A Magyar Telekom a hazánkban tavaly szeptemberben bevezetett T-Home márka elmúlt esztendejéről tartott sajtótájékoztatót Winkler János vezérigazgató-helyettes és Langsteiner Marianne, a cég lakossági üzletága marketingigazgatójának részvételével ma délelőtt Budapesten. A vállalat képviselői fontosnak tartották kihangsúlyozni, hogy a T-Home a magyarországi szolgáltatók közül elsőként vezette be a lakásokba saját előfizetőig kiépített optikai hálózatát (fiber-to-the-home – FTTH), mely jelenleg több mint 100 ezer háztartásban fizethető elő.
Optikát tessék!
„Az optikát nagyon nehéz eladni, gyakorlatilag házról házra kell megküzdenünk a konkurenciával” – szögezte le Winkler, de a fejlesztések továbbra is gőzerővel folynak tovább. Mint arról korábban beszámoltunk, a Magyar Telekom tavaly grandiózus hálózatfejlesztésbe fogott, öt év alatt 40 milliárd forintot költenek az internetes infrastruktúra továbbfejlesztésére; 2013 végére körülbelül 780 ezer háztartásba tervezi elvinni az FTTH-hálózatot, és további 380 ezer kábelhálózattal lefedett háztartást fejlesztenek tovább az EuroDocsis 3.0 technológiára – jelenleg 350 ezer előfizetőnél a cég már biztosítja is a szolgáltatást. (Az EuroDocsis 3.0 a jelenlegi kábelhálózat olyan továbbfejlesztését jelenti, amely nem igényel a fizikai hálózatban további beruházásokat, csupán a fejállomásnál és az ügyfelek lakóhelyén van szükség a berendezések fejlesztésére.) Az új generációs hálózatokon az elméleti maximális letöltési sebesség akár a 100 Mbit/s-ot is elérheti, ami lehetőséget ad több nagy sávszélesség-igényű szolgáltatás (például HDTV, videoletöltés és gyors internet) egyidejű használatára.
A cég sikerként értékeli, hogy a T-Home televíziós szolgáltatásai közül az elmúlt év novemberében bevezetett műholdas Sat TV előfizetőinak száma meghaladja a 120 ezret, míg az IPTV-t választó ügyfelek köre több mint 50 ezer főre emelkedett az elmúlt hónapokban – ezzel a T-Home TV piaci részesedése jelenleg 18,9 százalékon áll. A Nemzeti Hírközlési Hatóság augusztusban publikált gyorsjelentése szerint június végén a UPC 33,4, a DIGI 24,1, míg a T-Home 18,2 százalékos piaci részesedést birtokolt.
Új internetcsomagok
Szeptember negyedikétől új, gyorsabb internetcsomagokat vezet be a T-Home. A vezetékes – ADSL-, kábeles és optikai – hálózat fejlesztésének köszönhető nagyobb sávszélességű konstrukciókat a szolgáltató új előfizetőknek kínálja, azaz a korábbi gyakorlattal ellentétben a meglévő ügyfelek kapcsolata nem gyorsul automatikusan. A Kábelnet és az Optinet csomagokban választható leggyorsabb sávszélességű ajánlat 80 Mbit/s letöltési sebességet kínál.
ADSL-csomagok
Díjcsomag | Max. le- és feltöltés | Garantált le- és feltöltés | Havi díj (kedvezmények nélküli listaár) |
Start | 1280 / 128 Kbps | 160 / 64 Kbps | 6900 |
Kezdő (1 GB limit) | 5000 / 500 Kbps | 1000 / 192 Kbps | 6050 |
Alap | 5000 / 500 Kbps | 1000 / 192 Kbps | 7100 |
Családi | 15 000 / 900 Kbps | 5000 / 512 Kbps | 9700 |
Extra | 25 000 / 5120 Kbps | 4096 / 1024 Kbps | 11 800 |
Kábelnet csomagok
Díjcsomag | Max. le- és feltöltés | Garantált le- és feltöltés | Havi díj (kedvezmények nélküli listaár) |
Kezdő (1 GB limit) | 5000 / 500 Kbps | 500 / 192 Kbps | 6050 |
Alap | 5000 / 500 Kbps | 500 / 192 Kbps | 7100 |
Családi | 15 000 / 1024 Kbps | 1500 / 400 Kbps | 9700 |
Extra | 25 000 / 5120 Kbps | 4096 / 1024 Kbps | 11 800 |
Super | 50 000 / 5120 Kbps | 8192 / 1024 Kbps | 15 400 |
Maximum | 80 000 / 5120 Kbps | 16 384 / 1024 Kbps | 17 400 |
Optinet csomagok
Díjcsomag | Max. le- és feltöltés | Garantált le- és feltöltés | Havi díj (kedvezmények nélküli listaár) |
Kezdő (1 GB limit) | 5000 / 2500 Kbps | 2500 / 1250 Kbps | 6050 |
Alap | 5000 / 2500 Kbps | 2500 / 1250 Kbps | 7100 |
Családi | 15 000 / 7500 Kbps | 7500 / 3750 Kbps | 9700 |
Extra | 25 000 / 12 500 Kbps | 12 500 / 6250 Kbps | 11 800 |
Super | 50 000 / 25 000 Kbps | 25 000 / 12 500 Kbps | 15 400 |
Maximum | 80 000 / 40 000 Kbps | 40 000 / 20 000 Kbps | 17 400 |
A sajtótájékoztatón megemlítésre került a T-Home és a T-Mobile július 1-től indult közös hűségprogramja, a Kapcsolat is, amely vezetékes és mobilszolgáltatások utáni közös pontgyűjtést és különféle kedvezményeket kínál ügyfeleinek; ezzel szoros összefüggésben a kényelmesebb ügyintézés érdekében a vállalat korábban megújította országos T-Pont hálózatát, így egy helyszínen lehet intézni a két márkával kapcsolatos ügyeket.