- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Direct One (műholdas és online TV)
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Synology NAS
- Windows 11
- Vírusirtó topic
- PHP programozás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI műholdas TV
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabro0
őstag
Valakinek van tapasztalata PRO Turnix nyereggel? [link]
A háromféle hajlékonysági besorolás közül ezt a közepesen hajlékonyaknak ajánlják. Ez nem tudom gond lehet-e, mert nagyon hajlékony vagyok (vagyis a teljesen sima nyereg az ajánlott úgy olvastam)
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz AtisFace #108359 üzenetére
Egyelőre nincs edzettségem és a bicajon alsó fogásban pár kilométernél többet nem tudok menni, mert a derekam szól, ideje fogást váltani. Szóval sokra megyek a hajlékonyságommal, de rajta vagyok én is.
Azért nézem nagyon a Turnixot, mert bike24-en (mint a Ritchey bandázs, [ami tökéletesen bevált] ) elég jó áron megy most. Ha valami miatt mégsem válna be, tovább tudom passzolni (remélhetőleg). A szélesség még kérdés. Most egy 125mm szélességű nyergem van, de borzasztó kényelmetlen, mert az ülőcsont belső felén ülök tulajdonképpen, nem rajta. A Turnix 142mm-esben van, lehet ez már túl széles lesz.
Egyébként melyik verzióját használod, a középen kivágottat vagy a simát? E téren sincs tapasztalatom sajnos.
-
gabro0
őstag
Új 12 sebességes XTR szett [videó]
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #108433 üzenetére
Igen az tényleg jelentős előrelépés. Barátaim kivannak a Fulcrum Quattrom hangjától Országúti agyakban már létezik egy ideje teljesen szabadon futó szerkezet: a Zipp készíti és mágnesekkel működik [link]
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #108469 üzenetére
Az általad linkelt agyat úgy nézem csak külön lehet kapni, ami akkor jön jól, ha valaki magának fűzi a kereket. (Pont az XTR-es videóban mondták, hogy a montisok szeretik maguknak fűzetni, szóval jó ez így.) A Zipp agy meg csak kerékkel kapható.
Korábban írtad, hogy a Fulcrum Quattro tulajdonképp Racing 77. Ezt kiderítettem nemrég, hogy nem igaz. A Racing Sport korábbi úgyszintén OEM verziója a 77, ami a cég legolcsóbban megvásárolható kerékszettje tudomásom szerint. A neten olvasott tapasztalatok alapján inkább vennék használtan kereket hasonló árban, mint Racing Sportot újonnan.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz parkr #108984 üzenetére
Állva ki tudod váltani a nyekergést? Akkor segíthetne valaki kifülelni mi lehet.
Nekem meg valami kattog a masinán. Múltkor menet közben csúszott egyet a hajtókar, lehet a hátsó agy hibás. Fura mert nemrég odébb toltam, letámasztottam és nyugalmi állapotban is kattant egyet. Elég határozott, hangos kattanásra kell gondolni. Ötletem sincs mi lehet. Új (<50km-t futott) cuccokról van szó egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #108988 üzenetére
Életre bakker Lehet nekem utóbbi, a nyeregcső lesz. 4-5Nm-re lett húzva a bilincs. Lehet kevés? (Karbonváz karbon nyeregcsővel.)
#108987 parkr: Igen, egy helyben.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Zsohi #109014 üzenetére
Újra nyomon, akkor most a küllők a gyanúsítottak. Alföldön használt felnifékes országútiról van szó egyébként. Köszi a tippet.
A szalajtásra van ötleted? Nincs még tökéletesen beállítva a váltó (R8000), haverom szerint a lánc ugorhatott. Szerintem észrevettem volna, de már bizonytalan vagyok.
-
gabro0
őstag
válasz Zsohi #109029 üzenetére
Ha csinálni fogja még, akkor az lesz. Kicsit azért lehangoló, hogy új cuccok képesek ilyenre
#109034 Hasaggymeg: Már többször is tette. Kettőre emlékszem egészen pontosan. Egyik alkalommal folyamatos nem túl nagy terhelés mellett, másik alkalommal pedig közvetlen helyből indulás után pár méterrel.
Ha a kalapácsok nem akadnak be, idővel javulni fog? Van egy olyan érzésem, hogy nem és valamiféle orvoslást kíván (esetleg garanciáztatást, amit kerülnék, mivel bike discountról van a kerékszett). -
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #109043 üzenetére
Meghallgattam a reteszelést, csak egy kattanást hallottam, nem többet minimális eltéréssel. Tegnap egyébként rendben volt, az első kerékben a küllő pattant egy jó nagyot, azt éreztem a kormányon is. A váltók meg érdekes mód hibátlanul, pontosan működtek. Múltkor lehet mégis sikerült beállítani?
-
gabro0
őstag
-
gabro0
őstag
válasz -=RelakS=- #109532 üzenetére
Egyetértek zoli03-al. Vagy legyen kisebb az egész készülék vagy legyen nagyobb a kijelző. Nem indokolja semmi ezt a batár méretet. És nincs benne Galileo támogatás (Az Edge 130 már tudja)
-
gabro0
őstag
válasz DUB Inc. #109801 üzenetére
Fú ez igen. Gondolkoztam hogy egy réges régi női Csepelt felújítok (ilyesmit, csak felnifékkel [bocs a képért, nem találtam jobbat]), de kéne bele komplett új hátsó kerék + fogaskerék is. Volna olyan 15k, amit linkeltél meg csak 40 és sokkal sokkal jobb. Megérné szerintetek foglalkozni a Csepellel? Ritkán lenne elővéve, csak amikor kijutok nagyszülőmhöz. Faluban tekergélésre, évi kevés kilométerrel, szóval semmi komoly.
Nagyjából két éve amikor ráültem azt gondoltam, na ez egy vacak. Jó nagyot csalódtam benne Kényelmes, jól gurul... egy szóval élvezet. Ezért gondolkozok a restauráláson.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz ivana #109853 üzenetére
A felniféket úgy értettem elöl felni, hátul az eredeti kontra. Jó a kontrafék, faluban lehet száguldozni, elengednek az emberek, ha éppen arra járnak, nincs rohanás Na meg elég egy kar a kormányra, tetszik az egyszerűsége.
A mostani (eredeti) agy minden szabadon futott fordulatnál megfogja egy picit a láncot és tiszta rozsda az egész. Nem tudom hogy van beleapplikálva a tengely, de az is cserés, alig van rajta menet.
Anno amikor felleltük a járgányt, ki akartuk próbálni és ehhez sürgősen kellett új első kerék. Valami krómozott cucc lett az egyik helyi boltból (nem joytech), szerintem teljesen jó. Simán fut, viszonylag jól is néz ki, de ezen mindegy csak működjön. A középcsapágy golyókat is cserélni kell majd, szerintem még azok is az eredetiek, a hajtómű talán elmegy. A kis fogaskerékre gondoltam hátul.
Benne vagyok a fűzetésben is, milyen kontrás agyat ajánlanál? Én amondó vagyok nem menthető a mostani, de ha kijutok megnézhetem alaposabban is.Lemaradt, 28-as természetesen. Létezik 26-os is?
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz IMIIKE1998 #109942 üzenetére
Egy egész napot buszoztam csak a vázamért Nem érdekelt hol van, az számít kitől és milyen állapotú. Csak kifogás ez a nem értek hozzá, meg nincs a közelben. Ha kell valami, megoldod.
-
gabro0
őstag
válasz zolem #110236 üzenetére
Országútin 11-11,5cm körüli ülőcsont távolsággal egy 125mm-es ülés borzalmasan rossz volt, kiegyenesedve fél percnyi ülés után is egy napig fájt a hátsóm. Nem vicc, tényleg. Ráhajolva a kormányra meg máshol nyomott... Cseréltem egy 142mm-esre ugyan még nem ültem sokat rajta, de ezen akárhol ülök nem nyom. Ez a fórum segített a döntésben, hogy szélesebb kell. Pontosabban ez a hozzászólás:
"If your saddle is way too narrow, it will literally feel like you're sitting on a big metal pipe." - Pont így éreztem.[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
Táblázat alapján elmegy, de nem lesz túl jó a fékerő.
IMIIKE1998: Kicsiből bizonyos keretek közt tudsz nagyot csinálni, a nagyból viszont nem tudsz kicsit. A rövid stucni pl. a kormányzást is közvetlenebbé teszi, ami szerintem kezdőnek nem ideális. Persze függ a villaszögtől is, csak hogy egyszerű legyen.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
Három dologtól függ a fékerő:
- fékrendszer szilárdságától úgy általában (féktest csere, megfelelő rögzítés, bowdencsere)
- fékbetét és felni felületétől (fékbetét és/vagy kerékcsere, tisztítás)
- a féktestet a felnihez szorító erőtől (féktest és/vagy fékkar csere, bowdencsere)Ellenőrizd a bowdeneket, majd a féktestet mennyire szilárdak. Ha ezek rendben vannak, akkor fékbetét cserével lehet valamennyit javítani viszonylag olcsón.
-
gabro0
őstag
Kíváncsiságból kérdem, ti amikor egyedül indultok lakott területen kívülre tekerni, mindig visztek magatokkal hívásképes telefont? Ideiglenesen olyan helyzet állt elő, hogy csak fogadni tudok hívásokat és így nem szívesen indulok el egyedül (mobilnet sincs jelenleg).
-
gabro0
őstag
válasz Napfénysüti #110859 üzenetére
54-es Tarmacnál 170mm-es hajtókarral sincs ilyen gondom, 178cm magas vagyok. Olyan 3,5-4cm hely marad a lábam és a kerék közt, mínusz cipő.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Bati0501 #111217 üzenetére
Érdekes ez amúgy. Én is gondolkoztam rajta mi lehet az oka, de nem jöttem rá. Korábban (lehet még most is fent van) láttam egy Cannondale Supersix vázat még úgy tavalyelőtt. Közben megtaláltam [link] meg ezt is lassan 1 éve hirdetik. Egy 15-20 ezerrel olcsóbban szerintem elvinnék gyorsan.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz DUB Inc. #111900 üzenetére
Én épp le akarom tenni teljesen a kormányt az orszátútimon. Most 1cm hézagoló van ott. Olvastam nem szerencsés karbonkormánynál, ha a stucni nem ott fogja a kormánycsövet, ahol a merevítő van. Valaki tapasztalt/hallott már ebből eredő problémát?
Nem emlékszem pontosan hol is van a merevítő, szerszámom meg nincs szétszedni
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz parkr #111932 üzenetére
Villanyak hát. Steerer tube-ot akartam először írni, aztán nem sikerült a fordítás
Most ez a helyzet [kép] (10mm-es hézagoló alul, stucni majd egy 5mm-es hézagoló felül és végül az ahead kupak.)A villanyakban fixen van valami fém cucc a közepén menettel, a tetejétől pár centire. Amikor elvittem összerakatni csak az ahead kupakot említettem, hogy kellene, expandert nem. Előfordulhat, hogy az az expander? Nem figyeltem erre egyáltalán még amikor darabokban volt.
A képen látszik talán, hogy 7°-os kormányszár van bent, azon gondolkoztam egy kb. 10°-os hasonló hatást eredményezne. Vágni semmiképp nem akarom, a hosszabb expander is jó lehet. -
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #112509 üzenetére
az a baj,hogy más típusból nem nagyon van 155cm széles ..ööm én olyat még nem is láttam
-
gabro0
őstag
válasz 6030D #112859 üzenetére
Már nem azért, de ilyen díjakkal országonként 10-20 ember kitermelné szerintem az éves költségét a rendszernek Egy nyilvántartáshoz (a biztosítástól eltekintve) tök felesleges erőmű. Egy DB és egy egyszerű frontend. Simán meg lehetne csinálni, én se értem miért nem készült még hasonló.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz 6030D #112887 üzenetére
Szerintem rossz oldalról közelíted meg a témát. Amikor egészségügyi ellátásba mész, akkor is tudnak mindent rólad, el van tárolva egy nyilvántartásba. Fizetsz érte? Persze, de nem közvetlen.
Itthon létezik a bikesafe, ahol egyszeri díj ellenében (900 Ft) regisztrálnak mindent és gond esetén tudtommal a rendőrség intézi az ügyet. Amiért ugye nem kell külön embereket fizetni, ez a rendőrség feladata. Szóval nemzetközileg a rendőrségek feladata lenne egy közös nyilvántartás létrehozása, mivel bármi gond van, úgyis náluk kötnek ki az emberek. Vagy mint a bikesafe: egy külön alapítvány rendőrségtől függetlenül, de rendőrségi hozzáféréssel és az általuk támasztott igényeket figyelembe véve kialakítva.
És azért úgy vélem nem kerülne őrületes összegekbe mindez és mindenkinek jobb lenne.
Még mielőtt írná valaki. Igen, ez a bikesafe funkcionalitásban nem ugyanaz, mint amit először felvetettetek. Csak példa, hogy létezik működő nyilvántartás egyszeri díjjal, nem ördögtől való dolog.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz hegyimorc #112891 üzenetére
Miért pont a kerékpár lenne kiemelve? Teljesen jogos a kérdés.
Gépjárművekre sincs megoldva, nemhogy bringákra. Szóval ez csak egy PH! fórumozók tét nélküli fejtegetése így.
Mobiltelefont, számítógépet, fényképezőt hol tárolsz? Jó eséllyel otthon. Ezek a cuccok nagyrészt hanyagságból tűnnek el. Csak figyelni kell rá és nincs gond. Bringánál mi a helyzet? El akarsz menni boltba a bicajoddal, de hiába zárod le, ha kirakatban van. Nincs riasztó (meg feleslegesen kopik [korábban ezt is írta vki], lejöhet a festék, fellökhetik stb. ezektől tekints el most). Magyarán kis erővel mozdítható.
Na és ha megtörtént az incidens egy tfh értékes bicaj esetén, megy a rendőrségre a delikvens. Egy teljes kört meg lehetne spórolni egy ilyen nyilvántartással és az adásvételeknek is hitelt adna.De mint írtam gépjárműveknél se megoldott dolog ez (pedig több embert érint), hiába fejtegetem, nem változik semmi.
-
-
gabro0
őstag
Ezt már én is le akartam írni, köszi hogy megtetted. Általános iskolás fizika az egész. Precíznek kell lenni és akkor pontos lesz a kalibrálás. Nem tudom mennyire lehet szétszedni egy ilyen nyomatékkulcsot, de nem árt, ha a felhasznált eszközök homogén tömegeloszlásúak az egyszerűbb számolás miatt.
-
gabro0
őstag
válasz ivana #109867 üzenetére
Fejlemények: Super Gránát az agy, szétszedtem darabokba. Vettem új tengelyt, a régin alig volt már menet. A kontrafék nem kopott szerintem.
Kérdés hogy mit érdemes cserélni benne? Az egészet kitakarítom, újrazsírozom. Ez még az előtte [kép]. Ja meg még egy. Nincs kéznél brigéciol vagy hasonló, ha Ultra mosóporral takarítom meg az nem gond?
-
gabro0
őstag
válasz ivana #114472 üzenetére
A golyókat, amiket látsz kosárban vannak. Ezek futnak az agy külső felében hajtásoldalon. Fixen ott vannak, egyelőre leszedni sem tudtam, de elhatároztam cserélem a csapágygolyókat. Itt-ott hiányos is a golyókészlet pl. a pedálban. Elvégre jó 50 éve nem látott szervízt a bicaj
Kösz a tippeket, megfürdetem majd zsírban. BTW Csepel Touringról van szó, pont ilyen [link]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos tablet topic
- Kés topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Assetto Corsa Competizione
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen