-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz >>>W!nman* #31742 üzenetére
Kis mennyiséget(pár csepp) egy puha ronggyal a gondosan letisztított szélvédőn egyenletesen eldolgozol, első alkalommal lehet két rétegben is. Nem polírozás, hanem egyenletes bedolgozás a felületbe. A folyadék átlátszó, kiszáradva olyan, mintha zsíros lenne az üveg. Egy mikroszálassal át kell törölni, és aztán egy vizes ronggyal ismét, mert csak akkor tűnik el a zsírosnak tűnő réteg.
Utána kb. 24 órát álljon szárazon, és onnantól hidrofób, víztaszító rétegként működik. A vizet taszítja, a sarat, salakot, sót, sódert, kavicsot nem Sőt, az ablakmosót sem. Nagy és közepes eső esetén már kis sebességnél (50-55 km/h) is működik, apró szitálásnál nagyobb sebesség kell neki, de ha nem vinné le a menetszél, vagy nagyon aprószemű, akkor a lapáttal törlés is szinte lesuhintja róla a vizet, majd később erről is lesz egy videó.
Nehezebben tapad meg rajta a szennyeződés, és könnyebben letörölhető.Nekem október óta fent van, azóta volt lapáttal törölve, kútnál kézi lehúzóval mosva, magasnyomásúval mosva, de most még mindig tart a hatás. Ha jobb idő lesz, egy egyrétegű ismétlést teszek rá.
Karosszéria fényezésen és műanyag felületeken is van, azoknak megfelelő viasz, de ugyanilyen hatásos. Hátulütő: víztaszító, de kis sebességnél és álló autónál a hidrofób hatás érvényesül, vagyis majdnem gömbbé áll össze a vízcsepp, ezáltal szélvédőn megmaradva apró szemcsékben tükrözi a fényeket főleg éjszaka, ezért akkor ha magától nem tisztul, ugyanúgy törölni kell, azonban a törlés sokkal tökéletesebb, még a legszarabb lapáttal is. Karosszérián: a rajta maradó vízcseppek gömbbe összeállva nagyon kis felületet alkotnak, nehezen párolognak, ergo nehezebben száradnak meg mint egyenletes rétegben szétterülve. Ez azonban csak akkor hátrány, ha sűrű aprószemű eső esik közvetlen garázsba állás előtt.A videó 46 másodperce előtt és után autóztam kb. másfél órát, és azalatt talán ha 10x kellett törölni a lapáttal.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz szőröscica #31756 üzenetére
Odamész, nyakonbaszod a kiscsávót: - Öcsi, szóljál apádnak!
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
thomyfolia-nál csináltatott már valaki? van náluk jobb?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31855 üzenetére
Van egy ACEA és/vagy API teljesítmény szerinti minősítő besorolás. Ha azoknak, és az olajokra vonatkozó alapvető előírásoknak megfelelnek, a viszkozitásuk előírt teljesítménye laboratóriumi körülmények között a tűrésmezőn belül vannak, akkor elvileg semmi nem akadályozza meg a gyártókat, hogy más összetételű olajat gyártsanak két különböző gyárban.
A globalizált és multinacionális világban 10 különböző gyárban 10 különböző terméket is találhatsz, amik papíron ugyanazok, a rájuk vonatkozó előírásoknak megfelelnek, mégsem egyformák.
Nem biztos, hogy egyik jobb, másik rosszabb, de más.Namost ha az autógyár a motorra vonatkozóan elegendőnek tartják az adott ACEA/API/SAE besorolási követelményeket, akkor nincs mit tenni, szigorúbb előírás hiányában mindkét(vagy sok) féle olaj megfelelő kell, hogy legyen az adott motorba.
A garanciaidőn belül a megfelelő anyagokkal, megfelelő rendszerességgel karbantartott, és előírás szerint használt motor nem adhatja meg magát a motorolaj miatt.
