Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
És? Biztos hideg/meleg/akármi volt. Ezer és egy paraméter szabályozza mekkora teljesítményt enged rá az akkura az autó.
Egyéb? Mert én belepörgettem a videóba és azt láttam amikor Björn ájuldozik kétszáznál hogy milyen király az autó, merev, csendes, stabil.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"lenne megfelelő thermal management"
Van.
"kiragadják hogy minőségi és 200al stabil"
Bizony. Ezt hívják prémium autónak, és ezerszer fontosabb mint a fingópárna meg a Netflix.
"nem lehet rendesen tölteni"
100KW volt a csúcs, ami azért elég messze van attól hogy nem lehet rendesen tölteni. Mellesleg számtalan teszt van arról amikor meg simán eléri a 200KW-t.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Igen, a marketing szövegben"
Nem, a valóságban. Nem állok neki videókat keresni róla, mert felesleges.
"kiemelten fontos lehet a minőségi beltér"
Meg a hangszigetelés, meg a komfort, meg a felszereltség. Egy TM3 olyan hangos belülről, hogy 130-nál már alig lehet beszélgetni benne, két óra után meg zúg a fejed.
"1.5 órákat kell az autóban üldögélni"
Amennyiben 100%-ra töltesz. Bár hosszú úton nem tölt senki úgy, hanem csak 80%-ig.
A Netflix az autóban nem más mint felesleges parasztvakitás.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Ezerszer inkább vennék BMW-t, mint Tesla-t. A töltés egy dolog, a másik meg az autó minősége és kényelme. Az nekem megér 15-20 perc többlet várakozást, hogy aztán a következő 300-400km-t egy egészen más minőségi és kényelmi szinten tudjam megtenni. Ráadásul, a jelenlegi akku tech még mindig kényes a gyorstöltésre, tehát kontraproduktív a töltés gyorsítás utáni hajsza. Nem tesz jót az akku élettartamának, én nem is tölteném ezt a tech-et 200kW-al, mert csak arra lenne jó, hogy szétcsesződjön idő előtt. Majd ha lesz egy normális technológia, akkor...
De azt is megértem, hogy vam akinek a töltési sebesség fontosabb. Ez pont olyan, hogy valakinek egy terepjáró kell a városba is, valakinek meg egy Smart.
A következő EV-m BMW lesz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Tiédetis
senior tag
Nyilván nem sokakat érdekel. De a másik fele is igaz lehez, kit érdekel, hogy amikor leállok mondjuk 3-4-5 órára, 10 perc vagy 30 után hűl ki a kabin teljesen? Azt is tudom, hogy vannak akik pont nem releváns, hogy 20 vagy 22kWh a fogyasztása emiatt mondjuk.
Mondjuk érdekes volt hétvégén mentünk egy X1 25e-vel. Kerestem a hátsó ülésnél a fűtést, de nem találtam, bár tény, hogy nem sokat kutattam. Így viszont a bőr hideg volt. Volt az ajtókban egy kék led csík, nekem nem jött be, de ízlések és pofonok.
Nem éreztem tágasabbnak a kis Soulnál.
Igaz, hogy kölcsön kocsi volt, és ájfonos csatlakozás volt rajta, de az S22-t felismerte, de AA-t nem tudtuk hirtelen megtalálni, hogyan lehetne csatlakoztatni, biztos lehet. Kia-ban elég egyszerű és gyorsan megtalálható volt.
Vezetési élményt nem tudom, nem én vezettem.
Prémium? Ha annak mondják magukat, akkor biztos...
Bevallom, a 1x éves Laguna III nekem kényelmesebb, és legalább olyan prémium érzetet ad
Kellene? Egyértelműen nem. Sőt, nejemnek sem.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
wassermann
addikt
Ezek szerintem olyan szokatlan kezdeti dolgok, mint pl. amikor 50 évvel ezelőtt nagyapám a Kékestetőre menet, Gyöngyös határában mindig megállt, ellenőrizte a tetőn a síléceket és a motorházban lejjebb engedte a hűtő előtti zsalut, hogy fel ne forrjon a hegyre menet a hűtővíz. Ma már nem kell ilyesmi a benzines kocsikon, mert megoldották...
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Azt is mondja hogy a használók 99,99%ánál nem fog fellépni ez a korlátozás.
Egyébként meg az adott időn belül történő gyorstöltések mennyiségét korlátozza, úgy tűnik. Valószínűleg az akku degradáció csökkentése miatt.
Majd meglátjuk hogy fognak állni ezek az autók 8-10 évesen, meg azok amik ezt nem korlátozzák.
"nagyobb távra mint egy Leaf"
Aham, ezért lett olyan jó eredménye az ezer kilométeres teszten, mert olyan mint a Leaf.
"prémium német"
Valóban.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Ezek az autók még mindig masszív fejlesztés alatt vannak, bár egyre több a tapasztalat, így is bőven az elején járunk. Minden egyes gyártó termékeinek vannak problémái, a Zoe-t képes kinyírni egy töltő, a Kona hajtóműve a kelleténél többször esik szét, -már adnak hozzá javítókészletet mert annyi a garis probléma vele, ezt márkaszervizben mondták nekem-, a Tesla igénytelen anyagokból, gyatra minőségben összeszerelt minimal design, a németek pedig fáziskésésben vannak EV fronton, ezért bár az autók kidolgozása továbbra is magas színvonalú, az elektromos rendszer még messze nem tökéletes. Innentől az egyszeri user számára az a feladat, hogy a számára prioritást élvező feature alapján válasszon egy nem tökéletes autót.
Akinek a minél nagyobb hatótáv és a gyors tölthetőség a fontos, de nem érzékeny a belső tér/összeszerelés minőségére, az vesz egy Tesla-t, akinek a minőség és kényelem a fontos, de együtt tud élni a hosszabb távoknál előnytelenebb működéssel, az vesz egy BMW-t, akinek pedig az számít, hogy az autó minél kevesebb öko lábnyomot hagyjon, az vesz valami kiskocsi EV-t. Nem létezik olyan EV, ami tökéletes. A BMW sem attól prémium, mert egy töltéssel el tudsz vele menni 1000km-t és utána 20perc alatt 500kW-al fel tudod tölteni az újabb 1000km-re. A kidolgozástól, futóműtől, ergonómiától, anyagminőségtől stb. stb. lesz prémium.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
hatékonyságban: Ok.
önvezetésben: Wut??
biztonságban: Wut ??
gyorsulásban: Pontosan mi gyorsul jobban, minél? Ráadásul ez prioritás kérdése, engem pl. egyáltalán nem érdekel, nem versenyezni megyek ki az utcára.
töltőhálózatban: ??
netflixben: Igen, ez fontos...kb. mint fing hangot rendelni az indexhez. A többség simán tud élni ilyen gyerekes marhaságok nélkül (vagy inkább eleve nem is igényli), főleg, ha cserébe maga az utazási kényelem, komfort, és a jármű minősée egészen más dimenziókban mérhető. Netflixet ráadásul Apple Carplay vagy Android Autón keresztül is lehet nézni a központi egységen, már ha valakinek ez annyira fontos autóvezetés közben.Meg mondjuk a Tesla pukkant egy nagyot a tőzsdén is, 60%-ot zuhant 3 hónap alatt. Ez persze nem minősíti az autókat, elsősorban az agybeteg Musk tehet róla.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
Én elég sokat használtam már ilyeneket, de nekem nem lagoltak már 10 éve se.
Tudod mi lagol? A Toyotám. Igaz abban olyan fedélzeti rendszer van, ami már 10 éve se számított volna modernnek. Aztán az sem bír érdekelni, sokkal többre becsülöm hogy kényelmes, csendes és tisztességesen össze van rakva. Azt a fél másodpercet meg kivárom.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A vezetéstámogató rendszerekben semmiben sincsenek lemaradva a németek, sőt. (Lásd Merci L3).
M3P nem gyorsul jobban mint az i4 M50, a gyakorlatban teljesen pariban vannak.
Ráadásul az i4 M50 az NEM M-es BMW "csak" egy M Performance.
Töltőhálózat már nem téma, a kérdés már régen nem SuC vs. Ionity hanem SuC vs. minden más. Semmi hátrányod nincs ma már ha nem Teslád van, azok az idők elmúltak. Sőt, a Teslások is gyakran más töltőn töltenek, mert azok gyakran jobb helyen vannak, nem kell például 10 percre lemenni az autópályáról.
Szó sincs egy órás töltésről, a konkurencia pont ugyanolyan gyorsan tölt mint a Tesla sőt.
Ja, a tőzsde picit esett. Több mint 60%-a tűnt el a cégnek a semmibe, 600 milliárd dollár oldódott fel, és még hol a vége.
A BMW vs. Tesla árazás irreleváns, a BMW prémiumgyártó, a Tesla meg tömeggyártó, nem egymással versenyeznek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"egy BMW felé órás töltést kéne kivárnom"
Nem kell kamuzni. A BMWk pont ugyanolyan gyorsan töltenek mint a Teslák.
"a saját töltőhálózat is felesleges"
Nemhogy felesleges, de kifejezetten káros és betiltandó.
"városi vezetés közben írtam, a többinél nem jobb önvezető mellett."
Nincs önvezetés a Teslákban. Sem a városban, sem sehol.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"valaki mégis egész jól vezeti sokszor helyettem az autót"
Majd ha egyszer elgyúrsz egy gyalogost így, kíváncsi leszek a bíró arcára amikor megpróbálod elmagyarázni neki hogy az autó vezetett és nem te.
"kivéve amikor nem, mert bekorlátozza a töltést"
Amikor sok száz kilométeren keresztül tolod padlógázzal kétszáz körül, utána gyorstöltés aztán megint kétszáz, és a harmadik-negyedik ilyen után elkezd korlátozni. Valóban mindennapos problémának tűnik.
Engem például ez kábé soha nem érintene mert nem megyek tartósan ilyen tempóban. Ellenben ha hidegben nem töltene rendesen az autó, az érintene....
Magyarországon fogalmam sincs hogy hogyan van, autóipari szempontból meg kábé irreleváns.
Ha jól tudom ott még a SuC is ingyenes valamiért.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Persze hogy nem egyedi, ha azt csinálod amit leírtam akkor az autó elkezd korlátozni. Ez nem valami hibás működés vagy véletlen, ez szándékosan ilyen. Nyilván az akku degradációt akarják ezzel keretek között tartani.
Hogy ennek mekkora gyakorlati jelentősége van, azt mindenki döntse el maga.
Te nyilván folyamatosan kétszáz fölött mész sok száz kilométereket, hogy neked ez ennyire releváns.
Másnak meg az a releváns, hogy 130nál még lehet beszélgetni az autóban, mert nincs akkora zaj benne hogy fél óra múlva múlva az összes utasnak zúg a feje.A magyar viszonyok igazából csak a magyarokat érdeklik, az autóipart nem különösebben.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
"Ettől még 10-20-30 percig se akarnám a prémium műanyagot nyomkodni egyéb időtöltés helyett."
Beakadt nálad ez a lemez, de nem teljesen értem miért...Az én sz*rom 30perc alatt töltődik fel egy 50-es töltőn. Bár alapvetően otthon töltök mert az a legjobb, elég sokszor lógtam már utcai töltőn ahhoz, hogy a tézisedet tényszerűen cáfoljam. Eleve, az esetek többségében töltéskor nem is kell az autóban tartózkodni, mert a töltő közelében van valami egység (kávézó, benzinkút, hiper, kocsma, akármi), tehát ott töltöm az időt és nem az autóban gubbasztva. Ha pedig úgy adódik nagyon ritkán, hogy beszorulok az autóba mert nincs más a közelben, akkor fogom a tabletet vagy a telefont és játszok vagy nézem pont azokat sz*rokat, amiket Te a Tesla-ban. Ehhez nem kell Tesla. Tehát teljesen értelmetlen érv egy Tesla mellett a filmezés, mert az bárkinek, bárhol elérhető a zsebében lévő eszközzel.
Azt pedig korábban is kiemeltem, hogy mindenkinél mások a prioritások. Tökéletesen megértem, ha valakinek a Tesla kell, mert azt érzi magáénak. Egy terepjáró sem jobb vagy rosszabb egy sportkocsinál, viszont egészen másra valók. Mindenki megveszi ami számára fontosabb (kényelem, sebesség, méret, akármi).
Többször említed azt is, hogy úgy mondunk véleményt, hogy nincs Teslánk. Felmerül a kérdés, hogy neked volt már BMW-d? Nem valami szutyokra gondolok, hanem normálisra...Nekem valóban nincs Teslám, de ültem Model S-ben párszor (kollégámnak van), és nagyon nem győzött meg. Vagy fogalmazzunk inkább úgy, hogy az árához képest nem győzött meg. Ellenben volt 3db BMW-m, nem a sz*rkupac fajtából és bátran állítom, hogy minden eddigi autóm közül azok voltak a legjobbak. Hozzátéve persze, hogy _számomra_! Ebből nem következik, hogy másnak is így kell éreznie, de a BMW minőségét vitatni általában azok szokták, akiknek az életben nem volt egy se.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Sza_Sa
senior tag
Nem, mert régen egy hosszabb utat be sem mertél vállani, nem volt töltő sehol.
Mára nem gond egy nagyobb kirándulás. Többe kerül? Igen, de legalább van. Nálam minden 10. otthoni töltésre jut mondjuk 20 kWh gyorstöltés. Nem ezen fogok fennakadni, kormányunk és jegybankunk újabb sikere, a világ 10. legmagasabb élelmiszerinflációja sokkal jobban felb.ssza az agyam."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
biker
nagyúr
Valaki csinálhatna már egy poénvideót, amint mobilitis polóban a csemegepultos kiszolgál valakit, és annyiba kerül minden amennyi ideig szeleteli, pl 10dkg pick szalámi 15mp = 150Ft, de a sajtos párizsi amit nehéz szeletelni, szétesik, az meg 25mp és 250Ft lenne.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
pontosan. mint a mobilitin, start, elkezd számolni, de kb 50mp mire a kapcsolatot felépíti, aztán ugye soft start kb 20mp mire maxig felmegy. Leállításkor is kb 40mp pluszban elmegy amíg még mér.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
-
Andras6800
senior tag
Teljesen egyet értek veled. igazad van!
Amire próbáltam rávilágítani, hogy ha "túlárazott" a töltőoszlop, az arra készteti a tulajokat, hogy alternatív megoldásokat keressenek. Pl sárga kisbóri hosszabbítóval húzzák le a delejt a 3.ról.. ilyenek. Illetve lassabban terjedjenek az elektromos autók. Ez sem egyszerű.. nyílván én csak saját gondolkodásomból tudok kiindulni. Másoknak a 145 Ft/kWh is sok...
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
titán
Nyilván, természetesen úgy van ahogy írod. Nem gondoltam, hogy valaki tényleg komolyan gondolja a "jótékonyság" kifejezést. Nem, nem karitatív munka. De attól még igaz, hogy masszívan veszteségesek vagyunk mi is, és a piac összes szereplője.
Igen, az energia árak elszállása, politika, rezsicsökkentés, stb bezavarhat. Üzleti kockázat.
Az közületi energiaárak a 20 Ft-ról két év alatt 200 Ft-ra elszállása nem egyszerű üzleti kockázat. Ez totál nonszensz. Eddig mindenki úgy árazott, hogy a veszteséget azért vállalta be, mert azzal a villanyautók terjedését igyekeztünk elősegíteni, de ilyen mértékű elábé növekedést (x10) már nem lehet tovább átvállalni. Jövőre mi is 300 Ft feletti díjakkal érkezünk. Ha valaki utazni akar, fizet, vagy előveszi a fos dízelt és a benzinkúton fizet ugyanannyit, vagy otthon marad. És még így is veszteségesek maradunk. Akkora marad a veszteségünk, mint amit korábban üzletileg beterveztünk.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Sza_Sa
senior tag
"Igen, az energia árak elszállása, politika, rezsicsökkentés, stb bezavarhat. Üzleti kockázat."
Ez az, amit a piac nem tolerál, a magas kockázat, ennek lesz/van egy masszív felára. Jó példa erre az ősszel megjelent iphone 14 széria árai is.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Andras6800
senior tag
Ez amit számoltál az a havi szaldó vs éves szaldó.
Bruttó az még nem ismert, de biztosan nem így fog kinézni.Szerintem a termelés részt nézd még át. Nem tudom PVGIS-el hoztad-e ezeket a számokat, meg mekkora rendszerrel tervezel milyen tájolással. Én a számok alapkán 9 kWp-snek nézem. Júliusi termelés meg Januári termelés között én inkább ilyen 5-6x-os szórzókat láttam azoknál akik osztottak meg. Nem bő négyszereset, mint amivel számoltál.
Nekem 7,2 kWp-ről lejött decemberben 189 kWh, Júliusban meg 1,21 MWh.
De abban igazad van, hogy a havi szaldóval is túl lehet élni. A gond azoknál a háztartásoknál van, ahol nyáron nincs nagy fogyasztás, télen meg hőssipkával fűt. Ahogy írtad is.
Én is pl havi szaldó miatt gondolkodom extrán a EV-n. Plusz van is éves extra termelésem.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
Ha 3 fázisod van, kizártnak tartom a 70%-os önfogyasztást... persze kérdés technikailag hogy fog működni a bruttó elszámolás. Én szóban egy 15 perces szaldó intervallumos elképzelést hallottam 2 éve (nem hivatalosan.... mielőtt szétszedtek... ) Ha a mostani 1.8.0 vs 2.8.0 elszámolás marad, 3 fázis esetén ha megfeszülsz se fogod elérni még az 50%-ot se... csak ha tudod a fogyasztókat vezérléssel helyezgetni a fázisok között...
Esetleg ha a legnagyobb fogyasztóid, pl hőszipka, autó töltő 3 fázisú
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
Akkor te egy jós vagy. Egyrészt a bruttó részletei nem ismertek. De várhatóan 15 perces vagy óránkénti intervallumokban lesz kigyűjtve a termelés meg a fogyasztás előjeles értéke. Majd ezek után Ft alapon megy az elszámolás.
Értsd:
- reggel 6kor volt 2 kWh fogyasztásod: 40 Ft
- 7kor 6 kWh betermelésed 0 fogyasztás: 30 Ft-ot kapsz. És így végig.
De mint írtam a pontos részletek nem ismertek. pl az sem, hogy fázisonként megy majd a buli, vagy fázisok összege számít mint mondjuk most.
namármost ha fázisonként külön van, akkor Hybrid inverter kell. A nem valós hibridek csak szimmetrikusan tudnak termelni minden fázison.3 fázison jelenleg a 3 fázis összesítésével érnek el emberek odafigyeléssel 30-35% helyben fogyasztást. A többi már átmegy az órán, így bruttóban valamilyen intervallum szerint Ftosítva lesz elszámolva. lásd fenti bugyuta példa.
Ennél jobb azonnal fogyasztás elérhető okosotthon vezérléssel. Meg vannak egyéb jóságok: Pl Ohmpilot. Na ennek az ára megér egy misét (500K HUF). Most képzeld el ezt az egész házra. Milliós tételről beszélünk. Még akkor se pár tízezer, ha beleölsz rengeteg időt és magadnak programozol Home Assisstanttal. Sok relé meg érzékelő drága mulatság.
Éves termelést havi lebontásban itt tudsz nézni: https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/
Tapasztalatok szerint Sytem loss-t 0%-ra kell állítani.
Plusz, a tudomány mai állása szerint, ha 2023.12.31-ig telepítesz, 10 évig még valamilyen szaldóban maradsz. Havi/sávos havi/ éves... ki tudja. Majd év végén kiderül.
Persze ez is csak addig van, ameddig este 11kor ki nem jön egy új közlöny.Így összességében a táblázatodban szerintem alacsony a nyári termelés. A 70%-os helyben fogyasztást meg felezd meg inkább. EV-vel tudsz javítani a helyben fogyasztáson, ha van kommunikáció az inverter és az autó töltő közt. Meg az inverter látja a ház fogyasztását is. SE tud ilyet, hogy saját autó töltője csak annyival tölt, amennyi napenergia lejön és amennyit a ház nem használ el. De ez sem annyira egyszerű, ha nem egyben van számolva a 3 fázis.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen