Közel kétmillió Toyotát hívnak vissza szoftverfrissítésre

A japán autógyártó tegnap jelentette be önkéntes visszahívási akcióját, mely összesen mintegy 1,9 millió autót érint. A visszahívás okaként szoftverfrissítést jelöltek meg.

A főképpen a hibrid Priusokat érintő visszahívás indoka az, hogy a helytelen beállítások miatt egyes tranzisztorok túlmelegedhetnek, és ez „bizonyos körülmények között” elvezethet odáig, hogy a vészhelyzeti üzemmódba került autó vezetés közben egyszerűen leáll, így át kell állítani a rendszert.

A visszahívott autók egy kis részénél más problémák merültek fel, itt a nem megfelelő stabilitás miatt bizonyos funkciók elégtelenül működhetnek, erre kell javítást kiadni.

Felmerül a kérdés, hogy a frissítés miért nem wifis netkapcsolaton keresztül történik meg, ám az autók erre nem alkalmasak, ezért mindegy egyes tulajdonosnak el kell vinnie a kocsiját a helyi kereskedőhöz, aki körülbelül 40 perc alatt elvégzi az upgrade-et.

Az 1,9 millió autóból több mint egymillió Japánban, 713 ezer az Egyesült Államokban található, emellett Nagy-Britanniában is fut körülbelül 31 ezer.

Azóta történt

Előzmények