Azon felül pedig már senki semmilyen felelősséget nem vállal.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Bizonyítékom van rá, hogy a Sustina nem kénmentes motorolaj.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nem lennék róla meggyőződve, hogy ha megnéznénk egy olyan 15 000 km-t futott olajat, amiből egy csepp nem fogyott, és egy olyat, amiből elfogyott 7-8 deci, ott melyiknek maradnának gyárihoz közelebbiek a tulajdonságai...de sejtésem van
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31909 üzenetére
A Civicben R18A (140Le) van 110 000 km. Nagyon vegyes üzemben van használva. Gyakorlatilag 0 km-es kora óta fogyott benne az olaj, erre a figyelmet is felhívták vásárláskor. Azóta is fogy az olaj, de nem jobban, mint 110 000 km-el ezelőtt. Ugyanakkor a fogyasztása eleinte 6,1-6,3 volt, most jelenleg 5,9. Akkor kopott a motor, vagy rosszabb, mint volt?
Továbbá: az első km óta kormos a kipufogóvég belseje. Akkor is kormos, ha sokat pörgetem, és akkor is, ha alacsony fordulatokon használom. Okoz ez gondot? Nem. Többet fogyaszt? Nem. Jobban eszi az olajat? Nem. Füstöl, kormol? Nem.
Az első olajcsere óta minden cserekor bitumenfekete olajat engednek le belőle. Probléma ez? Nem. Távozik a motorból a szennyeződés a leeresztéssel? Ha jó az olaj, igen. A kormosodás és a fekete olaj összefüggnek? Valószínű. Teszi az olaj a dolgát? Igen. Látni lerakódást a szelepfedél alatt? Nem.
Csökkent a teljesítmény? Nem. Többet fogyaszt? Nem.
Van ugyanakkor egy City L13A (83Le), kb. 38 000 km-el. Ritkábban van használva, de ez is vegyes üzemben. Szinte sosem fogyott benne az olaj, a fogyasztása 5,3 - 5,6 körül volt, most 5,0 - 5,2 között lehet tartani.
Az első km óta, a mai napig fémtiszta a kipufogóvég belseje. Az utca porából van benne ami beverődik hátulról. Volt, hogy keveset ment, volt, hogy pályán 300 km-t 145-el. Sosem volt kormos. Az olajcseréknél általában sötétbarna az olaj, ha nem is áttetsző, de sokkal tisztább.Az első motor egy i-vtec motor, elektronikus programozás szerint változó szelepvezérléssel, a második egy i-dsi elektronikus program szerint változó gyújtásvezérléssel hengerenként 2 gyújtógyertyával. Mindkettőt nagyjából ugyanazok használják, nagyon hasonló körülmények között, ugyanolyan olajjal, és többnyire ugyanolyan benzinnel.
Lehet tehát bármilyen következtetést ezek alapján levonni az olaj minőségére(+színére, +fogyására) vonatkoztatva? Aligha...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz EQMontoya #31915 üzenetére
Én arra gondoltam, hogy ha fogy az olaj, akkor kis szerencsével legalább nem hígul.
Ha meg nem fogy, lehet, hogy igen.
De ha hígul is meg fogy is, akkor gyűrűcsere és generálDe általánosságban mondtam már talán, hogy inkább olajat egyen 10000 km-en 1 litert, mint benzint 100km-enként 1 literrel többet.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31919 üzenetére
Az első bekezdésre nem tudok mit írni, mert azt 100%-ra nem tudom pontosan, hogy a 2008 előtti modelleknél hajszálra ugyanezt a motort gyártották-e. A nagyon kisszámú statisztikám szerint nem feltétlenül, ugyanis. Az előző munkahelyemen van egy ugyanolyan 1.8 ES sedan, mint a miénk, és az is 2006-os gyártás. Viszont elég sok dologban különbözik, ami csak akkor észrevehető, ha hosszabb időn át vezeti őket az ember. Nem térnék ki mindre, de 2008 év elején váltottak át. Kb., nagyjából beülve felismerhető, mert a "ráncfelvarrottakban" nem világít a vészvillogó gombja, és már gyárilag VSA van mindben(kikapcsoló gombbal).
Hogy a motorban változtattak-e valamin, nem tudom. Ez lehet egy indok a különbségre.
Az UFO-sedan különbség elvileg a motort nem érinti, csak a gyártási év(széria)A legelső évben a gyári 0W20 volt benne. A második évben Mobil1 0W30 ment bele, utána 2 éven át Castrol Edge Sport(később FST) 0W40, most pedig már 2. éve Mobil1 0W40.
A kéntartalom leginkább akkor érdekes, ha elsavasodik a cucc...üzemanyagnál meg a kéndioxid miatt.
Én az olaj színéből nem vonnék le következtetést, de azt se mondom, hogy az a jó, ha gyári színű leeresztve, meg azt se, ha sötét. Májusban esküszöm fogok egy fehér poharat, és mintát veszek a leengedett olajból is, meg a gyári flakonból kiöntöttből is, és lefotózom napfényben fehéregyensúlyra ügyelve. Aztán majd elemezgetheti mindenki
Amúgy amit beleöntök is sötétebb sárga, tehát ezek szerint én onnan indulok, ameddig neked sötétedik.
A korom megjelenése nálam a kipufogóban biztos, hogy az olajban is sötétedést okoz. Gyanítom neked a kipufogóban sincs semmi korom.
És végezetül. Ha most kimérnénk a teljesítményét, meg a fogyasztását az említett 2007-es ufónak, meg az enyémnek, és nem lenne különbség, és az enyém mégis fogyaszt, amaz meg nem, akkor mi lenne a konzekvencia?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31925 üzenetére
A nívópálcán nem mérvadó, pláne a rikító narancssárga pálcán, de egy csepp olajat törölj bele fehér papírtörlőbe, és annak nézd a színét. Amikor viszont engedik le, igencsak feketének látszik az.
Ha egy motorban olyan kompressziógyűrűket és olajlehúzógyűrűt használnak, ami kevésbé van nekifeszítve a henger falának, vagy úgy is ismerjük, hogy alacsony palástnyomású gyűrű, azok a gyűrűk sokkal kisebb súrlódási ellenállást fejtenek ki a hengerben való mozgás során. Ugye ideális esetben csak a gyűrűk érnek a henger falához, a dugattyú nem, azaz a gyűrűk adják a dugattyúmozgás legnagyobb(tulajdonképp egyetlen) súrlódási ellenállását, fajlagos veszteségét. (Az átalakításnál a csapágypersely-csapágycsésze súrlódástól tekintsünk most el, egyrészt mert az nem a dugattyúnál keletkezik, vagyis külön kell vizsgálni, másrészt az megfelelő hőmérsékleten és olajjal ugye megfelelő viszkozitású olajfilmen úszik, vagyis teljes folyadéksúrlódásnak kellene lennie, nyilván nem így van, de ez mellékes most)
Namost a csökkentett sugárirányú nyomás jelentősen kisebb súrlódást eredményez, ergo a dugattyú, vagyis az egész motor hatásfoka javul, a fajlagos teljesítménye nő, a veszteségei csökkennek, a fogyasztása csökken.
Azonban a mérlegnek két karja van. A kisebb palástnyomás jellemzően sokkal kevésbé tudja lehúzni a gyűrűkkel az olajat a hengerfalról, tehát sokkal nagyobb mennyiségű olaj (vastagabb réteg) marad a hengerfalon, miután lefelé elhagyta azt a gyűrűsor, és az égéskor bizony ennek az olajnak egy jó része elég, majd a kipufogószelepen távozik. Valójában a szívó-, 'sűrítő'-, expanziós ütemekben megvan az olajfilm a hengerfalon, az expanziós (égés) ütemben lefelé mozgás során ennek egy része elég. Tehát a kipufogás ütemben a legkevésbé kent a hengerfal.
Mivel az olajfilm vastagabb, az égés során több olaj ég el. Mivel a motor nem az olaj, hanem a benzin-levegő keverék ideális égésére van tervezve, a sokkal rosszabbul égő olaj csak inkább megkormolódik, azaz a tökéletlen égés során koromrészecskékké válik, ami kipufogva szépen megjelenik a kipufogórendszerben, egész a cső végéig bezárólag.
Ugyanez a korom részben megtapad a hengerfalon, és csak a következő 3 ütem során távozik, mégpedig jellemzően a lehúzó irányban hatékony gyűrűk munkájaképp lefelé, az olajteknő irányába.Tehát: Nem véletlenül fogyasztanak fajlagosan annyira jól azon motorok, amelyek ily módon eszik az olajat, és nem véletlenül nem a kocsi alján van pl. nekem is a katalizátor, hanem gyakorlatilag a leömlőn, ahol a legforróbb a gáz. Így hatékony, már az üzem legelején is, és ugye teszi a dolgát a környezetvédelmi előírásoknak megfelelve, a koromtartalom ellenére.
Szorosabb gyűrűvel kevesebb olaj marad fenn, és ég el, tehát kevesebb fogy, de nagyobb a súrlódási veszteség, tehát több benzint fog fogyasztani a motor azonos teljesítményhez.Más: Ha a sajnos még nagyon kiforratlan Ex-Link motor elterjedne, még jobban csökkenthető lenne a súrlódási veszteség a hajtórúd (hajtókar) két holtpont közötti ütemében félúton a henger tengelyével bezárt kisebb szöge miatt mondjuk kifejezetten az expanziós ütemben, ahol a legkisebb veszteségre kellene törekedni.
Szólj ha valami nem világos, itt már elkalandoztam kicsitAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31964 üzenetére
5-6 ezer?
Versenyolajat max 1000 km után sürgősen le kell cserélni. Illetve lehetőleg minden verseny után....Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31972 üzenetére
Akkor meg minek a versenyolaj? Ahhoz már 105-ös benzin is illene..
Egyébként fingom nincs mitől verseny ez az olaj, mikor grammra hozza a szokásos 5W40-es olajok adatait, hacsak azért nem, mert hiányzik belőle minden adalék ami a hosszútávú öregedést, nyírást csökkenti... Ergo valóban nagyon hamar cserélni kell, függetlenül attól, hogy nem versenykörülmények vannak. Az öregedésgátló csak egy adalék, a nyírással szembeni egy másik. Nem véletlenül írnak adott időperiódusokat is olajcserére, nemcsak km-t. Ha nincs öregedésgátló, akor azt használattól függetlenül cserélni kell jó sűrűn. Különben simán lehet, hogy 10000 km vagy 1 év után már majdnem vízszerű lötty lötyög a teknőben.
Szóval akinek van pénze ilyen olajra, cserélgesse bátran, sűrűn, nehogy a csapágyak megköszönjék az adalékhiányt.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31975 üzenetére
Eneos
SAE viscosity grade 5W-40
Density (20°C), g/cm3 0.850
Kinematic viscosity (40°C), mm2/s 85.2
(100°C), mm2/s 14.0
Viscosity index 170Motul 300V
Viscosity grade SAE 5W-40
Density at 20°C (68°F) 0.860
Viscosity at 40°C (104°F) 81.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 13.6 mm²/s
Viscosity Index 174Mobil 1 0W-40
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40º C 75
@ 100º C 13.5
Viscosity Index 185Akkor most melyik a legjobb a 3 közül?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #31981 üzenetére
Én a gyári Bridgestone Potenza-t két éve Continental PremiumContact 5-re cseréltem. Nagyon jó, csak irgalmatlanul kopik. Kollégám is mondta, miután megvettem, hogy ők ugyan BMW 530d-re, de szintén PC5-öt vettek, és feleannyi idő alatt lekopott róla, mint utána a következő, asszem Dunlop lett nekik. Akkor már mindegy volt mert megvettem. Kb. egy nyári szezon alatt elkopott annyit, mint a Bridgestone 3 alatt... Tényleg nagyon jól teljesít, de 3-4 év alatt kuka, pedig nem driftelek vele, és évi 12-15k km-t megyek
veleösszesen, vagyis a nyárival kb. 7-8000-t. És ráadásul a válla kopik el, vagyis a futófelület külső oldala, ahol kanyarban a terhelés éri.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #31983 üzenetére
Bocs, Civicen Turanza ER300 volt gyárilag, a Cityn van Potenza RE030
Nekem téliben a GoodYear UltraGrip 7+ van, az nekem nagyon jól teljesített, és 6. évét húzza, még mindig jó, de már felkeményedett, búgós lett. Kopása teljesen jó. Jövőre már lehet hogy csere. Váltanék TS850-re, de a PC5 nagyon elvette a kedvem a Contitól.
A nyári Bridgestone is jó volt, csak 4 év után az is kemény, és búgós lett. Azt hittem csapágyas a hátulja, de gumicsere és csend lett
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Snoop-y #31984 üzenetére
Az attól függ, mert K-nál is más, mint pl. R-nél, de elvileg mindkettő i-VTEC.
K-nál lent van a normál üzem, és bizonyos feltételek teljesülése(és magasabb rpm) esetén plusz teljesítményt ad.
R-nél általában normál üzem van, de bizonyos feltételek teljesülésekor(és jellemzően 1500-3000 rpm között) extra takarékos módra vált.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Az mitől van, hogy nagyobb tempóról fékezésnél ha nem satuzok, hanem csak intenzíven fékezek, akkor az első fékezés még OK, felengedem, a második fékezésnél meg már érezhetően beremeg az egész autó?
Hullámos a tárcsa, és hirtelen felmelegedve a hőtágulás miatt még jobban kihullámosodik?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
A nyárigumi csere után ma lenulláztam a fogyimérőt a kocsiban.
Gödöllőre odafelé a 21-es és 3-as főúton 95-110-eket menve normál fordulattal mutatott 4,8-at mire odaértem (Starján-Gödöllő) Hazafelé 100-135-öket jöttem (130-at nyilván a 4sávosokon), és legalább 10-15 km-t 4000-4500 állandó fordulat körül. Így a 150 km-re ami jelenleg a nullázás óta van, 5,1 l/100 km a fogyasztás.
Amelyik 1,2-es turbós TSI vagy faszomtudja mai autó ezt ugyanígy megcsinálja, az jelentkezzen. De 8-10 év konstrukciós különbséggel indul.
Merugye ez 1800 ccm szívó és 140 ló.
Asszem sose adom el ezt a kocsit.Ja, 60-nál 4.-ben és/vagy 5.-ben 4,6-ot fogyaszt, 100-nál 6.-ban 4,9-et. Tehát nem éri meg 60-al menni 90 helyett...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #32683 üzenetére
Hát igen, ezt vákuumformázással csinálják, ami nagy tételben ok, de kis mennyiségnél a szerszám miatt drága. 1-1 darabnál meg horror. A szerszámköltség 250-1000 € közötti lehet, gyártótól és mérettől függően. Volt szerencsém hasonló csomagolóanyag árajánlatkérést elkészíteni, bekérni, értékelni.
Ráadásul ez ugye nem a normál 'hungarocel' anyag, hanem egy attól keményebb, most meg nem mondom milyen alapanyagból készül. Volt vele dolgom, szerencsére nem túl sokszor.Többieknek érthető legyen: [link]; [link]
Ja igen, ahogy kivettem, és rátettem maga fölé az osb lemezre, hát az tényleg nagyon behajlik, nem is bír el 4-5 kilónál többet. Viszont ezzel a betéttel meg 2 nyári kerék meg se kottyan neki (2x19 kg nálam)
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
8gen sedanhoz való (R18A2) gyári Honda olajszűrőt+alátétet, illetve MTF-3 váltóolajat kitől, honnan, hogyan tudok beszerezni úgy, hogy akár házhozszállítással, mert Bpesttől 120 km-re vagyok, és legközelebbi m.szerviz ott van. (Hatvanban van, de ne is beszéljünk róla)
Hétfőn már vinném szervizre a kocsit, és műszakira is, tehát ha addig hozzájutnék, nem lenne rossz.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #33103 üzenetére
Nekem mindig Pesten kezd el megremegősödni. Lámpánál indulva néha szinte pattog a kerék induláskor.
Ha hazajövök vidékre, itthon szinte sosem csinálja. Tehát ebből kiindulva nem bak, viszont kuplung probléma, és ahogy látom szériában.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
8gen üzemanyagszűrő, bruttó 26k HUF
Üzemanyagszűrő szett
Méretek a döbbenet miatt. alias WTF
Teteje
Alja
Ott A SZŰRŐ?
Csak egy félkörívben van a szűrőanyag?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #33163 üzenetére
Elméletileg a hátsó ülést kell kivenni, és az alatt van egy szerelőnyílás, ami gyakorlatilag a tank tetejébe vezet, és oda van beeresztve a tankba ez a szerkezet.
A képeket itthon csináltam, tehát igen, ma hozták meg. A cikkszáma elvileg 17048-SMG-E00 De alvázszám alapján rendelik meg
[link]Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz !Overdose! #33168 üzenetére
Nos.
Az autók egy jelentős részénél, így ezeknél a Hondáknál is, a klímakompresszort ami jellemzően egy sokdugattyús kompresszor, a motor főtengelyéről hajtják meg ékszíjjal egy kuplungon keresztül. Ezáltal a kompresszor fordulatszáma is függ a motor fordulatszámától. Értelemszerűen a kompresszornak akkor is megbízhatóan kell működnie, ha tartósan magas fordulaton megy a motor, tehát a névleges maximális teljesítményét a motor maximális fordulatszámához igazítják, hogy ne pukkanjon el idő előtt.
Alacsony fordulaton, vagy alapjáraton megy ugyan a kompresszor, de kis teljesítménnyel, és ezáltal a hűtőkörben a gáz áramlása lassú, nem alakul ki a tökéletes körfolyamat. Vagyis nem hűti le a gázt, nem hűti le a hőcserélőt eléggé. Kvázi alacsony motorfordulaton működik úgy mint egy inverteres rotációs kompresszor kis teljesítményen.A kompresszorral egybeépített kuplungnak ki kell bírnia, ha autópályatempónál is ki/be kapcsolgatja a kompresszort automatikusan, de pl. ezért javasolják hogy a klímát lehetőleg ne 5000-es fordulaton kapcsoljuk be, hogy legalább mi kíméljük a kuplungot.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz !Overdose! #33171 üzenetére
Hát, mint a viccben: ötletem az vóna..
Tippelek, a Jumpy az HDi. Ott a max fordulat és az alapjárat között sokkal kisebb a különbség, mint a benzineseknél, tehát a kompresszor is másképp van méretezve, azaz alacsonyabb fordulaton is jobban pörög, mert a magas fordulat sem olyan magas. Vagyis a klíma fordulatszám-teljesítmény grafikonja laposabb, kisebb fordulatszám-tartományt kell átfognia a teljesítményével.
Ha igazán jó a klíma, akkor magas fordulatokon nem is engedi 1:1-ben pörögni benzinesben sem, de jellemzően inkább a fenti megállapítás igaz a dízeleknél.
Ha meg mégsem dízel az a Jumpy, részvétemVagy: nagyobb a klíma teljesítménye
Hozzáteszem a Cityben (Jazz) sokkal kisebb a klíma, minta 8gen 1.8 Civicben, de még a céges 7gen 1.6 sedanban is kisebb volt. Ergo a Jazz és a 7gen jóval kevésbé hűt, mint a 8g Civic. Ez ott méret kérdése.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Elmentek a p.csába a kiméréseitekkel, én 120 km-ről hogy méressek ki? plusz postaköltség a csomagra. Szóval az én váltóolajam kétszer annyit ér, mint a tiétek
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz szőröscica #33255 üzenetére
Én valamelyik télen párszor "becsületes, száz feletti tempóról vészfékezéssel történő vasalással" úgy meghullámosítottam a tárcsát, hogy azóta 100 fölött igen óvatosan fékezek, mert kirázza a kezemből a kormányt...
Normál fékezésnél nincs gond, de ha hosszabb nagyobb fékhatás kell, akkor félek, hogy lerázza az útról is magát. Mindazok mellet, hogy 113 000 km alatt nem volt betétcsere, alig látszik a kopás a betéten, a tárcsa olyan mintha most lett volna síkbaköszörülve, és még egy fél mm-nyi válla sincs.Szóval használni kell a féket, de ésszel, mert ki lehet nyírni másodpercek alatt.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz szőröscica #33259 üzenetére
Kollégám E60 530d-je sem tűrt meg magán semmit rázás nélkül, csak a gyárit.
Nekem sosem a fékhatással volt bajom, hanem azzal, hogy a gumi már nem tapadt meg. Télen-nyáron bármelyik gumi megcsúszott, ha határozottan fékeztem, és sokkal előbb elkezdett kattogni az abs, minthogy azt érezzem, nem lassít eléggé. Mióta meg így rázogat, igyekszem kerülni a nagy fékezéseket. De ha megyek 120-130-al, és meg kell állni, akkor meg kell állni. Szóval ha meg kell b.ódni, akkor meg kell b.ódniAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz >>>W!nman* #33267 üzenetére
Mittudomén. Gyári. Honda. Vagy nemtom, a nyeregre Nissin van írva, lehet, hogy a tárcsa is az.
Nem fékezek sokat, nem is kopik, se tárcsa, se betét, csak a tárcsa a kerületén a hűtőlyukaknál olyan rozsdás, hogy a legrosszabb 30 éves szibériai zsiguli is megirigyelné. Fogni is fog, mint mondtam a gumi előbb megcsúszik, csak ez, hogy 2-3 erősebb elfékezéstől így meghullámzik, ez számomra nonszensz. Ha megyek 130-al, és megtiprom 80-ra, akkor még majdnem gond nélkül megoldja, de ha tovább kell lassulnom állóra, akkor több lépcsőben taposva minden további pedálnyomáskor elkezdi rázni az elejét, egyre határozottabban. Aztán ha utána 2-3 percig haladok, akkor következő féknél megint simán fog, de ha felmelegszik többszörös nagy tempós tiprásnál, akkor ismét elkezd rázni. Magyarul: hidegen nem hullámos, melegen igen.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Aki érintett figyelgessen, meg kérdezzen rá márkaszervizben/szalonban, vagy akár a HH-nél:
HONDA Honda Accord 2001 – 2007
HONDA Honda Civic 2001 – 2005
HONDA Honda CR-V 2002 – 2006
HONDA Honda Element 2003 – 2011
HONDA Honda Odyssey 2002 – 2004
HONDA Honda Pilot 2003 – 2008
HONDA Honda Ridgeline 2006Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz HeavyToys #33354 üzenetére
Ebből úgy veszem ki, hogy igen.
" Honda Motor Co. on Thursday recalled another 4.89 million vehicles world-wide with potentially faulty air bags made by Takata Corp."
De nem egyértelmű, mert a cikkek amiket ott találtam, US-re fókuszálnak. A fenti cikkben ami még régebbi, épp azt írják, hogy a US modelleket nem érinti, a többit viszont igen, de a későbbiek szerint ugye már kiderül, hogy de azokat is érinti.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #33415 üzenetére
Ha rendszeresen 10-12 km-nél rövidebb távot kell menni, akkor az 1.2 és az 1.4 is nagyon durván fogyaszt, kb. mint egy 1.8-as motor. Azonban amint bemelegszik, országúton (90km/h) és városban (30-70 km/h) a kisebb dízelekkel egy szintre hozható. Még 100-110-ig is barátságos, pályázást annyira nem kedveli, de még nem is esik szét.
A klasszikusabb békaszeműekben volt az 1.2 és az 1.4 iDSI duplagyertyás motor hetvenvalamennyi és 83 Le-vel, a modernebb kinézetűekben már az 1.4 i-VTEC van 100 lóval. Ez azonbanúgy 1 literrel többet is fogyaszt. a legújabbakat nem ismerem.
Az 1.2 éppen annyival gyengébb, amennyivel kisebb. Az 1.4 sem sportos, inkább tud akár 2000-től is menni, de 4000 fölött sem történik csoda. Szerintem kellemesen rugalmas, barátságos motor.
A Swiftekben van egy nyers pörgősség, ha jól hallottam ismerősöktől, na ehhez képest szerintem a Jazz 1.4-e is inkább a kiegyensúlyozottságra van hangolva. Azért egyszer toltam már neki 70-ről 165-ig Akarattyától Fűzfő felé dombnak fel, előzve kollégát az 1.4 Bravojában a 710-esen. Szürreális már a 160 egy 2x1-es úton ezzel a motorral, de még gyorsult volna a tetőn simán.
Epikus keret miatt: jellemzően rövid utakra nem fog keveset fogyasztani.Mod: a hatékonyság, károsanyag kibocsátás, fogyasztás témakörben érdekes a régi hozzászólásomban a két autó kipufogójába lőtt fotót megnézni. Ja mert az 1.4 valójában a Jazzben is csak 1339 ccm, és ugyanez van a Cityben (~Jazz sedan)
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz >>>W!nman* #33435 üzenetére
Ilyenkor mindig eszembejut, hogy a motorolaj cserénél át kellene mosni olcsó de jó minőségű híg olajjal a motort, és aztán beletenni a véglegest, hiszen rengeteg marad benn a régiből, akár 1 órát, akár 1 hetet hagyják kicsepegni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz >>>W!nman* #33437 üzenetére
Erre meg azt szoktam kérdezni, hogy a mai motorokban a súrlódó, érintkező felületű alkatrészeknek hány százaléka acél/vas? És mi a helyzet az olajban lebegtetett korommal, egyéb csapadékanyaggal, szennyeződéssel? Azt sem szedné össze a mágnes. Marad a teljes átöblítés.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #33439 üzenetére
karter (de egyébként olajteknő)
normál esetben sehol nem kellene összegyűlnie az olajsárnak, mert normál esetben úgy kéne hogy legyen, hogy amit nem fog meg a szűrő, azt folyamatosan lebegteti maga az olaj. persze a valóság nem normál eset.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Hobby elektronika
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Fotók, videók mobillal
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen