Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Igen, az is számít majd bizonyosan. De itt pedig ha jól számolom, egy TM3 elhozható lesz 14M körül, vagyis akkor ki adna ennyit egy használtért? Persze más márkákat is érint ugyanúgy, ezért áresésre számítok, legalábbis az 1-2-3 éves kategóriáknál, ami a korábbi RP-ből értékvesztve kb. annyit érne, mint egy új. Ezért gondoltam, hogy én is beadom a pályát. Nem kevéssel lenne olcsóbb, már ha marad valami NER-en kívüli jobbágyoknak is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Nem fejeztem be, mert nagyon dolgozom közben...
Szóval használt árakat ha nézem, ez a 4M Ft előny sajnos hamar köddé foszlik és pl lehet venni 3-4e km-es LR Modell3-at majdnem azon az árszinten, mint ami kedvezménnyel együtt lesz az új, ahol ugye kapásból van összkerék, van extra sok kakaó... igen most a modellváltás miatt ez kicsit nehézkesebb összevetni - jobb döntés az újabb, de tavaszra az is lesz eladó vélhetően és akkor ahhoz nem kell kuncsorogni, nem kötelező casco - persze így is úgy is célszerű ahogy beszélgettük - no meg előfinanszírozás van, bár persze ha megkapod a támogatást akkor ki is fizetik már.
Sokkal nagyobb az Y igen, de azért az Ultra+twin motor, az Y performance kategória inkább, cserébe olcsóbb támogatással.
Meg is nézem mi a matek pl ilyen esetben, meg melyik miben jobb, a fizikai méreteket leszámítva, abban az Y a nyerő egyértelműen. 18,9 körül láttam Y performance-okat mostanában, ez meg ugye 16M lenne támogatással, a LR/Perf nem fér a keretbe bőven 20M felett van LR pl 23M. Árban a top EX30 összkerékkel van pariba a sima legalapabb Y-al, 200e a különbség kb.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Nem próbálják eltüntetni belőle a Teslát, hanem konkrétan megtették. Ezért tudnak a többiek átállni rá. Miután kivették a Tesla kezéből és SAE szabvánnyá tették. Érthető is egyébként, akinek van egy kis esze és életösztöne az nem szolgáltatja ki magát Musk hangulatingadozásainak.
Mivel az USAban az összes publikus töltő kínálni fog NACS csatlakozást is, ezért egyáltalán nem szükséges hogy bárki is SUCra menjen.Az általad betett kép nem mond semmit úgy, ha a műszaki specifikációkat és a tervezési elvárásokat nem teszed mellé.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Már csak normális autókat kéne gyártaniuk. (bocs, nem hagyhattam ki)
Egybébként tényleg nem tetszik, hogy a Tesla 10 éve gyakorlatilag ugyanazt a formát gyártja. Az új M3 még facelift szinten is kevés lenne normál autós felfogás szerint, teljesen új autót pedig a más kategóriába tartozó dömperen kívül nem mutattak be. Az Y is ugyanaz, csak kicsit nagyobb -emiatt még sajnos csúnyább is lett, főleg hátulról nézve-. Az S, X picit más, de alapvetően ugyanaz. A hátsó felfelé nyíló ajtó jópofa, de gyakorlatilag használhatatlan, barátom szüleinek az van, nem lehet belőle kiszállni egy normál parkolóban (cserébe ingyen töltenek amíg a kocsi ki nem rohad alóluk , ez mondjuk pozitívum, de nem a kocsié, hanem a Tesla marketingé). Most igazából az a helyzet, hogy más gyártók sokkal inkább jönnek ki érdekes megoldásokkal, a Tesla meg beleragadt ebbe a formavilágba 10 éve.
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
Mondjuk ez igaz. Bár nem is azt mondanám hogy csökkenni fog, inkább csak meglepett, hogy rövidtávú autó létére az újabbak ugyanúgy vagy akár még drágábban, akár 7-9M körül vannak hirdetve mint az Ionic-ok.
Azt hogy ennyire egy platform hogy az ajtók kompatibilisek nem is tudtam, és érdekes módon nekem a csúnyának mondott béka még jobban is tetszik, olyan aranyosan vicces.
A ráncfelvarott kapott adaptív tempomatot, sávtartót meg vészfék asszisztenst, ha jól tudom, bár kérdés hogy ezek közül az első kettő egy városi autónál mennyire szempont. -
Shadowbull
addikt
"a külső/méret/kezelhetőség a fontosabb"
En szemely szerint nem tudom miert lenne kezelhetobb az NACS. Eleve AC toltesnel csak a Typ 2 csatlakozot hasznalod, az nem egy nehezen kezelheto valami.
DC-n meg a vastag kabel problemasabb kezelhetoseg szempontjabol mint maga a csatlakozo, es a CCSen meg van egy jo robosztus markolat is. Nem tudom elkepzelni hogy valakinek az gondot okoz, a NACS meg nem.
Szemely szerint nekem sokkal szimpatikusabb megoldas az, amikor az AC meg a DC pinek fizikailag el vannak valasztva egymastol a toltooldalon, en nem az autoban kell kapcsolgatni attol fuggoen hogy eppen mit kap."mint látható jól helytáll műszaki szempontból is a Tesla megoldása"
Kiveve hogy nem alkalmas 3 fazisu AC toltesre, ezert Europaban felejtos.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Ez egyébként egy érdekes és szerintem sokak számára neuralgikus pont. Láttam különböző számításokat és összehasonlításokat h típusok és HV akksi méretek mennyit tesznek ki egy autó árából. Elég durva ha igaz h egy 100kw akksi csak max 30% körül van egy autó árában. Igaz US modellek de nem hinném hogy jelentősen nagyobb lenne EU modellek esetében. Ehhez mérten Hansba a 17kw akksi pakkot 23000€-t akarják adni (anyagárban, tehát még nincs szerelés és a régi visszaküldése ami nélkül meg sem lehet venni!) ami , tekintve hogy nem a teljes hajtás mögöttes energiatárolója, igen csak zsebbe nyúlós.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Ezekiell
veterán
Nem elérhető az oldal, milyen feltételekkel? A végén a lízingbevevőnek kell tulajdonjogot is szereznie (kommentekből ezt olvastam ki)?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Ahh, király, köszi.
Hát igen, a NAV erre a konstrukcióra simán mondhatja, hogy "ácsi, ez zárt végű", és akkor az ÁFA visszaigénylést bukja az ember, úgy meg nem buli.
Ezt baromira ki kéne matekozni, hogy mi mennyire éri meg, ha megjelenik a pályázat - illetve kellene egy NAV állásfoglalás is.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Hát azért a nyílt és zártvégű között nagy különbség az is, hogy kinek a könyvelésében szerepel a gépjármű mint eszköz (ami baromira nem mindegy), szóval olyan állásfoglalásra gondolok, hogy ez a "korlátozott nyíltvégű" (vagy mondhatnám Frankenstein hitelnek is) könyvelésileg normál nyíltvégűnek számít és nem fognak miatta f*szrahúzni...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
A lízing téma egyszerűen el van rontva, javítani fogják - hogy melyik irányba, az jó kérdés. Ha engedik végül a nyílt végűt, akkor meg jó is lehet a pályázat, de szerintem nem fogják. De alapvetően ezt írtam én is, a lehető legnagyobbat akarnak fogni az egészen szerintem is a rohadekok.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Mauzes
őstag
Jó kérdés a hálózat, ezeknek utána kell néznem. Műszakilag nagyon laikus vagyok, illetve bérelt ház.
mivel jobb egy füstös? - nem azt mondom, hogy jobb, de mondjuk 4 millióval olcsóbban tudok venni egy 2-3 éves fullos Mazda 6-ost, mint állami támogatással egy jóval kisebb és a "minimalista" belsőtér miatt kevésbé praktikus crossovert. Pro és kontra persze, illetve az egyik használt és a másik meg új, de szerintem van mit megfontolni.
-második autóval is ennyit jártok hosszú útra? Jellemzően nem, tehát 90%-ban nem is szempont. De ez a második családi autó mellett nekem a céges autóm is lenne, így 10%-ban mégis csak lenne olyan eset, amikor vidékre kell menni vagy munkatársakkal utazunk, hogy a töltés okoz némi kényelmetlenséget (szubjektív, hogy ez most sok vagy kevés)
- Milyen hosszú az, és milyen gyakran? Ritkán, kb. a fentebb írt módon, de olyankor azért van hátránya az elektromosnak. Pl. szoktunk járni haverokkal is síelni, a méret és a hatótáv miatt valószínűleg nem tudnánk az én autómmal menni. Vagy meglátogatni a Szabolcs megyében élő szüleimet, az mindig teljes előzetes feltöltést igényelne (ami otthon 20-30 óra), stb stb.WiZARD: igen, a Volvo nem ad otthoni kábelt hálistennek, csak a nyilvános töltőhöz valót...
biker: + egy mobil töltő - mobil töltő alatt mit értünk?
Ja és az szempont még, hogy szerintem az otthoni töltőkábelt nem annyira lehet kiváltani egy fali töltővel. Hiszen ha bárhová elmegyek az autóval (szüleimhez, apósomékhoz, vendégségbe, stb), akkor ott is jó lenne, ha képes lennék tölteni az autót.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Amúgy igen, most sokan ebbe vannak, mert a Highland annyit megy el mint a korábbi LR, igazából az új változat árazással meglehetősen lefele értékelődnek a korábbi modellek, de még a piac nem követte ezt le, várhatóan fogja. 16M-ért van performance 40-60e km-el, kérdés mi a fontos... azért összeszerelésben futóműben van fejlődés meglehetősen sok.
-
cOxeR
Ármester
Én várok... mit kever ez a pályázat... aztán addig jön a tavasz, Z4-is biztosan el fog menni a tavaszi zsizsegésben, aztán meglátjuk. Nekem egy bajom van a Performance-al, ahogy néztem kellene tenni alá egy rendes futóművet mondjuk 7-800e beszerelve, hogy jó legyen és akkor a fékről nem beszéltünk - persze egyik se tragédia, de sokat javít.
Nekem azért cél, hogy a Z4-et is kiváltsam valamennyire... ha ilyen összeg felé tendálok pláne. -
Mauzes
őstag
A kiautózhatót én úgy számoltam, hogy hosszabb úton mondjuk 10-80% között használod. Szerintem ez nem csak a nagyon kis akkusnál 40 kwh, hanem az átlagnál, konkrétan mondjuk 58 kwh nettó kapacitásnál adódik. Persze van már egyre több long range meg nagyobb kapacitás, de azok milliós-többmilliós felárral mennek.
Viszont MÁS, ezt minden tapasztalttól kérdezném, hogy mi a vélemény: azon gondolkodom, hogy a gyakorlatban tényleg olyan fontos-e a nagyobb hatótáv, pontosabban tényleg megér-e modelltől függően akár 2-3 milló forintot a long range változat, ami ad mondjuk +100-150 km hatótávot. Mert az (új) modellek nézegetése közben azt vettem észre, hogy a legtöbb esetben a nagyobb kapacitás nem jelent gyorsabb töltést. Tehát jól hangzik a nagy hatótáv, de akkor arányosan annyival több ideig is tart tölteni, tehát adott távolságot pont ugyanannyi töltési idővel lehet megtenni, tök mindegy, hogy sima vagy long range változat. De mondom a konkrét példát:
- Ha városi használatról van szó és otthon tud tölteni az ember, akkor a hatótáv kb. alig számít. Hiszen tök mindegy, hogy 200 km-t tud megtenni az autó vagy 300-at, úgy se lesz kihasználva és esténként otthon vissza lehet tölteni. Így erre a használatra kb. pénzkidobás milliókat fizetni egy nagyobb akksis változatért. Sőt, valójában a kis akku a kisebb súly miatt még kicsit jobb fogyasztást is jelent.
- Ha tényleg hosszú útról van szó, akkor meg azért nem teljesen egyértelmű a long range előnye, amit fentebb írtam, hogy a hosszabb táv hosszabb töltést is jelent. Tehát ha 200 km-t tud az autó, akkor meg kell állni 200 km-enként, viszont mondjuk 50 perc visszatölteni. Ha meg 300-at tud, akkor elég 300 km-enkét megállni, de akkor 75 perc visszatölteni. Tehát tényleges előnyt (időt) nem nyer a sofőr szummában, hanem csak ritkábban kell megállni. Viszont kérdés, hogy nem éri-e meg bevállalni a gyakoribb megállást, cserébe 2-3 milliót lehet spórolni az autó árán.
- Ahol pedig ténylegesen kijön a long range előnye, azok a közepes vagy egyszeri utak. Pl. egy Balaton körnél ez választhatja el, hogy meg tudod-e tenni töltés nélkül vagy sem.Tehát a kérdés, hogy nektek mi a véleményetek, gyakorlatból szerzett tapasztalatok, hogy tényleg megér-e jelentős felárat a long range változat.
-
Vesa
veterán
Thanks a számítást! Akkor az 55-ös Audi marad. A fogyasztása zavar, de ha nincs más, akkor nincs más. Tesla-t nem szeretnék venni. Esetleg még a Jaguar I-Pace-t nézegetem, de abból csak 3-4 éves körüliek vannak ennyiért. Múlt héten megnéztem szalonban az Ioniq 5, Ioniq 6 és új Kona verziókat, hát egyik sem győzött meg. Mondjuk a 6-os élőben kicsivbel jobb mint képen de így sem nevezném szépnek, a fogyasztása is messze jobb mint a többinek, de kb. nem jó semmire a forma miatt, az ára pedig vicc.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A 8 évet azért írtam, mert kb. onnantól lesz sokkal nehezebb eladni egy EV-t, az akku para miatt. Ráadásul a garik is lejárnak 8 évesen. Ezért kell eladni, pontosabban, én ezért adnám el, bár már régen nem volt 6 évesnél idősebb koráig nálam autó.
A dilemma az, hogy pl. egy Qashqai jelenleg fapad modell 9,9M szalonban, extrázva 13M. Ez kb. hasonló forma autó, mint egy Ioniq 5, ami alapáron 19M, extrázva 22-23M. 13M-ről nem tudsz akkorát borulni, mint 23-ról, és itt gyakorlatilag annyi a különbség, hogy az egyik EV, a máik meg nem az. Kategóriában azonosak kb.
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
valamint a DC-DC konverter nyűgös dolog ekkora teljesítménynél, és a hatásfokáról is mélyen hallgatnak a gyártók...
Más: sztem a 800V már necces. Sztem a korral jöhetnek vele kábel szigetelési problémák, de ugye 8 év után a gyártót ez már nem érdekli, sőt inkább örül neki....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Mauzes
őstag
Nem vagyok szakértő, de kívülről úgy tűnik, hogy van azért. Ha az EV kínálat átlagát/mediánját nézed, szerintem akkor mind a kapacitás, mind a töltési sebesség szépen lépeget felfelé. Ezzel párhuzamosan a töltőhálózat is fejlődik (mondjuk egyre drágábban adják az áramot, főleg DC-n).
MÁS: egy mini piaci körkép, hátha hasznos másnak is. Voltam pár márkakereskedésben körbeérdeklődni.
Volvo:
- EX30 iránt érdeklődtem. Tudom, hogy új modell, de konkrétan nincs az országban egy darab bemutató autó sem, szóval még megnézni sem lehet.
- Bevezető akció keretében olyan 600k-1M kedvezményt adnak rá, állítólag később ez nem lesz.
- XC40 Recharge-ot tudtam megnézni, az olyan ~3 millióval drágább, mint az EX30. Nekem nagyon otthonosnak tűnt, olyan nappalisan minőségi. Ülése kényelmesnek tűnt, 190 centimmel elöl-hátul rendesen elférek.
- C40 Recharge tesztvezetés is elég meggyőző volt, minőségi érzete van az autózásnak vele, halk, kényelmes, jó érzés. Persze a csúcs kivitelű Twin motorost lehetett kipróbálni, nehogy a user lássa az olcsóbb verziót. Ez a Twin 408 LE és 670 Nm, teljesen elmebeteg gyorsulást tud, abszolút felesleges és veszélyes szerintem.Hyundai:
- Itt elég komoly csökkentett árak vannak Ioniq 5-re és 6-ra is. Ezt a két autót ki is tudtam próbálni.
- Az Ioniq 5 nagyon tágas, kb. egy 5 méteres SUV érzetét adja, tényleg durva. És eközben a külső méret nem túl nagy. Kívülről nekem nagyon bejön az autó, belülről olyan so-so. A magas felszereltségben mondjuk már egész korrekt a bőr kárpittal, az ülés is viszonylag jónak tűnt. A display-ek és kezelőfelületek kicsit furcsának tűntek, de azért gyorsan megszokható.
- Ami fura, hogy nincs közékopkonzol, így a lábamat nem tudtam jobbra támasztani, pedig 20 éve úgy vezetek, hogy a konzolnak neki van támasztva. (De lehet én vagyok fura ilyen szempontból. Ti amúgy hogyan vezettek, megtámasztott lábbal vagy "tartva"?)
- Az Ioniq 6 kb. hasonló áron elhozható. A fő különbség, hogy azonos árban az 5-ös jobban felszerelt tud lenni a szokásos extrákkal és minőségi anyagokkal (pl. bőr kárpit, HUD, hifi), a 6-os viszont technológiai és biztonsági extrákban erősebb (pl. hőszivattyú, fejlettebb vezetéstámogató). Viszont a 6-osból rendelhető kis akkus is (5-ösből nem), amivel bőven ezt lehet a legolcsóbban elhozni a kettő közül
- Mérete elöl jó, hátul viszont szűkös, 190 centivel érte a fejem a tetőt, ha egyenesen ültem. Mivel jóval laposabb, elöl is kicsit bunkerszerűbb érzés, kevésbé lehet kilátni, a visszapillantó sziget elég jelentős területet kitakart számomra úgy is, hogy az ülés a legalacsonyabbra volt állítva.
- Belső minősége hasonló, mint az 5-ös, talán nagyon kicsit harmonikusabb, de azét vannak fura részletek benne, pl. a tükörkamerás kijelző hajlított műanyag helye van minden modellverzióban.
- Próbaút alapján mindkettő tetszett, de a 6-os egy kicsit összeszedettebben megy, a vezetési érzet alapján és a remek hatékonyság alapján is tutira ezt választanám. Pedig az 5-ös jobban tetszik külsőleg. Viszont van két nagy baja: az egyik amit említettem, hogy a kilátás nem valami jó egy magas ember számára (tükörsziget), a másik pedig, hogy nagyon durván idegesítő biztonsági figyelmezetések vannak benne. Akkor is sípol, ha túlléped a sebességet, de még akkor is, ha megváltozik a sebességlimit. WTF? Az értékesítő szerint ez alapbeállítás az újabb modellekben az EU-s biztonsági előírások miatt és hogy egyáltalán nem lehet kikapcsolni. Netes írások alapján talán mégis ki lehet, de nem állandóra, hanem minden egyes beindításnál a menüből kitúrva lehet megtenni. Ez a két dolog együtt számomra deal-breaker.Kia:
- Itt EV6 iránt érdeklődtem és nagyon meglepődtem. Konkrétan semmi kedvezményt nem adnak, kivéve egy kicsit ha van már Kia a flottában. Így minden modellváltozat kb. 4 (!) millióval kerül többe, mint az Ioniq 5. Ez nagyon extrém különbség szerintem.
- Cserébe még konfigurálni sem lehet, mivel modellév váltás várható pár hónapon belül, úgyhogy csak a készlet rendelhető.Úgyhogy most nagyon az EX30 és Ioniq 5 között gondolkodom, amik szerintem jó ár/érték arányban vannak az állami támogatással. Viszont a támogatást nem lehet biztosra venni, és anélkül már nehezen tudnám indokolni az EV vételt jelen körülmények között, úgyhogy egy használt de újszerű Mazda 6 kategóriájú autó is a gondolkodás tárgya, kb. féláron.
EX30 előnyök:
- mérete ideálisabb városba
- Volvo márka és minőség (a Volvo-s külső/belső nekem valahogy már régóta ad valami pluszt)
- hőszivattyú
- kisebb méret és súly miatt, illetve erősebb motor miatt - a tesztek alapján - nagyon agilis és élvezetes vezetni
- a fentiek miatt nagyobb a hatékonysága, jobb a fogyasztása
- Pilot Assist tök jól működik és városban is használható (a Hyundai-ban a rendes vezetőasszisztens csak autópályán működik, városban nem)
- olcsóbb kb. 2 millióvalIoniq 5 előnyök:
- tágas, akár családi autónak is jó lenne (de sajnos nem nekem, 3 gyereküléssel esélyelen)
- ha úgy adódik, ezzel akár 4-5 felnőttel is el lehet menni hosszabb utakra csomagokkal, az EX30 korlázotott ilyen tekintetben
- a létező műszerfal és sok kapcsoló miatt sokkal hagyományosabb autószerű érzetet és praktikumot ad, míg az EX30 Tesla-szerű megoldása valószínűleg komoly megszokást igényel és mindent a menüből kell előtúrni
- nagyobb hatótáv a nagyobb akksi miatt (habár többet fogyaszt, így ugyanakkora távolsághoz többet kell tölteni)
- ha ideálisak a körülmények, akkor gyorsabban tölt (viszont ha nem ideális, akkor meg lassabban)
- ezt már láttam élőben és vezettem, az EX30-at nem[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Ez csak annyit fog eredményezni szerintem, hogy befagy a használt MY piac egy időre, mert nem fognak hirtelen 2-3 millát engedni az autó árából a népek, mert ekkora bukót nem akarnak benyelni. Egy része fog, nyilván, de az a kisebb része szerintem.
Most olyan 15 körül kellene árulni a MY SR-t használtan (a pár hónapost), hogy megérje megvenni, ennyiért meg senki se fogja, amikor vette 20+ért fél éve.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Mauzes
őstag
De miért olyan furcsa, hogy én nem kizárólag a csúcs kategóriáról beszélek? Az EV vásárlók 90%-a ha vesz autót most vs. 4 éve, akkor azt látja, hogy fejlődött a kapacitás és töltés. Ennyit állítottam.
Az EX30 egy kívülről Golf méretű autó, nagyon nem Smart. Ugyan nem láttam élőben, de többen mondták már az első üléssor konkrétan tágasabb/szellősebb, mint az XC40-ben, mivel kevesebb dolog ölel körül. Ahol valóban szűkebb, az a hátsó sor és a csomagtér.
Néztem M3 HL-t is az ára miatt, de a szenzorok hiánya és az index gomb nekem nem volt elfogadható. Az Y meg csak most lett olcsóbb, korábban szóba sem jöhetett, a méretre sincs szükségem.
Amúgy valamiért nekem nem annyira tetszenek a Teslák, kis részben kívül, inkább belül, és ugyan próba nélkül nem akarok véleményt formálni, de mások szerint relatíve a menetkomfort és összeszerelési minőség azért nincs a topon. Az M3 HL-t pont azért néztem, mert elvileg nagyot fejlődött ebben, de a kizáró tényezők miatt elvetettem.
Azt teljesen adom én is, hogy nagyon jó a hajtáslánc és hatékonyság. Csak szerintem egy drága autónál már nem csak ez a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Plaid a Nürburgringen 4 perc körül kezd visszavenni, akkor már tényleg nem ad le 700 kW-t, talán csak 500at..."
Figyi, nézz már meg egy versenypályás videót, hogy legalább minimálisan tisztában legyél azzal hogy mi történik ott. A padlógázos szakaszok pár másodpercig tartanak, ráadásul a tapadás miatt erősen dolgoznak a kiporgesgátlós funkciók is, szó sincs arról hogy hosszabb ideig leadná a maximális teljesítményt. És így is túlmelegszik, a rekord körben már az elejétől fogva kimélték a hajtásláncot.
"Taycan meg mennyit is tud 250-270 kW körül tölteni? kb 7 percet?"
Pár másodperc vs. 7 perc....
"800V jó marketing szöveg"
Marhaság.
"Töltési görbe az akkun múlik leginkább"
A töltési görbe a teljes rendszer leggyengébb láncszemén múlik. Ha az az akku akkor azon, de nem mindig az akku az.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cOxeR
Ármester
Engedd el… nem megy át neki, hogy Tesla árszegmensben vásároló emberek nem a swiftekből ülnek át abba, hanem német prémiumból, mert nem ad annyit az auto mint amennyivel többe kerül, vagy pusztán nem is tudja azt.
Esetleg simán elegük van, hogy 4-5 évente tudtak venni újat, most meg ezekkel az árakkal nem érdemes foglalkozni.
2-3 évente vesz egy új Teslát, kevesebb tőke áll benne, no meg pusztán itt ez a pályázat melyik BMW felel meg neki?
Egy basic Y 13M-ra jön ki ha van támogatás… miért venne bárki BMW-t, ami 23-24M inkább vagy nem is fér a keretbe. -
Shadowbull
addikt
"Azért a prémium kategória árazása az nagyon is összefügg a közvetlen alatta lévőkkel"
Van összefüggés, de nem úgy ahogy te elképzeled, nem viszi le a prémiumgyártó az árait csak azért mert egy másik gyártó leviszi, tök mindegy hogy az prémium vagy nem.
A prémiumkategória ebben is különbözik a kommersztől, nem az áron keresztül akar vevőket szerezni.
Nyilván van egy általános piaci helyzet, egy általános kínálati és keresleti szint, és ezt minden gyártó minden ajánlata befolyásolja, de nem közvetlenül és nem azonnal."Ferrari/RR/stb szinten már talán nagyrészt függetlennek mondhatóak"
Az már luxuskategória, megint egy másik kávéház.
Sokszor elmondtam már: a kategóriák határai nem élesek, a kommersz teteje átfedésben van a prémium aljával, a prémium teteje meg a luxus aljával. A kategóriákat nem csak az áron keresztül definiáljuk, még akkor sem ha sokan ezt teszik.
Ez kavarta meg egyébként az embereket, amikor megjött a Tesla (aki erre egyébként rá is játszott) a Teslák jó drágák voltak, akkor az biztos prémium.
Ma már kicsit tisztult a kép, egyértelműen látszik hogy a Tesla már az árazásán keresztül is kommersznek definiálja magát, minél olcsóbban akar minél többet eladni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Noukoum
veterán
Globális elektromos eladások:
Bmw (nem csoport) 330 000
Tesla: 1 800 000Persze nincs semmi gond, fel kell állítani egy dogmát hogy a bmw prémium a tesla nem és minden a legnagyobb rendben. Marmint az alternativ valosagukban nyilvan.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Van különbség aközött hogy egy amerikai kapitalista céghez kerül a profit vagy egy kínai állami céghez. Ha választanom kell akkor inkább kerüljön az előbbihez a pénzem. Egyébként elkezdték elvinni a gyártást kínából a nyugati cégek, ez sem tart örökké.
Ellenben nyitott vagyok minden konstruktív ötletre mely a nyugati piacra szánt termékek kínában való gyártását redukálja. És nincs bajom a kínai emberekkel, a politikai rendszerük tevékenységével van problémám.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Elfogadom a véleményedet, de nem értek vele egyet. Nem tartom álszent dolognak azt hogy ha választok "két rossz" között akkor a kisebbik rosszat választom. Szóval vagy a profit egy része megy a kínaiaknak, vagy az egésze. Én inkább az előbbit választom.
Komoly kritikusa vagyok annak a rendszernek mely kiszervezi a gyártást szegényebb régiókba és élhetetlen körülmények között dolgoztatja a munkaerőt, ami egyben nagyobb környezeti teherrel jár. De hol állítottam azt hogy én ezt támogatom? Persze, amikor fogyasztok akkor azt teszem. Amikor adózom a kormánynak azt teszem. Az az elvárás hogy egyiket se csináljam? Amikor dőltel írod hogy nyugat azt feltételezem azért teszed mintha én szenté avattam volna a nyugatot. Én ilyet megítélésem szerint nem tettem.Azért emeltem ki egy részt mert ebben van konkrét döntésem. Vagy azt veszem aminek a profitja az amerikai kapitalista cég zsebébe megy vagy azt veszem mely a kínai állam zsebébe megy. Mindkettőt kínában gyártják, ezen én most, ebben a pillanatban nem tudok változtatni. Ezt az ördögnek való kikiáltást túlzásnak tartom, még ha meg is neveztem volna kínát mint a nyugati civilizáció ellensége, akkor sem új keletű dolog az hogy ellenséggel gazdasági kapcsolatot létesítsünk. Különösen úgy hogy a nyugatnak nem célja elpusztítani a kínai civilizációt, hanem ha lehetősége volna akkor békés módon megváltoztatná a politikai rendszerét. És igen használni és élvezni fogom azokat a termékeket amiket kínában gyártanak. Nem fogok azért nem használni telefont mert az összeset kínában gyártják le. Szerintem ez nem is elvárható.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Mauzes
őstag
Érdekes, hogy már ketten is a hőszivattyút írtátok, biztos igaz, de nekem még nem teljesen egyértelmű, ez miért annyira előnyös. Legfőképpen azért nem értem, mert ez egy olyan extra, aminek szinte csak hideg időben, azaz az év kis részében van érdemi előnye, meg esetleg nagy melegben egy kicsi. Egy nagyobb akkunak viszont egész évben ugyanolyan arányú hatótáv előnye van (persze azt értem, hogy a hőszivattyú nem önmagában hatótávot, hanem hatékonyságot növel).
Ráadásul még télen sem az van, hogy hőszivattyúval nincs hatótáv veszteség, hanem csak kisebb, mint hőszivattyú nélkül. Próbáltam adatokat tartalmazó teszteket keresni, és ez alapján oylasmiket látok, hogy mondjuk egy hőszivattyú nélküli modell (pl. Cupra Born) a nyári hatótávjához képest 20%-ot veszít télen, míg ugyanezen a teszten a Tesla Y LR 10%-ot veszített. Vagy összevetettek 0 fok körüli időben egy hőszivattyús és nélküli ID.3-at, előbbi kb 7%-kal fogyasztott kevesebb áramot.
Ehhez képest normál időben, az év nagy részében, még jóval kevesebb hatékonyság előnye lehet.
De mondok egy példát, adott modellnél a hőszivattyú felára közel 500k, és ez télen mondjuk ad +10-15% hatótávot, egyébként meg mennyit, +5%-ot? A +30%-os akku felára meg 1,4M, és ez mindig ad kb +30% hatótávot.
És értem azt, hogy a nagyobb akku igény kérdése is lehet, de egyrészt szerintem ez nem teljesen olyan, mint ICE esetén, hisz ott a nagyobb motor a felárért cserébe nem csak nagyobb teljesítményt ad, hanem emellett többet fogyaszt, egyre komplexebb, drágább szervizelni, stb. Így a user nem csak előnyt kap a pénzért, így persze hogy könnyen mondja, hogy nincs igény a nagyobb teljesítményre. De EV esetén a nagyobb hatótávra szerintem senki nem mondja, hogy van használati hátránya, max nem éri meg a felárat. Viszont ilyen helyzetben megint csak ugyanez lesz az előny-felár mérlegelési kérdés, amit fentebb írtam. Tegyük fel a használt piacon 50% écs-jű EV-t néz valaki, akkor azt fogja látni, hogy van az alapmodell x Ft-ért, a hőszivattyús kb. 250k-val kerül többe, a nagyobb akkus meg kb. 700k-val.
De simán lehet, hogy nem veszek figyelembe egyéb fontos szempontokat, kérlek javítsatok ki. Egyelőre nincs elektromosom, remélem idén lesz.
-
Andras6800
senior tag
Hoppácska Amúgy ez így önmagában még kevésbé kínos. Azt lehet tudni, hogy hányadik töltés és milyen töltés?
Arra gondolok, hogy épp Berlinből autóztok Párizsba autópályán, és most álltatok meg 5. alkalommal zsinórban egy 10 -> 80% töltésre, avagy így indított már első vagy második töltésre egy München - Stuttgart távon...Esetleg egy újságírós teszt, ahol reggel óra rotában nyomják ki a szömit , estére meg elfáradt a lelkem.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Ezekiell
veterán
Pontosan: az AP visszakapcsolás miatt (azaz gyakorlatilag megveszed ezzel az EAP-ot, mert az ennyit ér nálunk kb, csak töredék áron), illetve a manuális aksielőmelegítés baromi jó - nem mindig csak superchargeren töltöm hanem néha mondjuk Ionityn, és oda magától nem melegítene elő.
Aztán majd amikor benne van a kocsiban, találok még ezer másik use caset, az biztos.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen