-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
RR-13
őstag
Erste Bank:
Tájékoztatjuk, hogy a magyarországi Erste Bank Csoport elektronikus rendszerein 2020. május 24. vasárnap 11:30 - 2020. május 24. vasárnap 23:00 óra közötti időszakban tervezett és ütemezett karbantartási munkálatokat végzünk, mely digitális szolgáltatásaink működését befolyásolhatja.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz wmarci #14297 üzenetére
Szia. CIB BM ECO számla az irány?
-
RR-13
őstag
válasz chatran #14322 üzenetére
Azért hulladéknak nem nevezném az appot!
Inkább a hátterük, ahol sok a probléma, ugyanis az app a háttér rendszerekből veszi az adatokat és, ha az nem működik, akkor az app sem tudja teljesíteni, amit elvárunk.Olvastam a korábbi hsz.-ed, amikor megszüntetted a számládat a CIB-nél, akkor a pénztári kifizetés elszámolásnál az átutalást is fel kellett volna ajánlani, ami min. a harmadába került volna.
Jutalék visszatérítésénél pedig szerintem nem vonhatnak további jutalékot le.
A készpénzfelvétel nem egyenlő a pénztári kifizetéssel, mert azt a pénzt nem te akarod kivenni, hanem nekik kell odaadni.
A pénztári kifizetésnek így díjmentesnek kellett volna lennie.Akár még most is kérheted egy panaszban, hogy utalják át a jutalékot az Erste számládra, arra hivatkozva, hogy az utalást nem ajánlotta fel az ügyintéző, és szerinted ez így nem volt korrekt.
Pl. a CIB ECO -nál számlamegszüntetésnél a számlán fennmaradt maximum 1.200 Ft összeget díjmentesen fizetik ki a pénztárban, vagy utalják át számlára.
Ez az ONLINE számlánál nincs szabályozva. Viszont ez is számlán megmaradt pénzről beszél, és nem kifizetendő jutalékról. -
RR-13
őstag
válasz chatran #14328 üzenetére
Nincs mit. Érdekelt mi baj volt a CIB-el, és sajnos értem a róluk kialakult képet.
Ugyanakkor nem szabad általánosítani, nem minden ügyintéző sarkítja ki a panaszokat..., és nem mind lát csak az orráig. A panaszok elutasítása első körben szinte általános, aztán második körben már nagyobb esély van arra, hogy mérlegeljenek, és jobban odafigyeljenek egy panaszra.
Pl. az Ersténél volt, hogy 3x adtam le egy panaszt, mire "feladták" és jóváírták még azt is, amit tényleg nem kellett volna
Hivatkozható arra is a panaszodban, hogy mivel nem tájékoztattak, hogy az elszámolás alapján történő, jutalék visszafizetés miatti pénztári kifizetésre is vonnak jutalékot, ezért az eljárásuk megtévesztő volt.
Ugyanis, ha tájékoztattak volna, illetve felajánlották volna az átutalást is, akkor később nem adsz be panaszt, mert ez nem is életszerű, hiszen tudatosan választhattad volna a pénztári kifizetést, akár jutalék levonással együtt is, így később nyilván nem panaszolod azt, amiről egyébként is tudomásod volt.
Mivel nem volt választásod, hanem kvázi rákényszerítettek egyfajta módra, ezért az eljárásuk megtévesztő.
A bank nem hivatkozhat arra sem, hogy utólag a korábbi személyes beszélgetés rekonstruálására nincs mód, mivel a jóhiszeműség elve alapján vélelmezniük kell azt, hogy amit a panaszodban leírsz az a valóságnak megfelelt.
Vagyis az ügyintéző tájékoztatása elmaradt az átutalás lehetőségére, és a pénztári kifizetés alapján levont jutalék terhelésre vonatkozólag.Nagyon fontos, hogy a számla lezárásakor történő jutalék - pénztáron keresztüli - visszafizetésére nincs a hirdetményben semmi, ezért a bank a kifüggesztett hirdetményi megfelelés teljesítésére - mint tájékoztatásra - nem hivatkozhat.
Lényegében a visszajáró jutalék teljes kifizetése, a megtévesztő eljárásuk miatt nem történhetett meg, mivel egy olyan kifizetést választott a bank, ami a visszajáró jutalék csökkentéséhez vezetett, így nem érvényesülhetett a visszajáró jutalék tényleges visszatérítése, ami viszont egy jogsértő magatartás.
Amennyiben nem "hiszik" el, amit a panaszodban leírsz az sérti a Ptk. 1:3. § [A jóhiszeműség és tisztesség elve] szakaszát.
A panaszod újabb elutasítása esetén meg lehet említeni az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ eljárását is, a levél végén.
Fenti egy iránymutatás, amit nyugodtan felhasználhatsz a panaszodhoz.
Sok sikert a panasz megíráshoz!Még annyit, hogy a K&H Banknál megszüntetett hk. számlánál az éves díjból visszajáró összegre a pénztári kifizetést ajánlották fel, de mivel mondták, hogy díja van, ezért mondtam, hogy biztos nem ott veszem fel, ha díjat számolnak.
Közöltem, hogy akkor utalják át, amire az volt a válasz, hogy nincs lehetőségük, majd panaszt megírva mégis átutalták a pénzt a másik számlánkra.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2020.06.02-04.
Ezúton hívjuk fel tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a bank informatikai rendszerének fejlesztése miatt
2020.06.02. (kedd) 20:30-21:30 óra között
- a lízing szolgáltatások nem lesznek elérhetők a CIB Bank Mobilalkalmazásban és a CIB Internet Bankon.
2020.06.03. (szerda) 21:30-22:30 óra között
- a biztosításkötési szolgáltatás nem lesz elérhető a CIB Bank Mobilalkalmazásban.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Az Erste Bank 2020. május 18. napjával ismét elérhetővé tette az Új Erste MAX, és Wizz Air Hitelkártya termékeket, melyeknél jelentős változások és drasztikus díjak kerültek bevezetésre, melyek a teljesség igénye nélkül a következők:
az alábbi díjak a 2020. május 18. napjától igényelt Hitelkártyákra vonatkoznak:
- Hitelkártya kibocsátási/éves díja: 6.490 Ft
- Készpénzfelvétel díja (duplája a korábbi szerződésekhez képest) ATM-nél, bankfiókban POS terminálnál, postán POS terminálnál: 886 Ft+6.84%
- Késedelmi díj: 5.137 Ft
- Hitelkeret túllépési díj: 5.137 Ft
- Zárlati díj Főkártyára: 590 Ft
- Új tétel a Zárlati Díj Társkártyára: 290 Ft
- minimum igényelhető hitelkeret összeg: 150.000 FtA részletes Hirdetmény innen tölthető le, vagy itt megtalálható a Lakossági Hitelek 5. sz. melléklet - Credit Card - Alpontja alatt: Hitelkártya néven.
Aki most gondolkozik Erste hitelkártya igénylésen, annak talán hasznosak fenti díjak ismerete.
Pl. aki 150.000 Ft-ot venne ki a hitelkeretéből, ATM-ből, annak 11.146 Ft-ba kerülne + a kamata... -
RR-13
őstag
válasz Mr Dini #14342 üzenetére
Azért említést érdemel a CIB BM ECO díjcsomag is, ahol 2 évig díjmentes a számla, és a bankkártya is (nem dombornyomott) 2 évig díjmentesen tudnál utalni "bárhova", és készpénzt is felvenni, vagy azzal egyenlő tranzakciót bonyolítani bizonyos összeghatárig. Jövedelmet nem kérnek, csak valamilyen bejövő utalást 107.065 Ft összegben, ami több részletből is állhat.
Amennyiben érdekes lehet ez is Számodra, akkor érdemes megnézni a részleteket.
Bemásolok pár részletet, ami lényeges. Nagyon részletekbe nem megyek bele, majd eldöntöd, hogy szimpatikus-eFeltételek:
AZ INGYENESSÉG FELTÉTELEI:
A minimálbér (jelenleg 107 065 Ft) havonta beérkezik a számlára (jövedelem, vagy más)
Az igénylő nem rendelkezik CIB számlávalAZ INGYENESSÉGHEZ TARTOZÓ BANKSZÁMLA HASZNÁLAT:
Készpénzfelvétel ingyenessége:
vagy 2 részletben összesen maximum 150 ezer Ft készpénz felvétele bármilyen belföldi bankautomatából
vagy egy alkalommal készpénzfelvétel összeghatár nélkül CIB automatából (jellemzően 400 ezer Ft maximális felvétel biztosított)
Tranzakciókról a biztonsági értesítés SMS helyett mobil applikáción keresztül érkezik
Bankfiókból nincs tranzakció indítás (és pénztári készpénzfelvétel) -
RR-13
őstag
válasz z123456z #14348 üzenetére
Szia.
Egyelőre csak ennyit találtam, ha ez is segítség:
A hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény:
Hpt. 279. §
(13) * A fogyasztónak nyújtott hitelről szóló törvény hatálya alá nem tartozó pénzügyi és kiegészítő pénzügyi szolgáltatásra irányuló szerződések esetén kamatot, díjat vagy egyéb szerződési feltételt csak akkor lehet egyoldalúan, az ügyfél számára kedvezőtlenül módosítani, ha a szerződés ezt a pénzügyi intézmény számára - külön pontban - egyértelműen meghatározott feltételek, illetve körülmények esetére lehetővé teszi. A szerződés kamatot, díjat érintő - az ügyfél számára kedvezőtlen - módosítását a módosítás hatálybalépését tizenöt nappal megelőzően, közzé kell tenni, elektronikus kereskedelmi szolgáltatás nyújtása esetén az ügyfelek számára folyamatosan és könnyen hozzáférhető módon, elektronikus úton is elérhetővé kell tenni.(14) Szerződés egyoldalúan nem módosítható új díj vagy költség bevezetésével. Az egyes kamat, díj vagy költségelemek szerződésben meghatározott számítási módja egyoldalúan, az ügyfél számára kedvezőtlenül nem módosítható.
(15) Az ügyfél hirdetményben történő tájékoztatása során biztosítani kell, hogy megállapítható legyen, melyik kamat-, díj- vagy költségelem milyen mértékben változik. Az ügyfél számára elérhetővé kell tenni a módosítás okait.
(16) A pénzügyi intézmény az ügyfél számára nem kedvezőtlenül egyoldalúan módosíthatja az ügyféllel kötött szerződés feltételeit.
-
RR-13
őstag
válasz z123456z #14350 üzenetére
Nem tudom melyik bankról van szó, és azt sem, hogy figyelemmel kíséred-e a hirdetmények változásait, mert ha ott közzé teszik a díj emelést megelőző 15 nappal korábban, akkor nem nagyon van mit tenni.
Ahogy leírtad, az alapján elvileg "jogsértő a díjemelés, ha nincs róla előtte, sehol sem értesítés. -
RR-13
őstag
válasz Speedy7 #14357 üzenetére
Mi ezt utoljára a K&H Banknál tudtuk megnézni, mert ott a zárolt adatoknál kiírta az MCC kódot. (azóta már a könyvelteknél is)
Viszont egyszer úgy jártunk, hogy vettünk valamit 75 ezerért az OBI-nál majd aztán megkérdeztük, hogy milyen MCC kóddal rögzítették a vásárlást, és 5311-et mondott a telefonos ügyintéző az Ersténél.
Nem akartam hinni a fülemnek, ezért 2 nap múlva visszamentem az OBI-ba, hogy vegyek valami pár száz forintos dolgot a K&H kártyával, majd még ott a telefonon meg tudjam nézni, hogy mi az MCC kód, és tényleg 5311-et írt a KH rendszere.Majd számlazáráskor az Erste az 5311 MCC kód "ellenére" valami más infó adat alapján mégis jóváírta magától az összesen 4%-os visszatérítést a 75 ezres vásárlásunkra.
A barkácsáruházak MCC kódjai pedig: 5200, 5085, 5261, 0780Most 1 hete azt vettem észre, hogy az Erste a PayPal-os elektronikai eladónál történt vásárlás után is jóváírta a 4%-ot, amit egyébként 2 éve még nem tett.
Szóval fentiek alapján nehéz előre megmondani, hogy melyik áruház MCC kódja alapján ad visszatérítést az Erste, de nagyobb az esély arra, hogy ami eleve 5311 arra tényleg nem, bár a fenti kivétel miatt van rá esély!
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Mauzes #14363 üzenetére
A Media Markt valóban 4%-os visszatérítési kategóriába esik az Ersténél, és az Edigital, Emag stb.
Azért még nincs minden veszve, mert fenti hsz-em alapján még Neked is lehet szerencséd, ha az Erste nem csak MMC kódból "dolgozik" egy vásárlásnál, ahogy ezek szerint az OBI vásárlásnál is tette.
Persze esetedben kevés esély van rá, de azért van.
Mikor történt a vásáslás? -
RR-13
őstag
válasz axioma #14367 üzenetére
Sajnos a 2017. évből nem tudtam kikeresni, hogy mennyi Erste forintot írtak jóvá az OBI vásárlás után, mert a kivonaton akkor még nem tüntették fel, és a NetBankban sem volt lekérdezhető ez az infó, és sajnos most utólag sem, csak 2017. szeptembertől, de a kikérése folyamatban van.
Viszont a PayPal pontfelírást megtudom mutatni. 2.786 Ft után 81 pontot írtak jóvá
Csak azért ennyit a 111 pont helyett, mert a 2.786 Ft-ból csak a 2.051 Ft után járt csak a pont, mert ezzel a vásárlással a 200 ezer Ft havi költést túl is léptük.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz sifarr #14383 üzenetére
Köszi a linket. Az Fhtv. "nem" "A" bank törvény, ezért nem is kerestem ebben.
A Hpt. a Hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló törvény, amiben alapvetően gondoltam, hogy benne kellene lennie.Megtaláltam az MNB oldalán még korábban ezt a 60 napot, amit én is tudok évek óta, de csak az ÁSZF-ekbe olvastam.
A linkelt MNB oldalon a fejlécben ez van:"A pénzügyi intézmények egyoldalú szerződésmódosítási lehetőségével kapcsolatos jogszabályi változásokról"
Mivel itt pénzügyi intézményeket írt, ebből következtettem, hogy esetleg MNB Rendeletben is lehet a 60 nap.Az Fhtv. a következőket írja le:
17/B. § * (1) A fogyasztó számára hátrányosan kizárólag a hitelszerződésben megállapított hitelkamat, kamatfelár, költség és díj módosítható egyoldalúan, feltéve hogy e törvény ezt lehetővé teszi, és a felek ezt a szerződésben kifejezetten kikötötték. Egyéb feltétel, ideértve az egyoldalú módosításra vonatkozó kikötést is, egyoldalúan, a fogyasztó számára hátrányosan nem módosítható.
(2) Az új kamatperiódusban alkalmazott kamat vagy kamatfelár mértékét a kamatperiódus lejártát megelőző 120. napi kamatváltoztatási, illetve kamatfelár-változtatási mutató figyelembevételével kell megállapítani.
(3) Az (1) bekezdés szerinti egyoldalú módosítás jogát a hitelező a szerződésben - az e törvényben meghatározott követelményeknek megfelelően - rögzített feltételek szerint jogosult gyakorolni. Semmis az a szerződéses kikötés, amely a szerződés egyoldalú módosítására vonatkozóan e törvényben meghatározott követelményeknek nem felel meg.
(4) Ha a hitelszerződés egyoldalú módosításának alapjául szolgáló feltételek a hitelkamat, a kamatfelár, a költség vagy a díj csökkentését teszik lehetővé, a hitelezőnek ezt a szerződéses kötelezettsége részeként a fogyasztó javára érvényesíteni kell.
(5) Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a szerződés (1) bekezdés szerinti egyoldalú módosításáról annak hatálybalépését megelőzően legalább 60 nappal kell értesíteni a fogyasztót, a 18. § (5) bekezdése szerinti módon.
(6) A hitelkártyához vagy fizetési számlához kapcsolódó hitelszerződés feltételeinek egyoldalú módosítása esetén a fogyasztó a szerződést 30 napos határidővel költség- és díjmentesen akkor is felmondhatja, ha a szerződést határozott időre kötötték. A felmondás akkor érvényes, ha a fogyasztó a felvett hitelösszeget és annak a visszafizetés időpontjáig felszámítható szerződés szerinti hitelkamatait a felmondási határidő leteltéig a hitelezőnek visszafizeti.
Azért is idéztem be részletesen a törvény erre vonatkozó részeit, mert ez hasznos lehet sok Tagnak is akár.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
(#14386) pictigjis:
Igen jól gondolhatod, mert én is ilyesmire gyanakodom az Ersténél, hogy más algoritmus alapján "is" szűrik végre az MCC kódnak megfelelést, ha "hibásan" van rögzítve valamelyik kereskedőnél az MCC kód, és egyébként egyértelmű, hogy pl. az OBI az barkácsáruház .
A PayPal-nál is már ez van, hogy valóban az ELECTRO kifejezés miatt kaphattuk meg végre a 4%-ot. -
RR-13
őstag
válasz enginev3.0 #14390 üzenetére
Egy kicsit nem a megfelelő Topikban tetted fel a kérdésed
Kérlek próbáld meg itt is: Lakáshitel, Lakásvásárlás.
Igaz axioma már válaszolt, de ha ez nem elegendő, akkor kérlek Titeket, hogy ott folytassátok[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Fecogame #14397 üzenetére
Nem lesz addig zárolva, holnapra lekönyvelik!
És a lekönyvelt napon nem fogod még könyveltnek látni, csak a lekönyvelést követő nap hajnal 3-4 óra után.
Néha volt kivétel pl., ha Emagtól jött visszatérítés, akkor azt napközben is lekönyvelték néha.A Refund az vásárlás visszatérítés szokott lenni, és nem az AFR rendszeren jön.
Ráadásul a Refund az külföldi eladótól szokott jönni ilyen néven.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Ron Swanson #14399 üzenetére
Szia. Akkor az Általad felsoroltak közül a Erste Privilégium 2.0 ajánlom, javaslom, mert nekünk pl. az Ersténél 3 évig volt Folyószámlánk, és az internetbankkal, és a mobilappal sem volt gondunk.
És az Erste támogatja az Apple Pay-t.
-
RR-13
őstag
válasz bopeti98 #14403 üzenetére
A CIB-nél is elvileg "vásárlás stornó" -ként (purchase cancellation) kellene működnie annak, amit leírtál.
Ennél az esetnél ugyanis a tranzakciót vissza lehet vonni, hiába kapsz róla vásárlási értesítő sms-t stb.A nagyobb méretű fiók kiválasztásánál valóban törli a tranzakciót, és nem indul el a könyvelése annak az összegnek, amit elsőnek "levont" a keretedből, ezért nem is kell rá várni, hogy jóváírják.
A rendszer szerint a törlés hamarabb ment végbe, mint az új terhelés (fizetés), ezért problémát nem okozhat.
Ez ugyan olyan, mintha a boltban fizetsz egy POS terminálnál, aztán valamiért törölni kell a vásárlást, és akkor az eladó egy "biankó" kártyával a POS fizetési tranzakciót törli (sokan nem tudják, hogy van ilyen, még az eladók sem, vagy nem tudják használni).
Ebben az esetben is 1-2 percen belül visszakerül az összeg a számlára, és nyoma sincs a korábbi terhelésnek a kivonaton, és az alkalmazás számla történetében sem (max pár percig) aztán eltűnik. -
RR-13
őstag
válasz szabonagyur #14447 üzenetére
Ez érdekes... Az appban való aláírás az az internetes vásárlások, fizetés jóváhagyásánál is működött, nem csak az átutalásnál?
Az Ersténél az SMS-t váltották fel az appban történő vásárlás jóváhagyással, aláírással (már ahol van alkalmazás aktiválva a számlához, kártyához)
-
RR-13
őstag
CIB mobilalkalmazásból, új verziót egyelőre nem adnak ki.
A számlakivonatokat elvileg most töltik fel visszamenőleg 6 hónapra, hogy az alkalmazásból is elérhetőek legyenek. -
RR-13
őstag
Budapest Bank rendszerfrissítések:
Rendszerfrissítés miatt 2020. június 13. estétől több szolgáltatásunkban is kiesések várhatók.
Június 13. 22:45 és június 14. 04:30 között nem lesz elérhető a Budapest Üzleti Terminál és Budapest Bank Business ID.Június 13. 22:55 és várhatóan június 14. 01:10 között szünetel a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App, illetve a tranzakciós SMS-ek, valamint az internetes vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kód kiküldése.
A karbantartás teljes ideje alatt (2020. június 13. este 22:00 és 2020. június 14. hajnali 05:00 között) egyes szolgáltatásokban további rövid, néhány percen át tartó kiesések fordulhatnak elő.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Más CIB Bankos esetleg az utolsó kettő napban észlelte azt, hogy a Push értesítések nem jönnek meg?
-
RR-13
őstag
válasz sifarr #14463 üzenetére
Köszi a visszajelzést, sajnos úgy látom hiba van, és semmi nem halad megint a CIB-nél
Nekem azt a tájékoztatást adták, hogy jelenleg nincs tesztelés alatt új app. verzió..., ami elég érdekes, mert lenne mit fejleszteni.
Vártam én is (ígéretükhöz képest), hogy betöltsék végre a kivonatokat, de ahogy látom az is olyan lassan halad, és semmi nem történt.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz sifarr #14466 üzenetére
Nem értem mi volt túlzás abban, hogy "hiba van"
Nem azt írtam, hogy az egész alkalmazás rossz!
És hiba volt az, hogy a Push üzeneteket nem kaptam meg csak az utalást követően 25 (!) óra múlva!Az, hogy neked mi tűnik hiteles infónak meg mi nem az a te dolgod!
Az infó hiteles forrásból van, és a mellékelt "ábra" alá is támasztja, hogy 2020. június 12-ével nem adtak ki új verziót a hirdetmény szerinti bővített szolgáltatások elérésére.És jelenleg újabb app verzió tesztelése nincs.
Nem tudom honnan gondolod, hogy hiteles kivonat lesz "mostanában" és egyébként is
-
RR-13
őstag
válasz sifarr #14468 üzenetére
Nem írtam azt, hogy szerintem nem kellene egy új app verzió kiadás a bővített szolgáltatásokhoz, ami június 12-én jelent volna meg az appban!
Valamint, amit infót kiadnak egyikre sem lehet mérget venni, de miért feltételezzem azt, hogy félrevezetnek egy jelenlegi infóval? A jóhiszeműség elve alapján én "elhiszem" azt amit mondanak, annak ellenére is, hogy nekem is vannak kételyeim, de (!) én általában több helyről informálódok, hogy "hiteles" infót adjak itt tovább, aminek van alapja.
Nem nagyon tudják "bevezetni" a hiteles kivonatot, mert ezt a törvény a bankok részére egyelőre nem tette lehetővé, ugyanis a bankok más törvények alapján működnek, mint egyéb "szolgáltatók", ahogy te írtad.
A bankok csakis a papír alapú számlakivonatot tudják kiadni hitelesként. Jogszabály módosításra lenne szükség hogy, amit te írtál, azt a CIB be tudja vezetni.
"az elektronikus úton, elektronikus formában továbbított bankszámlakivonat tájékoztató jellegű, az elektronikus formátumban rendelkezésre bocsátott e- kivonat a számviteli jogszabályok értelmében nem minősül hiteles számviteli bizonylatnak, az e-kivonatot a Bank emiatt „Másolat” megjelöléssel látja el."
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Rendben, akkor pontosítok, mert szerintem itt félre ment a dolog valahol:
Az egyéb hazai bankok, a letölthető pdf kivonat hiteles változatát nem tudják elkészíteni, hogy az hiteles e-kivonat legyen.
A bankok többségénél az xml formátumú adat lehet csak, és nem a köznapi értelemben vett, és a bankok által generált A4-es pdf kivonat.A papír alapú kivonattal azonos kinézetű elektronikus kivonat (pdf), hiteles formában nem létezik tudtommal, esetleg csak annál a banknál, ami a másik Topikra tartozik.
Amennyiben létezik bármelyik egyéb hazai banknál a hiteles pdf e-kivonat, akkor kérem, hogy valaki mutasson nekem egyet, mert ez engem is nagyon érdekel. Köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz sifarr #14482 üzenetére
Arra kértelek, hogy tedd OFF-ba, ha legközelebb több esetben is "hivatkozol" arra a bankra, és/vagy linkeled az oldalát!
Ez egy kérés volt, amit szerintem elég érthetően leírtam.A linkelés tiltása nincs leírva az összefoglalóban, viszont azt írtam: "nem megengedett" vagyis megengedve sincs, ON-ban. Ezért írtam, hogy tedd majd OFF-ba legközelebb.
Nem lett törölve a hsz-ed, még csak OFF-ba sem raktam, csak kértelek.
Ne legyen már több belegondolva abba, ami nincs is. Köszönöm.Az újabb kettő linkedből az Unicredit-nél meg elektronikus kivonatra mutat csak rá, de nem látom benne a hiteles e-kivonat leírást.
Az MKB banknál valóban hitelesített pdf e-kivonatot adnak ki, de nem a pdf-ben van a hitelesítés, amiről én írtam, hanem a mellékelt xml fájlban."Az elektronikus kivonat formailag és tartalmilag megegyezik a papíralapú bizonylattal, képi megjelenítése is azzal azonos. Az elektronikus kivonatok egy PDF dokumentumból és a hozzá csatolt xml állományból állnak,..."
Ezért kértem, hogy ha valaki tud mutatni olyan pdf kivonatot, ami önmagában hiteles, vagy olyan bankot, ahol 1db pdf fájl hiteles e-kivonatként állítanak elő, akkor azt megköszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz sifarr #14485 üzenetére
Mivel nem régen beszéltünk itt a Topikban arról, hogy hiteles e-kivonat még nincs a bankoknál, ezért én most is erre az infóra emlékeztem.
Amennyiben a korábbi hsz-edben úgy fogalmazol, a CIB hiteles e-kivonat bevezetésével kapcsolatban, hogy már lehetősége van a banknak erre is, és egyéb banknál elérhető már, akkor én is máshogyan fogalmazok, illetve utána is járok, mert engem is érdekel, hogy ha van, akkor az milyen.A mai napig nem láttam, nem hallottam hiteles e-kivonatot egyik banknál sem, és gondolom nem sokan láttak...
Ezt a témát kiveséztük, és akkor ezek szerint, nemrégen több banknál is bevezették a valamilyen formában hiteles e kivonatot.
Az MKB oldalán ki is van írva ez:
"Új szolgáltatásként hitelesített elektronikus aláírással ellátott elektronikus kivonatot bocsátunk..."Ez az xml csatolmány nem világos nekem, hogy ki, hogyan alkalmazza az e-kivonathoz..., de majd egyszer kiderül.
Amit én eltudtam képzelni, hogy a pdf, e-kivonaton, pl. a jobb felső sarkában van egy infó arról, hogy a kivonat hiteles, mint ahogy az AVDH elektronikus kormányzati aláírással ellátott pdf dokumentumon is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Politika
- Házimozi belépő szinten
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- APPLE Airpods 2 , Airpods 3 , Airpods pro 2 Iphone 13 14 Bontatlan Új DEÁK TÉRNÉL AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2021-2022 9th 10th gen. + Air Pro Mini 6 IPADEK Azonnal DEÁK Térnél Átvehető. 1év
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 9 S8 s9 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év apple Garancia.
- BONTATLAN Új Magyar Magic Keyboard és Smart Keyboard iPad Pro 12.9 Azonnal Átvehető DEÁK Térnél
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen