-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz HollyBoni #100018 üzenetére
utánaolvasok majd, de akkor lehet, hogy ezzel most nem ösztönöznek a vásárlásra... ugyanis a Strava sokkal inkább tűnik szabadban biciklizős appnak (nyilván), mint ami nekem kéne - a csak ANT+-t kezelő app (másik telón van, most nem emlékszem a nevére) nagyon jónak tűnt görgőhöz, saját edzést is összeállíthatok benne, szakaszonként célpulzussal, stb.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-=RelakS=-
veterán
válasz HollyBoni #100018 üzenetére
Jaja, ingyér átlagjaid vannak, ha előfizetsz, akkor meg pillanatnyi értékek, meg webes szolgáltatások.
Nem lenne rossz mondjuk, hogy ha már elő vagy fizetve, akkor kiválogathatnád, hogy mit látsz a képernyőn
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #113749 üzenetére
Olyankor nem jön egy haver sem velem és egyedül megesznek a medvék . Lazer Cyclone, enyém fekete és nem áll ennyire hülyén rajtam
DUB Inc.: Télre úgyis muszáj lesz vegyek valami hasonlót, szal előbb utóbb kipróbálom ezeket is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Qmi
tag
válasz HollyBoni #113797 üzenetére
Gamüt P30 a láncterelő. Felül teflon merev terelő, alul ipari csapágyazott teflon láncfeszítő görgővel. megpörgettel a görgőt kiválóan forog, rágás, recsegés nélkül. (Ráterhelve is pörgettem akkor is)
A másik ugyanilyen bringámon pedig ilyen a tányér, amivel a szintén PC951 és PG950fut, de ott tökéletesen.
A lánc újszerű talán ha 300 km futott. A sor kopottabb lehet, az még a bringával együtt volt.
-
trialboj
őstag
válasz HollyBoni #113794 üzenetére
Szerintem azzal nincs baj, én is égig emeltem amit még enged a villanyak, nem olyan megterhelő a deréknak, hosszú távon. Viszont ilyenkor magasabban van elöl a súlypont és hamar elemeli az orrát. Az említett bringával pedig épp egy rövid de meredek túrát toltak 800m szinttel, szóval ott már igen csak gond lehet, ha nem tudsz nyeregben maradni.
Mindenki úgy lövi be ahogy neki jó, én a környéken a legmeredekebb részeken ahol még fizikailag képes vagyok erőből felmenni ott nyereg hegyén épp h felmászok, tehát ha limiten is de win win megoldás
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #114395 üzenetére
Hm, na a váltókart azt nem néztem. De eddig 8 sebességes koszorú volt rajta, biztos ami biztos alapon akkor valszeg maradok annál, abból is van 11-34T verzió. A láncot természetesen beleszámoltam a dologba
A hajtómű tripla, de a váltót nem tudom hogyan kéne megnézni mekkora max és min. lánctányért tud kezelni. Deore LX, de hogy pontosan milyen, azt nem írja . Most 48-38-28T hajtómű van szerintem rajta, de nem vált rendesen mindegyikre.
Akkor ezek szerint ha négyszögtengelyes hajtókart veszek az valszeg jó lesz, feltéve ha a váltó kezeli. Hajtókar lehúzó már úton van
Hátsó váltónál az összkapacitásról sajnos nem találtam semmit . Shimano Acera RD-M390 lenne amúgy.
Agy-fék kompatibilitás akkor tiszta
Kösz szépen az eddigieket
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #114399 üzenetére
Ok, kösz, megnézem még azt a váltót. Amúgy valóban nagyon idiótán van összelegózva az a monti, talán csak a váz és a két váltó normális 21. századi alkatrészek . Pl. a hátsó kerék menetes agyas felnifékes sz*r, az áttétel hegyen édeskevés, a váltó + fékkarok is okádéknak tűnnek (egyben vannak, külön nem is cserélhető ), a teló valami 120-130mm Rockshox Dart 3, de 1mm-t sem mozdul, viszont legalább elcseszi az XC geo-t . Én a helyében megszabadulnék az egész bringától és vennék egy jobbat használtan, mert végül annyi mindent kell cseréljen rajta, hogy az alkatrészek árából lassan kijönne egy normális monti. De sajnos ragaszkodik a vázhoz, szal ez van... mondjuk én ennek örvendek, mert kisérleti nyúlnak ideális, megtanulok bringát szerelni . Arról a feketéről van szó amúgy: [link]
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #114416 üzenetére
Igen, új kereket is akar . Amúgy az első felnin azt írja, hogy 559x21, az mit takar? Szerinted rámenne gond nélkül egy 2.25-ös külső? Jelenleg 1.95-ös van rajta, de váltana öblösebb gumikra és az első kereket nem váltaná le ha nem muszáj.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
kacsyx
aktív tag
válasz HollyBoni #114442 üzenetére
#HollyBoni Nagyon remélem Pont ezt a Scottot nem tudtam kipróbálni, így kicsit lutri, de ha mégsem jönne be, lesz 30 napom visszaküldeni.
Az biztos, hogy az első hetekben az összeszokásról fog szólni a történet, mert eddig egyenes kormányos bringáim voltak, de már annyit fogtam azokat mindenféle pozícióban, hogy egyértelműen koskormányra van szükségem. Inkább attól tartok még kicsit, hogy terepen mennyire fogom tudni jól kezelni a váltót, féket. Nagyon meg kell majd szokni.#Toobee A Trek is szimpatikus, de a pénztárcám sikítana Meg a párom idegeit sem akarom feszegetni, bár eddig egész megértő volt, hogy egy bicikli helyett kell egy másik bicikli.
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #114419 üzenetére
Kösz szépen! . Közben megnéztem az első váltót is, Shimano LX FD-M571.
Runner_fxr: Meglepően sok hely van a mostani gumi mellett, szerintem 2.35-ös vagy szélesebb is beleférne, ha másért nem is, ezért irigylem a srác bringáját . A lánc meg kb. egy vonalban van a láncvillával.
varsam: Ezek szerint lehet, hogy nem elég merev ott valami . Nekem is majdnem beleér, csak egy pici hely van de taposhatom akárhogy, nem változik a helyzet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #114473 üzenetére
Ja, valszeg az lesz
chubby2o6: Jaaa mi nem veszünk meg mindent neki, félreértés ne essék . Csak pár alkatrészt ezek közül, pl. vagy egy szett gumit kap, vagy fogaskoszorút és láncot, vagy hajtóművet, vagy kereket + még valami apróságot . A többit majd ő megveszi úgy, hogy segítek neki választani és besegítek az építésbe is, mert nekem vannak szerszámaim. Szal eredetileg úgy indult a dolog, hogy terepezett velem és rájött, hogy a bringája egy halom kaka, így átépíti. Mi meg mivel hó végén szülinapja lesz gondoltuk besegítünk pár alkatrésszel.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bringasisti
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #114560 üzenetére
Nekem pont S2+ van, nagyon elégedett vagyok vele, lehet hozzá lencsét is kapni, hogy ne vakítson. Az egyetlen negatívum amit fel tudnék hozni, az az, hogy max fokozaton komolyabb menetszél nélkül nyáron hamar felforrósodik, csak pár percig bírja. Bár 30km/h alatt nincs is szükség 960 lumenre, fölötte meg már hűt a menetszél. Ha most vennék lámpát, valszeg bepróbálnám az M1-et, elvileg az a hűtőbordáknak hála nem hevül túl, nyugodtan lehet maxon repeszteni... mondjuk tuti úgy sem kapcsolnám állandóan max fokozatra, mert 40%-on is frankó és maxon gyorsabban eszi az akkut is. Csak hát megnyugodna a lelkecském, hogy akár úgy is felejthetem maxon nyugodtan, mert baj nem történhet, maximum lemerül.
HEAHEA: fogalmam sincs
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #114564 üzenetére
Na itt látszik igazán mennyire nem irányadó a fényerő a kerékpárlámpánál.Itt egyik mely a mérés szerint 43600Candela-t(1470Lm) tud,és a másik mely 416000(!) Candelas és 2340 Lm-nes. Nem kérdés melyik kellene nekem a kerékpárra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz HollyBoni #114560 üzenetére
Én is átállok erre a vonalra szerintem. Múltkor le is írtam az esetemet szerintem a márkás, Osram FX70 kapcsán, amikor a gagyi műanyag konzol egyszerűen nem bírta a csapatást terepen és nemes egyszerűséggel elfordult a kormányon úgy, hogy pontosan a szemembe világított. Csak a szerencsén múlt, hogy nem estem el, mivel semmit sem láttam.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #126499 üzenetére
Ha elreped és észreveszed az hagyján,a baj akkor van ha kiállsz és eltörik,ne adj isten ereszkedsz ezerrel és kezédben marad egyik szára.
Napfénysüti...az,hogy az ergonómia oltárán feláldozol minden későbbi állíthatóságot,nem tart vissza?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RMZ250
senior tag
-
IMIIKE1998
őstag
válasz HollyBoni #126519 üzenetére
Hát DH-re érdekes lehet a 29er. Nemhiába nem versenyeznek ilyen nagy kerekekkel. Továbbá aki nem túl magas, annak nem hinném, hogy jó lenne. Én 29er merevet próbáltam már, a 171 centimmel nem valószínű, hogy ilyet fogok venni, arról nem is beszélve, hogy fillérbaszó vagyok és a 26-os bringákra olcsóbbak jelenleg a cuccok.
G@ben: Hát szerintem boltokban nem nagyon találsz már 26-os bringákat, max. nagyon belépő kategóriásakat. 27.5-ből ilyen téren nagyobb a választék és sok különbség nincs a kettő között.
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz HollyBoni #126523 üzenetére
Nem marketing, DH versenyeken már bebizonyosodott a 29 felsőbb rendűsége. Viszont Ők profi versenyzők, viszont mi nem azok vagyunk és nekem a mai napig a 26 fekszik a legjobban, én nem 50 felett küldöm át a sziklakerten... Az egész olyan, mintha F1 autókat adnának átlagemberek kezébe.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
kacsyx
aktív tag
válasz HollyBoni #126604 üzenetére
Egy szóval sem mondtam, hogy szeretem. Korábban is írtam már itt, hogy én minden trekkingbe merev villát tennék, ahogy azt is, hogy a gravel koskormánnyal és karbon villával nagyon jól csillapít, gyakorlatilag úgy, mint egy trekking teleszkóp.
Azzal nem értek egyet, aki idejön és szarozza. Az illető esetében már csak azért sem releváns a véleménye, mert saját bevallása szerint is hullik szét alatta egy csomó alkatrész, miközben más vígan használja.
Létjogosultsága ott van, ahol egyenetlen az út. Erre tökéletesen cross-trekking felhasználáson belül. Párom pl. gerincsérves volt. Ő szereti a KTM-jén a SR telóját, mert kényelmesebb számára.
Nem 3 centit mozog ki, persze ez súlyfüggő, mint minden teleszkópnál. Nekem nem kotyog. Ez meg olyan, hogy a RS is kotyog, ha szétcsapják.Amúgy használtam már "párszor" a 48x11-et, a Mecsekben nem nehéz.
-
beleriand72
tag
válasz HollyBoni #126604 üzenetére
Rugó-nem rugó fontosságában biztos igazad van, de kilózás szempontjából nincs. Kilózhat, dekázhat, grammozhat az a 65 kilós kerékpáros élsportoló, aki a soronkövetkező versenyére készül. Trekkinget, cross trekkinget nem ők vesznek, használnak. Én kondiciójavítás, friss levegő, kisnagyközepes túrázás(nem erdőmező, járhatatlan földút) akármilyen célra crosstrekkinget és nem MTB-ot akartam venni. 115kg vagyok van a biciklin másfél kilós lakat, egy halom lámpacsengőkilometeróra., zsebemben mobil, fél kilós kulccsomó, tervbe van hátizsák, benne sok fölösleges kacat. Sokan így vagyunk, nem számít 1-2-5kiló. Ha egy kicsit is kényelmesebbé teszi az utat a teló, akkor miért ne.
[ Szerkesztve ]
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
woodworm
veterán
válasz HollyBoni #126613 üzenetére
Ha ragaszkodsz egy minimális szinthez a többi alkatrésznél, akkor elég nehéz találni olyan trekkinget, amin nincs teló. Tehát túl sok választásod nincs, hogy mire költöd azt a plusz összeget. A geo megváltoztatása nélkül egy ugyanakkor beépítési magasságú fix villa is hasonló árú, mint egy olcsóbb teló.
A ballonosabb gumin én is töprengek, de nem tudom elférne-e a hátsó villánál. -
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #126613 üzenetére
Mivel gravel bringád van, így eleve mások az igények, a teljesítmény orientált felhasználás nem feltétlenül azt jelenti, hogy el akarsz indulni a Salzkammergut hosszú távján, vagy egy RAAM versenyen. Teljesítmény orientált az is, hogy neked a trekkingnél egy gyorsabb bringa kell a városi közlekedésre, vagy valaki XC bringát vesz Trail helyett stb.
Amire a Cross-t kitalálták arra teljesen megfelel, csak egy más kategória, csupán ennyi lenne a lényeg.IMIIKE1998: A gyártóknál azért van szórás, mert van olyan gyártó aki gyakorlatilag csak lecsupaszítja a trekkinget és az lesz a cross, mivel a trekking meg alapvetően a kényelemről szól és nem a sportosságról, így nyilván egy lecsupaszított trekking sem lehet sportos a trekking geo miatt. Ez tiszta sor.
Nem mindenki gondolkodik egyformán, ha így lenne, akkor mindenki gyárthatná ugyan azt.
Ebben vannak különbségek, hogy egyes gyártók a Cross kategóriát mennyire hangolják sportosra, de azért nem ritkaság a sportos Cross, elég megnézni pl a Cube felhozatalát, azt meg nem lehet mondani, hogy a Cube olyan ritka madár lenne.
Egyáltalán nincs szó itt kiforratlanságról, csupán nem minden gyártó gondolkodik egyformán.
Ezek azért elég korrekt gépek:
Cube Cross SL
Cube Cross EXC[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz HollyBoni #126613 üzenetére
Nézz ki egy köves utat, majd fuss rajta végig mezítláb, utána két sízokniban, majd 2 cm talpú cipőben. Érezni fogod a különbségeket. Pedig csak 2 cm... 2015-ben egy rugós XCT-vel kerültem meg a Balatont 9 óra alatt, csak bringaúton (lett volna jobb is, csak haver az első 100 km-en 3x f*s*tt...). Monti, így elvileg 80-at mozog, de szerintem nem fogunk összeveszni, hogy 63 vagy 80 mm, főleg, ha abból indulunk ki, hogy nem mozog még annyit sem. Ha ment valaki a körön az elmúlt pár évben, az tudja, hogy milyen úthibák vannak (felgyűrődés, gyökér+felette szétnyílt aszfalt, közműakna széle, fű által szétnyílt aszfalt - Badacsony előtt, macskakő - Badacsony után) Hidd el, hogy jobb, mint bármilyen sima gumi. Tudom, merevvel megyek év közben párezer km-t, mellé eddig volt alap levegős villa, most lett kicsit jobb, más világ.
De ha csak azt nézzük, hogy egy átlag user megy vele a városban, és egy olyan padkára megy fel, ami süllyesztett, de az aszfalttól van 3-4 cm-rel magasabban van, és ő nem emelgeti az elejét. Na ott is fog annyit mozogni, hogy sem felütéses defektet nem kap, sem a kormányt nem üti ki a kezéből.
A hátránya: ha kiállva megtekered emelkedőn, akkor pumpálod (ahogy a nyitott levegőst is), így elvész némi energia, plusz súlyt kell vinni, meg ha tudod mikor kell emelgetni az elejét, akkor az is plusz súly. Nnna, aki ilyet nem csinál, annak tökéletesen megfelel.
Remélem megvilágosodtál.Massmurderer: ez a mekkenzi bringád? Milyen villa van benne? Kend be olajjal a becsúszót, és izomból feküdj rá a kormányra, és ugrálj rajta. Utána nézd meg mennyi az olajgyűrű és a szimering távolsága. Nem hiszem, hogy 120 mm. De 100 se.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
woodworm
veterán
válasz HollyBoni #126835 üzenetére
A metrikusok között néztem a Marathonokat is, árban beleférnének. Nem tudom a faleveles kanyarokat hogyan viselnék, ezért szerettem a monti oldalbütykeit.
(#126834) -=RelakS=-
Nem hasonlít az általános megjelenésen kívül. Matrica nélküli, csak a gumiharang alatti gumigyűrűben van egy süllyesztett felirat, gondolom egyedi megrendelés a gyártónak. Pl. a nyereg bilincse nem öntvény, hanem préselt lemez, bár elég vastag anyagból. -
ivana
Ármester
válasz HollyBoni #126857 üzenetére
Egy csomó dolog van ami amúgy ebikeon olcsóbb, vagy csak ott lehet kapni. Szóval ezt így nem jelenteném ki. Pl. sunrace cuccok, régi bringa alkatrész, városi cuccok (agyváltók, dinamós lámpák stb.)... A gumik olcsóbbak külföldről, meg a hajtás, a fékkarok pl. nem. Szóval érdemes megnézni mindkettőt.
Ha meg valami apró dolog kell akkor a ridebikehoz szoktam menni, mert két perc bringával (ugyan az a cég mint az ebike). Már megszokták, hogy mindig valami nagy baromságot kérek Szerintem már elkönyveltek, hogy az az állat aki mindig más bringával jön és mindig teljesen random alkatrészeket vesz
[ Szerkesztve ]