-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
RR-13
őstag
Engem nem zavart, hogy megemlítetted őket, még csak OFF-ba sem került az a hsz-ed!
Azt is láthattad, hogy nem is arra a hsz-edre írtam azt amit, és le is szedtem a reakcióm, mert "nem tiltott" a felsorolás, ugyanakkor "nyomós" okom volt kiírni azt.Amennyiben nem láttad, hogy melyik hsz-re válaszoltam, akkor leírom, hogy erre a szövegre:
"...hátha valaki ír még egyéb értelmes fórumokat a fent felsoroltakon kívül."Azért is próbáltam azt a szálat leállítani, hogy ne legyen temérdek OFF hsz. az egyéb fórumok felsorolása, és kibeszélése miatt.
Nem értem amúgy miért "válaszoltál" a magamtól törölt hsz-emre, nem írtam benne, hogy a felsorolás miatt bárki itt hagyná a Topikot.[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz sifarr #16050 üzenetére
A cáfolatod teljes mértékben félrement, nem is értem az egészet.
A hangsúly ezen van:
"A számlaszám bizonyos részei mindenképp változik, ha másik településen nyitjuk meg a számlát pl. annál a banknál, ahol korábban már volt számlánk."Az általad aláhúzva idézett szövegben van egy kb. is:
"Teljesen ugyanaz a számlaszám kb. akkor tud maradni, ha ugyanazon településen, és ugyanazon fiókban is nyitjuk újra a számlát."
Ennek az ellenkezőjét nem írtam!És azért írtam, hogy kb., mert ez nem mindegyik bankra igaz, vagyis ettől eltérő is lehet.
Emlékezetem szerint van olyan bank, ahol még egy városon belül a fiókoknak is külön azonosítója van, ami a számlaszám része.
A CIB Banknál van egy ügyfél/számla azonosító, aminek a fiók azonosító is része.Minden településen lévő fióknak másik azonosítója van, ami vagy a számlaszámba kerül, vagy külön az ügyfél azonosítóba!
Mivel Buda, és a Pest nem más "település" (város), ezért ott mindkét helyen ugyanazt a számlaszámot is megkaphatta a családtagod, ezért ez semmit nem bizonyít egyelőre a cáfolatodból.A CIB Banknál ugyanazt a számlaszámot kaptam vissza, mert ugyanott nyitottam 10 évvel később is, mint korábban, nem is írtam, hogy ez nem lehetséges.
Amennyiben nem abban a városban (településen) nyitom, akkor más számlaszámot is kaphattam volna.Senki nem írta, hogy a mai világban nem lehet elintézni bankhálózaton belül, bárhol, bármit, számlaszámtól független.
Már rég volt számítógép, 2013-ban is, amikor én ugyanabban a városban egy másik fiókban nyitottam számlát "a banknál" , és nem azt a számlaszámot kaptam vissza, mint a 2010-ben megszüntetett számlaszámom, azért sem mert azt közben kiadták másnak, de ott a rendszer az új számlát nyitók részére - függetlenül attól, hogy volt-e már számlája ott - generál le egy új számlaszámot.
Le is írtam azt a bankot a vonatkozó hsz-eben, amire reagáltál, tehát én a gyakorlatról beszéltem, saját tapasztalatból!Te olyan dolgokat vetettél fel, amire én ki sem tértem, ezért sem értem, hogy miért akarsz cáfolni ilyenekkel...
Nekem úgysem hiszel el semmit ezért egy kis Forrás anyag 2017-ből, amikor volt számítógép szintén:
"Az első 3 számjegy: a számlavezető bankod hivatalos azonosító száma, amelyet a Magyar Nemzeti Bank határoz meg. Ez alapján tehát a bankot lehet beazonosítani. Az OTP számlaszám például 117-tel kezdődik, a K&H 104, az Erste pedig 106-os azonosítóval kezdődik.
A következő 4 számjegy: ez az úgynevezett fiókazonosító.
Ez jelöli a számlavezető bank központi fiókját vagy azt a fiókot, ahol a számlát létrehozták.A nyolcadik számjegy: az ellenőrző szám. Ha utalásnál elrontottuk volna a bankszámla számát, az ebből a számból és egy ellenőrző algoritmusból kiderül.
A következő 9-től 16-ig, vagy 24-ig tartó számjegyek: ezek szolgálnak az ügyfélazonosításra, a bankszámla tulajdonosához tartoznak. Ennek generálása bankonként változó eljárással történik."
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Ezzel a megfogalmazással egyet is értek, és valóban így van, kivétel az OTP
Szerkesztettem még fentebb egy részt, kiegészítettem miközben írtál ezzel:"és nem azt a számlaszámot kaptam vissza, mint a 2010-ben megszüntetett számlaszámom, azért sem mert azt közben kiadták másnak, de ott a rendszer az új számlát nyitók részére - függetlenül attól, hogy volt-e már számlája ott - generál le egy új számlaszámot."
A következő szövegrészed teljesen valós, de ezt én is írtam, mivel a CIB-nél én is visszakaptam a régi számot.
"de valóban nem egy bank csinálja azt, hogy ha évek múlva újra számlát nyitsz náluk, akkor visszaadják a régi számlaszámodat, mert még "emlékeznek rá"
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
A korábbi szövegrészemet ki kell egészítenem:
"A számlaszám bizonyos részei "elvileg" mindenképp változik, ha másik településen nyitjuk meg a számlát pl. annál a banknál, ahol korábban már volt számlánk. Kivéve, ha a korábbi fiók által megnyitott számlaszámot vissza tudja adni az új fiók is, ha nem, akkor mindenképp eltérő számlaszámod lesz a fiókazonosító miatt."
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2020.09.18-19.
Ezúton hívjuk fel tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a bank informatikai rendszerének fejlesztése miatt
2020.09.18. (péntek) 18:00 óra és 2020.09.19. (szombat) 06:00 óra között
- a lízing szolgáltatások nem lesznek elérhetők a CIB Bank Mobilalkalmazásban és a CIB Internet Bankon.
Szíves megértésüket köszönjük!
-
RR-13
őstag
Akit esetleg érdekel a CIB ATM országos lista, amiben az azonnali befizetésű ATM-ek is benne vannak, és itt lehet követni majd, hogy hol lesz még azonnali befizetésű ATM.
-
RR-13
őstag
Alapvetően a sárga csekkes befizetésre értettem, amit írtam, és főleg a hitelkártyás adósság befizetésére.
A folyószámlára történő csekkes befizetésnél nem tudom melyik bank ad ki sárga csekket azért, hogy a folyószámlára be lehessen sárga csekkel akár "díjmentesen" fizetni.
Rózsaszín csekkbefizetésnél a postán kell fizetni rögtön a megbízási díjat, és banktól függhet, hogy terhel-e a könyvelésnél jutalékot.
Jelenleg most csak az OTP-t tudom mondani, aki pl. a rózsaszín csekkbefizetés után 109 Ft jutalékot számít fel pl. az OKÉ csomagoknál.
-
RR-13
őstag
Erste Bank Rendszerkarbantartása:
"Tájékoztatjuk, hogy a magyarországi Erste Bank Csoport elektronikus rendszerein 2020. 09. 25. 18:00 óra és 2020. 09. 26 08:00 óra közötti időszakban tervezett és ütemezett karbantartási munkálatokat végzünk, mely digitális szolgáltatásaink működését befolyásolja.
Köszönjük a türelmet!"[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
-
RR-13
őstag
válasz Nestor16 #16112 üzenetére
Igen az akciót ismerem, de azt gondoltam sms-ben egyedi ajánlatot kaptál erre.
Amennyiben BM ECO számlát nyit online, akkor elvileg ajánlás nélkül is megkapja a 10 ezret, de valóban ajánlással a +10 ezret nem hiszem, mert az ajánló program a BM ECO-s számlákra nem vonatkozik. -
RR-13
őstag
CIB Bank Változás az online bankkártyás vásárlásoknál!
"Az interneten történő bankkártyás vásárlások jóváhagyása 2020. október 31-től megváltozik és a Megerősítő kód használata helyett új folyamat lép érvénybe.
Az új folyamat az Európai Unió erős ügyfélhitelesítést előíró (PSD2)1 irányelve alapján történik majd, így a korábbiaknál biztonságosabb lesz. Ennek köszönhetően kizárólag a kártyabirtokos tudja jóváhagyni a tranzakciókat még abban az esetben is, ha egyszerre veszítené el a mobiltelefonját és a bankkártyáját.A bank kártyabirtokos ügyfeleinek ezen új jóváhagyási folyamathoz a CIB Bank Mobilalkalmazást, vagy az alkalmazás egy szűkített, ún. Kártyaautentikációs funkcióját biztosítja.
Az alábbi lépéseket kell majd tennie a CIB Bank Mobilalkalmazás segítségével:
- Push-üzenete érkezik készülékére a CIB Bank Mobilalkalmazástól.
- Kattintson rá a push-üzenetre a tranzakció jóváhagyásának elindításához, ekkor meg fog nyílni a CIB Bank Mobilalkalmazás.
- Jelentkezzen be az alkalmazásba, biometrikus azonosítással (ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel), vagy a mobilalkalmazása PIN-kódjával.
- Ellenőrizze a vásárlás részleteit (összeg, dátum, a kereskedő neve stb.)
- Hagyja jóvá a tranzakciót biometrikus azonosítással (ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel), vagy a mobilalkalmazása PIN-kódjával.
-A tranzakció sikerességét egy zöld körben megjelenő pipa ikon jelzi." -
RR-13
őstag
CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2020.09.28.
"Ezúton hívjuk fel tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a bank informatikai rendszerének fejlesztése miatt
2020.09.28. (hétfő) 00:00 és 02:30 óra között
- a CIB Bank mobilalkalmazás, a CIB Bank Online, a CIB Internet Bank, az eBroker, a Business Terminál, a CIB Business Online, az eCommerce (internetes kártyaelfogadás) szolgáltatás nem lesznek elérhetők,
- a CIB24 telefonos ügyfélszolgálat korlátozott funkcionalitással lesz elérhető, továbbá2020.09.28. (hétfő) 00:00 és 01:30 óra között
- CIB Bank által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai nem lesznek elérhetőek, továbbá
2020.09.28. (hétfő) 22:00 és 22:30 óra között
- a lízing funkciók a CIB Bank Mobilalkalmazásban és a CIB Internet Bankon nem lesznek elérhetők.
Szíves megértésüket köszönjük!" -
RR-13
őstag
CIB Bank Rendszerfejlesztés - 2020.09.30.-10.01.
"Ezúton hívjuk fel tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a bank informatikai rendszerének fejlesztése miatt
2020.09.30. (szerda) 22:00 óra és 2020.10.01. (csütörtök) 01:00 óra között
- a bankkártya szolgáltatások nem lesznek elérhetők a CIB Bank Mobilalkalmazásban, a CIB Bank Online-on és a CIB Internet Bankon.
Szíves megértésüket köszönjük!" -
RR-13
őstag
válasz Apollo17hu #16162 üzenetére
Ez csak úgy valósulhatott meg, hogy a webshop felületén, a korábbi kártyás fizetésnél mentették a kártyád adatait, mert "valamit" ehhez bejelöltél, vagy éppen a bejelölést nem vetted ki, ha alapértelmezett volt.
Nem tudom melyik webshopról van szó, így nehéz eldönteni pontosan melyik volt a kettő közül.
-
RR-13
őstag
"- a gyermeket nevelő szülők, a nyugdíjasok, a munkanélküliek és a közfoglalkozottak számára további hat hónappal (vagyis valószínűleg 2021. június 30-áig) meghosszabbítják a moratórium lehetőségét,
- nekik nem kell felkeresniük a bankot, csak ha a moratórium lehetősége ellenére fizetni szeretnének,
- a moratórium meghosszabbításának a lehetősége a vállalkozások számára is nyitva áll, de nekik be kell jelenteniük hosszabbítási igényüket,"
-
RR-13
őstag
válasz axioma #16176 üzenetére
A korábbi moratóriumi kilépésed miatt nem hiszem, hogy újból megkérdeznek, vagy nyilatkoztatnak.
Amennyiben szeretnéd a januártól életbe lépő változatot, akkor biztos, hogy igényelned kell, vagy nyilatkozni az általuk esetleg később küldött "kérdésre", hogy igen vagy nem.
Majd kiderül, hogy rákérdeznek-e vagy nem. -
RR-13
őstag
Az a leírás még az idei "változatra" vonatkozik. A hosszabbítást nem részletezi, és meg sem említi.
Azonban megtalálható a válasz itt is a korábbi kérdésedre, amennyiben az érintett körbe tartozol:
"A gyermekeseknek, nyugdíjasoknak, munkanélkülieknek és közfoglalkoztatottaknak semmit sem kell tenniük, ha nem akarnak fizetni, a moratórium automatikusan meghosszabbodik" esetükben - mondta, hozzátéve: csak akkor kell felkeresniük a bankjukat, ha a moratórium lehetősége ellenére fizetni szeretnének."
-
RR-13
őstag
CIB Bank Tájékoztatása:
"Fennakadások a CIB Bank Mobilalkalmazás működésében
2020.10.05.
Tájékoztatjuk kedves ügyfeleinket, hogy a CIB Bank Mobilalkalmazás működésében technikai okból fennakadások lehetnek. A probléma elhárítása folyamatban van. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük, és köszönjük megértésüket, türelmüket! "
-
RR-13
őstag
Budapest Bank Felhívása:
"Tisztelt Ügyfelünk!
A Budapest Internetbank és Budapest Bank Mobil App esetében technikai okokból előfordulhat, hogy egyes ügyfeleink nem tudnak bejelentkezni a felület(ek)re. A hiba elhárításán dolgozunk, addig is türelmüket és megértésüket kérjük." -
RR-13
őstag
CIB Mobilapp már teljesen működik, egyből belép, betölt.
-
RR-13
őstag
válasz ElektrikusDE #16236 üzenetére
Nem is írtam, hogy ne lenne biztonságos az sms-ben küldött PIN kód. Sőt szerintem biztonságosabb is, mint levélben, hiszen sms-ben nem "tud" elveszni sem.
Csak azt írtam, hogy a PIN kód, és egy dokumentum biztonsági szintje nem egyenlő. -
RR-13
őstag
Budapest Bank Alkalmazás Hiba 2020.10.09.:
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
CIB Bank: GIROInstant rendszert érintő karbantartás!
"Kedves Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy a GIRO Zrt. 2020. október 10-én 20:00 órától 23:00 óráig a GIROInstant rendszert érintő karbantartást végez. A karbantartás ideje alatt előfordulhat, hogy a tranzakciók elutasításra kerülnek. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!" -
RR-13
őstag
válasz Gedeon31 #16256 üzenetére
Úgy értettem a tegnapi hsz-ed, hogy azért írtad, hogy egy napon, mert megkaptad...
Nekünk 4 nappal később adták fel a PIN kódot mint a kártyát, de a posta miatt 7 nappal később kaptuk csak meg a PIN kódot, mint a kártyát, de másnál ez hamarabb is megtörtént már korábban.
-
RR-13
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen