-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Nehéz lesz meggyőzni, hiszen nem erre való. Amúgy egy 90aH-s rex, elég jó hatótávot megy, pl teszel be egy 10 literes kannát, azt pillanatok alatt be tudod tölteni -bármilyen pihenőnél, szélsőséges esetben leállósávban és menni tovább, ergo egy ilyen kannával felvértezve tudsz menni ~350km-t normál tempóban. (120km rex egy töltés ezt duplázod a kannával + az alap elektromos ~130km) Szóval ha egy időt igénylőbb (30 perc) töltést beiktatsz, én azt gondolom, hogy 7-800km-es távra simán lehet vállalkozni.
Egy Rovinj kört én megpróbálok szerintem ha lehet majd mozogni nyáron, elvileg 4 megállással menni kell, ~10 óra összesen. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #59332 üzenetére
30-35 perc, meg egy kanna benzin +, ha rexes, nem 1000km-es napi megteendő távra van.
Mondjuk nem az a normális amúgy se, hogy valaki ilyen távot egy nap alatt leseggeljen, nekem a rekord az kettő megállás Olaszországból (Siena alól indulva), benzin+kávé+pisi ~1100 km, de nagyon fárasztó.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #59336 üzenetére
Alapvetően igen városba, de azért nem kell elkapálni egy kocsit, mert nem tudsz vele megtenni 700kmt egy seggel. Bringával is mennek emberek olyan utakat, hogy pislogok... mindegyiknem megvan a maga előnye hátránya, csak előre kell tisztába lenni vele.
#59337 Ck
Pont erről van szó.
Venni kell rá 20-as felnit, meg tenni szélesebb gumikat, meg nyomtávot, ezek igazából csak törődés/előrelátás kérdése, bőven elég stabil közlekedni. Nem a 155-ös gyárival kell menni és kész. 175/195 tökéletesen elég mindenre is, egy ültetés pedig "bolondbiztossá" teszi. (idővel az is meglesz nálam is)[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #59339 üzenetére
Nem teljesen így van, rex-ről beszéltünk, ott azért nem kell 20%-os töltöttségnél keresgélni, mert pont erre van a rex, sőt ugye csak x% alatt kapcsol be magától, de tény, hogy nem gazdaságos, meg ugye ott megint ott van a szokásos benzinmotor karbantartás, ezért én pl nem akartam alapvetően rex-es változatot. Másodjára meg a robogó motor hangja miatt, nekem az vicc kategória érzésre.
Nem hosszú útra van kitalálva ennyi, ezen nincs mit vitázni, de meg lehet vele tenni, ha hajlandó vagy kompromisszumot kötni ezekre a hosszabb távokra, ha nem akkor nem.
Gazdaságosság + autópálya + nagy távolság, az nem az elektromos autózás egyelőre, az inkább egy diesel, bár egy IX3-már ha mindenhol lesz értelmes töltő, akkor nem lesz para a nagyobb táv se, 400km-t simán mész vele, és 150kw-os töltőn 10-80% 27 perc. Ez egy megállás 800km-en. Az áráról mondjuk persze ne beszéljünk...
Amúgy az I3, ha tényleg kifuttatják és marad egyedüli szériában gyártott carbon vázas autó, egész jó értéket fog képviselni egy pár év múlva.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #59343 üzenetére
Árban van jobb, de néztem 500-asokat is, nagyon nagyon kicsi, egy I3-hoz képest, nincs mit összehasonlítani a kettőn.
A Kona az tényleg jó, de ott is a 39kw-os azért sokkal nem megy el többet, de persze az már teljes méretű autó, ezt is mérlegelni kell.
Ilyen autó sok van, ami felett eljár az idő, aztán egyszer csak emelkedik az ára.
Z4 szinten pl E85 és E89 között is egyre kisebb a különbség, az egyik még nem érte el az alsó pontját, a másik meg már emelkedő fázisban van, vicces, hogy E85-ből 4-5M között vannak tök átlagos állapotúak, 5-6M között meg E89-ek is vannak már. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #59349 üzenetére
Minden autóval van kompromisszum, miért nem az az elvárás akkor, hogy ne kelljen tankolni csak havonta egyszer, vagy ne kelljen szervizbe menni csak 2 évente, vagy beférjen egybe egy gardróbszekrénysor? Egy rakás dolgot lehet nézni és súlyozni, kinek mi a fontos. Megalomán hozzáállás kicsit ez, egy felnőtt képes egy seggen ülni 3-4 órát a kocsiban, de egy gyerek pl kevésbé. Neked nem jó, mert évente nem kötsz 10-15 alkalommal időben/sebességben kompromisszumot. Nekem is van másik autóm és az is kompromisszumos, már csak ha a 2 fő-t nézem. Még is szeretem és ha bútort akarok cipelni, bérelek egy teherautót, de nem járok egész évben ifával.
Bp meg tele van nyakkendős egyedül kocsikázós suvokkal, annak is sok értelme van.
Nekem most ez a kombináció megfelelő, ha változik az életem, akkor ezen is változtatok. -
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #59352 üzenetére
Nekem sajnos nincs (még) de haverom meg nem tud 1 óránál többet utazni a 3 kislányával.
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #59354 üzenetére
Az év 90%-ában otthon töltöd... az otthoni áram vélhetően sosem lesz gazdaságtalanabb, mint benzint/gázolajat venni, főleg ha előre haladsz a korral és próbálsz napelemes rendszert is kiépteni. (persze az is újabb költség/befektetés)
Kicsit félre ment az agyalásod, egyáltalán egy családban egy autót kettő autóval összevetni? Vagy nem értem mit számoltál alapnak, 15k vs 7k eur.Nekem ott kezdődött, kell egy újabb autó, amibe elférünk, relatív kevés km-es, automata és ha sokat megyünk összességében, akkor sem kerül sokba a szerviz, benzin egyéb és azért megy is, tudod mennyire korlátos ez a pár fenti dolog.
Most toltam egy keresést, nem korlátozva le-re üzemanyagra, csak mondom a lista 90%-a a találtai listának I3.
Itt a keresési feltétel: 37 találat.
#59355 Gsy-rr
Értelek összességében, nincs vele gond, csak annyira nézőpont kérdése minden. Rengeteg autót megnéztem, igazából Ezredes tudja, hogy erre is több mint 1 év ment el mire döntöttem, mit vegyek és sokáig szóba se került elektromos... és volt rengeteg korlátozó rész is pénz, funkcionalitás. Automata de milyen márkában, amire van megfelelő szerviz is... az volt pl a legnehezebb. EU-ban ez az automata, csak a prémium kiváltsága... amit nem is értek őszintén.[ Szerkesztve ]
-
-
cOxeR
Ármester
Egy jó a hétvégi munkanapban, a reggeli meg az esti hazaút, valahogy sose sikerül a 15km-t megtennem, úgy hogy az ne legyen inkább 25-30 erre arra kerülve és élvezve, hogy nincs forgalom.
#59478 Ck.
Kíváncsi leszek mi a véleményed az I3-ról. Én nagyon nem bánom, hogy nem benzines/diesel autót választottam, napi használatra.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Az autóban való dohányzást én se értem, ha arról van szó, és sajnos teljes mértékben meg sem lehet szüntetni... hiába bármilyen autókozmetikai praktika, egyszerűen vannak járatok ahova lerakódik és fizikailag nem takarítható.
u.i nekem volt ilyen autóm, de télen ha szélvédőt fűtöttem, állandóan éreztem a bagó szagot... 10x év dohányzás mentes használat után is
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #59512 üzenetére
Közterületen nem lehet sehol mosni (vegyi okok miatt), mondjuk én is csak kézi mosóba jártam, egy ideje viszont csak itthon mosom. Sok idő, illetve pénz is, mert kell (porszívó) magasnyomású, kellenek a sampon wax egyéb dolgok (ecset, kendők, kompresszor jól jön egy excenteres polírgép is). No meg víz áram.
Gyakorlat is, ha nem fél napot ezzel akarsz tölteni
...
Azt is megértem ha valaki nem akarja ezt. -
cOxeR
Ármester
válasz Anaren91 #59518 üzenetére
Meglesz az értelme, annak a sok megvett cuccnak, no meg a pad és a paszták, nem egy kocsira elegendőek, ezt tedd hozzá.
Miért a Yato lett amúgy? - én is szeretnék venni majd (két autónál már ha a waxot nem kézzel viszem fel, évente nyerek fél-egy napot), de egyszerűen nem jutok dőlőre vele egyelőre -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #59552 üzenetére
Z-szériások is messziről csápolnak egymásnak.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #59777 üzenetére
Olajat kell benne lassan cserélni és nem éri meg.
-
cOxeR
Ármester
Töltési vitára, bmw-nél mikor 100% os töltöttséget láttok valójában 92-95% a valós, lent is ez az 5-10% közötti difi van. Sima auto akku esetén is van az a merültségi szint amiből még menthető és van amiből már nem. Szoftveresen csökkenti a töltési sebességet 80-90% körül fokozatosan, így egy felhasználó nem nagyon tudja az akku élettartamát hazavágni, ezért van sok 150-200k km-es I3 is ami 90% fölötti vitalitású (de lehet regeneráltatni és újra 100% körül lesz).
Többnyire csatlakoztatáskor több időt ír, mint ami a valós töltés befejezése, nálam is az a tapasztalat, hogy 5-10 perccel előbb fejezi be az eredeti tipphez képest.
Amiért nagyobb a tippelési hiba ráta a kisebb akkus autóknál, 530e…. az pusztán az elektromos töltés ingadozásból eredő számítás. Egy nagy akkunál 8-9 órás töltési ciklus alatt kevésbé jön ki átlagban ez az ingadozás, mint egy 2-3 órás töltés esetén. -
-
cOxeR
Ármester
válasz Carlytoo #59892 üzenetére
Mondom én is, 8-9 literrel is elmegyek, 150-170 között pályán, de megáll 10 alatt sima városi közlekedéskor is. 3 liter benzin. Valamint meg tudok vele etetni 14-et is, de átlagba bőven 10 körül vagyok. Van itt a fórumban több olyan diesel ami szintén inkább 9-10 körül áll meg, szóval ilyen nagy difi nincs, meg amúgy is láb függő ez nagyon . Ez a kétszer annyiba kerül az üzemanyag nem életszerű.
-
cOxeR
Ármester
válasz H.Ezredes #59903 üzenetére
Na pont ezért ehetne többet is. Amúgy a nem si blokkos 3 literes Z-k 10 alatt sehogy se állnak meg.
Más téma, annyira botrány, hogy a 3G kivezetésével szépen alá lesz ásva egy rakás autó távoli elérése, nekem is nagy fejtörés lesz, mert pl nem fogom tudni távolról indítani az I3-ban a klímát/fűtést… miközben ugye 8 év támogatás meg garancia van elvileg… kiváncsi vagyok lesz-e valami lépés, modul csere vagy mindenki mehet a levesbe.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #59927 üzenetére
Már készen van a FL is, jövőre kerül piacra, találsz képeket is róla.
Nem értem ezt a formavilág utálkozást, így ronda úgy ronda évek óta ez megy, nekem unalmas ez a picsogás, miközben arról szól, a változást nem bírják az emberek.Az IM2 lesz a nagy áttörés szerintem, kérdés ki lesz az a kör aki ki tudja fizetni, illetve mikor lesz megfizethető, 5 vagy 10 éves korában…
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #59929 üzenetére
Nagyon nem mindegy hol töltöd, pont így van. Múlik azon, hogy az auto mit tud felvenni, van perc és kw alapú számlázás. Van ahol van alapdíj, meg percdíj.
Van 3-4 szolgáltató, azokat appokon keresztül tudod használni.
Van ahol van havi alapdíj, utána kedvezőbb a töltés.
Nekem a Mobiliti jött be főleg a lokalizációk miatt (MVM csoport), ott egy perc 100 Ft a gyorstöltőn.
Többnyire nagy üzletek mellett van, így tudsz közben nézelődni/vásárolni.
Tegnapi pl:
Nekem így 150-160 Ft 1 kw, ez egy relatív jó ár, de pl MOL kúton van kw alapú, ott 140 Ft / kw.
Az meg tipikus kúton töltött idő, kávé miegymás de nem “hasznos” terület, ahol elmegy az idő.
I3 43-45 kw között tud tölteni, 80%-ig, utána esik vissza 90 körül már csak 30 kw-ot vesz fel.
Van ennél gyorsabb töltő, ott 280 Ft / kw és 500 Ft alapdíj, cserébe van, 350kw (valóban ~300 körül jön arra képes kocsiba pl Ix3) itt az időspórolást fizeted.
Szóval nem csak az ár hanem az idő és az eltöltött idő felhasználása is fontos lehet.
Pl inkább vagyok üres parkolóban mint tömegnyomor pálya melletti kúton, főleg ebben a covidos időben.
Az előző meg a mostani hónapban olyan átlag 1600-1700 km-t mentem / hó, ami 230-250kw felhasználás.
80+ %-ban otthon töltve, a többi töltő.
Szóval kb 18 ezer / hó az üzemanyagom, 1600 km-re.
11k 1000km vagy 1100 Ft 100 km. Jobban tetszik 2,5 liter benzin / 100 km.Nem feszülök pontos statisztikán, főleg ha ilyen összegről van szó, nincs akkora jelentősége, hogy 1100 vagy 1300 Ft 100km.
Tény ami tény pályán 100 körül megyek, de ez a ritka terep, vagy ha van kellő töltés az utolsó km-eken elengedem a “lovakat”. Tegnap is 140 tempomat Bicskétől hazáig.
-
cOxeR
Ármester
válasz Tsebacsi #59931 üzenetére
Igen, én 50-el számoltam, abba belefér az alapdíj meg a korrekciós értékek.
FIREBLADE78 #59932
Valójában a töltőt nem is lehetne hosszabbítóval használni, de néha én is így oldom meg - nem otthon. Direkt aljzatba lehet dugni, vagy tényleg megfelelő keresztmetszetű kábel kell.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #59934 üzenetére
Az átlag autós nem megy havi 1500-1600 km-t, de számoljunk 2000-el, az napi 65 km max. Ezt a 60aH-s verzió is röhögve teljesíti télen is.
Ne legyünk mar ennyire izék.
4M alatt is van már I3, egy tucat hasonló korú futású fókusz is 3M+
Szerintem pusztán hozzáállás kérdése az egész.
Igen kompromisszum van, de lehet jól/ésszel használni.
Aki meg tud venni 7-8M kategóriában mást annak nem a fogyasztás fog számítani, ergó nem lesz toleráns a kompromisszumokkal. Értem én, de ez nem technikai gond, ez emberi/felhasználói hiba. -
cOxeR
Ármester
válasz Anaren91 #59937 üzenetére
Mit parazol? Másik autóból nem fogy ki az üzemanyag? Napokig nem töltöm a kocsit, csak ki be állok a garázsba, ha tudom messzebb megyek feldobom éjjel a töltőre. Pont ugyanúgy megy mint egy más autónál, max nem egy hétig közlekedsz egy teljes tankkal.
Ez töltő pont kérdése, valamint ne feledd, hogy nálunk nem elterjedt, hogy kártyával fizetsz a kútfejen vagy kp-val előre és annyi üzemanyagot kapsz adott ponton amit kicsengettél. Itt konkrétan ez a helyzet nem kell hozza ember, kasszás, kutas. Simán be lehet szórni tisztán elektromos kúttal az országot, egyszerűen tőke kell hozzá. (inkább lobbi valójában, erről szól az egész)
Itt mindenki napi 3-400 km-eket megy?
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Anaren91 #59941 üzenetére
Másként látom, havonta 1-2 alkalommal tankolok nem otthon, havi 1600 km futás mellett. Ergo havonta 2x részletben, mint látod összesen ~40 percet töltök újratöltéssel.
Nekem teljesen megfelel ez így, az említett 1.2 rettenetet meg városban (de pályán is) ahova az is való ötször átlépem.
Váltó, fék, olaj, turbó, önindító, vezérlés egyéb finomságokat meg ne említsünk, a komfort részt szintén, álló hűtés/fűtés.
Nem akarok senkit megtéríteni, pusztán emberi okok miatt zárkózik el sok felhasználó, mert valamihez hozzászokott, és havonta 40 percen rugóztok. -
cOxeR
Ármester
Toljunk egy statisztikát fiúk/lányok (ha van), ki mennyit megy egy évben átlagosan, havi hány alkalommal megy 150km-nél többet. Ezt azért tudja mindenki.
Kezdem 20 ezer körül megyek, havi 2-5 alkalommal megyek 150 km felett egy nap.
A céges autóval megyek napi 4-500-at nem tartozik ebbe bele, kamionnal, teherautóval szintén nem. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #59945 üzenetére
Én is mindenre használom. Elmegyek Győrbe elviszem a kompresszort szüleimnél felfújni a fűtés tágulásit, majd hazajövök. Elmegyek vele dolgozni a Balatonra, majd ha végeztem hazajövök. De nem járok Ausztriába, se hetente se havonta, de évente se. Az átlag ember nem jár Ausztriába szintén se havi se évi rendszerességgel.
Elviszi a gyerekeket tropicariumba, elmegy dolgozni a munkahelyére, nem megy napi 50-100km-nél többet.
Sajátos szemszög az is, hogy Ausztriába jársz kocsival, megy vonat is ennyi erővel, ott meg a tankolás se a te dolgod, sőt vezetned se kell, meg ihatsz is, meg gyorsabb is. Mégsem vonatot veszel, mert csak az a jó.
Parttalan látom, mert a lényeg nem megy át.
Aki hetente 2-3 alkalommal megy 400+-km-t annak nem való, de ne mondja senki, hogy ez átlagos.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #59952 üzenetére
Ne keverjük már a német átlagot a magyarral. A német átlag távolságot a magyarral. A német eurós fizetést a magyarral, miközben egy auto kint sem drágább mint idehaza, sőt.
Aki nagy távot ingázik, nem saját kocsival teszi, vagy ha igen vállalkozó és annak megfelelően vesz autót.
Én is viszek évente 5-10 alkalommal szekrényt vagy túlméretes bútorokat, mégse veszek teherautót és járok azzal, pedig mennyivel egyszerűbb lenne.
Egy átlag magyar nem megy napi 100+km-t és nem ugrik le Debrecenbe a spanjáért. Lehet az is, hogy nem vagyok 2x éves ezért látom másként.
Hazai statisztika alapján itthon az autósok 49%a 10 ezer alatt meg egy évben, ennek 11%-a az 5 ezret se éri el évente. Havi 800 km alatt van ez bőven. Ez napi 38km ha csak hétközben megy az autóval, ha hétvégén is megmozdul még kevesebb.
Érdekességként:
Megnézitek látszik ami sok % az mind-mind lakáshoz/házhoz közeli esemény.
Én értem amit irtok, de berögződés nem racionalitás.
Racionálisnál tartva, na ez megint az a jelző amit itthon sokakra nem lehet mondani. Mennyi 6-8M-os autó áll a panelok előtt mert fontos a látszat… évekig nem volt garázsom, nem is volt soha értékes autóm, mert a cél az volt, hogy legyen garázs (ház) aztán ha nem az utcán áll akkor van értelme más kategóriába gondolkozni.
Meg a sok 5 ezerért tele is jellemző, aki inkább kettővel drágább kategóriát vesz, mint amit megengedhet a bevétele alapján és fenn is tudja tartani.
Én megfontolt vagyok alapvetően, és igyekszem előre látni, ha nyomos okom van levezetni 6-800km-t teszem azt 10 perc múlva indulva, fogok tudni találni alternatívát és persze nem elektromossal vágnék neki, de ettől még nem készülök fel ilyenre, hisz nem átlagosan élethelyzetben előforduló esemény. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #59960 üzenetére
Nekem kijön a matek, szóval részemről továbbra is bejön.
Ár: mutass nekem olyan BMW-t ami 2017-től felfelé, 40k km alatti, és olcsóbb ennél, esetleg automata és inkább azt vennéd. 8 év/ 100k km garancia a “motorra”
Hatótáv: kiveséztük, nem pályázni való, de ha nem havi 3-4 ezreket mész, meg nem napi 200km-eket ingázol igazából nem okoz gondot. Nem mindenkinek elég, nekem pl igen, és mint látszik statisztika szerint is sokkal több mint a lakosság felének elég ez a táv.
Nem az utcán töltöd, az esetek 90+%ában, szóval nem releváns mennyire drága, az autópályák mellett is több az üzemanyag 10-15%-al is néha mégse oda mész tankolni állandóan. Az meg nem az elektromos auto hibája, hogy aki megveszi nem tud otthon tölteni. Én 15 éve lakok Bp agglomerációban, előtte családi házban, pár év albérlet Zugló/Újpest, mindenhol lett volna lehetőségem tölteni.
Az, hogy itt nem elektromossal járnak sok más oka van, szeretnek gyorsulni, gyorsan menni, kanyarogni, ezer meg egy dolog van - nekem is ezért van a Z - de nem mondom azt, hogy drága és nem jó mert csak két ember fér bele.
Lényeg a lényeg, én az üzemanyag/fenntartás kedvezőbb költségén simán megfogom a Z éves forgalomba tartását, pályamatricát meg egy kis benzin pénz is. Nem feszülök se a töltés árán hiszen itthon töltöm, se a hatótávon. Váratlan dolgokra meg olyan autót tartani ami az esetek 90%-ában felesleges szerintem badarság. -
cOxeR
Ármester
válasz chess001 #59973 üzenetére
Itthon nem gyorsan megtérülős (más országokban picivel jobb a helyzet), mert annyira van túlárazva, mint amennyi támogatást esetenként lehet szerezni rá és azon felül van egy átlagos vállalkozási profit. Rendes piaci verseny esetén lehetne rentábilis, de ez nem cél hiszen az olajba eszement nagy a lobbi. Mondjuk pl. egy gázos fűtéssel szemben egy elektromos sokkal kevésbé veszélyes, kevésbé karbantartás igényes, sőt nem is költséges. Az élettani hatása az elektrosmog miatt egy másik téma, ez nekem is kérdőjel. Minél több fogyasztót tudsz árammal üzemeltetni magadnak és azokat használni, annál jobban megtéríthető a napelem, főleg ha lesz megfizethető lehetőség a tárolására (solar bank, elektromos autók akkupakkjait is lehet erre használni), ott kezd majd igazán érdekes lenni, de ez megint nem gazdasági érdek, nem is legális. Természetesen megfelelő tájolású és felépítésű/szigetelésű ház is kell hozzá. Nekem 46 db panel férne el ideális szögben, ebből közel 20 ezer kw-ot is lehetne termelni évente.
Mondjuk ha csak elektromos autózol és mindened elektromos hűtés/fűtés, meleg víz előállítás, netalán munka miatt van több nagyobb fogyasztó az ingatlanban, akkor azért lehet megtérülő, 5-6 éves távlatban.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Egyre több a megjelenő 100kw feletti akkus elektromos, a sok hatótáv kergető kedvéért.
IX [link] -
cOxeR
Ármester
válasz Anaren91 #60058 üzenetére
Mindegy mit írsz, körtét az almával nincs értelme összevetni. Ha almát akarsz enni, nem érdekel a körte hiába kerül pont annyiba.
Mindenki 500km-t tudo elektromost szeretne jól felszerelve 5-6M-ért a rossz hír, hogy benzinesből se nagyon van. Max sok km-el és 10 év körül. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #60068 üzenetére
Picit körbenézel, mennyi elektromos kisteherautó kerül forgalomba pl nv200, ez a hatótáv amin rugózunk, igazából badarság, céleszköz az auto, és nem véletlen, hogy rengeteg cég pl Mazda se hoz jelenleg nagy hatótávú autót, még is sokan akarnak pl mx-30-at is. A nagy átlagnak nem kell egy tankkal 5-600 km, de a fele se, ez tény, lehet rajta vitázni (kivételek mindig vannak) csak értelmetlen. Tölthetőség meg szerintem akarás kérdése a városban. Kell hozza beruházás, de ettől függetlenül megoldható.
Ráadásul pont a városi embereknek elegendő kicsi hatótáv, ott is fogyaszt a legkevesebbet, ott kis hatótávok miatt elegendő egy sima konnektoros töltés is.
Egy ügyfelem is most vesz, napi ~30-t megy Bp-en, ez neki azt jelenti, hogy hetente kettő alkalommal kell tölteni ha biztonsági játékos… arról nem beszélve, hogy havonta 80 ezer a parkolási díja a munkahelye lokalizációja miatt.
Covid előtt car sharing volt a megoldás, de azt letették.
Sok oldalról lehet nézni, keresni kifogást, meg miért nem jó, de sok a jó oldala… meg kellene tanulni kicsit összetettebben gondolkozni. Igen, ez is lobbi, de az üzemanyag is… nekem is kb 6x%-on áll a garázsba az I3, mégse feszülök, hogy jaj mi lesz ha épp mennem kell, egyszerűen lusta voltam feldugni, az elmúlt 2-3 napban, mert bőven elég ami benne van. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #60071 üzenetére
Mikor volt olyan, hogy egy prémium gyártó az újdonságot nem prémium áron indította. Azért van annyi extra alapból, mert magas az elvárása az embereknek, sokan lassan kamera meg önparkolás nélkül nem vesznek autót mert el vannak kényelmesedve teljese.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs