A PlayStation 3 játékkonzol és hordozható kistestvére, a PSP is jobban fogy a vártnál, ezért a gyártó Sony még akkor is tartani tudja majd e termékek forgalmi célszámait, ha a pénzügyi válság miatt a kereslet lanyhább lesz az idei ünnepi szezonban – írja az egyik vállalatvezetővel készített interjút idézve a Reuters.
Jack Tretton, a Sony Computer Entertainment amerikai leányvállalatának vezérigazgatója azt mondta, hogy a videojátékok iránti kitartó keresletnek és a Blu-ray lejátszási képesség vonzerejének köszönhetően az asztali játékgép eddig 30 százalékkal teljesíti túl a forgalmi terveket, és kétszer annyit adnak el belőle, mint tavaly ilyenkor. „Szóval még akkor is elérjük a célt, ha az eladások lassulnak” – mondta. A vállalat az idei üzleti évre 10 millió PS3 eladásával számol.
A PSP szintén kelendőbb a vártnál: 20-30 százalékkal jár az értékesítési cél előtt. E hordozható játékgépből a Sony 15 millió darabot remél forgalmazni a 2009. március 31-ével záruló üzleti évben. Tretton szerint recesszió idején az emberek jobban meggondolják, hogy mire költik a pénzüket, és inkább több célra is használható termékeket vásárolnak: márpedig a PS3 és a PSP is ilyen – mondta.