- Total Commander
- Windows 10
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Max
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Milyen routert?
- Milyen program, ami...?
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Próbáltam minden csatornán hangot adni az érzéseimnek.
Most hívott a store manager, hogy kicsit messzire mentem és az usa főnöknek nem kellett volna írnom de holnap már kapok alvázszámot és hamar lesz autó és az nem igaz hogy csak 10-20 db lesz.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
martonz
csendes tag
Péntek reggel fut be Koper kikötőjébe az Arabian Sea, rajta ~3.500 db M3 és MY.
Bizakodhatsz, hogy a Tied is köztük lesz.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Daniaban extra magas adok vannak, plusz nincs semmifele tamogatas az EVkre. Ennek az az eredmenye, hogy Nemetorszagban tomegesen jatszak el az emberek, hogy megvesznek egy Model 3at, megigenylik ra a nemet 6e euros allami tamogatast, aztan 6 honap mulva eladjak hasznaltan egy neppernek ugyanannyiert amennyiert vettek es mar veszik is a kovetkezot. Ez a o szempontjukbol nullas jatek. A nepperek meg tomegesen hordjak Daniaba (meg tan Svedorszagba is) a 6 honapos Teslakat.
Daniaban egy SR+ 400e korona, ami 54e euro. Nemetorszagban meg allami tamogatassal el tudod hozni ugyanazt az autot 36e euroert....
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
ADAC-ert En se rajongok, de egy decibelmeresen mit kavarsz? Beulsz, felmesz vele ugyanarra az utra, felgyorsitasz ugyanarra a sebessegre, aztan leirod, mit mutat a muszer. Ezen mit lehetne trukkozni?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Jó hát olyan téren abszolút nem szabad bízni bennük, bármi áron megoldják, hogy mindig a német nyerjen mindent IS. Adacnál amiben bízok az a hangnyomás mérés, mert azt azért nehéz elbaszni, meg a gumitesztek. Bármi másban viccnek is gyenge, amit művelnek.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
titán
Igen, a fogyasztásba nincs értelme ezt beleszámolni, mert valójában a hatótáv szempontjából ténylegesen 190 Wh/km volt a fogyi. Annyit megy az autó, amennyi km 190 Wh/km fogyasztással kijön az aksiból, nem pedig annyit, amennyit 216-tal tudna.
Az út után visszatöltéskor generált némi hőenergiát, az nem rontja a hatótávot (csak javítja). A következő útszakaszon (ha nem forgatnak megint órákat egy helyben állva, hogy kihűljön az akku) még kevesebbet fog fogyasztani, annyival, amennyi hőt ki tud vonni az akkuból az utastér fűtésére a hőszivattyú (ami szintúgy hiányzik az Ioniq 5-ből).[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
akkor újra:
- az egyik autónak 40 kWh energia kellett, hogy 27-ről 80%-ra töltse az akkut
- másiknak 35 kWh energia kellett, hogy 34%-ról 80%-ra töltse az akkuta megtett táv azonos.
induláskor:
- Ioniq 5-ben 58 kWh energia volt
- Model Y-ban 60 kWh energia voltérkezéskor:
- Ioniq 5-ben 19,6 kWh
- Model Y-ban 25,5 kWh energiaTehát ez újfent azt bizonyítja, hogy
- az Ioniq 5 38,4 kWh-t fogyasztott
- a Model Y pedig 34,5 kWht fogyasztotNincs akkufűtés nincs semmi trükk csak töltési veszteség ami így nézve az ioniqban kicsit magasabb is , és ez alapján erős a gyanú, hogy a Tesla fogyasztásban hazudik, de hogy ez biztos legyen meg kellene nézni több M3-ast is hasonló feltételek mellett töltőről mérve a fogyasztást
#1783 schawo: felteszem egy akku temperálás nélküli Ioniq5-ről van szó amin ez nem meglepő.. Amúgy a hőszivattú felárí 395e Ft míg az akku fűtésé 100e Ft tehát nem vészes ez a két extra így egy nagy akkus Ioniq5 16,5 m Ft szemben a a ModelY 25m árához képest.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Nálam az autó a születése óta eltelt 40e km-re 161-es fogyasztást mutat, a teslafi töltésösszesítés alapján pedig 191 a fogyasztás. Ebben ugye benne vannak az autóban ülve ácsorgás során elfűtött és elhűtött energia, az előkondícionálások, stb. Kb 180 körül lehet a valós összfogyasztás energiabetöltés alapján, ha csak az utazáshoz közvetlenül kötődő energiát vesszük figyelembe.
