- Synology NAS
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen program, ami...?
- Microsoft Excel topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
Új hozzászólás Aktív témák
-
^Boss
őstag
Nagyon sajnálatos, hogy egy Sharp-méretű vállalatnak ezt kellett lépnie.
Véleményem szerint azok is hibásak, akik ész nélkül vettek Samsung/LG készülékeket, csak azért, mert azok a legismertebb márkák manapság. A Sharp mindig sokkal minőségibb volt az előzőeknél...https://vivid.money/r/istvanBCN - vivid 5 euro bónusz + óriási visszatéritések!
-
tothmaxy182
őstag
Azért nem semmi mekkora gyárak hagyják ott Európa egyes elektronikai területeit. Pl a Samsung kiszáll a notebook értékesítésből Európában, most a Sharp adja fel a tv értékesítést. Talán nem vagyunk már elég erős piac ezeknek a cégeknek? Szerintem egyszerűen itt már telítődött a piac és az emberek nem rohangálnak évente új tv-t, notebookont, vagy telefont venni. És amúgy józanul gondolkodva ez is a helyes irány (ne szórjuk már ki folyton a kütyüjeinket csak azért, mert megjelent egy új).
Minden szavam magánvélemény!
-
Eeshtvaan
tag
Azt nem hiszem, hogy a mai emberek kevesebb elektronikus eszközt vásárolnának. Inkább a piac átrendeződésében kellene az okot keresni. Ezeknek a régi nagyvállalatoknak átveszik a helyüket a feltörekvő kínai, koreai, tajvani stb. cégek. A Sharp azért vonul ki, mert nem vették, valóban mi, vásárlók tehetünk róla. Hiába minőségi a terméke, ha jön egy "nemsokkalszarabbdeolcsóbb" vetélytárs. Sajnos a tömeg azt veszi meg.
"Az egyik kacsa az volt, hogy jól élünk... aztán tele lett az is."
-
nagyúr
Én még mindig nevetni tudok ezeken az LG/Samsung (/Vizio/TCL/ stb.) ostorozásokon.
Bakker, mintha a piaci verseny káros dolog lenne, csak mert az adott illető szívének kedves márka nem képes versenyben maradni. Banyek, hiába csinálta a Pioneer meg a csodás Kuro TV-it, ha az egyorrú vásárlók nem engedhették meg maguknak a 42"-os méretben is a piaci versenytársakhoz képest kétszer (nagyobb méretben többször) drágább tévéiket, amelyhez alapból még csak hangszóró sem járt... A SHARP sem csinált rossz TV-ket, csak *annyival* nem nyújtottak többet, mint amennyivel drágábbak voltak (plusz nekem volt egy kellemetlen élményem a garanciális ügyintézéssel, de ez nem a gyártó vagy a TV hibája volt, de véglegesen eltántorított attól, hogy még egyszer akár csak ajánlani is merjek SHARP TV-t bárkinek is itthon). Ettől még az élet nem áll le, az új technológiák jönnek - az OLED például első sorban a lenézett LG-től...
A következő mi lesz? Aki minimum nem iPhone 5S-t horzod a zsebében 2014-ben, az már nem is ember? Akinek csak Dacia-ra tellik, és nem minimum Audira, az már meg se szólaljon? Vagy aki panelban lakik, és nem százmillós villában, az maradjon csendben, mert nem üti meg a mércét?
Szálljatok már néha magatokba...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Eeshtvaan
tag
Ne ess a saját csapdádba... attól még, hogy neked gondod volt a Sharppal, más szerethette. Engedd meg, hogy sajnáljam őket. Nem vettem sok dolgot tőlük, de amit igen, az minőségi volt.
A piaci versenyre sok mindent lehet mondani. Káros-e? Attól függ, kinek."Az egyik kacsa az volt, hogy jól élünk... aztán tele lett az is."
-
szilagyiv
senior tag
Elég egyszerű a képlet: a SHARP is elaludt, mint a SONY, a kóreaiak, meg ezerrel tartják az tempót - sőt inkább diktálják. Elhibázott nemzetközi üzletpolitika, elaggott termékek. Ennyi.
Nem sok SHARP készülékem volt, egy karóra (amit nagyon szerettem), és egy kagylómobil, ami akkoriban lenyűgöző volt. Ha egy cég "internacionális" akar lenni, akkor arra a XXI. században nagyon oda kell figyelni!
-
^Boss
őstag
Sharp nem emlékszem, hogy drágább lett volna. Sőt... Ha kivesszük a hányás TN paneles csodákat, a minőségi paneles tv-ik én úgy emlékszem, az egyik legjobb árban voltak, a csili-vili "netezz a tv-n" és egyéb rémségek nélkül ugyan.
https://vivid.money/r/istvanBCN - vivid 5 euro bónusz + óriási visszatéritések!
-
nagyúr
Valamilyen szinten a saját csapdám, nem vitás, de ha az LG/Samsung azért van támadva, mert "gagyi" (holott tudjuk jól, hogy a csúcskategóriás készülékeik nem kevésbé jók, mint a konkurenciáé), miközben számtalan fejlesztést ők hoztak el a piacra (én még emlékszem arra, amikor egy Sony vagy SHARP TV sem tudta az 1:1 pixelarányt VGA-n de HDMI-n sem, de lehet tovább sorolni a LED háttérvilágítástól a local dimmingen át az USB-s médialejátszig, vagy a smartTV-s képességig (igaz az első igazi SmartTV mondjuk ACER volt.. )), az mennyivel jobb?
Félreértés ne essék, nem szólom le a nagy nevű japán gyártókat, de ne feledjük el, hogy a piaci verseny önmagában jó, hiszen választási lehetőséget ad. Hogy aztán az ezzel járó dolgok tetszenek-e, vagy sem, az egy egyéni szubjektív dolog már...
@^Boss: Pont az volt a gond, hogy a SHARP belépő szinten gagyi paneleket rakott a TV-kbe, amikor a Samu PVA-t, az LG meg IPS-t. A piac legnagyobb szegmenségről beszélünk. Hiába csináltak amúgy jó paneleket a csúcs kategóriában, ugyanott vérzett el, ahol a Pioneer... Az elitista vásárlók kevesen voltak, és mindenki rájuk utazott, szemkáprázató trükkökkel, ahol a SHARP és a Pio sem akart versenyezni. El is buktak, mert a gazdag vásárló nem egyenlő az elitista vásárlóval... És a látványos trükkök jobban elnyerték a vásárlók szívét, mint a nyers technológiai fölény.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Eeshtvaan
tag
Világos. Azt mindenkinek tudomásul kell venni, hogy a fogyasztók tömege, és nem egy-egy ember határozza meg, hogy melyik cég marad életben, és melyiket számolják fel. Nekem a Nokiáért is vérzik a szívem, de ők is leengedtek, ugyanúgy, mint a Sharp, a többiek pedig gőzerővel törnek előre.
Nekem semmi gondom az LG-vel vagy a Samsunggal. Csak nem jó végignézni, ahogy ezek az egykor neves nagyvállalatok sorban tűnnek el."Az egyik kacsa az volt, hogy jól élünk... aztán tele lett az is."
-
zsigus
őstag
A piaci verseny ma három dologból áll: marketing, marketing, marketing...
Így pedig nem feltétlenül az nyer aki a legjobb minőségű paneleket gyártja. Lásd: Pioneer, Sharp. Helyette vannak az "egyszer használatos" okosTV-s
marhaságokdolgok és a médialejátszás, amiben sokkal többet nyújt egy gagyi/olcsó mediaplayer is. Ez van...Így valóban nem maradnak fenn olyan cégek akik a tudatos vásárlókat célozták meg (Pana, Sharp), mert nem sok tudatos vásárló van manapság (mondhatnám úgy is, hogy az emberek azt veszik amit a szájukba adnak, mindenféle utánjárás nélkül).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Eeshtvaan #10 üzenetére
Ez is egy megközelítés. Azonban a piaci verseny egyik rákfenéje pont az, hogy kielégítsd a vásárlók igényeit. Ha tudsz jobbat letenni az asztalra, az még kevés, fogaszthatóan, és jó ár/értékkel kell letenned. Ez az, ahol a nagy japán gyártók szerintem elvéreznek.
Hogy eltnűnnének? Valahol igen. De akkor ki sírt, amikor a piacot átvették ugyanezek a japán gyártók pár évtizeddel ezelőtt, és számtalan, ma már csak hírből ismert gyártót taszítottak a pusztulásba? ITT, Nordmende, Grundig, Thomson, Orion (a magyar), Videoton, Schneider, stb.
A piac kegyetlen, de önmagában azért nem kell sirógörcsöt kapni, mert egy gyártó nem képes a hullámok felett maradni. Inkább örülni kell annak, hogy fejlődés, haladás, lehetőség van a választásra...
@zsigus: Nem értek egyett, marketinggel nem fogsz nagyobb pénztárcát csinálni a vevőidnek.
Ma is adottak a lehetőségek, hogy brutálisan jó TV-t vegyél - drágán. Vagy alternatíva felé fordulj, mint a projektor. A lehetőségek adottak. Az, hogy sok nagy gyártó nem igazán volt képes versenyben maradni, én inkább keresném a gondot, hogy az olcsó TV-k piacát nem vették elég komolyan.
A marketingról egy széljegyzetet azért had engedjek meg magamnak: a Panasonic itthon rohadtul jó marketinggel nyomult, semmivel sem volt gyengébb, mint a Samu, és sokkal jobb volt, mint az LG (legalábbis szubjektív véleményem alapján). Viszont ők is kénytelenek voltak elkövetni az öntökön szúrás esetét, amikor (tán 2009-ben?) még azt állította a marketing anyaguk, hogy a plazma technológia minden téren veri az LCD technológiát... majd a következő évben ugyebár a 37"-os méret felett is megjelentek a Pana LCD-k... És a marketing anyaguk immár a győzedelmes Pana LCD technológiáról ajnározott...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
_Atesz
addikt
Utánajártam elég alaposan és a pénztárcámnak is megfelelő LG-t vettem. 8 ezer ft döntött, hogy ez lett (internetről rendelve 10-15k-val olcsóbban mint helyileg) és nem Samsung. Erre volt pénz és a legtöbb magyarnak ha hiszed, ha nem erre sincs.
Árverseny van és a legtöbben bemennek az Euronics szerű üzletekbe és ott 80%-ban LG és Samsung van. Kérdem én miért nem erősített a marketingen a Sharp? Miért nem volt minden 3. tévé Sharp? Sony is alig akad..
Mindent elfogadok, csak azt nem, hogy ez a mi hibánk lenne. -
veterán
Ismét eltünt egy régi kipróbált márka a piacról.Nagyon sajnálatos.
duree54
-
zsigus
őstag
Én nem sok TV-ről szóló reklámot láttam pl. a Sharp-tól. A Panákat szokták néha reklámozni az EuroSp.-on, a Samu viszont ünnepi szezonban nyomul még a köztévén is. A nagyobb üzletekben ott egy csomó Samu-s emberke ("tanácsadó", nem is tudom mit ajánlhat, biztos LG-t. ) stb. stb.
A Dél-koreai állam rengeteg pénzzel támogatja a saját gyártóit, és sajnos a japók ezzel elkéstek szvsz (ha egyáltalán léptek már az ügyben)... Maradt a Sony és a Pana. De ők sem biztos, hogy sokáig. Kiderül.
A Panára rátérve: nyilván látták, hogy a plazma eladások zuhanórepülést mutattak. Nem volt mit tenni.
Ha az autód mindennap megáll alattad, akkor bármennyire is szereted, te sem fogod megtartani. Mindenki azt erőlteti amiből pénze van, és mivel a Panának nincs saját LCD panelje (tudomásom szerint), ezért nyilván a plazmát nyomták.Dospalek: Nem mondtam azt, hogy ez a vásárlók hibája, az valaki más volt. Nyilván egyre nehezebb lesz japánt választani, mert lassan nem marad egy sem. Egy árversenybe pedig nem tudnak belemenni a koreaiakkal. Inkább a prémium felé fordulnak, de ez sem fogja őket sokáig eltartani szvsz.
Egyébként mi lesz a Sharp-Sony együttműködéssel?
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
Szerintem arról van szó, hogy a két nagy gyártó olyan alacsony áron állítja elő a kívülről csodaszép portékáit, amivel versenyezni nem lehet. Csinálhatsz akármilyen pontos piackutatást, és próbálhatod lefedni a valós igényeket, ha te csak 20% hasznot tudsz rátenni a késztermékre, míg a nagyok 150%-al dolgoznak.
Ha befejezték a piac bekebelezését, versenytársak kiszorítását utána is tartani kell a bevételek növekedését.
De mivel a piac véges, így a még olcsóbban előállítható(és nagyobb hasznot hozó) illetve gyorsabban elavuló termékek fogják ezt nekik biztosítani.Mivel nagyon szerteágazó területekre gyárt alkatrészt, így nem kell tartani attól hogy ki lehet szorítani a piacról, be van biztosítva 100%-ra, mert a termeléshez szükséges összes erőforrás -nyersanyagbányászattól a raktározásig- a tulajdonában van.
-
Cassi
senior tag
"Maradt a Sony és a Pana."
Mindkettő bármikor kivonulhat az európai TV-piacról, mert már régóta veszteségesek és csak a tehetetlenség viszi őket előre. A Sony kivonulása mérföldkő lenne, és teljessé tenné a japán elektronikai márkák összeomlását.
Még a koreaiak sem dőlhetnek hátra, őket az alsóbb régióban a kínaiak szorongatják. A HP és a Dell uralja a vállalati PC-piacot, de ennek ellenére nagyon rosszul áll a szénájuk.
Az Amazon notebook-toplistáján a top 20 eladott notebookból 13 a 300 dolláros szint alatt van, ilyen áru termékekre építve még a tajvani gyártók is csak akkor tudnak megmaradni, ha túlélő üzemmódba kapcsolnak.
Most olvastam egy cikket, ahol azt írják, hogy az ASUS túlélése szempontjából döntő év lesz a 2015-ös év - és ők a legismertebb, legversenyképesebb márkák egyike.
http://www.digitimes.com/news/a20140926PD207.html
-
mcs
veterán
Na azt hiszem érkezőben vannak az új Tesco Technika TV klónok. Ennek az UMCnek nem elég Blaupunkt, Hyundai, JVC és Panasonic néven kiadogatni ilyesmit.
-
zsigus
őstag
Az olcsóbb TV-k között is lehet válogatni, ahogy a korábbi hozzászólásod alapján te is tetted. De egyrészt Mo. nem egyenlő az egész világgal (nem elég, hogy kevesen vagyunk, még pénzünk sem nagyon van), másrészt a későbbiekre nézve nem az a legjobb, hogy egy-két gyártó marad csak versenyben, mert olcsóbb csak akkor lesz valami, ha van olyan aki a másik alá tud és akar menni árban. Ha csak a két koreai marad, akkor az hosszú távon nem túl jó.
Nyilván nem fognak óriási mértékben elszállni az árakkal, mert akkor nem lesz vásárlójuk, de mindenképpen drágulni fognak (vagy stagnálni) a TV-k, most, hogy lassan nem lesz konkurencia.
[ Szerkesztve ]
-
Eeshtvaan
tag
Azért ne ess túlzásokba, nem ezt mondtam, csak azt, hogy kár a Sharpért. És igen, kár a Videotonért is. Abban igazad van, hogy - a mikéntje sok dologtól függ ugyan, de - az marad fenn, aki el tud adni, és ezért ők nem hibásak. A mostaniak tündöklése sem fog örökké tartani. Az meg, hogy én személy szerint szívesebben vennék pl. Sharp TV-t, mint LG-t (azonos kategóriában), hadd legyen az én privilégiumom.
"Az egyik kacsa az volt, hogy jól élünk... aztán tele lett az is."
-
bteebi
veterán
Nem vagyok nagyon nagy Sharp fan, de ez egy igazán szomorú hír. You made bunny cry .
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
sb
veterán
A tudatos vásárló témakört szerintem rosszul gondolod nagyon, ahogyan a feature-öket is.
Miért ne lehetne tudatos vásárló, aki egy olcsóbb készüléket választ?
- Mondjuk egy HD Ready-t 32"-ra (amin FHD-nek sok értelme nincs?)
- Vagy egy Smart TV-t, mert másra is tudja használni és nem akar külső eszközzel bajlódni, mert: 1. drágább, 2. macerásabb, 3. nem ért hozzá: tehát egyszerűen ez a "tudatosabb" választás?
- Ugyanez media playerrel? Beépített wifi-vel, bill támogatással, stb, stb...De hozhatnék más példákat is. autóknál is ugyanez a vonulat szokott feljönni minőség=V8, benzin - tetszőlegesen helyettesíthető bármire - tekintetben, ami a hülye emberek miatt kihal. Mert a "tudattalan" vásárló megveszi a kis dízelt a hosszú utazásokra. Vagy rövidre a benzinest, dízel helyett... esetleg városba az 1.2-es kis szutykot, sorolhatnám... De a légkondi is f*sság autóba, mert autóba motor kell, kormány + 4 kerék. TV-be meg panel. Smart, egyéb az hülyeség... sokaknak még a tuner is, mert majd vesz hozzá külsőt úgyis.
Szerintem a piac alapvetően azért ezeket a téveszméket felülírja. Nem azt mondom, hogy tudatos a tömeg, mert sok a hülye. De orbitális baromságokat nem lehet a torkukon lenyomni, mert úgysem fogja használni. Lásd 3D.
És a fentieket annak fényében olvassátok, hogy nekem is ellenségem a tömeg, mert HTPC-t használok, smart és egyebeket nem, nekem is a panel számít.
De ettől még el tudom fogadni, hogy sok embernek nem ez a célja és vágya.A többivel nyilván egyetértek: Régi szereplő kiesése és a csökkenő kínálat soha nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
tonerz
aktív tag
Hát igen, ma már nem azok az idők vannak, amikor a japán tech cégek diktálják a tempót.
Vergődik a Sony, Pana, Sharp. stb... -
M@trixfan
addikt
Sajnos emellett el is aludtak szerintem a nagy japán gyártók. Volt azért probléma a Quattron szériákkal is rendesen, hiába volt nagy. Azzal lehetett volna kitűnni a tömegből, de most már a koreaiaknak is van nagy méretű tévéjük. Az a baj, hogy a hozzáértő vásárlók szívnak megint. Aki most az utolsó hullámban nem tudott felső kategóriás plazmát venni az most az ilyen helyzetek miatt vákuumba került. Az OLED több tekintetben hibás még és a minőségben elfogadható Panasonic AX900 másfél millió Ft lesz 55"-on. "Go figure!"...
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
zsigus
őstag
Félreérted. Én nem a TV modellekre utaltam a hozzászólásban, hanem a cégek "szellemiségére". A Pana szvsz nem volt ennyire "populáris" márka soha mint amennyire a koreaiak ma.
Én ide sorolom a Sharp-ot is, mert pl. régebben (még a színes kijelzős telefonok hajnalán) sem folytatott olyan hadjáratot mint sok más vállalat (pl. SonyEricsson), de mindenki tudta, hogy a Sharpokban van a legjobb kijelző. Nem voltak olyan oltárian jó telefonok (bár csak futólag találkoztam eggyel), de kijelzőben mindent vertek akkor.
Én egyébként azt látom, hogy még az eladók sincsenek tisztában legtöbbször a dolgokkal, szóval a nagy tömeg szvsz nem a legjobbat keresi, hanem a legnépszerűbbet. És pont jó példát hoztál fel, hogy ezt igazoljam: csak a közvetlen környezetemben van kb. 3-4 db 32" FHD TV. Persze nyilván ez egy elég szűk kör, de biztos nincsenek egyedül.
-
sb
veterán
Az eladók sem értenek hozzá, de azért nagy vonalakban teljesen hülye trendekre nem lehet a komplett fogyasztói kört felültetni. Ha nem kell 3D nem fog 3D-zni. Ha nem kell smart majd nem használja.
Ezen belül szakmai finomságokban már nyilván lehet eltérés, félinformációk és rossz döntések, de ez meg nem elvárható, hogy ilyen szinten tudatos legyen egy globális piac. Melyik technológia melyik megvalósítása a jobb, melyik fw, stb... ezekről kb. a "szakértők" fele sem tud minden infót. Plussz nem is kivitelezhető mondom. Egyszerűen az embernek nincs ideje mindenbe beleásni magát.
Ettől függetlenül viszont okosporszívót és hajlítható hűtőt nem fognak eladni senkinek. de még egy LCD-s hűtőt sem, csak akkor ha alig van felára az LCD-nek. Ilyen szinten nem lehet megvezetni egy egész piacot. Szvsz.
A sokat siratott plazma esetében is ezt írtam korábban is. hiába hiszik sokan tökéletesnek, nem volt az. Más szempontok is vannak, mint a sötétben, spec körülmények között és mellett elért képminőség. Az embereknek mások az igényei egyszerűen. És ez nem a hülyeségből fakad, hanem épp a tudatosságból.
-
F34R
nagyúr
Uhh a multkori hir utan szinte sejteni lehetett, hogy kivonulnak. Igy hogy emlegetitek a Sony-t akkor az tenyleg kaosz lenne.
-
-szabi-
őstag
Nincs itt semmi újdonság.
Amerikai szórakoztató elektronikai cégeket lenyomták a Japán és Európai gyártók.
Aztán a Japánok és az ekkor induló Koreai cégek lenyomták az Európai cégeket.
Most a Koreaiak lenyomják a Japánokat.
A Kínai cégek meg lenyomják majd a Koreaiakat.üdv
szabi -
Imifej
senior tag
És így tovább! A kínaiakat, meg majd a most még nem létező Afrikai, vagy Dél-Amerikai.
Marantz PM7000N, JBL TLX500
-
CYBERIA
őstag
Attól valahogy nem félek.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
nagyúr
válasz micimacko #29 üzenetére
Félig jogos az 5 pont. A kisebb méretű modellekbe nem sűrűn került PVA panel (igaz példa azért volt rá), viszont 40" és a felett igen. Az én hibám, hogy én főleg a 40"-os modellekben gondolkodtam, mikor a lenti mondatot eleresztettem.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
luckyman
aktív tag
Olyanok vagytok, mint a hivatásos siratóasszonyok. Szabinak igaza van, semmi más nem történt, mint a '70-es'80-as években, amikor a japánok a dömpingáraikkal elkezdték hazavágni az európai márkákat. De miért ne működhetne tovább a Sharp név? A Philips se lett "kínai", nem? Egyébként a Sharp mitől volt több, mint pl. egy AKAI? Sosem volt pariban a Sonyval vagy Panával. Pontosabban a Pana is csak tv/video téren tudott a Sonyhoz felzárkózni, mig a Pio audióban mutatta az irányt ( nem a lapos tévés korszakról beszélek ).
[ Szerkesztve ]
-
luckyman
aktív tag
Vagyis a Panasonic helyett inkább Matsushita-t kéne írni, úgy már igaz, hogy minden téren egy szinten volt a Sonyval, ugye vizuális téren a Panasonic-kal, audioban pedig a Technics és a JVC volt, ami hozta a Pio és a Sony szintet. A Sharp-nak soha nem volt komoly piaca Európa. Leginkább a "négygomboshétzenés" óráik és a számológépeik által voltak itt jelen. Kár siratni.
-
nagyúr
Egyébként a Sharp mitől volt több, mint pl. egy AKAI? Sosem volt pariban a Sonyval vagy Panával.
Hát ezzel most eléggé nagy öngólt lőttél, ugye tudod? Az AKAI nem költ sokat az K&F-re, nagy OEM gyártók dolgaiból legózik. A Sharp az LCD technológia éllovasa volt, talán nem túlzás azt állítani, hogy a plazma vs. LCD háború azért nem dőlt el egyből anno úgy 7-8 éve, mert a Sharp (és később a Sony) az addigiakhoz képest bitang jó paneleket gyártott.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-szabi-
őstag
Ezt az utat minden cég végigjárja.
Ötletes újdonságokkal, jó árakkal megfogják a vásárlókat.
Aztán nagy mamutcéggé válás után már erre nem képesek.A régi idők nagy fejlesztéseit ne felejtsük, csak párat említsek, ami eszembe jut.
Magnókazetta ami Philips fejlesztés.
JVC: VHS.
Sony: walkman.
Sony-Philips: CD.
Majd mit fentebb említettem, nagy lomha cégekké váltak.
Előbb-utóbb ez vár a Koreai cégekre is.Aztán a walkman-ból ez maradt: ez meg mi?
üdv
szabi -
mzso
veterán
Ha eladta a szórakoztató elektronikai és a háztartási gép részleget is akkor mi maradt?