-
IT café
iPhone-t használók OFF topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168494 üzenetére
Ez így ebben a formában nem igaz, mert elég nagy különbség van aközött, ha valaki jellemzően állandó tempóval, folyamatosan meleg motorral megy hosszabb távokat (autópálya, országút), ami alatt sokkal kevesebbet kopik a motor, mintha városban használja. Az előbbi használattal simán lehet problémamentes a 30k-s olajcsere.
A fentiek miatt, mivel km-ben csalóka meghatározni egy olaj élettartamát, vannak már olyan autók, ahol nem távolság alapján adják meg a kötelező olajcserét, hanem a számítógép jelez, ha a használat alapján úgy ítéli meg, hogy az olaj elhasználódott és csereérett. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168506 üzenetére
“Szerinted a szamitogep analizalja az olaj kenesi tulajdonsagait?”
Jellemzően inkább az autó menettulajdonságait figyeli, hányszor volt indítás, mennyi ideig üzemelt hidegen a motor és mennyi ideig melegen, mekkora távolságot mentek vele és egyéb paramétereket, de igen van olyan rendszer ahol az olaj tulajdonságait is figyelembe tudja venni, pl. az újabb Mercedesek esetén.
Ez egy jó cikk, ha még nem hallottál ilyesmiről, érdemes megnézni:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2016/07/25/30_ezrenkent_olajcsere/amp
https://www.olajwebshop.hu/olajcsere-periodus.html
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Gsx-rr #168538 üzenetére
Nekem volt olyan anno Anyám tesója (nő), megkért vigyem el egy kocsiját A-ból B-be (60km-es út volt). Besült alattam a kocsi motorja félúton, olaj már rendesen darabos volt, kérdeztem mikor cserélt benne olajat, mondta azt se tudta kell, 3-4 éve volt nála (Opel Corsa)...
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168538 üzenetére
Feltűnt az idézőjel? Egy cikkből idéztem, de linkeltem is. Én nem állítok semmit, egy cikkből idéztem. De segítségképpen oda is írtam elé, hogy ahogy a cikkben írják. Én a totalcar-t autós témában hiteles forrásnak tartom. Értsd meg, hogy nem velem vitatkozol, hanem azokkal a szakportálos cikkekkel, amiket linkeltem. Felőlem teljesen mindegy, ki hány km-enként cserél olajat, én csak azt mutatom, amiket olvasok. Persze mindig vannak, akik jobban tudják mint az ezzel foglalkozó szakújságírók
Azért leírom még egyszer, hátha átmegy az üzenet, hogy nem mindegy hogy hogyan és milyen módon van használva az autó, ettől függ hogy mennyire használóik el az olaj adott km-en. De ezt írták is a cikkek, persze ehhez el kellett volna olvasni őket és nem csak nagyképűsködni, meg baromságozni.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168555 üzenetére
Ha arra a cikkre gondolsz, akkor az nem azt írja, amit te írtál.
De neked is leírom még egyszer, idézőjelbe azért tettem, mert a cikkből idéztem. Szó szerint, másolás-beillesztéssel. Tehát ezt nem én írtam, hanem egy szakújságíró.
Én elfogadom, ha mutattok egy másik szakcikket, amiben másképp írják, de még mindig egy szakportál cikkével vitatkoztok, nem velem. Bár nem értem, hogy ezt kb. negyedikre miért nem érted.
"Ez szerinted eletszeru? Ki hasznalja igy az autojat?"
Biztos hogy vannak olyanok, akik sokat járnak autópályán. Ez nyilván más elhasználódást jelent az olaj és a motor tekintetében. Természetesen olyat nem írtak sehol sem, hogy valaki az autópályán lakik. Kár ilyen szintre levinni ezt a beszélgetést.
De mivel látom, hogy még mindig nem olvastad el a teljes cikket, így nem tudod, hogy mire reagálsz.
Csak ezt a bekezdést olvasd el a cikkből:
"A kenőolaj elhasználódása nagyon sok körülmény függvénye, amit a motorüzem kapcsán az intervallumot meghatározó szoftvernek figyelnie kell. Ma ritka az olyan sorozatgyártású személyautó, ahol az olajat valami figyeli, méri a viszkozitását vagy szagát, színét. Ellenben tudják, hogy az elhasználódás mértéke arányos bizonyos üzemi körülményekkel, és ezeket figyeli a szoftver. Például, hogy hányszor forgattuk hidegen 3000 fölé. Hányszor indítottunk hidegben és mennyit ment a motor üzemi hőmérséklet alatt. Amikor ezek a kedvezőtlen körülmények előfordulnak, akkor a szoftver virtuálisan behúz egy strigulát, és ha mondjuk öt strigula összejön, akkor csökkenti a csereintervallumot ezer kilométerrel. Másrészről ha reggel elindítjuk az autót, az autópályán utazunk egész nap 2400-as fordulattal 130-cal, akkor nyugodtan maradhat bent a megfelelő fizikai és kémiai tulajdonságú olaj akár 35 ezer kilométert."
A kiemelés kedvéért dőlt betűvel is szedtem.
A lényeg tehát, ahonnan kiindult a dolog részemről (ami szintén "baromságnak" lett titulálva persze), hogy az autó szoftvere figyeli az olaj elhasználódását, illetve az arra hatással lévő használati körülményeket, és értékeli a hideg üzemet, illetve a meleg üzemet is. Így ebből határozza meg a változó olajcsere-periódus esetén (figyelem: nem minden esetben, csak akkor, ha ilyet tud a jármű szoftvere) azt, hogy mikor van szükség olajcserére.
Ennek körében értékeli azt is, hogy ha valaki egész nap autópályán megy azonos fordulattal, üzemmeleg motorral, mert ilyenkor jelentősen alacsonyabb az olaj és a motor elhasználódása. Sem a cikk nem írta, sem én nem írtam, hogy valaki autópályán lakik. Azonban, ha valaki sokat használja jellemzően ilyen körülmények között az autót, annak az olajcsere-periódusa ilyen dinamikus periódus esetén kitolódik, a szoftver ugyanis így van beállítva. Ellenben olyan is létezik már, hogy a fedélzeti számítógép figyeli az olaj viszkozitását, tulajdonságait, de mint ahogy a cikk is írja, ez ritka jelenleg (de van ilyen, erre is utaltam korábban, ezért is ki lettem nevetve, úgy tűnik, szintén alaptalanul).Tehát sem én, sem a cikk nem írt sem olyat, hogy valaki az autópályán lakik, hanem olyat, hogy a jellemző autópálya-használat egy olyan faktor, ami adott irányban befolyásolja a szoftvert.
Érdemes ezeket elolvasni és átgondolni, mielőtt támadólag és gúnyolódóan léptek fel.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168571 üzenetére
Írjátok le még nyugodtan párszor minden hsz-ben hogy “baromság”, attól még teljesen laikusok vagytok ti is a témához és egy szakportál cikkével vitatkoztok, annál akartok okosabbak lenni.
Forrást nem hozott egyikőtök se. Én értem, hogy nem vagyok nektek szimpatikus és így egy csoportformáló viselkedés közösen támadni, de attól még ti nem hoztatok semmilyen komolyan vehető forrást és csak vagdalkoztok, hogy nincs igaza a cikknek. A tények nem szimpátia alapon dőlnek el. Ha hoztok más cikket, én - ellentétben veletek - szívesen elolvasom, mert érdekel a téma, de eddig csak ellenkeztek és azt hajtogatjátok, hogy ÉN mondok hülyeséget (baromságot stb) holott azt sem vagytok hajlandóak felfogni, hogy idézek.Azt még vegyétek észre, hogy már egy ideje nem is az általam idézett állásponttal foglalkoztok, hanem a személyemmel. Ez egyrészt nem való egy szakmai fórumra, másrészt nem is túl érett magatartás, és azt is jelzi, hogy az állításokkal nem tudtok érdemben vitatkozni, ezért a másik fél személyét igyekeztek kisebbíteni, hogy az általa leírtak jelentéktelenné váljanak.
Azt javaslom, hogy mivel az idézett cikkben megtalálható a totalcaros cikkíró elérhetősége, írjatok neki, hogy jobban tudjátok és ő téved.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168580 üzenetére
Egy fórumhozzászólást linkeltél. Tiszteletben tartva az illetőt és az általa leírtakat, nem érzem olyan forrásnak, mint a cikk amit én linkeltem. Lehet persze, hogy tévedek, de egy fórumhsz. és egy szakportál cikke közé nem tettem egyenlőségjelet.
Hiába próbálod rám sütni ezt az új jelzőt, hogy lejáratom magam, továbbra is jelzem, hogy nem az állásponttal vitatkozol, hanem a személyemmel foglalkozol, ami az érvelés gyengülésének, jelen esetben inkább hiányának az indikátora. Igaz ez változatosság "baromság"-hoz képest, az már régen volt.
Nem tartom elfogadhatónak, amikor valaki nem tud vitatkozni, akkor személyeskedni kezd. Biztos vagyok benne, hogy ez a vita élőben nem így zajlana, hiszen élőben az ember sokkal jobban tiszteletben tartja a másikat, és emiatt nem lenne ilyen jellegű frusztráció benned, hogy minden áron a másik felet kell hitelteleníteni.
Én kíváncsi vagyok a te álláspontodra is, és a véleményedre, nem tartom sem baromságnak, sem más jelzőt nem aggatok rá, viszont egyszerűen elfogadhatatlannak tartom, hogy színvonaltalan beszólásokkal igyekeztek ellentmondani valaminek úgy, hogy érdemi ellenvetésetek nincs, csak az, hogy én nem vagyok szimpatikus, és akkor most jól ki vagyok szavazva. Ez rettentő gyerekes és méltatlan a fórumhoz. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168586 üzenetére
Abszolút elhiszem, hogy van ilyen, és hogy valós, amit a srác bemutat.
Ahogy én is olvastam, az olaj elhasználódása nagyon függ a motor használati körülményeitől (hideg motor rövid távokon, vagy meleg motor hosszabb távokon). Ezért tartottam jónak amit jeleztem, hogy a cikkben olvastam, hogy a használati szokások alapján a fedélzeti számítógép szoftvere az újabb modelleknél bele tud szólni abba, hogy mikor legyen olajcsere. Sőt a mercedesnél például már az olaj tulajdonságait is tudja mérni egyes modelleknél, gondolom ez egy prémium felszereltség azért.
Ha egy kicsit higgadtabban tudunk beszélgetni a témáról, akkor csak jelzem, hogy nem azt írtam, hogy minden esetben 30e-t (vagy 35-öt) kell betartani. A cikkben is volt, hogy "akár" ennyi is lehet, ha a szoftver olyan körülményeket észlel. Természetesen olyan esetekben, amikor a szoftver a dinamikus, használatfüggő olajcsere-periódust ismeri egyáltalán.
Vannak olyan rokonaim (idősebb emberek), akik autóval évente talán 1x mennek városon kívül. Jellemzően minden nap autóznak, elmennek ebédelni (kb. 3km-es út oda-vissza), bevásárolni (ugyanekkora távolság) és ennyi. Ennyi hidegindítás, elindulás-megállás esetén szerintem még a 15e-s előírásnál is indokolt lehet sűrűbben olajat cserélni. Ezt kiválóan ki tudná szűrni egy ilyen használatfüggő olajcsere-periódust előíró szoftver.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168588 üzenetére
Én azt szeretem a gyorséttermekben, hogy 99%-ban állandó összetételt, minőséget kapok, tehát nem fordul elő olyan, hogy ahogy esik úgy puffan a kaja. Van nem messze tőlünk egy streed food jellegű hely, állati jó kajáik vannak, és jó is, ha jó napja van annak aki csinálja, az csinálja, aki ért hozzá, meg úgy állnak a csillagok. Ha nem, akkor közepes, vagy csalódás.
Gondolom, ami a képen van, méretéből adódóan, ha jól viszonyítok a pohárhoz és egyebekhez, akkor 2 embernek simán elég, nem?
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Gsx-rr #168591 üzenetére
Én nagy Burger King rajongó vagyok, tapasztaltam én is hogy a világon erre-arra van különbség a kínálatban, úgy értettem, hogy arra hogy rossz minőségű, félig sült vagy égetett, vagy rossz alapanyagból ne legyen, arra így kisebb az esély.
Egy kanadai BK-ben pl mikor megláttam először a tripla whoppert, rávetettem magam és állati nagy csalódás volt ízre. Másik országban más volt a krumpli mint itthon (bár lehet, hogy csak belemagyarázom), az viszont jobban ízlett. Üdítők is mások néha ezekben.BLACK: ja ja, Fast Food Digest, előfizető vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
XFishboneHUN
senior tag
-
agabe
addikt
válasz Gsx-rr #168712 üzenetére
Most egy 7plust hasznalok Xs utan, es nem erzem problemasnak...persze zsebben nagyobb a helyigenye, de hasznalat kozben nem zavar a design.
Igazabol az a baj, hogy nem erdekel mar akarhogy nez ki egyik sem hoz lazba (galaxy s10-ek sem). Majd ha nyugisabb lesz a melo akkor talan foglalkoztat ujra ez is[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Gsx-rr #168774 üzenetére
Nem tudom, de mindenhol van hülye, üzenetet azért szeretem jobban mert nyoma van. Pl amit hirdettem most X-et, felhívott 2 napja egy gyerek miatt. Tuti kell rakjam el neki holnapig, mondom ok, ha utalsz egy jelképes összeget, értem ezt 2 ezer forint alatt, akkor elrakom. Jaj persze alap, utalok, kell mindenképpen. Másnap se utalás, hívom nem veszi fel...
-
.Szaki.
addikt
válasz Gsx-rr #168774 üzenetére
Nálam téma és ember függő. Van olyan ismerősöm, akivel sokkal gyorsabban el tudok intézni egy beszélgetést telefonon, van aki viszont cseszik felvenni, viszont 0-24 nyomkodja, annál tudom, hogy egyszerűbb írni, mert hamarabb fogok választ kapni. Vannak olyanok, akikkel meg képes vagyok 2-3 órákat telefonálni.
Hivatalos téma az nyilván más, azt kizárólag e-mailben, attól én tudok megőrülni, hogy ajánlatokkal kapcsolatban telefonon keresztül érdeklődnek, vagy épp fordított esetben telefonon akarnak nekem adott termékre árajánlatot adni. Az igenis legyen meg írott formában.
-
madgie
titán
válasz Gsx-rr #168853 üzenetére
Nem, de sokan a hátuk közepére nem kívánják azt a macerát, amit a kertesház nyújt. Tudod jól, hogy ott mindig van és kell is mit csinálni, a panelban meg mit? Húszévente nagyobb dolgot, amúgy meg max átgurulsz a teddy-vel a falon néha. Amúgy meg az esetek 99%-ban hazamégy, lerúgod a cipőt, szevasz.
-
.Szaki.
addikt
válasz Gsx-rr #168853 üzenetére
Egyébként én most ezt annyiban nem értem, hogy Ti panelról beszéltek, holott szerintem nem arra gondoltok. Mert ha pusztán abból indulunk ki, hogy milyen elven épült, akkor lehet szegény és jobban szituált is "panel lakó", mert lehet mondjuk a Havanna ltp egy problémásabb utcájában lakni, és lehet a Lajos utcában is, vagy a másik oldalon a XIII-ban, gyönyörű panorámával. Mindegyik panel, mégsem ugyanaz és árban sincs közük egymáshoz.
De egyébként én továbbra is tartom azt, hogy az az LC Lexus, amiből ez a vita indult simán lehet egy tesztautó, amit meg kell írni/le kell forgatni a közeljövőben és ezért kerülhetett abba a parkolóba. Vagy akár az is lehet, hogy az autó tulajdonosa nem is ott lakik, csak hozzátartozót látogatott, vagy valakivel ott találkozgat, millió oka lehet hogy miért áll ott.
Én a magam részéről a ház vs lakás vitában abszolűt lakáspárti vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
-
XFishboneHUN
senior tag
válasz Gsx-rr #168866 üzenetére
Őszinte leszek, a touch screen és a kifordítható kijelző, csak ímmel-ámmal érdekel. Ráadásul ebben a billentyűzet mellett van egy FHD AR-kamera is, amit soha nem fogok használni, de sehol nem találtam azt a konfigot, amelyben ez ne lenne, csak párat és azokban mind benne volt, ellenben az ASUS oldalán opciónálisként van feltűntetve, de nem írják, hogy mely modellekben megtalálható és melyikben nem... Ami zavaró, mert még a nagyker sem tudta nekem megmondani, hogy van-e benne. Mindegy leszarom tudok vele élni. Mindegy ennek ellenére, csak ASUS laptopban gondolkoztam, mert még a régi is az, sőt a családban mindenkinek az van. Alapvetően ultrabookot kerestem viszonylag korrekt hardware-el, de alig találtam. Plusz fontos volt, hogy ne 2-3 évre tervezek vele, mert a régi is idén lesz 8 éves és jól bírja, csak a fotózások miatt a súlycsökkentés fontos volt. A régi egy 2,6 kg-os, ez pedig 1,9 kg. Az "alap" Zenbookokban nem volt meg az a teljesítmény, ezért esett erre a választás. Ebben a gépben találtam meg azt, ami nekem kell, ahhoz képest, hogy ez egy ultrabook, nagyon jól felszerelt. Nem játszani fogok rajta, de nem baj, ha jó a konfig, mert hosszabb távon tartós lesz:
- i7-8565U
- 16 GB RAM
- 512 PCIe SSD
- nVIDIA GTX 1050 Max-Q 2GB
- 4K-s kijelzőNyilván, amikor ki kellett fizetni, nem volt kellemes érzés, de valószínűleg visszahozza majd az árát. Gondolkodtam még a Macbookban, de azt meg inkább hagyjuk az ár miatt!
[ Szerkesztve ]
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs