Robbanás előtt az online hirdetési piac

A következő években gyökeres változás várható az internet elterjedése miatt a hirdetési szakmában, jelentősen emelkedhetnek az online hirdetési bevételek – írja az origo.hu az MTI nyomán. Ezt a feltételezését arra alapozza a brit VSS befektetési cég, hogy a fogyasztók a hagyományos helyett egyre inkább a digitális médiumok – internet, kábel és műholdas televízió – felé fordulnak, így a hirdetők is növekvő mértékben használják ezeket a médiumokat. Az online hirdetési bevételek a cég előrejelzése szerint évente 17 százalékkal fognak emelkedni, ami azt jelenti, hogy a hirdetési költés 2009-ben globálisan eléri a 69 milliárd dollárt.

Az online hirdetési piac bővülése arra készteti a nagy médiacégeket, hogy jelentős mértékben növeljék internetes beruházásaikat. A News Corp például a múlt héten azt közölte, hogy a következő években 2 milliárd dollárt fordít az internetes üzletág fejlesztésére.

Előzmények