-
IT café
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz gbors #163143 üzenetére
Amit írtam az nem mentség, hanem magyarázat. Az egyik jelenetben Fletcher beszél
egy tanítványáról, akiről persze nem mondja, hogy miatta lett öngyilkos, de látszik rajta hogy bűntudata van. Ám Fletcher számára ez is csak egy nagy áldozat, amit meg kell hozni annak érdekében, hogy legalább egy zenész ZSENI kikerüljön a kezei közül. [ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz gbors #163146 üzenetére
Nyilván kell benne lennie valamennyi szadizmusnak, erkölcstelenségnek, anélkül ez nem menne. De ugye van motivációja, ami egyrészt a maximalizmus, másrészt a haldokló jazz kétségbeesett megmentése, ebbe csatornázza be a szadizmusát. Az öngyilkos tanítványról adott ez a jelenet, szerintem elég egyértelmű érzi a súlyát, persze eközben nyilván meg akarja úszni, de a kettő nem zárja ki egymást. És Fletcher tud elismerő lenni, lásd utolsó jelenet, tehát a tökéletes jazz a cél és a szadizmus az eszköz, nem fordítva. Ezért cseszteti a legjobban azokat, akik a legtehetségesebbek. Mert szerinte sehova nem vezet az, hogy "szép munka", ezzel racionalizálja az erkölcstelenségét, hogy saját Charlie Parkert akar, ezt ostromolja. A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
válasz gbors #163235 üzenetére
Hát ezen a videón könnyesre röhögtem magam, köszi!
"ezért ez egy szörnyen kényelmes magyarázat, amit sok mindenre rá lehet húzni""
Abszolút értelek és igazad van. Megértem azokat is, akiknek ez nyálas, mert nem egyértelmű, pláne nem azonnal egyértelmű, hogy ennek mi a célja. Ez talán hiba is. Később, a vége felé szerintem visszaigazolódik, de becsapós a dolog. Írtam is, hogy én sem hittem a szememnek. De valahogy a végére összeáll, hogy mi volt ennek a miértje. Ráadásul ne felejtsük el, hogy itt 1 azaz egy jelenetről beszélünk, ami szerintem idézőjelbe van téve, szimbolikus, elemelt, direkt polgárpukkasztó a klasszikus nyálhatásvadászat giccsességének és közhelyeinek "utánzásával". Máshol ilyen nincs benne, ezért IS gondolom, hogy ez tudatosan lett beépítve. -
VágniValó
addikt
válasz gbors #163322 üzenetére
Köszi a beszámolót!
Bevallom kétszer néztem meg, mert nekem bejött. Minden hibája ellenére.
Igen, az infók nagyon adhoc alapon derültek ki a 2 főszereplőről, és az utolsó 20 perc nálam is sziszegős volt, de valamiért mégis újranéztem"Fuck the Kingsguard, fuck the city....Fuck the king!"
-
nagyúr
válasz gbors #163337 üzenetére
Örülök, hogy felhívtad rá a figyelmet, meg is néztem nyomban. Tetszett. A hetvenes-nyolcvanas évek Magyarországát nagyon szeretem lesni, és a film rendezésileg, színészileg is rendben. Hiteles volt Koltai Róbert és Pogány Judit is. Pedig Pogány Juditot nem mindig kedvelem, itt is mutatja azt a hanglejtést, beszédstílust, amit nehezen, és/vagy nem mindig vesz be a gyomrom. De pl. az utolsó monológja, a sírós, az valami gyönyörűen drámai. És több szép pillanat van a filmben. Erős, megrázó, pedig nem vállal sokat. Egy házasság mindennapi problémái, és ez bőven elég drámai helyzetet produkál. A film tempójával nem volt bajom, eleve nem hosszú, persze azért a mester szokása szerint alkalmaz feleslegesen hosszú snitteket. De ezek számomra élvezetesek voltak, például a vállalati ünnepség. Dramaturgiailak semmi szükség nem volt rá, hogy Ambrus Kyri hakniszámát végigmutassa, meg azt is, hogy minden férfival táncol. De én nagyon élveztem ezt a részt is, a retró, a ruhák, a figurák, a környezet, szóval a hetvenes évek hangulata miatt is, úgyhogy nekem kellett bele. Ami felvethet kérdéseket, az az, hogy igazából a feleség szemszögéből látjuk a dolgokat. Az ő igazsága mutatkozik meg, a férj a szokásos férfikliséket hozza, sör, meccs, tévé előtt döglés, elvágyódás. Ez kicsit panelessé, közhelyessé teszi a látásmódot, de engem igazából nem zavart, csak észrevettem. Összességében nekem bejött.
A Tarr Béla filmek közül láttad a Családi tűzfészek címűt? Ha nem, meg kell nézni! Majd később írok róla.
[ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
válasz gbors #163489 üzenetére
Nem jó a példád mivel az a szigorúan előírt szabályok megszegéséről szól, holott a sokmillió légy esetéről beszélünk...
Bad pritt: ennyi erővel DV dünéjében semmi egyediség, eredetiség sincs.
Snájder ugyanúgy épitette a RM-t mint lucas a Star warst... szoval akkor szerinted abban sincs semmi egyediség? -
válasz gbors #163524 üzenetére
angol felirattal nezted? nekem gyanus volt, hogy a masodik feleben kommunikacios glitch van a szereplok kozott, nekem pedig valami fontos info kimaradt. kb ugyanaz volt az erzesem, mint a Memories of a Murdernel.
aztan az is lehet, hogy ott eppen negy (!) filmet neztem egyhuzamba, es lehet nem az egyebkent is tour-de-force Babylon utan kellett volna nekiallni. mindegy, itt van eredetiben blu-rayen, max ujranezem valamikor.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz gbors #163532 üzenetére
ok, itt sved felirat volt, bar jellemzoen megbizhatoak szoktak lenni a forditasaik.
ja, meg ott volt az a jelenet, ahol mandarinra valt es telefonnal fordittat, szoval par jelenetnel gyanus volt, hogy a szokapcsolason alapulo kifejezesek (ami mandarinban gyakori) valoszinuleg elmasznak a (ahogy tudom karakter/hangalapu) koreaiban. foleg a vegen volt par pillanat, amikor a szinesz megismetli amit mond tobbszor, es egy ponton nekiall fordittatni.
Handmaidennel ez pl nagyon jol volt megvalositva a japan es a koreai kozott: japan ilyen szempontbol a mandarinra hasonlit ahogy tudom. Everything Everywhere... volt meg egy remek pelda ahol az angol / mandarin / cantonese harmas, vagy ott a Driver my car a japan-mandarin-koreai-koreai jelbeszed negyessel.
aztan lehet tenyleg a bingewatching volt a baj, hogy a vegere azert mar lehet faradtam. esetleg az, hogy a
lezarasa azert nagyon kemeny volt a strandon. meg talán az is, hogy a lezárás eléggé hasonlít a Perníková vez (Mézeskalács torony, 2002) megoldására, de az meg tényleg egy obskúrus cseh művészfilm amibe én is véletlenül futottam bele egy késő estén 20 éve.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz gbors #163628 üzenetére
Lehet mondani, hogy a The Power of the Dog (2021) (A kutya karmai közt) lassú, de én inkább úgy fogalmaznék, hogy nagyon nem szájbarágós, rengeteg mindent csak a nonverbális interakciók, képek mondanak el. Így nagyon eltér a mainstreamtől, nem mindenkinek fog bejönni. De szerintem meg pont ezért jó, hogy nem rágják a szádba, emésztik előre. Persze egyértelműen érthető, nem az a bullshit blöff, hogy gondolj amit akarsz, mert lusták voltak megírni a forgatókönyvet. Szóval nagyon erős a hangulata is, s ehhez bizony kellenek jó színészek, akik itt meg is vannak, jelölték is mindet Oscar-díjra, de végül csak a rendező kapta meg. Szerintem ez egy 8/10-es, örök klasszikusnak ígérkező film.
Valószínűleg azért van IMDB leértékelve a film 6.8-ra, mert a legtöbben nem látják, csak nézik, úgy meg lehet semmitmondó, lapos.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz gbors #163631 üzenetére
Én konkrétan semennyire sem éreztem, hogy lassú, legalábbis abban az értelemben, mint amikor azt nézzük, hogyan szárad a festék a falon. Folyamatosan fenntartotta az érdeklődésemet, sőt, sokszor mondtam magamban, hogy aztaq. Először én is 7-esre értékeltem, de pár napja láttam újból, és simán 8-as.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz gbors #163641 üzenetére
Nézzétek meg a klipet (ebben a cikkben pl. be van ágyazva), tegyétek hozzá, hogy 2015-ben mondta, és azt is, hogy egy olyan országból jön, ahol a nők másodrendű polgárok, és a férfiaknak meglehetősen nagy szabadságfokuk van abban, hogy mit tesznek velük.
Azért a videó elég cringe. Nagy segítség ez a pakisztáni nőknek...
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz gbors #163651 üzenetére
Az ilyen kicsinyes bosszút nonszensznek tartom, hiába van rá alapja. Egyrészt tét nélküli kerítés mögül ugatás, másrészt nem ér el vele semmit, legfeljebb magának vesz elégtételt, szóval gyakorlatilag önzés, morális tartalom nélkül. Pl ha az utcán szembe jön veled egy "kedvelt" korrupt politikusod / közszereplőd, s jól pofánvered, azzal sem érsz el semmit, csupán egy jóleső szánalmas piti dolog, ami csak rólad szól, s amúgy nincs semmi következménye.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
VágniValó
addikt
válasz gbors #163884 üzenetére
Lehet a könyvek is full ilyenek, csak mivel nem olvastam így filmek terén nagyon arra hajazott. (
konyhás jelenet, uv stickkel táncoló csávó, a yacht klubban Fletch ahogy táncolva próbál elvegyülni..XD ja meg amin felsírtam: - Locke is my pen name! Válasz: sounds made up!
"Fuck the Kingsguard, fuck the city....Fuck the king!"
-
VágniValó
addikt
válasz gbors #163887 üzenetére
Igen, ennyire nem elborult a film
Zucker féle produkciókban majdnem minden mellékszereplő komikus volt es akár eltúlzott (pl az óriás a laborban, akinek a fejét sose láttuk). Itt nincsenek szekrényből kiugró macskák, meg a királynővel az asztalon végigcsúszó főhős, vagy vonatszerelvény ami a Bokor mögül kukucskál (sziki szökevény) de néha azt éreztem csak 60 perc választ el tőleAzt olvastam a filmet jegyző Mottola dolgozik már 2. Rész forgatókönyvén, de saját kontóra mivel a stúdió nem akar folytatást. Ez van. Akkor meglátjuk milyen lesz a Liam Neeson-os Csupasz Pisztoly.
Ez a stílus évtizedek óta halott, valószínűleg azért is emelem kicsit piedesztálra, mert spec nekem lenne rá igényem."Fuck the Kingsguard, fuck the city....Fuck the king!"
-
válasz gbors #163895 üzenetére
nekem a Philadelphia volt ami annyira durvan hollywoodi volt, hogy utana evekig herotom volt Denzel Washingtontol es Tom Hankstol is. mondom ezt ugy, hogy Tom Hanks nagyon jo a Forrest Gumpban, oke az Apollo 13ban es szuper a Green Mileban, mig Denzel Washingtontol a Bone Collector par evvel kesobb szinten tetszett.
Philadelphiat lehet egyebkent ujra kene nezni: kb akkor lattam, amikor herotom lett a hollywoodi filmektol: a patosztol, es a barddal faragott nagy mondanivalotol, plusz ekkoriban a volt egy periodus, amikor a belteri hollywoodi kamerakezeles siman otlettelen volt. utana kb egy evtizedig foleg azsiai es europai filmeket neztem.
Mondjuk a Malcolm Xet meg kene nezni, illetve a Training Day is erdekesnek tunik.
lezso6: apollo 13mat tavaly lattam eloszor, jol oregedett. a belteri shotjai nagyon unalmasak, viszont amint kinyilik a ter kitarul a film is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz gbors #163900 üzenetére
Denzel Washington sok ilyen egyszer nézős 6-os filmben volt, nagyon hasonló szerepekben, kvázi mint feka Jézus. Ez pedig rohadt unalmas tud lenni. Ezek általában egyszerű akciófilmek, vagy könnyed krimik 80-as IQ-hoz, esetleg amolyan afroamerikai történelmi nyálaskodások. Nem feltétlenül rosszak, de nem is túl jók, az a tipikus 6 pötty: ha akció, hadd jöjjön, de ha dráma, akkor meneküljünk!
Viszont ahol nem ilyen hőst játszik, azok a filmek szoktak jók lenni. Pl az American Gangster (2007) (Amerikai gengszter) is kifejezetten jó. Most nézem Ridley Scott rendezte...
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
vond
MODERÁTOR
válasz gbors #163943 üzenetére
Ja, engem sem, csak én le is trágyáztam.
mephi666:
Valamikor a napokban még volt egy-két gyenge pillanatom, amikor gondolkodtam a megtekintésén, de kicsit olvasgatva róla, már nem sok esélye van. Úgyis itt van több száz film és sorozatepizód, ami megnézésre vár.[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
-
Peterhappy
őstag
válasz gbors #164054 üzenetére
Igen, a távol-keletiek nagyon máshogy beszélnek, mint az európaiak, teljesen máshol van a hangsúly, más a dallam. Lám, van aki a világból kifut tőle (Dorianné), én pl. nagyon imádom.
@Bad Pritt: Nem hiszem, hogy eretnekség, abszolút igazad lehet, nincs viszonyítási alapom, mert kizárólag japánul, vagy magyarul láttam eddig Ghibli műveket.
De tudom, hogy láttam olyan japán (lehet, hogy dél-koreait inkább), ahol az eredeti színészek mondták fel az angol szinkront is, és számomra még úgyis borzalmas volt. Bár úgy rémlik, ott még akcentusuk is volt.Picit elkanyarodva a Ghibliktől, óriási szívfájdalmam, hogy az Irish Folklore Trilogy darabjaihoz nem készült szinkron. Egyik csodálatosabb, mint a másik - és nem tudom még leültetni eléjük a Gyerekeket, mert jó esetben is maximum a nagy, ha tudná követni a feliratot. Nagyon ritkán néznek mesét, igyekszünk akkor minőségi választással élni - legutóbb épp a Lúdas Matyival
Egyébként nálunk az Arrietty is hatalmas kedvenc - és amúgy anno én is épp itt, ebben a topikban kaptam tippeket, miket érdemes a Gyerkőcökkel megnézni
-
nagyúr
válasz gbors #164000 üzenetére
"Sürgősen tessék bepótolni! "
Elkezdődött!
Hát, köszi azoknak, akik említették, javasolták a filmet (pontosabban a trilógiát), és felhívták rá a figyelmet. Az első, 1995-ös részt néztem most. Tényleg tüneményes. Ez a szó illik rá legjobban. Vigyorogtam szinte végig, a kissé laposabb részeken is könnyen át lehet lendülni, annyi szépség kárpótol. Lenyűgözött ez a két zseniális fiatal színész, és az általuk közvetített komoly és mély, egyben gyermeki tisztaság és kémia. Élmény volt![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz gbors #164112 üzenetére
"Celine eleve nem volt elkötelezett az újabb találkozás mellett, és a nagymama temetése kitűnő ürügyet jelentett" Egy világ dőlt össze bennem. Az első részben semmi sem utal arra, hogy
. A másodikban, pont anem elkötelezett miatt érezhető ilyesmi, de fene tudja, nehéz a női lelket kiismerni. Tény, esetenkénttemetés-sztorija sokkal könnyebben tudnak átlendülni és továbblépni, mint a férfiak. "A második rész
nekem top 10-es kategória."befejezése és zárómondata Abszolút.
"Az első részt jobban szerettem, a második viszont jobban tetszett - ha ennek így van értelme"
Nincs. Na jó, mondjuk azt játszásdiból, hogy értem. Az első inkább
fogott meg, vagy valami ilyesmi.érzelemmel, a második inkább rációval [ Szerkesztve ]
-
eeXaa
addikt
válasz gbors #164656 üzenetére
Jahh.. sok tekintetben nagyon erőltetett lett....
ill. ez az a szerep amivel emmaS garantáltan tönkretette a karrierrjét... Roffaalo meg Stone alakítása sokszor felháborítóan rosz.....Ad Astra témához.
Kivállóan jó film. Legalább 8-9/10 kategória.
Lehet a masterpiece plecsnit is megérdemli... -
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #164889 üzenetére
"nem tudom, mi a fenét kezdjek Terrence Malick-kal"
Hát, "nem az én rendezőm", így megértelek.
Őszintén szólva, az írásod a filmről jobb volt, mint maga a film. Kedvet hoztál hozzá, pedig eddig kerültem.
Néztem is gyorsan imdb-n, és egyik Malick-film sem tetszett. Szóval számomra kuka.Az A hidden life kapcsán úgy tudok fogalmazni, hogy egy rossz film egy jó történetről.
Szörnyen-nagyon hosszú, és izgága kamera, darabos-hiányos vonalvezetés jellemzi, kb. mint egy impresszionista festmény (és emlékeim szerint ez általában jellemző a filmjeire). Nem tudom, miért nem fest inkább, vagy ír verseket...
A színészek viszont nagyon jók.
Ahogy Franz Jägerstätter példája is.
De filmként sokkal-sokkal jobban tetszett pl. az Egy ember az örökkévalóságnak, ami hasonló dilemmát ábrázol.Szóval én is ajánlom, de fenntartásokkal...
"Szerintem."
-
mephi666
nagyúr
válasz gbors #164900 üzenetére
...ha meg belegondolsz, hogy Jules Verne mikor élt/írt és milyen szinten alkotott scifi műfajban, az a totális besz*rás alig lehet megszámolni, mennyi minden valósult meg abból, amit ő elképzelt... kb mintha irányt mutatott volna a fejlődésnek
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
senior tag
válasz gbors #164906 üzenetére
Nem hiszem, hogy értelmes elképzelt világok komplexitását hasonlítgatni, főleg, hogy évtizedekkel későbbiek. (Igazából Hamiltont nem olvastam. A hícsí sorozatot meg abba kellett volna hagyni az Átjáróval. Banks-t szeretem, szóval remélem nem filmesítik meg. )
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
myckey
veterán
válasz gbors #164956 üzenetére
Igen igen, megvan egyetértünk
Most elkapott a lendület, aztán "darálok" pár klasszikust, amik merőben mások.
The Wild Bunch, The Magnificent Seven, Unforgiven, Once Upon A Time In The West, My Name Is Nobody ...[ Szerkesztve ]
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
-
senior tag
válasz gbors #164944 üzenetére
A Bermoiya elleni rangadó záró szakasza vizuálisan úgy néz ki, hogy egy ember meg egy azadi órákig mászkálnak egy kézilabdapálya méretű játéktáblán, tologatják a
bábukatbiomorfokat (amik remélhetőleg nagyon fotogének), egy olyan játék szabályai szerint, amiben a helyiek 100 év alatt szoktak eljutni a mesteri szint közelébe. Közben pörög valahol egy óra, meg van egy eredmény kijelző, amit persze nem tudunk elolvasni, de azt végül is lehet feliratozni. Az ember eközben nem mutat érzelmeket, az azadi meg vagy mutat vagy nem, de úgysem értenénk, hiszen űrlény. Aztán az azadi odamegy az emberhez, előbb majd atérdre esik , aztán jönnek ésföldre zuhan .elviszik A fentiek befogadása filmen nekem biztosan okozna némi problémát. (A könyvben sokat segít a megértésben, hogy tudjuk, hogy az azadi hogyan látja a helyzetet a pályán, milyen érzelmeket él át közben, és milyen gondolatok járnak a fejében.)
"A "minek" kérdést minden filmnél fel lehet tenni, nem függ attól, hogy könyvadaptáció."
Nyilván úgy értettem, hogy a The Player of Games-t, mint történetet, már elmondták (könyvben), minek kéne még egyszer elmesélni filmen. Az én értelmezésemben mondjuk az Un chien andalou-t sem nagyon kellene megírni könyvben (pedig arra lehet, hogy ráférne. )
#164953 paatrick
"Nekem az ilyen űrben becsavarodós filmektől amúgy is herótom van, jó 40 éve mászkálunk ki az űrbe, valaki 1 évet is fenn van és semmi bajuk."Voltaképpen a relatíve rövid hold missziók kivételével az űrhajósok nem távolodtak el 500 km-nél messzebb a földtől, azaz ha kinéznek az ablakon, akkor betölti a fél látómezőt a földgolyó, bármikor lehet korlátlanul, időkiesés nélkül kommunikálni, és ott a tudat, hogy legfeljebb 2 óra alatt le lehet jutni a felszínre. (Amúgy biológiai értelemben nagyon is sok bajuk lesz még úgy is, hogy földközelben legalább a kozmikus sugárzástól védettek valamennyire, de gondolom itt a pszichés dolgokra gondoltál.)
"Pl. Interstellar ilyen szempontból hibátlan."
Abban nem pont egy van?megkergült űrhajós ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
válasz gbors #164963 üzenetére
Hát... Az én elképzelésem szerint ez a játék valami olyasmi, mint a sakk, csak egy 2000*2000-es táblán játsszák, és nem csak hatféle figura van, hanem több ezer, amik változhatnak is, és nem csak ütni lehet velük, hanem sokféle egyéb interakcióra képesek, stb. stb. De alapvetően egy logikai játék, amiben nem feltétlen lehet látni, hogy ki áll nyerésre. (Lásd sakk világbajnokság: egy laikus vagy kezdő nem fogja felismerni a táblán, hogy "a sötét király bajban van", vagy hogy a vezér szárny "meggyengült", vagy nem érti, hogy miért nyújtja a kezét az egyik játékos, mikor még sehol nem látszik semmilyen matt.)
Így a nyerés sem azon múlik, hogy "vad" a támadás, hanem azon, hogy Gurgeh jobban játszik. A "vadság" a játékos lelkiállapotát jelzi, ezért okoz meglepetést, de ezt csak az tudja észrevenni, aki érti a játék "nyelvét". Szóval ezt a javasolt armageddont nem igazán tudom elképzelni: ha a laikus is érteni fogja, akkor szükségképpen hiteltelen lesz. (Képzeljük el sakk vagy go táblán...) Az összeomlás pedig nem a vereség miatt van, hanem mert az azadi játékos, aki civilben bíró, ráébred, hogy pont úgy néz a legyőzője közömbös és részvétlen szemébe, mint az elítéltek néztek számtalanszor az ő szemébe az ítélete után. Biztos, hogy ezt is meg lehet valahogy fogalmazni képileg, de nem biztos, hogy erre ez a sztori a legmegfelelőbb. ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
válasz gbors #164968 üzenetére
Újraolvasván a vonatkozó részt, maradnék az én interpretációmnál. (Elfogadom, hogy másképp gondolod.) De legalább illusztráltuk, hogy mi a baj az adaptációkkal...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
myckey
veterán
válasz gbors #164989 üzenetére
Nem véletlen a cím, teljes egészében...
by Paul Valéry:
“Le vent se lève! . . . Il faut tenter de vivre!”,
“The wind is rising! . . . We must try to live!”Francia költő/író.
Jól felhúzta az egészet erre a kiragadott részletre, és azzal a tragédiával nyeri el teljesen az értelmét a vers részlet.
Egyébként, attól függetlenül, hogy meglehetősen földhözragadt darab, ott van benne az a varázslat, amit már megszoktunk a Mestertől. A szél, a repülés... munkásságának a szerves része, és itt is visszaköszön a tőle megszokott elkalandozás.The Boy and the Heron kapcsán, én 3x voltam moziban, és mindig találtam benne újat...
Akad hozzá egy japán kulturális "kisokos" is. Majd ha megnézted, utána ajánlom átolvasni, akkor jobban megérted a szimbólumokat ( ha nem lennél járatos ). Egyébként önéletrajzként is lehet kezelni, illetve jó ha az ember ismeri a munkásságát.
Itt írtam a fejtágító műveltségi okosságról. [link]"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
-
RetepNyaraB
veterán
válasz gbors #164994 üzenetére
Sztem nem kell készülődni. Nekem lövésem sincs semmi japonológiáról,de gyönyörű filmnek találtam így is. Persze a lore ismerete mindig hozzáad, az biztos.
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #165040 üzenetére
"meglehetősen léha"
Na, ebben egyetértek, ez a kulcs. A nagybetűs nihil. A semmi himnusza.
A karakter 29 évesen semmit nem csinál, semmit nem gondol, egyetlen normális mondat nem hagyja el a száját (sem belül a fejében, sem kifelé, hangosan). Kínos. Cringe. Creepy. Botrányosan ellenszenves, antipélda.
És nem látom a végén sem(!), hogy fejlődne, hogy tartana bárhonnan bárhová. A legutolsó mondata is az, hogy "Végülis, tök mindegy"...!
És ezt a megírt förmedvényt tovább rontja, hogy a lehető legrosszabb castra lett bízva a megjelenítése (beszédhibás, borzasztó hangszínen szövegelés, és a játéka is egyféle semmilyen).
És súlyosbítja a környezet (többi karakter, a megjelenített világ, tehát az egész film).
Szerintem kritikán aluli szegénységi bizonyítvány ez a film, úgy, ahogy van (ami azért fura, mert négy évvel később ennél minden téren sokkal jobb alkotást adott ki a kezeiből az alkotója - és a stáb)."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #165040 üzenetére
Utólag jutott eszembe, hogy ránézek a fogadtatásra (egyszerűen csak a port.hu, mafab kommentjeire gondolok).
Itt egy 2014-es, megjelenéskor friss véleményrészlet, ami rávilágíthat arra, mitől haragszok erre a filmre:
"Ez az a film, amire szerintem mindenki várt, mióta a Filmalap próbál szerethetõ és jól mûködõ közönségfilmet letenni az asztalra. (...) Minden nagyon magyar benne, de ez esetben nem negatív minõségjelzõt takar ez a dolog, egyszerûen tökéletesen visszaadják azt, amiben most élünk, DE egy óriási csavarral. Úgy, hogy szórakoztat minket! Úgy, hogy felismerjük benne a saját életünket, de egyben ki is röhögjük magunkat! A családi ebédeket, a szülõk nyaggatásait, a pénz után siránkozást, a busz után hiába futást, az esti partizást és azt lezáró gíroszozást, és a döntésképtelenséget ami a generációnkat áthatja. Megindító pontossággal és bájjal mutatja be az életünket ez a film. Igen, a miénket, a harmincasokét."A kiemelésekkel igyekszem...hmm, kiemelni, hogy szerintem hazug, szűk körre reflektáló, összességében a "sárga és savanyú, de a "mienk"" (a "tiétek"! - ezt kérem jól érteni) mentalitást fetisizáló agymosás ez a film.
Nem emeli föl a nézőjét, nem kíván előremutató lenni (tartalmában, minőségében), a nihilt közvetíti.
Akkor lenne igazad a "felnövés-történet" jellemzéssel, ha ennek lenne látható nyoma benne, de nincs. Egy helyben toporog a karakter. Aki a főszereplő, akivel a néző leginkább azonosul(hat(na)). És kigúnyolásra, ellenszenvre kárhoztatja a körülötte levő többi karaktert is, ha "nyaggatják", "elhagyják", stb.
Ezért én igenis haragszom erre - és hogy érthető legyen: továbbá az ehhez hasonló, nihilista, lehúzó többi - filmre, amivel szerintem romboló hatást tud elérni az alkotója (nem tudom, hogy jobb-e az eset, ha nem szándékoltan, csak tudatlanul...mintha szándékkal).Na, talán így érthetőbbé vált a kirohanásom.
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Bad Pritt
félisten
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #165047 üzenetére
Nem értek egyet azzal az általánosító (generációsnak, többséginek vélt) reflexió-véleménnyel, mely szerint "egy (vitathatatlanul) negatív jelenséget ábrázol, ami mellesleg igencsak reális, mostanra még inkább, mint akkor".
Sőt, azt gondolom, ha van/keletkezik is ilyen ún. közhangulat, generációs életérzés, ahhoz pont ezek az alkotások is jelentős mértékben hozzájárulnak.
