Mobilszolgáltatással újít a UPC

Mobilszolgáltatásokat is fog kínálni Magyarországon a UPC – árulta el a kábelhálózatán gigabites adatátvitelt bemutató tegnapi sajtótájékoztatón a szolgáltató. Betzalel Kenigsztein, a hazai leányvállalat vezérigazgatója a rendezvényen elmondta: a nemzetközi trendeket követve fogják bevezetni a vezetékes internet, telefon és televízió mellett mobilcsomagokat is tartalmazó ún. quadruple play ajánlatokat.

A cég jelenleg vizsgálja a mobilszolgáltatások bevezetésének lehetséges módjait, és jövőre tervezi azok elindítását. A UPC saját frekvenciákat megszerezve önálló mobilszolgáltatóként is piacra léphet, vagy a meglévő hazai operátorok partnereként virtuális szolgáltatóként (MVNO) vagy más viszonteladói konstrukcióban tudna kínálni mobilos ajánlatokat. Bár Kenigsztein nem zárta ki, hogy a vállalat saját frekvenciát vásárol a 900 MHz-es aukción, az IT café a cég terveit ismerő forrásoktól úgy tudja, hogy ezt az opciót a saját mobilhálózat kiépítésének jelentős beruházásigénye miatt már elvetették.

A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a UPC a kábelpiacon további akvizíciókat tervez. A cég nemrég vásárolta fel a főváros néhány kerületén kívül közel 90 településen jelen lévő RubiCom Zrt.-t, ez az ügylet jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyására vár. Az azt elsőként megszellőztető HWSW híradása szerint a 2004-ben alapított, magyar tulajdonban lévő szolgáltató megszerzésével egy közel 110 ezer háztartásra kiterjedő kábelhálózattal és körülbelül 40 ezer ügyféllel bővül a UPC.

Betzalel Kenigsztein szerint a hatékony versenyhez a jelenleginél kevesebb, de hasonló méretű piaci szereplőre van szükség, mert a kisebb szolgáltatók nem tudnak lépést tartani a technikai fejlődéssel. Ezért fontos a további konszolidáció a kábelpiacon, és ezért keresi a UPC is aktívan az akvizíciós lehetőségeket – a cég szolgáltatási területéről hiányzó budapesti kerületek lefedését is ilyen módon képzelik el.

Kérdésre válaszolva a vezérigazgató elmondta: a 29-es távközlési (az egykori Monortel-)körzet problémáival tisztában vannak, és vizsgálják a kábelhálózat fejlesztésének lehetőségeit, de egyelőre nincs konkrét ütemtervük erre.

Azóta történt

  • Nem lesz negyedik mobilszolgáltató a BTel

    A látványosan növekvő távközlési vállalat nem jelentkezik a frekvenciaaukcióra, inkább virtuális operátorként lép piacra jövőre.

  • Csak a Posta lehet a negyedik mobilszolgáltató

    Az NMHH a frekvencia-árverésből kizárta a két külföldi jelentkezőt, így ha érvényes ajánlatot tesz, biztosan nyer az állami konzorcium.

  • Februárban indul a Lidl mobilszolgáltatása

    Az áruházlánc a Magyar Telekom partnereként Blue Mobile néven indít saját márkás hangszolgáltatást. Mobilinternet egyelőre nem lesz a kínálatban.

Előzmények