A T-Mobile ingyenessé teszi a roamingot – az Egyesült Államokban

Épp ma számoltunk be arról egy nagy vitákat hozó brüsszeli szakmai konferencia kapcsán, hogy milyen késhegyre menő viták folynak az európai távközlési szabályozás reformjáról, különösen a roamingdíjak csökkentéséről, illetve eltörléséről, ám szinte ezzel párhuzamosan az éppen a Deutsche Telekom által piacra dobott T-Mobile USA tett egy nagy bejelentést: közölték, hogy a világ száz országába utazók számára eltörlik mind a hanghívások, mind az adatátvitel extra díját, az úgynevezett barangolási (roaming-) díjat.

A cég szerint azért kellett változtatniuk, mivel a drága roaming miatt sok előfizetőjük hagyta el őket. Az új feltételek automatikusan életbe lépnek október 31-én minden előfizetőnél: amennyiben az előfizető elfogadja az új, „Simple Choice” elnevezésű konstrukciót, akkor a jövőben külföldön – pontosabban a listán szereplő több mint száz országban, így Magyarországon is – a hanghívásokért percenként 20 centet (kb. 45 forintot) kell fizetnie, az sms-, illetve a 2G-n (128 Kb/s)  zajló adatküldés pedig korlátlan lesz számára. Egy másik csomagban biztosítják azt, hogy havi tíz dollárért az előfizetők maximum 20 centet fizethessenek külföldi mobilhívásokért, illetve ingyenesen hívhassanak 70 külföldi országban vezetékes telefonokat.

Radikális

John Legere, a vállalat vezetője kijelentette, hogy a több fázisban zajló marketingváltás azt célozza, hogy felrázza a tespedő távközlési piacot, mivel mindenki nagyon elégedett az érintett szolgáltatásokban a 90 százalékos bruttó nyereséggel, illetve hogy a negyedik helyről előrébb jussanak az Egyesült Államok piacán. A cégvezető drámai példával érzékeltette a változás hatását: ha novemberben egy amerikai AT&T-előfizető Kanadából 72 megabájtnyi adatot forgalmaz, 32-szer egy percet telefonál haza, illetve 36 sms-t küld el (egyetlen nap), akkor 1150 dollárt kell fizetnie. Ugyanez Európából kb. 1500 dollárba kerül. A T-Mobile USA hálózatán viszont a fenti forgalom után 6 dollár 40 centet kell majd fizetni.

A kieső bevétel pótlását egyrészt az előfizetői létszám gyarapodásától, másrészt az extra csomagoktól várják: pl. tervezik azt, hogy 15 dolláros napi díjért 100 megabájtos nagy sebességű (3G vagy LTE) adatforgalmat biztosítanak, 20 dollárért egy hétre 200 megabájtot, 50 dollárért két hétre 500 megabájtot.

A kampány hivatalos arcának Shakirát választották.

T-Mobile USA

 

Azóta történt

Előzmények