Muszáj többletnek lenni. Ha most ráálok egy töltőre tényleg hideg akkuval, akkor az első 14 percben 10kW, utána 6 percig 3kW megy az akkufűtésre. Ez akár ~3kWh töltésenként (meleg akkunál nyilván nincs). Ennek egy jó része visszajön utastérfűtés céljára, de akkor ugye ez alacsonyabb fogyasztásként jelenik meg az autónál. Pedig ugyanúgy a töltőberendezésből felhasznált energia, csak nem villamos-, hanem hőenergia. De ugyanígy többletfogyasztása van a többi, akkufűtéssel rendelkező autónak is. Csak azok nem tudják felhasználni az így nyert hőenergiát, mert a Teslán kívül az összes többi még hőszivattyúval sem tudja kinyerni a hőt az akkuból.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
joghurt
addikt
-
joghurt
addikt
Az első kettő miért is ne lenne zöld?
- Ha a belsőégésű a nagyobb teljesítményű, akkor valószínűleg az az elsődleges motor, és nem hatótáv-növelő a szerepe.
- A CO2 limit pedig kifejezetten környezetvédelmi szempont. Mérettől-erőtől függetlenül.A harmadikra pedig magam is írtam egy triviális ellenérvet.
A tej élet, erő, egészség.
-
titán
Én két villanyautót használok párhuzamosan. A garázsban van egy AGT Home, de másik autónak ott nincs hely. Két éve garázsból kihúztam egy vízálló, kétaljzatos, 16A-es, fixen leszúrható hosszabbítót, és lecseréltem a pár méteres kábelét egy 2,5mm2-es 30m-es gumikábelre. Azóta a vésztöltők abba vannak bedugva. Az egyik Type-2 a ház elé van kitéve, a másik az oldalsó beállóhoz. Rendszeresen ezekről töltök. Ha kell párhuzamos (garázs + vész) töltés, akkor is, de akkor is ha nincs kedvem beállni a garázsba, akkor is. Minden hibátlan, és 225V-om van a vésztöltőben 13A felvétel után.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cousin333
addikt
A fogyasztásod a hálózatból(!) felvett energia és a megtett út hányadosa, egyszerűen azért, mert az áramért fizetsz. Ebben benne van minden, beleértve az előfűtést és a töltési veszteségeket is, meg némi kényelmi díj, mert mondjuk eleve meleg autóba szállhatsz be, vagy mert 24 fokot állítasz be és pólóban vezetsz 18 fok és pulóver helyett...
Ha viszont arra vagy kíváncsi, hogy meddig jutsz el a töltéssel, akkor a töltési veszteség és a - töltőre dugva végzett - előfűtést nem kell figyelembe venni (a menet közbenit viszont igen). Az autó is nyilván ezt a számot mutatja. Az előfűtésnek - a kényelmen túl - pont az az értelme, hogy nem az akksiból fogyasztasz, és nagyobb lesz a hatótávod, de a felhasznált energiát attól még ki kell fizeti.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
joghurt
addikt
Ez egyébként érdekes kérdés. Pár helyen olvasni, hogy csak 80%-ig töltse az ember. Nehéz elhinni, hogy az autó töltésvezérlője nem tud magától megbirkózni a nagyobb értékekkel - legalább egy figyelmeztetés erejéig, hogy a kék vagy a piros tabletta, izé, hosszabb élettartam, vagy most kivételesen a lehető leghosszabb hatótáv.
Ugyanakkor több napos leállításnál is ellenjavallják a teli töltött akkut.Az én kézikönyvem olyanokat is írogat, hogy mínuszokban ne merjem 30% alatt leállítani. Szóval nem azért, mert "mindjárt lemerül" - hiszen olyankor még 80-90 km van benne.
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
Nalam ez a chart nem relevans, 70-75% akku allapotban vettem az autot... [8 evesen, 42e km-rel, ion]
Mellesleg a chart nem jelzi, de ez vajh brutto vagy az adott gyarto altal kijelzett netto kapacitason belul ervenyes? Baromira nem mind1, pont ez a kerdes, az auto szerint 100% [AC lassu toltessel] art-e.
Raadasul ez csak a mindig ugyanugy toltesre vonatkozik - ha havonta 'lemeritem' [10-15 km marad], de amugy 50%-ig megy, az melyik gorbe lenne vajon?
Na meg szamithat h garazsban van-e vagy sem, foleg a reggeli meritesnel.[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Tetszik a cikk, elég alaposak. De minden táblázathoz/grafikonhoz jó lett volna egy ciklusok helyett energiára normált összehasonlítás. Tehát ebből a szempontból a 75-25% ugyanaz, mint a 100-50%, de a 100-25%-ból másfélszer annyi energiát veszel ki, azaz másfélszer kevesebb ciklus kell.
Az viszont ebből a grafikonból (és a 2. és 3. táblázatból) jól látszik, hogy valóban nem alaptalan, hogy 75-80% feletti töltöttségtől inkább tartózkodjon az ember, és inkább az üres felé menjen a használati sáv.
Ugyanakkor egy futó megjegyzésként említik, hogy ezek a határértékek mondjuk egy mobiltelefonra igazak, amit ténylegesen csurig tudsz tölteni. Az elektromos autók állítólag magukon belül intézik a 85-25%-os tartományra korlátozást, hogy hosszabb legyen az akku élettartama (mert vonatkozik rá a garancia).
A kérdés tehát akkor már csak az, hogy adott autótípusban ez tényleg így van-e, és milyen korlátok között.A tej élet, erő, egészség.
-
titán
A kémia rengeteget változik, folyamatosan javítják. Ráadásul párhuzamosan van egy csomó különböző kémia használatban. Nem csak LFP van, meg nem LFP. NMC, NCA, LFP, LCO, stb. És ezeken belül is folyamatosan variálnak kémiai és fizikai jellemzőket. Hogy a görbe milyen irányba változott, az jó kérdés, de biztosan nem ilyen. (bocs)
Tudom, Tesla is azt javasolja, hogy az NMC-st 90% fölé ne töltsünk, de az én tapasztalataim ennek szöges ellentétét mutatják. Mindkét autónkkal a 100% lett a nyerő. Egyikben 70ekm ('20.02.) van, másikban 45e ('21.02.) és 2% alatti a degradáció mindkettőnél (Scan My Tesla). A mai aksik nagyon jól bírják.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
rbalint88
addikt
Mielott megvettuk volna a fujszar csinaltvillanyauto eGolfot, elotte nekunk is Ioniq volt a cel, meg is neztem egy parat, kettot Jimmy erdekeltsegi korebol, hat a jo az nem olyan, annyival meg nem volt olcsobb… a Green Cars autoi szepek, sokszor garisak, meg is kerik az arat. Nyilvan van jopar ember, akinek fontosak az Ioniq jo tulajdonsagai (kategoriaban gyors es stabil DC toltes, egesz jo helykinalat, tenyleg jo zene, premiumban jo felszereltseg, “100%-os akku”), az nem jar vele rosszul, de kicsit tul van tolva a tipus ara (Prius-szindroma) es nagyon el vannak hallgatva a negativumai. Nekem egy olyan ember, aki vezette mindet es ertekesit markafuggetlenul ujat es fiatal hasznaltat is, azt mondta, hogy a 3 kozul az ioniq a legjobb villanyauto, a golf a legjobb auto, szegeny leafet meg ne bantsuk mondjuk ha valakinek az tetszik, nem beszelnem le feltetlenul arrol se, legyen tisztaban mindharom tipus erossegeivel es gyengesegeivel, aztan a felhasznalasi szokasainak es tetszesenk megfeleloen valasszon
-
Tiédetis
senior tag
Persze-persze, tudjuk, kamu, humbuk A lényeg, hogy hozza azt a távot 200e km után is, ahogy az elején. Nyilván lehet magyarázni hogy miért vagy miért nem. A vevőt általában ez érdekli.
Te láttál már olyat, aki ingyen dolgozik? Én nem vettem "tőle" mert amit néztünk, annak voltak esztétikai hibái, amit 3 nap múlva már javítottak. De akkor már elszállt az áruk eléggé.
Ezért mentünk lentebb, Zoe vs Soul. Utóbbi lett. Majd az idő eldönti. De biztos, hogy Leaf nem. Szép, tetszik, jól felszerelt, de ez már nem minden. Bár nekem is ülés fűtés/hűtés, kormány fűtés meg hátsó tolató kamera (kell is, de rohadtul piszkolódik)
Ha lenne több pénzem, ezt venném újra, de 64kwh-s verziót.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
joghurt
addikt
Valami hasonlót. De amennyire ezt néztem, a sebességfüggése nem teljesen egyezik az én empirikus eredményeimmel. (Az meg csak GUI hiányosság, hogy az útvonalterven nem írja ki, melyik szakaszon mennyire csökkentett sebességgel számolt. Persze vissza lehet osztani.)
Szintén gyakorlati észrevétel, hogy mondjuk az általa ajánlott 100-120 km/h az nagyon nem jó, mert annyival folyamatosan előzgetni kell a kamionokat. Ha van egy kis forgalom, a belső sáv feltartása nélkül ez erős gázadásokkal fog járni -> nagy fogyasztás.
Persze kiindulásnak, vagy kevésbé számolgatós embereknek jó.Meg ha olyat mond, hogy a Rekettyés pihenőnél 22 perc alatt rakjak bele 12,5 kW-ot. Tegnap ennyi ott 50 perc alatt csorgott bele. Ha nézegetem az egyes töltők értékeléseit, saját fejemmel máshol álltam volna meg.
A tej élet, erő, egészség.
-
Ck.
addikt
Nekünk a 2015-ös 24 kWh-s Leaf is teli pálcás, lassan 80 ezer km-rel. 2 éve amikor vettük, akkor 96%-os volt az akkuja, mérve ugyan azóta nem volt, de ugyanúgy teljesít továbbra is. Nagyon szeretjük, a futómű egy álom, hinta-palinta, nagyon jó vezetni, egyik legjobb autónk, ami valaha volt. Kár, hogy ennyire sokan utálják és látatlanban legtöbben előre eldöntik, hogy egy határ fosch. Léteznek temperált autók is, ennél lényegesen nagyobb degradációval, hasonló futásteljesítmény és kor mellett vagy alatt is. A felhasználói szokások is legalább annyira befolyásoló tényezők, mint az akkupakk thermal menedzsmentje.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
A Beny is kínai, mint a töltők 98%-a, egy napelem invertereket és DC/DC konvertereket gyártó nagy cég gyártja, profi minőség, 99,5% tesla koppintás, még a sorkapocs is ugyanott van
Lehet ők gyártják a tesla töltőket is.
3 év garanciaElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem az elektromos autót Isten tölti föl és a gyártásakor sem keletkezik semmilyen hulladék ... Ne tekintsünk már vallásként a dologra... Felismered az érvelési hibádat?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
-
opr
veterán
Azért 40% körüli hatásfok az már nagyon durva lenne, ha sikerülne csak addig eljutni, hogy költséghatékony módon gyártható és ez a hatékonyság tartósan annyi is marad, már az olyan változásokat hozna, hogy ihaj.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen