-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Nem idevágó téma, de ha már itt vagyok..
Kollégának elszállt a Pug206-ban a szíj. Kiment a szervó, és nem volt töltése, de ettől még eljött kb. 15 km-t. Mekkora eséllyel vágta tönkre a blokkot? Repedés, ilyesmik. Merthogy ugye vízpumpa se volt, se generátor.
Állítólag épp holnap jön meg neki a szíj, de megkérdezem, hogy görgőt is rendelt-e, meg esetleg épp vízpumpát is.
Ha amúgy átmenetileg a szerelőig eljutáshoz fel akarná tenni csak a szíjat, akkor azt rá fogja tudni tenni valahogy? Lehet valamit hozzá lelazítani és újrahúzni?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nnna. A "milyen olajat töltsek..." című kérdésre az új Civicnél már egyértelmű választ adnak a 710-es alkatrészen: [link]
Aztán lehet vacakolni a 10W40-ekkelAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Buster17 #43454 üzenetére
Üzemanyagszűrő. Ha esetleg nem változott a koncepciójuk. 100k előtt nem cserélném, de a 120 is bőven elég.
Minden ami szervizkönyv szerint cserélendő 60-nál, az cserélendő.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Annyiban vitatkoznék, hogy az olaj adott hőmérsékleten mérhető viszkozitásának nem nagyon van hatása a hőelvonó képességére. Azt már érdekesebb megnézni, hogy a sűrűbb olaj lassabban tud áramlani, a híg pedig gyorsabban. (Természetesen itt nem sűrűségről hanem viszkozitásról beszélünk) Márpedig a gyorsabban áramló olaj gyorsabban is fogja elvonni a hőt a kritikusabb (nagyobb hőterhelésű) alkatrészektől. Egységnyi idő alatt nagyobb mennyiségű olaj áramlik át.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
A vibráció sajnos "szériahiba". Ezek szerint az ufó és a szedán is vibrál. Végülis a motor tulajdonképp azonos ha 1.8. Sajnos ezen a 2008-as módosításkor sem változtattak, ami elég baj, mert a Hondánál egyébként alapból figyelni szoktak az NVH-ra. Itt a V sajnos hátrányban volt mással szemben. A klíma kapcsolásakor hirtelen többirányú terhelést kap a motor. Ilyen szempontból a kocsinak "buta" vezérlése van, mert nem kommunikálnak az egyes egységek: Amikor bekapcsol a klíma, akkor hirtelen összezár a klímakuplung, ami mechanikai terhelést ad a motornak, miközben bekapcsol a ventilátor is a kocsi elejében, amik indulása egy elektromos terhelést ad, ami a generátoron keresztül, az ékszíjon át ismét csak egy mechanikus terhelést ad. Ez a kettő az alapjáraton a saját önfenntartására beállított alapjáratú motort váratlanul éri, lefelé mozdul az alapjárat, ahol még jobban érvényesül a vibráció, és mire észbekap a vezérlő, hogy már alapjárat alá esett, és ad egy kis plusz gázt, addigra berezonált az egész autó.
Az ablak csikorgás jellemzően egy a keretbe beszorult homokszemcse miatt van. Vagy idővel kikopik szemmel látható károkozás nélkül, vagy az adott vonalban megkarcolhatja az üveget. Érdemes valahogy kitisztítani. Ez lehet hogy az oldalsó keret, de lehet hogy az alsó részt érinti. Az oldalsó keretet én benedvesített fülpucoló pálcikával pucoltam, de azt eléggé fogyasztja, és lassú, kevéssé hatékony. De jobb híján jó.
A meleg motor pattogása normális, sőt a víz keringése is. A vízpumpa leállása után ugyanis a víz megáll, a blokkban ott, ahol a legmelegebb, elkezd kitágulni, és kinyomja magát oda ahol kitágulhat. Erről is szól a tágulási tartály, amiben ugye mozog a vízszint a hideg és a meleg motor állapot között.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #43596 üzenetére
Lehet, hogy Ladás korszakot idéz, de amikor tartósan hidegre vált az idő, én be szoktam tenni egy takarót a hűtő elé, ami kb.a 2/3-át takarja, a többi szellőzik. Jelentősen hamarabb melegszik, de még sosem melegedett túl. 4-5 fok fölött nem használom. Alatta viszont észrevehető, hogy a vízhőmérséklet jelző hogy megy fel. A takaró nélkül volt hogy a fűtés bekapcsolásakor lejjebb esett. A takaróval még nem. Annyi, hogy a klímát olyankor nem használom, és a ventilátorokat is letakarja.
Illetve hidegből induláskor próbálok az első percekben nem fűteni, hogy az se vegye el a hőt a rendszertől.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz ---Lasali--- #43601 üzenetére
A semmi értelme kijelentést az elmúlt 6 év gyakorlati tapasztalatai alapján vonom kétségbe.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz honda23 #43605 üzenetére
Akkor gyári kora óta rossz? Mert az első tél óta így viselkedik.
Na nem az üzemmeleg állapotban, mert akkor valóban nem változik, de melegedés közben, amikor még csak 3-4 pöttyig melegedett fel akkor a ráengedett fűtés miatt hajlamos 1 pöttyel visszaesni. Aután melegszik tovább, de a rendszer és a hőmérő észreveszi a radiátorról az utastérbe befújt hőveszteséget.
Az új céges buszban nincs hőfokmérő csak egy kék ikon. A múltkor mikor elaludt, rákapcsoltam az utastérfűtést, erre újra kigyulladt. Szóval nem mindegy, hogy mennyi hőt vonunk el az egésztől a fűtéssel.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
2008 május, és 135 000 km óta a következő izzócserék voltak eddig:
Jobb első helyzetjelző kiégett, csere a ballal együtt párban.
Jobb első tompított kiégett, csere után 1 hónappal a bal oldali is, kvázi párban cserélve.
Jobb hátsó helyzetjelző kiégett, ballal együtt párban cserélve.
Jobb oldali rendszámvilágítás kiégett, külön cserélve.Ami bosszantóbb, az a műszerfalvilágítás. Először a hőfokszabályzó, majd a szélvédő párátlanítás és az OFF gomb közös izzója, illetve a Sel/Reset gomb háttérvilágítása ment ki. Ezeket még nem cseréltem, de nagyon idegesítenek. És alig 3x olyan nehéz cserélni őket, mint a jobb első tompítottat... ami nettó 45 perc szopás volt.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #43692 üzenetére
Én 100 leautózott kilométerből 70-et esőben, sárban, latyakban, mocsokban megyek, ezért évente 2x mosom az autót. Közte néha 1-1 db 200 Ft-os 1 perces lemosás a kúton, de a f.sz se fogja hetente súrolni mint a hentes az 50 éves vágódeszkát. Eddigi 7 éve során ha lemostam, 99,9% hogy utána esett. Volt hogy már a kúttól a garázsig 800 méteren szarráázott. Homokmetál. 1 hónapos retket meg se látni rajta. Ismerősöm fekete autója a garázsban 1 napot állva tiszta por. De egyébként meg milyen szép a fekete...
Mostanában meg az a tendencia, hogy csak a garázsba állás előtti 5 percben zuhog az eső. Előtte akár egy hétig nem.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Fura a lamellázottsága is a guminak, de szerintem inkább minimálisan aszimmetrikusan kopott.
Ha a jobb oldali gumi így van a kocsin - gondolom, mert látni a felni belsejét, és a forgásirány is egyértelmű - akkor ez jobb hátsó kerék kellene hogy legyen. A kerékdőlés miatt a belső oldala kopik jobban. A képen a bal oldali kerék viszont szintén a forgásirány miatt szerintem szintén jobbos kéne hogy legyen. Akkor viszont annak is a belső oldala kopottabb. Ami azért fura, mert az első kerekeknek legtöbbször a külső oldala kopik jobban. Tehát vagy a 2 év alatt meg lett cserélve az első-hátsó, és így azonos km-t futottak le, de mindkettő azonos mértékben belső felén kopott jobban, vagy valahol elcsúszott az elméletem Akkor viszont érdemes lenne ránézni a futóműbeállításokra. Azt viszont nem hiszem hogy ne tette volna már meg.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #43765 üzenetére
Kezdem a jó hírrel: marad a szopás
De bővebben: Nekem nettó 50 perc volt. A következő már menne 20 perc alatt. Az alapkövetelmény, hogy a kerékjárati ívben szedd ki az összes elérhető bolhát óvatosan, ne törjenek. A dob maga műanyag, és hidegben keményebb, ridegebb lesz, de kb. 15 fokban már eléggé hajlítgatható törés nélkül is. Drasztikus, de el kell húzni lefelé kb. középtől kicsit előrébb annyira, hogy az egyik karod felkarig beérjen... Ez a szopás része. Ha ki tudod támasztani a műanyagot úgy, hogy ne kelljen közben a másik kezeddel tartani, akkor megúszod a mélytorkost.
Namost. A nyitott motortérben nagyjából határozd meg a csatlakozó pozícióját, majd nézz be alulról is, és aztán hatolj be az ügyesebbik kezeddel. A trükk a következő: a csatlakozót mindenképp próbáld lehúzni. Nekem ettől haltak el az ujjaim végei. Kurvakemény a pöcök. A nehezítés: a kábelezés úgy van összeszalagozva, hogy passzosan, nem nagyon enged, és mivel ugye nekünk HB4 a tompított, ezért az L-alakú csatlakozó nem nagyon segít. Ha ez megvan, akkor a szokásos: foglalatot egyik irányba, asszem normál balra elteker, és izzót mindenestől kihúz. Óvatosan próbáld, az irány egyértelmű lesz. Mivel elég hosszú lábon áll, elég könnyű odaverni a búra szélének, de ha bal kézzel csinálod, akkor kívülről követni is tudod nagyjából amennyire a takaróernyő engedi. Ha előbb nem csatlakoztatsz le, akkor szinte lehetetlen úgy kihúzni, hogy ne b.szd össze, annyira feszül a kábel.
Visszafelé is érdekes, nem összefogdosás és összekenés nélkül látatlanban bedugni a lyukba a gigahosszú izzót, és ami nekem a szopás volt: úgy a helyére tekerni, hogy bekapjon mind a 3 fül, és a kemény tömítő gumi ellenére beforgatható legyen. Ha mégis sikerül, akkor már csak a csatlakozó van, amit összekábelezettsége miatt nehéz elforgatni derékszögbe, és a feszülés ellenében rátolni.
Mikor szerinted kész, kapcsold be ellenőrizd, nézd meg hogy a másikhoz képest jól vetít-e. Ha jól volt beállítva, és a bal oldali OK, akkor ahhoz képest a vetítési képnek nagyon hasonlónak kell lennie. Ha nincs a helyén, akkor úgyis látványosan elmászik. Homogén maszat lesz. Ha viszont jó, és minden szabványos, akkor a szintezésnek, oldalpozíciónak is jónak kéne lennie. A visszaszerelés a doblemez bolházással ér véget, meg a nyomkodással, ahogy elkeseredetten próbálod igazgatni a megnyomorodott ívet az eredeti állapotábaFényszórót még nem cseréltem, a fenti csak a tompítottra vonatkozik.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #43777 üzenetére
Cseréhez vagy utántöltéshez? Amúgy mindegy is, ha belátható időn belül majd cserélteted, akkor meg kell venni a gyári 5 literest, most utántöltesz belőle, cserekor meg mehet bele a maradék.
Én csak gyárit vennék bele ha cserélni kell, így is tettem most tavasszal, és az 5 literesből maradt kb. 1-2 deci, amiből még kb. egy felet betöltöttem pár km. után. Most maxon van a szint, és még van kb. 1 deci a flakonban utántöltögetésre.
De amúgy korábban én is vettem utántöltésre olyat ami alukímélőnek mondott, kb. közepes kategória. Viszont nem vagyok meggyőzve ezeknek a 3-400 Ft-os literes anyagoknak a megbízhatóságáról...ezért inkább lecseréltettem gyárira 130 000 és 7 év után. Ennyit megérdemel.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Fú de megnyugodtam már, hogy ebben az ocsmány változékony időben sikerült végre felgumiztatni az acélfelnit és felrakatni az autóra is. Szombaton este a szakadó esőben amikor a városi 6 fokból kiérve az erdőben 3 fokot mutatott, egy kicsit megzabszemesedtem a nyári contikkal. Bár próbálgattam, fékezésre nem csúszott meg, de azért na...
Úgyhogy 7 évnyi UG7+ után most jön néhány év UG9. Majd beszámolok a tapasztaltakról. A 7+ nekem bejött.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
0513-as dotszámú PremiumContact 5 mostanára úgy elkopott, mintha vajból lenne. Csak nyári szezonokat futott, azaz 4 év alatt kb. 4x6000 km-t, összesen kb. 24-et. Lehet hogy ez normális, és a Bridgestone-ok voltak eddig mindig sokkal kevésbé kopók, de ettől többet vártam. Mondhatni a téli Ultragrip 7+ az 2 garnitúra nyárit megélt. az 2009 óta volt rajta telente, vagyis kb. annyit mehetett télen, mint a nyárik nyáron. 7 év alatt kb. 7x6000 km-t, azaz 42 ezret.
Úgyhogy most mivel a nedves indikátorok már részben kiértek az árokból, és már az 1,6-os TWI sincs mesze, gondolkodom hogy egyáltalán visszategyem-e még őket.
Holnap ha lesz energiám teszek fel képeket. Az egyik párról már full lekopott a mintázat, a másik kettőn még látszik hol voltak eredetileg. Kicsit csalódás.
A gyári Bridgestone-ok alig koptak, meg se közelítették a kopásjelzőt mikor ledobtam őket 13-ban, de nagyon felkeményedtek, búgtak. Az se volt tökéletes, de 5 évet kihúzott, és még mintázatra bőven felmehetett volna kevésbé kényes emberkék autójára.Dunlop SP BluResponse-t használ valaki hosszabb ideje nagyobb méretben? 205, 215...? Illetve 91H vagy 91V-ben. (De lehet hogy V-ben nincs is)
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
10 centinél magasabb, ferde "rámpás" járdaszegélyről lejövet úgykell gépészkedni, hogy ha véletlenül nem mm-ről mm-re engedem le a ferdén kifelé tolatáskor, akkor általában a vonószem környékén az eleje-alja le szokott koppanni. Olyankor a tervezőjét mindig szorgalmasan visszaküldöm az egyik szülőjébe. Ez különösen ott jó, ahol a lejtős szegély, és az úttest között még van egy 20 centi széles eróziós szakadék is, azaz egy 8-10 centi mély árok. Ebbe belecsúszva már 20 centi a szintkülönbség, na és ezt már nem tolerálja.
De anno mikor még leesett 25 centi hó, ott se tudtam vele közlekedni, mert kotróvá alakult. És ez egy teljesen széria autó.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na. Aki egyáltalán az Ebc fékeken gondolkodik, és eljut oda hogy Blade tárcsa, az tegye meg magának és az autójának azt a szívességet, hogy előre is és hátra is felteszi a yellow betétet. Ha már a tárcsára elb.sz jó értelemben annyi pénzt, akkor ne múljon azon a párezer plusz forinton. A yellow betét fékhatása hidegen is olyan, de inkább jobb mint a gyári, de folyamatos fékezés közben hatványozottan javul. Én ma direkt kipróbáltam hogy hidegen, esőben első fékezés milyen, és a friss 0 km-es téligumival úgy orra állt a kocsi, hogy minden a nyakamba hullt hátulról.
Továbbá a PC5 sajnos egy rakás kaka. Elkopik, majd kiegyensúlyozhatatlanná és búgóssá válik fele id ő alatt mint a többi gumi. Ez most tűnik fel a télire váltás során ami szégyen a pc5re nézve...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz zolynet #44074 üzenetére
Ahhoz képest, hogy mindenki szerint melegíteni kell őket, a 4 fokos az hideg.
Ha igaz lenne, hogy melegíteni kell, akkor az minimum 150-200 fokot jelentene. Vagyis arányosan nézve akkor a 4 és a 30 fokban is hideg van neki. Ergo nem kell melegíteni. Nálam legalábbis eddig soha nem kellett, bár az is igaz, hogy én mindig a városban indulok el vele, tehát sosem volt még olyanom, hogy a boxból kilőve 200-ra felugrott a gép, és a célegyenes végén az első kanyarban nem fogott rendesen
Tehát igen. Ha pályán az első dolgunk egy mért körös satufék, akkor ahhoz lehet, hogy melegíteni kell. Utcára nem.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #44098 üzenetére
A hétvégén gurultam úgy 70 km-t az új UG9-en. Korábban a nyáriakhoz képest az UG7+ olyan téliesen hangosabb volt mindig. Namost jelenleg a sokat szidott PC5 egy Niva terepkerék zajosságú ehhez képest. Régóta először hallom a motorhangot bizonyos szakaszokon. De nagyságrendekkel halkabb, mint a nyári Conti. És az a Contira nézve gáz. És az azzal folyamatosan érezhető vibráció, kiegyensúlyozatlanság, morgás is megszűnt. Vagyis nem futómű, nem csapágy, ahogy mindig félek mikor hallgatom. Pusztán gumi probléma. És a kétszer is ellenőrzött kiegyensúlyozott kerekek ellenére vibrált amaz, tehát nem is az volt a gond.
És egyelőre vízen tudtam próbálni, 110-nél hosszanti nyomvályúban megült vízre futva is megtartotta magát, szóval eddig hozza amit egy új guminak kell. Meglátjuk hidegben, esetleg hóban mit tud.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44120 üzenetére
Akárhogy is döntesz az anyag tekintetében, próbálj olyan szerelővel dolgoztatni, aki a te érdekeidet IS nézi, nem csak a sajátját. Vagy ismerős, vagy jóbarát. Vagy ha megoldható, akkor legalább az első keréknél maradj ott, és mondd el hogy mit szeretnél. Az pedig minimum legyen az, hogy az általam korábban már többször leírt alapos tisztítást elvégzi. A nyerget szét kell szedni, csapokat friss zsírral bezsírozni, illetve a betét sarka és a nyereg közötti lemezt alaposan megtisztítani, megzsírozni. Ha szakszerűen a dugattyúhoz hozzá tud nyúlni, akkor azt is, de akkor az már folyadékmozgatással, cserével járhat. Ha a dugattyú kézi erővel (persze szerszámmal) visszaforgatható, akkor nagyobb gond nemigen van.
Fékofolyadékból én rendeltem gyárit. Annyira gyakran azt se cseréljük, hogy ne érje meg, de van aki másra esküszik, teljesítményre elég kell hogy legyen.
Váltóolajat én még nem cserélném, az jellemzően inkább az igénybevételtől használódik el, és ennyi km alatt ez még nem következhetett be. De ha esetleg úgy érzed, hogy többször akad a váltás, mint amennyi a tűréshatárodba belefér, akkor cseréltesd. Az 1-es és 2-es átmenetek mondhatni szériahibák, ott mindenkié akad. Én abból is gyárit rendeltem, de már jóval 100 000 km fölött jártam. Utána viszont érezhető volt a különbség. Könnyebben járt a váltó.Szelephézagot van aki minden 2. szervizelésnél megnézeti(nem műszerrel, fizikailag), én most így, hogy 120k-nál megnézték, és tökéletes volt, azt mondom, hogy nem szükséges, ha nagyon rendellenes hangot, vagy viselkedést nem érzel. Van akinek 40ezernél már állítani kellett, nem tudom mitől különbözik két tökegyforma motor. Használat módja? Mondjuk ha az a 40 ezer üveghangon ment bele, akkor inkább meg kell nézni, amúgy nem. A nagy eltérést a motordiagnosztika méri.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nekem a 8G sedanban speciel iridiumos Denso van gyárilag: SKJ20DR-M11S
De a gépkönyv megjegyzi, hogy NGK alternatíva is van. Gépkönyv szerint pontosan, kimásolva:NGK: IZFR6K11S
DENSO: SKJ20DR-M11SSokak szerint szar a Denso, mindenesetre nálam 116 000 km-t zökkenőmentesen elment, szóval nem szarabb, mint bármelyik márka nem-iridiumosa, amelyiket 40ezernél cserélni kell.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44134 üzenetére
Amúgy azt nem tudom, hogy amikor arról beszélünk, hogy egy márka/típus megbízható, tartós, akkor azt figyelembe vesszük-e, hogy az átlagautós nem feltétlenül annyira gondos gazda, mint egy műszaki érzékkel rendelkező lelkiismeretes autós. És akkor a gondos autós kezei közt a közismerten problémásabb típusok se véreznek el. És akkor esetleg az jön ki csupán, hogy a jobbnak mondott autók jobban tűrik, elviselik a mostohább gondozást, mint a többi, és igazából megfelelő karbantartással a rosszabb modellek se lennének olyan rosszak.
?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44143 üzenetére
[link] vagy [link]
Van néhány modell, ahol zárójelben leírják a gyártó nevét bizonyos alkatrészeknél. Keress rá a saját modellre, és nézd meg hátha írja a fékre is.Horel77: az esetek 85%-ában én is nyugodtan vezetek, de néha picit elszalad a ló, és olyankor kell a fék is. Namost én a gyárit üvegesre égettem, pedig egyáltalán nem pályázás volt. Néha 1-1 határozottabb taposás. Ez elég is volt, hogy kikeményedjen, és utána nem fogott rendesen többé. (Én azt hittem, de ismerősök felvilágosítottak, hogy csak hozzászoktam) Ezek után cserélhettem volna gyárira, de úgy voltam vele, hogy minek, ha azt ugyanúgy szét lehet taposni. És hangsúlyozom, hogy nekem 6 körül iszik az 1.8-as motor, tehát igazán nem gyilkolom szét. De mégis arra jutottam, hogy ha valamin, akkor a féken pont nem fogok spórolni.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na de ez egyszerű: Eco módtól függetlenül, te vagy sietsz, vagy nem. Ha sietsz, beállsz 150-re a belsőbe a sorba, szarsz az eco módra. Ha meg nem sietsz, akkor mindegy, hogy 120-al, vagy 110-el nem sietsz a külsőben, és akkor mehet a spórolás. Egyébként 3-400 km-nél rövidebb autópályázásnál 10-20 percekben mérhető a végállomáson az érkezések közti különbség 150-el vagy 120-al haladva, tehát ha pont csak ennyi időd van, vagy ennyivel később indultál el, akkor úgyis taposni fogod, ha meg nem sietsz, majdnem mindegy, hogy 20 perccel később érsz-e le az ország másik végébe, vagy előbb. De a légellenállás különbség miatt kisebb tempóval eco módtól függetlenül is spórolni fogsz.
Konklúzió: ne akarj spórolni is, meg sietni is egyszerre Vagy venni kell egy 530d-t. Az 140-nél kb. 1800-at forog eco pro módban
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Most kiprobaltam szar uton, illetve autopalyan is 150el, es kurvajo a GY UG9...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Egy hosszú, kb. 1-2 kilométeres 6-8%-os emelkedőn lefelé haladva egy 2 tonnás mikrobusszal és 4 utassal, na ott lehet észrevenni, hogy mennyit számít egy jó fék. És hogy az 1500 km-es Opel Vivaron van ugyan fék, meg motorfék, és vízszintes úton ésszel vezetve jól is működik, de bizonyos helyzetben kevés lesz. Főleg a lejtő alja felé...
Ez most csak úgy eszembejutott.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Aki gyakran szokta elrugdosni, az nézegesse kicsit ezeket a képeket [link]
Ők is csak elrugdosták, aztán 200-nál nem úgy gyűrődik a vas mint az ncap-s 60-nál...és ettől a 130 méteres féknyom se ment meg. A busz meg ki fog jönni eléd, ha meg tudsz állni 200-ról, ha nem.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #44302 üzenetére
Egyébként ezt látja aki balra néz, mert ki akar kanyarodni mint a busz.
Ezt meg az aki 90-el jön onnan ahonnan ezek jöttek 200 körül vagy felette.
90-ről de még 100-ról is, meg lehet állni...Ugyanakkor az is kétségtelen, hogy egyre nagyobb divat a bizonytalan helyzetben is inkább kikanyarodás. Nem csak buszokra, kamionokra, furgonokra, de személyautókra is egyre gyakrabban. Ha egy Zillel közlekednék, és nem kellene nekem előre tudnom hogy a másik sofőr mit fog csinálni, akkor már biztos, hogy vagy 20 kocsit préseltem volna hulladékká, mert látja hogy jövök, mögöttem senki, kellene várni 3-4 másodpercet, és kijöhetne mögém, de nem, én jövök 55-el, kijön elém, lefékezek 20-ra, majd megyünk tovább 30-al... és akkor egyszercsak bakanyarodik balra. Ez annyira divatos lett, hogy meg is látni ilyenkor az eredményét. A gond az, hogy én egy 140 lovas Hondával ki tudok ugrani bizonyos helyzetekben, de egy mikrobusz, egy busz egy kamion nem fog tudni ugrani. Ő ott fog gyakorlatilag állni keresztben előtted. És az emberek azt sem fogják fel, hogy a lámpánál ha nem indulsz el csak mint a csiga, akkor nem halsz meg, csak ledudálnak, de egy kereszteződésben valaki elé kanyarodni csigamódra, az már veszélyeztetés. És ha folyamatos a kocsisor én is szoktam lassan engedni kifelé hátha valaki megáll és kienged az elsőbbsége ellenére, de csak városban 50-es tempónál. Lakotton kívül, de már 70-nél is inkább kivárom.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Jaffa75 #44305 üzenetére
Én is mentem már 195-el (többel még nem) saját autóval valahol Európában...
De az mindkétszer nyáron, kisforgalmú nyílegyenes autópálya volt, illetve egy kihalt nyílegyenes elkerülő út. Kereszteződések, buszmegállók, kanyarodósávok meg felüljárók közelében viszont épeszű ember nem. Pláne ha ez egyszerre egy helyen van. Amúgy kurvaszar az a kereszteződés, nem az első hasonló baleset ott, és hiába csábít, ha egyszer olyan mint egy oroszrulett tankokkal...
Meg hát na... én is öregszem.Bárhol máshol a világban az ilyen kereszteződések 70-re vannak korlátozva, és be vannak trafizva, kamerázva, ami még mindig nem akadályozza meg a hülyéket, de én simán betennék oda egy lámpát is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Az a kereszteződés pont nincs. Pontosabban ha Tarján felől jössz, akkor még a körforgalom után a legelején a Mol kúttól gyakorlatilag 90, mert végetábla van, aztán persze jön a gyalogátkelő és a buszmegálló, nomeg a betorkolló út miatt a 60-as korlátozó, de onnantól elméletileg 90 (ha szigorúan vesszük, hogy a betorkolló út feloldja a 60-at 90-re)
Vagyis ettől a gyalogátkelőtől egészen az ipari parki balra kanyarodósávig 90 a limit, pontosabban a parkból kijövő "felhajtó sáv" végéig, és onnantól 110.
A kérdéses kereszteződés pedig nincs veszélyesnek minősítve, nincs 70-es korlátozás, "csak" 90-es, és azért nem 110, mert ugye felüljáró, buszmegálló, úttorkolat jobbról, balról, lehajtó és felhajtó balra és balról...
De kb. 3 éve nem láttam ott mérni trafit, ergo hozzászoknak az emberek, hogy a gyalogátkelőnél már 70 (azt még nem mérik), és onnantól padló 3-4 km-en keresztül Újlakig, ahol megint van 70-es tábla. Nem azért, mert én is 100-al megyek ott végig és aztán 110, tehát ott már mindenki haladna, csak 100-ról még ők is meg tudtak volna állni, vagy legalábbis túlélni.
Ha viszont rendszeresen kiállnának arra a részre mérni, számtalan hely van ahova meg lehetne tenni, akkor talán jobban visszavenne mindenki. Vagy legalábbis többen. Én pl. potenciális mérési pontnak tartom, ahogy a gyalogátkelőnél is, régen mértek is, tehát biztos nem ott jutna eszembe állatkodni.
Ugyanakkor 16:34 az bőven a délutáni csúcs eleje, jelentősebb forgalommal, ergo azért ebben az időben faszoskodni 200 fölött...friss infók alapján a 4-es golfnak 130 méteres ABS-es féknyoma volt, a másiknak meg valami 28 méteres folyamatos blokkoló. Mindkettő elkormányzás nélkül.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Jaffa75 #44321 üzenetére
Sajnos még mindig nem tiszta mi hogy volt, verseny volt, valaki előrébb volt, az biztos hogy a piros volt a belsőben, abs nélkül, de túl rövid a fékcsík. Az kapta el a busz orrát, majdnem tökéletes félátfedéses ncap, csak nagyobb tempóval. A fekete meg a külső sávból értelemszerűen a tökéletesen keresztben álló busz bal hátsó felét kapta el, és kifordította 90 fokkal...a 15 tonnás Credot... 130 méteres fékút után...
Namost az a baj, hogy jobbra nem tudsz menni, mert kanyarodósáv ugyan van, de attól jobbra kurvanagy árok, oszlop, híd, vagyis ott tempónál biztos hogy szilánkokra hullik a kocsi. A kanyarodósáv és a külső sáv között a végén táblasziget, aminek a túloldalán a betorkollás mögött megintcsak kurvanagy árok, oda nem lehet befűzni... De ezt a busz részben még eltakarta keresztben, tehát ott nem nyílt szabad út. Az egyetlen lehetőség az lett volna, ha balról megkerülik a buszt, de mindketten nem fértek volna be, meg nem is az a reflex, hogy átellenes oldalra áthúzza az ember, ráadásul ott meg ott a két sávnyi szembeforgalom, ahol vagy szerencsés az ember, vagy nem. De még mindig ott vagyunk, hogy ezt kitudja milyen tempóról kellett volna megoldani, ha meg kidobja a farát, már megint rulett.
És mindezt úgy, hogy állítólag ők rutinosak voltak, és hozzá voltak szokva a sebességhez...Hát elég rutinosnak kell lenni ahhoz, hogy ne száguldozzunk 200-al, de ha már igen, akkor ne kizárólag a nyílegyenes kormány+satufék kombinációval játsszanak.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Mindenki válogassa ki :
A benzinlötyögés a teli tank alatti kb. 90-70 % között hallatszik, kevesebbnél nem nagyon, talán hirtelen megálláskor, de nálam pl.ott már nem hallani. Jazz-City-Ufo vonal amiknél ott a tank, ezekben mind jellemző.
Kuplungmizéria úgy kezdődik, hogy először csak nedves párás időben a pedálút kb. felén, középtájon nyikorogni kezd, főleg csúsztatásnál, vagy lassabb váltásnál gyönyörű ez egy 4-6 millás szekérben, meg az utasoknak magyarázkodni, hogy neeeem, ez nem egy Zaporozsec, csak néhány elemet onnan loptak hozzá a japánok, és a kora is hasonló lehet, de a dizájn biztos. Aztán már nem csak nedvesen, de szárazon is nyikorog, aztán bekeni/befújja az ember, ami 3-6 hónapig elhalkítja, majd újra nyikorogni kezd. Újra befújja az ember, majd újra nyikorogni kezd. Aztán leszarja az ember, nyikorgatja, majd egyszercsak megszűnik a nyikorgás, és onnantól ropogni fog. Félig benyomott állapot alá nyomva roppan 1-3-at, és felengedéskor is kb. ugyanott.
Váltóolaj Honda MTF-3. Lehet, hogy más is mehetne bele, de a többség ezt javasolja. Én is. Gépkönyv is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44379 üzenetére
Meg ne avasodjon büdösen nem veszi be a váltó gyomra
(váltóolaj amúgyis okádékszagú a motorolajhoz képest)
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44420 üzenetére
kis kéz nem árt az egyszerű cseréhez
Azt szoktuk kérdezni: Namost tudod-e mit csinál az inszeminátor..?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #44423 üzenetére
lényeg, hogy el kell tudni lazítani megfelelően, mikor már benyúltál
mondom
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen