A zeneipar köszöni, jól van: pörög a digitális piac

Egyre jobban megy a digitáliszene-üzlet Nagy-Britanniában: a brit zeneipari szövetség (British Phonographic Industry – BPI) bejelentette, hogy a digitális tartalmak után befolyó árbevétel 2013-ban 365 millió font (közel 140 milliárd forint) volt, szemben az előző év 326 millió fontjával, és ezzel együtt a digitális tartalmak részesedése is növekedett: 45,5 százalékról 50 százalékra. Az online élvezhető (stream-) tartalmak értékesítése 41 százalékkal nőtt egy év alatt, így a brit zeneipar 2009 óta először mutatott fel bővülést, és összesen 730 millió fontot termeltek 2013-ban. A legdinamikusabban az olyan előfizetéses zenei szolgáltatások árbevétele nő, mint a Spotify és a Deezer, ezek összesen 54,7 millió font költést generáltak.

A teljes brit zeneipar annak ellenére növelte árbevételét 1,9 százalékkal, hogy a hagyományos zeneértékesítés tovább zuhan.

A stream a jelen és a jövő

A teljes streambevétel (beleértve a reklámmodellel működő ingyeneseket, illetve az Amazon, a Google és az Apple szolgáltatásait is) tavaly 76,7 millió font volt: az előző évhez képest a meghallgatott dalok száma megduplázódott, és körülbelül 7,4 milliárd tételre nőtt. A teljes digitális albumok értékesítése 19,5 százalékkal, 160,5 millió fontra emelkedett.

A hagyományos CD-albumok, a kislemezek és zenei videók eladása 6,4 százalékkal csökkent, így 365,4 millió fontot hoztak a konyhára. (Az igen érdekes, hogy az egyre szélesebb körben feltámadó nosztalgia miatt a bakelitlemezek utáni árbevétel 49 százalékkal, 12,1 millió fontra nőtt – 1995 óta ez a legmagasabb évi adat.)

A brit adatokat egyébként nagyjából visszaigazolják a világtrendek is: az IHS és az App Annie közös felméréséből kiderül, hogy a zenei digitális piac folyamatosan és dinamikusan bővült tavaly – különösképp a zenei alkalmazások és a streamszolgáltatások népszerűsége nő.

App Annie

 

App Annie

 

Azóta történt

Előzmények