A filmet kedvelő vélemények által megfogalmazott dicshimnusz kifejezetten a 'elrendeltetett mindenszarizmus' diadalát éltetik. Károsnak tartom. A filmet meg gagyinak."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #165050 üzenetére
Szerintem összecsúszott két dolog, és ezért a hangsúlyeltolódás konfrontálódik köztünk.
1. Én a konkrét karakter általánossá tételét nem tudom legitimnek tekinteni. Ez a figura egy 0,000001%-os létező: belpesti, kitartott, "esztéta szakos bölcsészféle" - aki nem is célzottan választotta a szakot, hanem időelbaszásként menekült "bárhová" -, totálisan életképtelen, Taigetosz-szökevény. (kritikája folytatás a 2.-es pontban)
Biztosra veszem, hogy vannak bár néhányan, olyan elveszett lelkek, akik 30+ éves korukig se nem dolgoztak még, se nem tudják, hogy egyáltalán mit kezdjenek magukkal (de azért minden gond nélkül elücsörögnek az iskolapad és hétvégente az összes kocsma ülésein a szülők és az állam pénzén...), és míg tök jól elmamahotelezgetnek lusta, impotens kesergés közben, káromkodva hibáztatják a világot, ezért hát ezek telitalálatnak érzik a filmet, meglelve önmagukat a vásznon/képernyőn, de ennél sokkal változatosabb, dolgosabb, pozitívabb, életképesebb, elképzelésekkel, szorgalommal, tervekkel - és kudarcokkal meg sikerekkel együtt is épülő - tömegek éldegélnek. És itt jön az összecsúszás...2. ..."a tinédzserek körében (...) bizony ez a miafaszomazajövő és kinemszarjale mentalitás igencsak közkedvelt." - ez szerintem is így van sok érettségi előtt állóval, de ezzel együtt csak nekilódulnak, dolgoznak, választanak, találnak valamit... és továbblépnek, beindulnak. Az ex-csajt pl. lekeveri a film, amikor az a munkájáról beszél (lehetne egy ellenpont...). A főhős viszont 29 évesen sem, és a film végére sem. Nem rendeződik a sorsa. Van egy beletörődő "vállrándítása", és végefőcím.
És nem csak az a pár átmenetileg így érző tini, hanem sok 30-as, 50-es (ha a kommentelők nem hazudtak) vonatkoztatja magára a látottakat ("felismertem magam és az országot").
Nem tudom elhinni, nem is tapasztalom, hogy ez lenne 'az ország'. Szerintem egy marginális csoportra érvényes max.A mindenszarizmust viszont teríti a film (ahogy általában a mai magyar független-filmek: mind erre épül, hogy "ilyen ez az ország").
A Rossz versek ilyen értelemben kicsit meg is haladja ezt (de nem teljesen).
"Kíváncsi" leszek a harmadik filmjére (Magyarázat mindenre)...[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
válasz gbors #165054 üzenetére
O, szoval a VAN valami olyan, mint a 101 Reykjavik? az az egyik legváratlanabbul szürreális film volt, de imádtam.
nezem, viszont sajnos itt a HBOmaxon nincs fent. Szigeten anno kinéztük, hogy meg kéne nézni, persze nem jutottunk el moziba.
DVD kiadás ahogy nézem van a booklineon.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #165054 üzenetére
Ha én alábecsülöm, akkor te túl. Szerintem nincs akkora tömeg mögötte, ami "meghatározná = leírja az országot". És nem lenne baj, ha egy, max két ilyen hangvételű (nem is feltétlenül a téma, de negatív hangulatú) film akadna, de - ha van tömegjelenség, akkor - a gépsoron gyártott "kicsisárgasavanyú" hangulatot terítő magyar "101 Reykjavikok" (filmek, sorozatok)... Azt hiszem, patthelyzet, mindenesetre többet nem tudok hazzátenni, körülírtam, megindokoltam a film (mint konkrét film és mint általános jelenség-hatás) vonatkozásában az értékelésemet. Nem csak bedobtam egy "0"-át.
"Szerintem."
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen