Újabb GVH-vizsgálat a T-csoport ellen

Beadvánnyal fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjéhez a Tele2 a mai napon. A telefontársaság a T-Com Favorit díjcsomagjának televíziós reklámjai ellen tiltakozik, mivel álláspontjuk szerint az az ügyfelek megtévesztésére alkalmas lehet.

A filmben tett összehasonlítás Tele2 által kifogásolt része, hogy az ingyenbeszélgetést ígérő díjcsomagról nem hangzik el, hogy az ingyenes percekhez külön havidíjért, az elterjedt díjcsomagokhoz képest magasabb kiadással juthat hozzá az előfizető, vagyis valójában nem ingyenesek. Továbbá a hívásokra – hívásonként és havi összidőtartamra, hívásirányra és hívásidőszakra – további megkötések érvényesek, így a nulla forintos percdíj és a napi 18 óra ingyenes beszélgetés lehetősége csak több feltétel együttes teljesülésekor igaz. A megkötésekről azonban a televíziós szpot csak a már jól bevált olvashatatlan apró betűkkel ad tájékoztatást.

A Tele2 szerint a hirdetés emellett azt sugallja, hogy a Tele2 percdíjai összehasonlíthatóak a Favorit 0 Ft-os percdíjaival, és a Favorit olyan kedvező, hogy mellette a Tele2 használatának nincs értelme. A valóságban azonban a kétféle ajánlat összehasonlítása nem lehetséges, a T-Com hirdetésében érdemben nem ismertetett részletek miatt. A fentieken túl a Tele2 szolgáltatásának igénybevétele a másodperc alapú számlázás révén csúcsidőben, illetve csúcsidőn kívül – a T-Com-os vezetékes számokon kívüli, mobil és nemzetközi hívásirányokban – akár még a Favorit díjcsomagok használata mellett is jelentős megtakarítást eredményezhet a fogyasztóknak.

Miután a T-Com nem reagált a Tele2 múlt heti írásos megkeresésére, melyben a kifogásolt hirdetés sugárzásának beszüntetését kérte, a Tele2 a hatósági eljárás megindítása mellett döntött, hogy a jövőben hasonló célú és a versenytárs egyértelmű lejáratását célzó összehasonlító reklámok ne jelenhessenek meg.

Azóta történt

Előzmények