Szoftverközpontúvá válik az autók tervezése

A Synopsys olyan szoftveres eszközökkel újított, amelyekkel az autók és az adatközpontok tervezése is felgyorsul.

Olyan szoftveres eszközöket hozott a Synopsys, amelyek révén egyszerűbben és gyorsabban lehet autókat, adatközpontokat és egyéb nagy rendszereket tervezni – mindent, ami félvezetőkre épül.

A cég az egyik legnagyobb szereplő a chipek tervezését segítő szoftverek világában, többek között az NVIDIA is az ő rendszereikkel találja ki, hogyan helyezze el tranzisztorok százmilliárdjait apró lapkákon. Az Ansys 35 milliárd dolláros tervezett felvásárlásával azonban a végső termékhez és rendszerhez is nyújtana segítséget a Synopsys.

Az éves fejlesztői konferencián bemutatott eszközök mellett példákat is hoztak. A Tesla például egyedi chip virtuális szimulációjával kezdi el írni a chiphez a szoftvert, továbbá így teszteli, hogyan vezérli majd az autót. Mindezt azelőtt, hogy fizikailag bármit legyártanának. A Synopsys szerint az autóipar ebbe az irányba fordult, korábban a Tesla úttörő volt, de most európai, japán és kínai gyártók is követik már ezt az utat, az autóra szoftveralapú járműként tekintenek.

A cég szerint az AI-rendszereket, chatbotokat működtető nagy adatközpontok üzemeltetői is tudják szimulálni, hogy a szoftver hogyan futna chipek tízezrein, vagy éppen mennyi hőt termelnek majd azok a lapkák, milyen hűtési rendszer kell hozzájuk. Márpedig az ilyen rendszerek fejlődésének sebessége és teljesítménye pont attól függ, milyen gyorsan tudják fejleszteni a hátteret és a hardvert.

Előzmények