Visszautasította a Facebook 3 milliárdos ajánlatát a Snapchat

Evan Spiegel 21 évesen hagyta ott a kaliforniai Stanford egyetemet, és alapította meg a Snapchatet, ami egészen új színt vitt az addigi csevegőalkalmazások világába, a programban küldött üzenetek és képek ugyanis az elolvasást vagy megtekintést követően néhány másodperc múlva automatikusan eltűnnek. Persze később kiderült, hogy az eltűnő üzenetek véglegesen nem törlődnek és vissza lehet őket állítani, továbbá képernyőfotó készítésével még egyszerűbben kikerülhető az önmegsemmisítő mechanizmus, de a fiatal, főleg 14-26 éves célközönséget ez nem nagyon érdekelte, és a Snapchat néhány hónappal az indulása után robbanásszerű terjedésnek indult – mára napi 350-370 millió üzenetet küldenek rajta.

Az utóbbi időben egyre több felmérés kapcsán merült fel az, hogy a Facebook veszít népszerűségéből a közösségi szolgáltatásokra és újszerű kommunikációs megoldásokra leginkább fogékony, fentebb már említett korosztály körében. Bár a Snapchat csak egy azonnali üzenetküldő szolgáltatás, sokaknak nincs is másra szüksége, ráadásul az, hogy mások (például szülők) később nem láthatják az üzenetváltásainkat és a Snapchat mentes mindenféle egyéb zavaró és szükségtelennek ítélt sallangtól, igen vonzóvá teszi az alkalmazást. A Facebook pedig a múltban sem volt rest akvizíciókkal “fiatalítani” vagy bővíteni portfólióját, elég csak a tavaly megszerzett és hatalmas népszerűségnek örvendő Instagramra gondolni, vagy a Waze-re, amit a Google az utolsó pillanatban elhappolt előlük.

A Snapchatért a Wall Street Journal forrásai szerint 3 milliárd dollár körüli vételárat ajánlott a Facebook, de az alapító és jelenleg még mindig csak 23 éves Evan Spiegel – és a mögötte álló befektetők – visszautasította az ajánlatot. Sőt, a kiszivárgott információk alapján nem ez volt a Facebook első ajánlata, korábban egymilliárd dollárt kínáltak a Snapchatért. Hogy mi alapján értékeltek ilyen magas összegre egy bevételt még nem termelő céget, arról egyelőre nincs információ. A Snapchat idén júniusban már kapott egy 60 millió dolláros tőkeinjekciót, ami alapján akkor 800 millió dollárra értékelték a céget, a Tencent Holdings, Kína egyik legnagyobb internetes vállalata pedig egy befektetői csoport vezetőjeként 200 millió dollárral szállt volna be a Snapchatbe, 4 milliárd dollárra értékelve a céget.

Spiegel a BBC-nek azt mondta, most már szeretne pénzt is látni a Snapchatből, de nem reklámok útján – ahogy azt a Twitter és az Instagram teszi – hanem feláras kiegészítő szolgáltatásokból, és példaként a Tencent által birtokolt WeChatet hozta fel, ami negyedévenkénti 2,5 milliárd dolláros bevételének 90 százalékát alkalmazáson belüli tranzakciókból és játékokból szerzi.

Azóta történt

Előzmények

  • Már az Instagrammal is készíthetünk videót

    A Facebook tegnapi sajtótájékoztatóján mutatta be a népszerű képmegosztó szolgáltatás új funkcióját.

  • Twitteresedik a #Facebook

    A közösségi oldalon mától lehet használni az egyéb közösségi szolgáltatásokban régóta alkalmazott és népszerű ún. hashtag funkciót.

  • A Google lenyúlta a Facebook elől a Waze-t

    Bár hivatalos információ még nincs, valószínűleg többet is fizetnek a cégért, mint azt korábban becsülték.