törölt tag
válasz GeryFlash #39 üzenetére
Arról a németországról beszélsz, ahol európában a legmagasabb az áram ára köszönhetően az "alternativ" áramelőállításnak?
Az Eurostat adataiból kiderül: a 2015-ös lakossági villamosenergia-díjakat összehasonlítva az EU-27-ek körében a legmagasabb árat Dániában és Németországban találjuk (30,7 és 29,5 eurócent/kWh), míg a sor végén Bulgária és Magyarország áll (9,4, illetve 11,3 eurócent/kWh összeggel).A többiről nem is beszélnék (de könnyen utána tudsz nézni) hogy pl. a nagy atomerőmü bezárás mánia mellett kénytelen a szénerőmüveket is beüzemelni, ami köztudottan rendkivül környezetbarát ám...
-
addikt
"...az is lehetne megoldás, hogy a kora esti csúcsban a tesla rásegít a hálózatra, majd éjjel feltöltik atomból vagy délelőtt napból."
Ez a lehetőség már sokszor felmerült, de a tesla az mondja, hogy nem valid megoldás, mert az autó aksija kb. egyhetes ciklusokra lett tervezve, ez meg jóval gyakrabban lemerítené.
-
-
-
#82729984
törölt tag
"egyébként amíg egy teslában elfér egy átlagos család 4-5 napi villanyfogyasztása"
Te tanyán laksz ahol csak egy 100-as égő van?
A 100 kilós tesla powerwall 7 kw órás akksi, hogy férne el benne egy átlagos család 4-5 napi villamos fogyasztása? Az napi 1.4 kw fogyasztást jelent mindössze... (60 ft...)
Egyébként óriási biznisz lenne, ez amerikában 3000 dollárba kerül, akkor gondolom itthon lenne legalább 3000 euró, kb. 1 millió forint.
Miközben egy átlag magyar család villanyszámlája olyan 8-10e forint körül van, többe kerülne az akksi mint a következő 10-15 év összes áramdíja.
Szóval ezen túl is lapozhatunk, marad a hegyekbe való viz felpumpálása, ez jó lenne csak nekünk nincsenek hegyeink, a só olvasztásról nem tudok nyilatkozni.
-
jerry311
nagyúr
De, képesek energiát tárolni.
Szivattyús tározó tóból nagyon sok van a világon. A napsütésben, szelesebb időben jelentkező többlet termelést szivattyúzásra fordítják. Később amikor több áramra van szükség, akkor megnyitják a csapokat és vízerőműként termelnek.
Ez még csak nem is új technológia. -
nagyúr
A 4kWp-s Tesla Powerwall 13 990 US$. A Gizmodo kiszámolta, hogy még az USA-ban is 21-23 év alatt térül meg a befektetés. Ha ezt nem felhasználói, hanem szolgáltatói oldalon akarod megoldani, akkor sok milliárdos befektetés, amelyet jelenleg nem tudsz áthárítani, hiszen a napenergia alapvetően nem olcsóbb, mint a fosszilis energia, legalábbis még.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- PlayStation 5
- Sorozatok
- Milyen légkondit a lakásba?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
- Autós topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care