Új laposképernyős televíziók a Sonytól

Egyszerre nyolc új laposképernyős televíziót mutatott be a Sony Corp. – a folyadékkristályos és plazmaképernyős készülékek csak október-novemberre érnek az európai üzletekbe. A műszakilag és képminőségben egyaránt áttörést jelentő televízióktól a cég azt várja, hogy segítenek elérni kitűzött célját: az év végére mind a hazai, mind a világpiacon 35 százalékos részesedést kivívni a laposképernyős televíziók terén a tavalyi 30 százalék után, maga mögé utasítva valamennyi vetélytársát. A versenyben egyelőre a Matsushita Electric Industrial Co. vezet, amely az olimpia előtt több új készüléket mutatott be, mint a Sony, mert az az év végi nagy ünnepi hajrában bízik inkább. Sikano Kijosi, a Sony Marketing Japan alelnöke szerint sosem látott fellendülés várható a laposképernyős televíziók piacán az év végi szezonban, ezért vártak az újdonságokkal – amelyek közül a legdrágább több mint tízezer dollárba fog kerülni –, hogy azok éppen a csúcson jelenjenek meg az üzletekben.

A társaságnak igencsak szüksége van egy kis fellendülésre – a televíziós részlege a második negyedévet 8,5 milliárd jenes (77,72 millió dollár) üzemi veszteséggel zárta, mégis bíznak benne, hogy az évet végül nyereséggel fogják zárni. A 2004. március végével zárult pénzügyi évben a Sony tévéágazata 32,4 milliárd jenes üzemi nyereséget ért el.

Azóta történt

Előzmények