Felhőszolgáltatással újít a Telenor

A hang-, mobilinternet-szolgáltatás és az M2M megoldások mellett új értéknövelt szolgáltatással bővíti kínálatát a Telenor Magyarország – jelentették be ma Budapesten. Az operátor a kis- és középvállalkozásokat megcélzó, felhőalapú irodai termékekben lát fantáziát.

Hirdetés

Amint a sajtótájékoztatón Sipos Judit, a cég vállalati értékesítési igazgatója elmondta: a cloudszolgáltatások piaca globálisan és hazánkban is robbanás előtt áll. Itthon a 2010-ben 11 milliárd forint értékű hosztingpiac mindössze 15 százalékát tették ki a felhőalapú megoldások, de e szegmens növekedése a teljes piacénál jóval energikusabb lesz.

A Telenor a Central Europe On-Demand Zrt.-vel állapodott meg, ez a társaság ún. white label IT-szolgáltató, azaz olyan teljes csomagot kínál a partnerei számára, melyet azok saját brand alatt értékesíthetnek az ügyfeleiknek. A Webiroda részeként a Microsoft levelezési, csoportmunka- és kommunikációs megoldásait, illetve egy holland cég adatmentési szolgáltatását (Exchange, SharePoint, Lync, Backup Agent) vehetik igénybe havi díjas konstrukcióban a kkv-k, amivel – állítja az operátor – egy saját üzemeltetésű infrastruktúrához képest hároméves időtávlatban 65 százalékos költségmegtakarítást érhetnek el.

Sipos Judit az IT café-nak adott interjújában elmondta: a CE On-Demanddal tavaly júniusban kezdték meg a közös munkát, ősszel indult a pilot, és a rendszer mostanra érett meg a kereskedelmi bevezetésre. A tesztidőszakban eddig 2500 felhasználó választotta a megoldást, de azt, hogy a cég hány ügyfelet és milyen árbevételt tervez rövid távon, az értékesítési igazgató nem árulta el.

Sipos hangsúlyozta: a felhőalapú alkalmazásszolgáltatásban (SaaS) bevételnövelési lehetőséget látnak, amire a távközlési piac stagnálása mellett szükség van. A Webiroda révén a meglévő ügyfelek számára tudnak egy értéknövelt csomagot kínálni, és ezzel az ügyfélelvándorlást meg lehet előzni. Arra a kérdésünkre, hogy üzletileg kifizetődő-e egy white label szolgáltató termékeinek értékesítése, az igazgatónő azt mondta: a megállapodás elfogadható profitszintet biztosít a Telenor számára.

Az alkalmazásszolgáltatás ötlete a hazai leányvállalatnál vetődött fel, de időközben azt a Telenor-csoport is átvette. „Erre nagyon büszkék vagyunk” – fogalmazott Sipos Judit. Aki azt is elmondta: természetesen a cég mobilinternet-szolgáltatásának használata nem feltétele a Webiroda megrendelésének, de a Hipernet-hálózat képes minden vállalati igény, többek között a virtuális tárgyaló kiszolgálására is, a Telenor-székházban is a mobilhálózati infrastruktúrán üzemel a rendszer.

A Telenor Webiroda mellé a társaság adatközponti szolgáltatásokat is kínál: az év elején indított szolgáltatás iránt egyre nagyobb az érdeklődés. A megoldás előnye, hogy igénybevételéhez nincs szükség egyszeri, jelentős kiadással járó informatikai beruházásra, helyette havi díjat kell fizetni.

Azóta történt

Előzmények